Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerOnder het motto meten is weten…235km afgelegd en zegge en schrijve 1 liter olie verstookt. We gaan maar eens op zoek naar een compressiemeter (heb nog ergens zo’n opdrukding liggen, maar die past natuurlijk nooit op die diepliggende bougiegaten).
Dr.Ed
DeelnemerHmmmm,
Olie is nog niet weg uit het inlaatspruitstuk. Levert ook wat een apart beeld van de bougie op, van de ene kant zwart, draai ik’m 180 graden is’ie grijs/bruin. Zou wel overeen kunnen komen met de theorie(de zwarte kant staat richting inlaat,de bruin/grijze richting uitlaat), er is hoop dus!…..We gaan fikken met dat ding!
Dr.Ed
DeelnemerAutomaatje neemt altijd iets meer dan met het roerijzer zelf door de bak roeren. Zelfs een automaat kan last hebben van een slippende koppeling, en dit zou een (eventueel plotseling) hoger verbruik ook kunnen verklaren. Maar misschien dat de gebruikers van dezelfde auto je beter op weg kunnen helpen..
Dr.Ed
DeelnemerIn het mooie Drachten vandaag een fles Forte engine flush gekocht (voor weinig) en de motor conform de gebruiksaanwijzing geflushed. Nieuwe halfsyntheet 10w40 erop en een nieuw oliefiltertje. Loopt lekker, en nadat het materiaal op temperatuur was de olieresten opgefikt uit het inlaatsysteem. Zie hem dik in de toeren nog wel wat walmen, maar zeker geen rookgordijn meer…..Km-stand maar weer op een brieffie gezet en in de gaten houden hoe het nu verder gaat qua verbruik…. Levert dit nog schokkend nieuws op dan ga ik dat zeker hier melden…
Dr.Ed
DeelnemerMiss beter als je dit onderwerp gewoon in de te koop sectie zet? Kun jij misschien een goeie prijs krijgen, en hoeven wij niet alle verhandelingen over kleur/maat/type/prijs hier te volgen…..(dat doe je maar bij de voordeur :ass)
Dr.Ed
DeelnemerSloop geeft je iets van 50 eurie voor de hele auto. Kun je hem beter “as is” en met nog een beetje apk in zijn geheel verkopen. Ben er ook mee opgehouden om losse onderdelen te verkopen, je krijgt soms hele vreemde snuiters aan de deur. Die je dan bijna bedreigen om een onderdeeltje van je te kopen. Mot je wel zin in hebben.
Dr.Ed
DeelnemerNou,
Welkom hier, maar stel je anders eerst ff voor…Levert je over het algemeen een stuk meer reacties op…
Kachelweerstand stuk?
Ed
25 oktober 2011 om 18:40 In reactie op: Ik wil hem weer "als nieuw" laten klinken. Maar hoe? Help!!! #17881162Dr.Ed
Deelnemer@CommoCruiser wrote:
De meningen zijn er over verdeeld, maar je zou je motor kunnen ´flushen´ als je de olie ververst.
Forte motor flush is hier goed spul voor.Dit is ook het enige wat ik er nog aan toe kan voegen. Schijnt voor een wat rustiger motorloop te zorgen.en anders stop je gewoon een dot watten in je oren…. :D
Dr.Ed
DeelnemerDe carterontluchting tussen inlaat en kleppendeksel (s-vormige slang) zat verstopt (wat een iele-piele gaatje in dat deksel, weer bezopen geweest bij Opel zeker…) Gevolg hiervan is dat het dichtbijzijnde inlaatkanaal voorzien was van een dikke laag olie. Ben het nog niet helemaal kwijt, zal wel ff duren voordat dat verstookt is. Morgen ff Forte engine flush halen en dat gaan toepassen. Kijken hoe het dan verder gaat…..
Dr.Ed
DeelnemerMisschien dat de dealer je dat beter kan vertellen, kan mij iets voorstellen dat ze een nieuw dieseltje tijdens het inlopen liever ff laten lopen dan te pas en te onpas aan/uit zetten.
Ed
25 oktober 2011 om 14:57 In reactie op: probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies #17912765Dr.Ed
Deelnemer@rinus747 wrote:
Als je een oscilloscoopje hebt, of kunt lenen van een elektronica hobbyist, dan kun je alles heel mooi checken.
Das ook een goeie! Heb al jaren een scoopje staan, maar doe er eigenlijk nix meer mee. Nu heb ik er weer een toepassing voor!
Ed
25 oktober 2011 om 10:53 In reactie op: probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies #17912763Dr.Ed
DeelnemerAls het koud/vochtig is kunnen je bougiekabels (door geleiding) doorslaan, waardoor je een vonk mist. Kun je testen in het donker, motortje laten lopen en met een plantensproeier water op de kabels spuiten. Gaat het dan knetteren of zie je vonkjes overspatten, dan zijn je kabels gaar. Soms helpt het inspuiten van de kabels met wd40 of een vochtverdrijver even….
Ed
Dr.Ed
DeelnemerGa mij idd maar eens verdiepen in de Forte producten. Maar probleem is zichtbaar op de zuiger waar de koppakking door was. Andere zuigers mooi mat, deze glimt…
Paardenmiddel: Remvloeistof op de zuiger en en tijdje laten inwerken, maakt de zuigerveren ook los…
Dr.Ed
DeelnemerAch, op de teststrip de Corsa GSI maar eens flink de sporen gegeven! Mweep, mweep, stuiter de stuiter en live life te the max loopt dat ding daar 130km/u. Aangezien ik ook nog materiaal van VW heb staan (golf TDI, 6 bakkie en 173,6pk op de testbank) het zelfde ritje nog maar eens gedaan. Ding loopt heel relaxt op datzelfde stukkie 160km/u. Van de andere kant golf v.s. blauwe corsa a 2.0 (geen idee wat er precies onder de kap ligt) hou ik bij verre niet bij….
o.t. bezig om een vastzittende olieschraapveer te lossen bij de corsa.
Dr.Ed
DeelnemerVeerspanners? Beun himself gebruikt hier een paar spanbandjes voor, en dat werkt ook perfect.
Dr.Ed
DeelnemerEen regelbare voeding gebruiken? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan???
Ed
Dr.Ed
DeelnemerJa, klepseals ook meegenomen. Walmt niet bij gas loslaten, dus die doen hun werk wel. Auto heeft 6 maanden gestaan met lekke kop en ik heb zo het idee dat er wel eens een olieschraapveer vast kan zitten.
22 oktober 2011 om 22:47 In reactie op: probleempje na vervangen verdeelkap en rotor en bougies #17912756Dr.Ed
DeelnemerGeen id over wat voor corsa het wij hier hebben…Maar denk aan de vacuumvervroeging of de temperatuursensor die defect/verkeerd aangesloten is..Maar is een gokje…..Bougie’s en kabels ook vervangen?
Ed
Dr.Ed
DeelnemerTja, wat een werk voor iets wat m.i. weinig tot geen meerwaarde heeft. Maar wel respect voor het uitdenken en uitvoeren van dit idee!
Dr.Ed
DeelnemerHet lust wel een slokkie olie, overweeg het flushen van het blok…Met dat spul van Forte? (iemand daar ervaringen mee?). Blok is verder netjes en droog afgemonteerd, maar walmt lekker als je hem een beetje in toeren jaagt. Loopt verder wel ok…
Dr.Ed
DeelnemerPook afgesteld, koppeling(kabel) gangbaar gemaakt en een kwart liter olie verstookt :swear
Dr.Ed
Deelnemer@Peter_89 wrote:
Als je de koppakking vervangt hele distributie vervangen.. plus waterpomp. dat gel*l van pomp hoeft niet enzo.. als die vast loopt of wat heb je een groter probleem..
Ben ik wel met je eens, vervang vorige week een waterpomp van de c16xe blijkt dat ding gemaakt te zijn in 1999… Blijkt dan toch maar weer dat ze ook nog wel duurzaam zijn….Maar afdichten doen ze w.s. niet meer na een distributiewissel.
Dr.Ed
DeelnemerLekker voor 350 eurie dat ding laten maken, en als de kop er toch afgaat de klepseals ook ff meenemen. Weet je zeker dat je weer met een knap blokkie over de weg gaat. Als de distributie eraan zit te komen is dit ook een goed moment om die ook mee te nemen (haalde vorige week een setje op voor de c16xe, kwam op nog geen 50 eurie). Timing zal toch weer moeten worden afgesteld, en het monteren van (span)rol(len) kost je de kop ook niet. Heb je dan nog geld over, zorg dan ook voor een nieuwe waterpomp (30 eurie ofzo). Maar dan is ie ook weer goed voor 60.000km…
Dr.Ed
DeelnemerTja,
Altijd jammer, maar als het blok verder goed is/was zou ik het liever (laten) maken dan met een ander zijn ellende aan de slag te gaan.
Dr.Ed
DeelnemerZit idd rechts voorin (zwart met 2 leidingen erop, deze hoef je niet los te draaien). Als je de omschrijving volgt, en voor de zekerheid het ontluchten ook nog doet kan je nix gebeuren!
Dingetjes lopen ook geweldig op zonnebloemolie (mix van 50%), maar da’s vandaag de dag ook duurder als een liter diesel..
Ed
-
AuteurBerichten