Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2012 om 11:26 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302300
Dr.Ed
DeelnemerSchakelt wel, maar komt niet van zijn plek als je de koppeling laat opkomen. Dus koppeling er achter weg gehaald en de plaat maar eens goed ontvet en weer teruggeplaatst. Daarna de schakelcassette er maar eens achterweggetrokken (bak heeft lang gelegen in de opslag zonder olie) en deze maar eens goed in de olie gekwast. Straks de prise-as terugzetten en verder afmonteren Ben benieuwd…
21 augustus 2012 om 22:02 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302298Dr.Ed
DeelnemerKoppelingsplaat kan maar op 1 manier, dus deze zat goed. Schakelcassette er achterweg gehaald en die maar eens goed gangbaar gemaakt na de lange en droge stilstand van deze bak. Morgen eens kijken of hij nu wel van zijn plek komt. Astra GSI ankers (voor) gemonteerd, en idd dat is plug & play…
19 augustus 2012 om 23:37 In reactie op: handige must have voor een corsa b:) wat is er zoal? #18055755Dr.Ed
DeelnemerTrekhaak, neem ik zeer binnenkort de 2-paards trailer mee! :wors Gas is alles…
Dr.Ed
DeelnemerOh, ja het belangrijkste bijna vergeten: Aankomende week de Astra GSI remmerij monteren…..Beetje kunnen ankeren in deze brandweerauto is niet verkeerd…
Dr.Ed
DeelnemerBezig met de laatste dingetjes, wil alles onder de kap zo origineel mogelijk houden. Pauperfilters e.d. werkt niet bij een X20XEV dus het Corsa GSI luchtfilter aangepast. Temperatuursensor geplaatst. Nog op zoek naar een afdekplaat spruitstuk of een 4 in 1 tje…
17 augustus 2012 om 20:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302297Dr.Ed
DeelnemerVulplaten ertussenweg gehaald, en het schakelt…..Wil nog niet van zijn plek dus ben bang dat de koppelingsplaat verkeerd om zit. Eens kijken of dat te doen is via het inspectieluik…..Dom dom :fy1 :fy1 :fy1 ……
15 augustus 2012 om 21:27 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302295Dr.Ed
DeelnemerDe vulplaten (voor de baksteun) die bij de motorsteun zaten, zijn bij ombouw met een F13/15 bak dus nutteloos…Daardoor gaat de halve maan niet meer midden om de km-teller aansluiting op de bak. Morgen de vulplaten er tussenweg bouten, bak opnieuw afregelen en dan moet hij volgens mij weer kunnen schakelen.
13 augustus 2012 om 20:31 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302294Dr.Ed
DeelnemerJa, zo heb ik het ook gelaten. Maar de “halve maan” loopt tegen de aansluiting van de km-teller vast, dus schakelen gaat op dit moment nog niet. Eens kijken of ik dat nog een beetje kan modden…..
12 augustus 2012 om 19:43 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302291Dr.Ed
DeelnemerVraagje: Als je een F13/15 bak gebruikt, moet je dan ook de schakelstang (en het halve maantje) met 15mm verlengen?
Dr.Ed
DeelnemerUitlaatspruitstukpakking is lek. Heb inmiddels een nieuwe in de bestelling…
6 augustus 2012 om 10:58 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302289Dr.Ed
DeelnemerTja, het prijskaartje…Tussen de 500-1250 eurie? Ben zelf met een budget ombouw bezig, en ieder onderdeeltje daarvan komt in Excel. Zit op dit moment aan de onderkant van het genoemde bedrag. Blok had ik voor een prikkie, en de oude blokdelen leverden meer op dan ik had gedacht. Wil je goedkoop dan zul je ook onderdelen uit Duitsland en Engeland moeten zoeken en vergelijken.
4 augustus 2012 om 15:29 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302287Dr.Ed
Deelnemer1- C20XE met sfi vervanger hoef je niet te flexen in het schutboard.
2- Minimale koeling is de Corsa B GSI radiateurEd
Dr.Ed
DeelnemerHaarscheurtje gelast in het uitlaatspruitstuk, maar hoor um nog steeds! Sinds hij de luchtinlaattemp. weer kan meten start hij ook keurig in de koudloop, maar dan is het tikken het ergst. Na ca. 30-40 seconden hoor je hem omschakelen en wordt dit al een stuk rustiger. Beetje manipuleren met de (nu nog open) luchtinlaatslang zorgt ervoor dat ik het tikken bijna kwijt ben. Zou zo kunnen zijn dat hij de weerstand van het luchtfilter nodig heeft om “tikvrij” te lopen. Ondertussen zijn de EGR klep en de lambdasonde onderweg, eerst die monteren om deze als mogelijke boosdoeners uit te schakelen. Op-Com geeft nl. aan dat dit motortje “arm” draait omdat de o2 sensor ontbreekt…..
@Haasje17: Correct, bedoel de distributieRIEM spanner. Die was met de klok meegedraait om hem op spanning te zetten, en moest tegen de klok in worden afgesteld. Heeft geen meters gemaakt, dus daar zit ik niet echt over in.Dr.Ed
DeelnemerHad ik wel, maar inmiddels gesloopt. Kon je een mooi rookgordijn mee aanleggen!
Dr.Ed
DeelnemerDe kettingspanner van de distributie stond een halve slag verkeerd :wtf . Die stond dus ook mooi mee te tikken. Na dit hersteld te hebben zit er al een stuk meer rust in. Morgen ff kijken of ik het spruitstuk dicht kan krijgen. Moet het m.i. over zijn.
Ed
Dr.Ed
DeelnemerWillem,
Klopt, er is boven op het spruitstuk een klein scheurtje zichbaar. Zal kijken of ik dit dicht kan krijgen. Wel een teringherrie voor zo’n klein scheurtje!
Dr.Ed
DeelnemerHeb nog wel een c16xe krukas voor je liggen. PM maar als je er belang bij hebt.
Dr.Ed
DeelnemerFilmpje bij het verhaal:
Dr.Ed
DeelnemerNu de uitlaat dicht zit hoor ik hem bij het uitlaatspruitstuk bij stationair “knetteren”. Geef ik een beetje gas bij is het weg. Lukt nog niet goed om te lokaliseren waar dat wegkomt. Ook is het startgedrag nog een beetje vreemd, vrij lang doorstarten en dan hikt hij ff voordat hij tot leven komt. Nu heeft dat blok 1 jaar stilgestaan, dus misschien moet dat wat loskomen…
Dr.Ed
DeelnemerZo, vandaag eindelijk de sensoren binnen. Koelsysteem aangesloten en afgevuld! Tijd voor het proefdraaien…..En wat is Op-Com dan mooi, heerlijk alles on-line uitlezen. Hij loopt! Nog niet helemaal naar tevredenheid, maar er missen ook nog een paar sensoren (lambda, EGR en inlaatluchttemp.) dus dat moet goed komen. Circus op temperatuur laten komen, koelvin laten aanslaan en af laten koelen. De bekende oliemeur van het c16xe blok is bij deze gelukkig niet waarneembaar. Mag hij langzaamaan een beetje loskomen. Om vervolgens heel hard te moeten werken!
Dr.Ed
DeelnemerKun je niet zo’n ding eerst ff lenen om zeker te zijn? Duur aanschaffen kan altijd nog.
18 juli 2012 om 21:07 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302285Dr.Ed
DeelnemerNa veel gepuzzel en gezever……De top-slang van de radiateur maakt wel een hele idiote bocht. Staat het thermostaathuis van de X20XEV ook nog eens (pik vooruit) omhoog! Haal je de topslang van de Corsa B 1.0 (of all engines..)zonder airco bij de dealer :hmmz ….Is het bijna plug&play :wors .
En met zulke :swear details kun je je dagen wel vullen….
En ondertussen alweer een klein weekje wachten op de nieuwe nokkenas en krukas sensor…Schiet nu niet echt op….
Dr.Ed
Deelnemer@rfbroek wrote:
Heeft/had ie geen startonderbreker?
Als de pomp ook al niet draait zou je daar aan denken.Precies wat ik dacht! Ander blok met startonderbreker? Heb je de ecu, sleutellezer en chip voor nodig om die aan het werk te krijgen!
Dr.Ed
DeelnemerEn dan te bedenken dat ik net een goede gebruikte c16xe lmm heb verkocht voor 25 eutjes!
Dr.Ed
DeelnemerOp-Com connector kan door zijn gewicht de kabel uit de 10-pins obd trekken. Dus die stress ff van de kabel afhalen. Controleer ook of de usb connector(goed) in de Op-Com connector zit!
Dit krijg ik gewoon binnen:
ECU Hardwarenummer: 2515F
ECU softwarenummer: 21e21h21g
ECU software versienummer: 0738
Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S96004
Systeem naam of Motorcode X20XEV
Werkplaatscode of Tester serienummer: S001000591
Programmeerdatum: 19980311Identiteit: 0202
Calibratiedatum: 565SC000
Calibratie Software Nr: B3C00100Totaal aantal foutcodes: 4
P0110 – Inlaatluchttemperatuur spanning hoog
(01) – AanwezigP0120 – Gaskleppositiesensor, spanning hoog
(01) – AanwezigP0410 – Relais secundaire luchtinblaas- pomp, spanning laag
(02) – RegelmatigP1110 – Inlaatspruitstuk klep 1, spanning laag
(02) – Regelmatig -
AuteurBerichten