Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerDe kop van een x14xe is ook dezelfde als die op de x16xe/c16xe.
Dr.Ed
DeelnemerWanneer is de waterpomp voor het laatst vervangen?
Dr.Ed
DeelnemerBrandstofsysteem eens reinigen, en het filter daarvan vervangen. Check of de brandstofpomp niet gaar is..
Dr.Ed
DeelnemerHeb geen verschillen in beide nokkenstokken kunnen ontdekken. Ook niet naar lang zoeken op internet. Volgens mij dekt je inlaatspruitstuk de egr opening gewoon af. Kijk maar eens naar een nieuwe inlaatpakking, dan snap je het verhaal.
Dr.Ed
DeelnemerVolgens mij zijn de nokkenassen ook gelijk, de x16xe kop heeft een egr aansluiting de c16xe niet.
Dr.Ed
DeelnemerJazeker, mijn oude c16xe kop pastte 1 op 1 op de x16xe. Dus andersom gaat dat ook lukken dacht ik zo. Meende wel dat er verschil in de milieumeuk zat.
Dr.Ed
DeelnemerVan zijn kleinere broertje:
viewtopic.php?f=47&t=172612Dr.Ed
Deelnemer
Onze jap (Honda Civic ’97 1.4i) op lpg heeft hier inmiddels 440k achter de kiezen. Zit inmiddels een andere kop op, maar nog steeds het originele blok. Neemt 1 liter olie op de 25000km. Was het plaatwerk maar net zo degelijk :ass18 oktober 2014 om 23:07 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257820Dr.Ed
DeelnemerDe ouwe computer stuk dus, van de nieuwe heb je geen startonderbreker (sleutelchip) bij. Dus zul je van de nieuwe ECU de startonderbreker moeten laten uitschakelen.
Dr.Ed
DeelnemerBij gasautos met deze problemen altijd kijken of er bij de verdamper geen lekkage is. Membraam wat in de verdamper zit kan ook poreus zijn waardoor hij kvs doorlaat.
Dr.Ed
DeelnemerBeide accupolen invetten met zuurvrije vaseline. Kan water daar niks meer mee doen…..Of zelf een klepje maken, van bv een lege oliebus. Be creative!
Dr.Ed
Deelnemer:thumb
Dr.Ed
DeelnemerVolgens mij zijn de beide nokkenstokken identiek. Heb hier ooit ook al eens lang om lopen zoeken. Heb ze op een bepaald moment naast elkaar gelegd en kon zelf geen verschil ontdekken. Monteren en gaan….
Dr.Ed
DeelnemerKVS verliezen kan idd koppakking zijn, maar check eerst alle slangen en verbindingen op eventuele lekkage. Daarna KVS checken op vervuiling door uitlaatgassen. Koppakking v.v. is een dure klus (als je het niet zelf kunt), ligt de kop er eenmaal af, dan zou ik de klepseals ook direct vervangen.
Dr.Ed
DeelnemerEerst maar eens geld investeren in het verhelpen van het verlies van je koelvloeistof. Dan pas met de rest van je plannen verder.
Dr.Ed
DeelnemerMotortjes gaan over het algemeen langer mee dan hun verpakking….
7 augustus 2014 om 23:42 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302424Dr.Ed
DeelnemerStuurbekrachtiging is mogelijk, je hebt daar een aparte houder van de stuurpomp voor nodig. Ik ga er wel van uit dat de aandrijving met een v-snaar gaat.
Dr.Ed
DeelnemerUit budget-overwegingen een x20xev in de Corsa gelepeld, blokken zijn recenter en daardoor vaak wat minder afgetrapt. Voor 10-20% van de bovengenoemde xe prijzen ben ik zeker niet ongelukkig. Maar ieder zijn eigen…
Dr.Ed
DeelnemerDenk dat je zo al een eind op weg bent, kijk ff of de snelheidsgever op de bak (mocht je hem willen gebruiken) electronisch of mechanisch is. De 1.2 was ook voorzien van een startonderbreker? Mocht dat niet zo zijn heb je wel problemen om de transponder in de 1.2 bedrading op te nemen.
Dr.Ed
DeelnemerHeb je de sleutel en de bijbehorende lezer er ook bij? Die zul je zeker nodig hebben, evenals de brandstofpomp van een injectie Corsa.
12 juni 2014 om 18:34 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302419Dr.Ed
DeelnemerDie van mij gaat zonder kat, maar met lambda voor de APK. Blijft hij binnen de waardes dan laat ik het zo. Haal ik het niet, gaat de lambda eraf en mag hij 3,5% staan te dampen. Thuis gaat dan de sonde dan weer in de uitlaat.
Dr.Ed
DeelnemerAan het eind van je injectiekabelboom, richting bobine. Daar zit nog een connector aan en die moet constante + en geschakelde + hebben. (uit mijn hoofd). Dan wordt je brandstofpomp geactiveerd en de ontsteking. Hebben het hier over de x20xev uit een Astra.
Dr.Ed
DeelnemerMijn ouwetje liep 1 op 20 bij normaal snelweggebruik. Zou toch eerst eens controleren of er geen wiellagers met veel speling zijn of dat er remmen aanlopen. Ding is niet vooruit te branden, maar meestal wel heerlijk zuinig.
Dr.Ed
DeelnemerMaar eens compressiemeten dan.
Dr.Ed
DeelnemerHoi,
Je kan deze vraag beter in het diesel/lpg forum zetten. Daar heb je meer kans op antwoord.
-
AuteurBerichten