Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerVan de 4 OpCom foutmeldingen er weer 2 kunnen herstellen. De andere 2 zijn logisch. Kruk- en nokkenas sensor besteld, op zoek naar het stukje inlaatbuis met witte sensor en een slang regelen tussen radiateur en thermostaathuis. Kunnen we hem gaan afvullen met kvs…
Dr.Ed
DeelnemerThanx!
Vandaag een pakketje binnen met de beloofde uitlaatpijp. Dus passen/meten flexen en lassen. Kat eronder weggehaald. Pas bij montage bleek dat door de vreemde hoek die het spruitstuk maakt, de uitlaat wel heel dicht tegen de tunnel aankomt! FF verder mee puzzelen, komt vast wel weer goed! Is in ieder geval een mooi stukkie stiller. Zijn (4) foutmeldingen in Op-Com die ook nog ff opgelost moeten worden..En door!
Dr.Ed
Deelnemer10 pins connector past dus wel degelijk op 2 manieren :wtf . Als je denkt datíe klikt en vastzit….Draai hem dan maar eens een halve slag om! Was hier de oplossing, pasvorm van de china verloopkabeltjes zal wel niet optimaal zijn.
Dr.Ed
DeelnemerLaatste loodjes wegen in dit geval ook zwaar. EGR klep inmiddels binnen maar wel de verkeerde. Ook nog op zoek naar een 5 volts lambda-sonde, Jopie Slopies al ff langsgeweest maar dat spul is blijkbaar als eerste vertrokken……
Daarnaast heb ik wat uitlaatpijp in de bestelling, maar kreeg bericht dat dat ook nog eens in back-order ligt…..Goede nieuw is dat vandaag mijn MIG/MAG lastoestel binnenkwam. Gaan we ons eerst eens verdiepen in de edele laskunst….
Dr.Ed
DeelnemerChassisbalkjes voor zijn net brosrepen. Heeft de vorige jandoedel daar leuk een paar plaatjes overheen gescheten…Tja en de roest er leuk onder laten zitten….Komt het vanzelf weer terug…En daarnaast moet ik nog een uitlaatje pas gaan maken, dus heb ik wel wat laswerk liggen.
Verkoop van de oude blokdelen loopt zo lekker (tot mijn verbazing..) dat het de aanschaf van het lastoestel dekt…Altijd leuk!
Dr.Ed
DeelnemerRemco,
Bedankt voor de tip, ga ik ff achteraan. Als het goed is komt morgen ook mijn MIG/MAG lastoestel (altijd goeie investering bij een Corsa :swear). Kan ik weer verder…
Ed
Dr.Ed
DeelnemerLet er wel op dat je verschillende X20XEV blokken hebt, nl. met een heel en een gedeeld carter. Daar hoort dus ook een ander spruitstuk bij!
Kon een spruitstuk krijgen voor het enkele carter, en dat paste dus niet op het gedeelde carter wat ik in de Corsa heb hangen.
Dr.Ed
Deelnemer@johannesd wrote:
Ed ik verwacht natuurlijk wel dat ie de volgende keer rijd als ik weer langs kom he :thumb
Hangt ervan af wanneer je weer komt :angel . Waar haal ik een gewoon recht stuk uitlaatpijp weg met een dia van 50mm?
Dr.Ed
DeelnemerMisschien kun je bij de dealer nog wel een carb. revisiesetje bestellen?
Dr.Ed
Deelnemer@robert_corsa wrote:
gaat heel lekker zo te lezen.
alsof het niets is.Was het maar zo! Je bent voor 40% aan het sleutelen en voor 60% aan het puzzelen hoe je bepaalde dingen op moet lossen. Maar da’s op zich wel een hele uitdaging. Gelukkig kun je voor 80% je info gewoon van het internet af halen, de resterende 20% zul je zelf moeten doen. Voorzover de percentages :hmmz
29 juni 2012 om 21:49 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302284Dr.Ed
DeelnemerMocht je een blok met startonderbreker (X20XEV) willen ombouwen in een auto zonder startonderbreker:
Kun je het beste de connector(met een lengte kabel)van de chiplezer meesolderen op de 9-polige plug. Had de 9-polige plug inmiddels al aangesloten en netjes afgewerkt, maar moest deze verbinding weer loshalen :swear en opnieuw solderen met de chiplezer ertussen. Chipje heb ik vastgekit in de ring van de sleutellezer. Kleur op kleur, waarbij je de dubbele blauwe/rode draad (km-teller?) zult moeten doorlussen. Als je dat klaar heb hou je nog 3 kabeltjes over: Rood(is de +), bruin (=massa)en zwart(geschakelde +). Plug & Pray :fy1
Dr.Ed
DeelnemerVandaag de connector van de startonderbreker van de andere kabelboom geknipt, en deze kleur op kleur op de huidige kabelboom gezet. Zitten een paar kleine modificaties in, maar dat zal ik niet op grote schaal uitleggen. Sleutellezer aangesloten en een plekje gevonden waar de chip op werkt. Geen knipperend MIL lampje meer…..Dus chip vastgekit in de sleutellezer, starten en lopen!
Altijd fijn als een 2ehands blok start, enne waar je net de distributie van hebt vervangen.Nu de uitlaat maar eens gaan aansluiten.
Dr.Ed
DeelnemerWelke ECU gebruik je, die van de c16xe of van de x16xe? Als het je oude computer is, is dat denk ik het probleem.
Dr.Ed
DeelnemerNou,
Bij de X20XEV in de ’94 Corsa B pakt hij hem ook niet. Al ff een andere usb kabel gebruikt, maar verdenk ergens het verloopstekkertje naar de 10-polige plug. Communicatie tot aan de interface werkt verder wel prima. Foutmelding die ik krijg: ECU antwoord niet…
Dr.Ed
Deelnemer@PyroNiels wrote:
Zeker weten dat de kabelboom goed is aangesloten bij de inbouw?
M.a.w. de draden van de diagnose op de juiste pinnen… Misschien ff controleren.
(Ik ken de pinnen en kleurcode’s niet uit mijn hoofd, maar er zijn hier vast mensen die het wel weten :) )Bruin/Wit – Diagnostics
Bruin/Geel – DiagnosticsFF checken of die niet omgewisseld zijn!
Ed
Dr.Ed
DeelnemerDa’s de geleiderol. De spanrol heeft een klein schaalverdelinkje en kun je m.b.v. een imbussleutel op en ontspannen. Tenminste, op mijn X20XEV zit dit zo…
Ed
Dr.Ed
DeelnemerMoet op mijn eigen woorden terugkomen, zit in OpCom te neuzen, kies bouwjaar 1992 en dan de Veccie A. Bij motoren staat de c20ne gewoon, dus zou OpCom hem moeten kunnen uitlezen….
Dr.Ed
Deelnemer@jds wrote:
hoe kan ik dat oplossen ?
Volgens mij alleen met Tech 1 hard- en software. Alles voor 1997 draait op een specifiek eigen protocol, vanaf 1997 komt Opel met Tech 2 en die is OBD-compliant.
Dr.Ed
DeelnemerC20NE heeft zijn eigen protocol, dus niet OBD of OBDII. Daarom kan OpCom deze motor niet uitlezen.
23 juni 2012 om 14:26 In reactie op: Gedetaileerde Foto Tekening Achterkant Onderblok *16XE #18030260Dr.Ed
DeelnemerHey,
Had deze pica nog liggen van mijn oude C16XE…miss heb je er wat aan!
Ed
22 juni 2012 om 23:20 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302283Dr.Ed
DeelnemerAansluiten van de kabelboom van de X20XEV is in wezen niks anders dan de C20XE. Zorg wel voor een deugdelijke verbinding (dmv solderen en deze verbinding afwerken met krimpkous). 9-Polige plug van de XEV kabelboom afknippen, en die vervangen door de originele Corsa 9-polige plug(moet wel eentje van een injectie Corsa zijn). Je zult zien dat alleen de pinbezetting anders is. Je kunt kleur op kleur met elkaar verbinden.
Groen – Toerenteller
Bruin/Blauw – ECU
Bruin/Wit – Diagnostics
Bruin/Geel – Diagnostics
Blauw/Rood (dik) – Benzinepomp
Blauw – Temperatuur meter
Rood/Blauw (dun) – electronische km-tellerBlijven er 2 kabels over, een dikke rode (gaat naar de + van de accu, misschien handig om deze verbinding af te zekeren) en een zwarte (geschakelde +). Deze vond ik aan het andere einde van de kabelboom, in het bundeltje waar ook de connector van de EGR klep aan vast zit.
De startkabelboom van de Corsa gebruiken (kun je 1 op 1 over zetten op de startmotor/dynamo) en vervolgen aansluiten op de accu.
Zit nog ff met het overzetten van de immo, maar gebruik daar een andere (95>) dashkabelboom voor. Deze heeft standaard de aansluiting voor de immo-sleutellezer. In mijn ouwe C16XE GSI kabelboom zit dit helaas niet!
22 juni 2012 om 21:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302282Dr.Ed
Deelnemer@Bug Killer wrote:
ja, goed gelukt met schakelmechaniek zo?
mooi man straks weer een snelle corsa erbij king:
Yep, thnx voor de tip Mathijs :wors !
Ed
Dr.Ed
Deelnemer@HOT ROD wrote:
Ja maar dan staat hij in de verkeerde rubriek,
had “erotec” moeten zijn…………:wors
Dr.Ed
DeelnemerHeb wel een idee :angel ….topictitel gaat m.i. wel voor de originaliteitsprijs!
Freddy Cane kan ik je idd aanbevelen.
Dr.Ed
DeelnemerIk heb eventueel nog wel een GSI koppie liggen, met nieuwe klepseals en opnieuw ingeslepen kleppen. Heb je alleen nog een koppakking en rekbouten nodig. P.m. maar ff als je hier belang bij hebt.
Ed
-
AuteurBerichten