Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerNou,
Toevallig weer wat kunnen doen, vandaag de steekassen uit de bak gehaald, diverse kabeltjes gelost en het eerste stukkie uitlaat vanaf het spruitstuk losgewrot. Het stukkie wat onder het blok hangt gaat nog niet van harte. Deze week ook de mooie motor/bak steuntjes binnen, de week daarvoor mijn groep-a dempertje…..Gaat niet snel, maar er zit wel schot in!…
Voor de meelezers: Op ebay.uk kun je ombouwdelen voor een leuke prijs vinden!
Ed
Dr.Ed
DeelnemerDie 4 zuigers kloppen over het algemeen aardig tegen de cilinderwanden, met alleen honen kom je er dan niet. Onderblok boren/honen en voorzien van overmaat zuigers+veren. Heb je een goede, maar dure basis……
4 april 2012 om 18:25 In reactie op: Corsa lang stil gestaan, nu APK afgekeurd roest remschijf #17864427Dr.Ed
DeelnemerFF de flex eroverheen was het advies wat ik kreeg van de keurmeester. Beetje vreemd, maar toch weer 1 jaar apk te pakken…
Dr.Ed
DeelnemerRoest is het grootste probleem, blokjes zijn oerbetrouwbaar!
Dr.Ed
DeelnemerJahoor, M-tech inlaatje inmiddels binnen :D . Maar dat wil je vast niet weten :hmmz
Ed
Dr.Ed
DeelnemerStaat hier eentje in het hok (corsa B gsi ’94 223.000km) te wachten dat daar een 2 literblokkie in valt :thumb
Daarnaast de vorige Corsa B 1.7 diesel ’97 ingeruild met 470.000km achter de kiezen :wors .Dr.Ed
DeelnemerBekend is dat het gaat lekken bij de “halve maantjes” in de pakking. Beetje vloeibare pakking ertussen bij montage wordt nog wel eens vergeten!
Dr.Ed
DeelnemerG3 heeft zijn eigen computer, en die kan je niet via OBD-II uitlezen…..
Ed
Dr.Ed
Deelnemer:thumb Tja, je kan natuurlijk ook de politie bellen……Maar dit werkt veel en veel beter!
Dr.Ed
DeelnemerHoe lijkt het met je motorsteunen?
Ed
Dr.Ed
Deelnemer@jeroen/corsa wrote:
De betreffende corsa gaat in onderdelen weg,ik heb de eigenaar gesproken.
Hij vraagt wel de hoofdprijs voor zijn onderdelen. :shock:En wil ook geen garantie geven dat dat c20xe blok daadwerkelijk loopt……
7 december 2011 om 21:09 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302234Dr.Ed
DeelnemerTja, de emissiecode op je kenteken is het enige wat telt. Zat er een x16xe blokkie origineel in dan heb je dus een probleem als je het “viezere” c20xe erin geplaatst heb. En dan is dat ook nog eens afhankelijk van het bouwjaar van de auto….
Dr.Ed
DeelnemerHet carter en uitlaatspruitstuk zal ook vervangen moeten worden.
Dr.Ed
DeelnemerWeet uit eigen ervaring dat deze dingen traag zijn, maar ook zo goed als onverslijtbaar. Over de 4 jaar dat ik erin heb gereden: Altijd starten en lopen, geen olie/waterverbruik over ca. 100.000km (en ook helemaal geen beurtje gehad ofzo), 1 op 20 is gewoon haalbaar, stuurt wel heeeeeeeeel erg zwaar. Als je geen prestaties nodig hebt, maar voor weinig wilt dieselen-> doen!
Dr.Ed
DeelnemerBougiekabels correct op de DIS aangesloten? Als er benzine en vonk is, moet het alleen nog op het juiste moment komen….
Dr.Ed
DeelnemerProbeer je akku eens 5 minuten los te koppelen, weer monteren en dan gaan rijden zonder de airco aan. Kijk dan eens of het probleem over is.
Dr.Ed
DeelnemerCut the crap……
Ik kijk puur naar hoe een auto ervoor staat, en wat die kost. Is dat aantrekkelijk dan ga ik een blokkie sturen en probeer ik hem voor zo weinig mogelijk geld in handen te krijgen :thumb Voor de vorm wil ik dan nog wel eens tegen de banden trappen…
Ed
Dr.Ed
Deelnemer@wim-v6 wrote:
X14SZ is een 8klepper, dat is echt poepen zonder douwen, zo’n koppakking-kje.
Willem
Dus de monteur moet eerst aan de laxeermiddelen? :wtf :wtf
Dr.Ed
DeelnemerProberen (als er wat ruimte is tussen naaf en velg) hier iets tussen te zetten waardoor je wat spanning op velg en bout krijgt. In de hoop dat de bout dan wel “pakt”.
6 november 2011 om 14:16 In reactie op: Corsa B GSI 16-16v bwj ’98 stationair probleem….HELP #17903744Dr.Ed
DeelnemerInlaatspruitstuk en de pakking daarvan ook meegenomen met de remreiniger proef? Alle vacuumslangen checken op lekkage en de werking van de terugslagkleppen….
5 november 2011 om 19:16 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302223Dr.Ed
DeelnemerBudget idee:
x20xev blok, f15cr bak(met 17d drukgroep/koppeling). De bak heb ik nog, dus steekassen en baksteun kan ik dan volgens mij gewoon gebruiken. Motorsteun zal wel vervangen moeten worden. Zit ik nog met mijn brandende vraag over die inlaat…
Ed
Dr.Ed
DeelnemerZal hem ff voor je uppen….
Wil het zelf ook wel eens weten of dat kan?
3 november 2011 om 15:26 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302222Dr.Ed
Deelnemer@*Jurgen* wrote:
Wat is de reden dat je een x20xev blok neemt ipv een c20xe dan?
Blokken zijn beter vindbaar/betaalbaar, hebben een ander koppel (wat volgens mij iets beter bij de Corsa past). En over het algemeen recenter. 14pk minder, maar ook weer goed te tunen…..
Tja, afwegingen dus…..
Ed
2 november 2011 om 17:40 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302220Dr.Ed
DeelnemerNou,
Voor de montage van een x20xev blok in de Corsa B: Zijn er aanpassingen nodig in het schutbord? Of past dit (met aanpassen van de gasklep?) zonder verdere modificaties aan de auto. (buiten de steunen/assen/electronica).
Ed
Dr.Ed
DeelnemerZeeuwsch Meisje??????
-
AuteurBerichten