Dr.Ed

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 535)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302300
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Schakelt wel, maar komt niet van zijn plek als je de koppeling laat opkomen. Dus koppeling er achter weg gehaald en de plaat maar eens goed ontvet en weer teruggeplaatst. Daarna de schakelcassette er maar eens achterweggetrokken (bak heeft lang gelegen in de opslag zonder olie) en deze maar eens goed in de olie gekwast. Straks de prise-as terugzetten en verder afmonteren Ben benieuwd…

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302298
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Koppelingsplaat kan maar op 1 manier, dus deze zat goed. Schakelcassette er achterweg gehaald en die maar eens goed gangbaar gemaakt na de lange en droge stilstand van deze bak. Morgen eens kijken of hij nu wel van zijn plek komt. Astra GSI ankers (voor) gemonteerd, en idd dat is plug & play…

    In reactie op: handige must have voor een corsa b:) wat is er zoal? #18055755
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Trekhaak, neem ik zeer binnenkort de 2-paards trailer mee! :wors Gas is alles…

    In reactie op: Corsa B GSI project #14-X20XEV #17866433
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Oh, ja het belangrijkste bijna vergeten: Aankomende week de Astra GSI remmerij monteren…..Beetje kunnen ankeren in deze brandweerauto is niet verkeerd…

    In reactie op: Corsa B GSI project #14-X20XEV #17866432
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Bezig met de laatste dingetjes, wil alles onder de kap zo origineel mogelijk houden. Pauperfilters e.d. werkt niet bij een X20XEV dus het Corsa GSI luchtfilter aangepast. Temperatuursensor geplaatst. Nog op zoek naar een afdekplaat spruitstuk of een 4 in 1 tje…

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302297
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Vulplaten ertussenweg gehaald, en het schakelt…..Wil nog niet van zijn plek dus ben bang dat de koppelingsplaat verkeerd om zit. Eens kijken of dat te doen is via het inspectieluik…..Dom dom :fy1 :fy1 :fy1 ……

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302295
    Dr.Ed
    Deelnemer

    De vulplaten (voor de baksteun) die bij de motorsteun zaten, zijn bij ombouw met een F13/15 bak dus nutteloos…Daardoor gaat de halve maan niet meer midden om de km-teller aansluiting op de bak. Morgen de vulplaten er tussenweg bouten, bak opnieuw afregelen en dan moet hij volgens mij weer kunnen schakelen.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302294
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ja, zo heb ik het ook gelaten. Maar de “halve maan” loopt tegen de aansluiting van de km-teller vast, dus schakelen gaat op dit moment nog niet. Eens kijken of ik dat nog een beetje kan modden…..

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302291
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Vraagje: Als je een F13/15 bak gebruikt, moet je dan ook de schakelstang (en het halve maantje) met 15mm verlengen?

    In reactie op: X20XEV geknetter bij stationair draaien #18050315
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Uitlaatspruitstukpakking is lek. Heb inmiddels een nieuwe in de bestelling…

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302289
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Tja, het prijskaartje…Tussen de 500-1250 eurie? Ben zelf met een budget ombouw bezig, en ieder onderdeeltje daarvan komt in Excel. Zit op dit moment aan de onderkant van het genoemde bedrag. Blok had ik voor een prikkie, en de oude blokdelen leverden meer op dan ik had gedacht. Wil je goedkoop dan zul je ook onderdelen uit Duitsland en Engeland moeten zoeken en vergelijken.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302287
    Dr.Ed
    Deelnemer

    1- C20XE met sfi vervanger hoef je niet te flexen in het schutboard.
    2- Minimale koeling is de Corsa B GSI radiateur

    Ed

    In reactie op: X20XEV geknetter bij stationair draaien #18050314
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Haarscheurtje gelast in het uitlaatspruitstuk, maar hoor um nog steeds! Sinds hij de luchtinlaattemp. weer kan meten start hij ook keurig in de koudloop, maar dan is het tikken het ergst. Na ca. 30-40 seconden hoor je hem omschakelen en wordt dit al een stuk rustiger. Beetje manipuleren met de (nu nog open) luchtinlaatslang zorgt ervoor dat ik het tikken bijna kwijt ben. Zou zo kunnen zijn dat hij de weerstand van het luchtfilter nodig heeft om “tikvrij” te lopen. Ondertussen zijn de EGR klep en de lambdasonde onderweg, eerst die monteren om deze als mogelijke boosdoeners uit te schakelen. Op-Com geeft nl. aan dat dit motortje “arm” draait omdat de o2 sensor ontbreekt…..


    @Haasje17
    : Correct, bedoel de distributieRIEM spanner. Die was met de klok meegedraait om hem op spanning te zetten, en moest tegen de klok in worden afgesteld. Heeft geen meters gemaakt, dus daar zit ik niet echt over in.

    In reactie op: corsa 1.6 gsi motor #18052441
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Had ik wel, maar inmiddels gesloopt. Kon je een mooi rookgordijn mee aanleggen!

    In reactie op: X20XEV geknetter bij stationair draaien #18050310
    Dr.Ed
    Deelnemer

    De kettingspanner van de distributie stond een halve slag verkeerd :wtf . Die stond dus ook mooi mee te tikken. Na dit hersteld te hebben zit er al een stuk meer rust in. Morgen ff kijken of ik het spruitstuk dicht kan krijgen. Moet het m.i. over zijn.

    Ed

    In reactie op: X20XEV geknetter bij stationair draaien #18050309
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Willem,

    Klopt, er is boven op het spruitstuk een klein scheurtje zichbaar. Zal kijken of ik dit dicht kan krijgen. Wel een teringherrie voor zo’n klein scheurtje!

    In reactie op: Corsa-b Project #18047946
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Heb nog wel een c16xe krukas voor je liggen. PM maar als je er belang bij hebt.

    In reactie op: X20XEV geknetter bij stationair draaien #18050307
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Filmpje bij het verhaal:

    http://youtu.be/QljnWmBSTwA

    In reactie op: Corsa B GSI project #14-X20XEV #17866431
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Nu de uitlaat dicht zit hoor ik hem bij het uitlaatspruitstuk bij stationair “knetteren”. Geef ik een beetje gas bij is het weg. Lukt nog niet goed om te lokaliseren waar dat wegkomt. Ook is het startgedrag nog een beetje vreemd, vrij lang doorstarten en dan hikt hij ff voordat hij tot leven komt. Nu heeft dat blok 1 jaar stilgestaan, dus misschien moet dat wat loskomen…

    In reactie op: Corsa B GSI project #14-X20XEV #17866430
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Zo, vandaag eindelijk de sensoren binnen. Koelsysteem aangesloten en afgevuld! Tijd voor het proefdraaien…..En wat is Op-Com dan mooi, heerlijk alles on-line uitlezen. Hij loopt! Nog niet helemaal naar tevredenheid, maar er missen ook nog een paar sensoren (lambda, EGR en inlaatluchttemp.) dus dat moet goed komen. Circus op temperatuur laten komen, koelvin laten aanslaan en af laten koelen. De bekende oliemeur van het c16xe blok is bij deze gelukkig niet waarneembaar. Mag hij langzaamaan een beetje loskomen. Om vervolgens heel hard te moeten werken!

    In reactie op: C16XE LMM Nieuw niet meer te krijgen?? #18048121
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Kun je niet zo’n ding eerst ff lenen om zeker te zijn? Duur aanschaffen kan altijd nog.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Na veel gepuzzel en gezever……De top-slang van de radiateur maakt wel een hele idiote bocht. Staat het thermostaathuis van de X20XEV ook nog eens (pik vooruit) omhoog! Haal je de topslang van de Corsa B 1.0 (of all engines..)zonder airco bij de dealer :hmmz ….Is het bijna plug&play :wors .

    En met zulke :swear details kun je je dagen wel vullen….

    En ondertussen alweer een klein weekje wachten op de nieuwe nokkenas en krukas sensor…Schiet nu niet echt op….

    In reactie op: injectoren corsa b #18047926
    Dr.Ed
    Deelnemer

    @rfbroek wrote:

    Heeft/had ie geen startonderbreker?
    Als de pomp ook al niet draait zou je daar aan denken.

    Precies wat ik dacht! Ander blok met startonderbreker? Heb je de ecu, sleutellezer en chip voor nodig om die aan het werk te krijgen!

    In reactie op: C16XE LMM Nieuw niet meer te krijgen?? #18048114
    Dr.Ed
    Deelnemer

    En dan te bedenken dat ik net een goede gebruikte c16xe lmm heb verkocht voor 25 eutjes!

    In reactie op: opcom werkt wel bij corsa niet bij corsa c20ne #18032367
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Op-Com connector kan door zijn gewicht de kabel uit de 10-pins obd trekken. Dus die stress ff van de kabel afhalen. Controleer ook of de usb connector(goed) in de Op-Com connector zit!

    Dit krijg ik gewoon binnen:

    ECU Hardwarenummer: 2515F
    ECU softwarenummer: 21e21h21g
    ECU software versienummer: 0738
    Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S96004
    Systeem naam of Motorcode X20XEV
    Werkplaatscode of Tester serienummer: S001000591
    Programmeerdatum: 19980311

    Identiteit: 0202

    Calibratiedatum: 565SC000
    Calibratie Software Nr: B3C00100

    Totaal aantal foutcodes: 4

    P0110 – Inlaatluchttemperatuur spanning hoog
    (01) – Aanwezig

    P0120 – Gaskleppositiesensor, spanning hoog
    (01) – Aanwezig

    P0410 – Relais secundaire luchtinblaas- pomp, spanning laag
    (02) – Regelmatig

    P1110 – Inlaatspruitstuk klep 1, spanning laag
    (02) – Regelmatig

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 535)