Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerKlepsteelrubbers: Met een schroevendraaier of met een simpele tang (hele seal beetpakken en dan trekken). Met die laatste beschadig je alleen de ouwe seals…
Klepgeleiders: Natuurkunde, warm stoken van de omgeving (alles met beleid) en afkoelen van de geleider door spuitbus met koelmiddel. Klein tikje en los…
Dr.Ed
DeelnemerZoals op de foto’s van NoFear ligt het er bij mij ook voor. Blok(van mij) is van 1997 en de ECU een Simtec 56.5
Dr.Ed
Deelnemer@JHR wrote:
OK hier hoe ik vermoed dat de vacuumleidingen lopen.

We beginnen bij het gasklephuis, hier zitten 2 leidingen.
Groetjes JurrianIn dat metalen plaatje, zit een rechthoekige uitsparing. Daarin hoort een stekker te zitten. Volgens mij ligt hij bij jou los (en niet aangesloten :shock: ) precies onder dit plaatje (hij vertakt uit het stukje kabelboom, de dunnere kabel)…Zie de borgclip van de connector zitten…
Ed
Dr.Ed
DeelnemerWacht ff met de distributie. Nokkenassensor fout is altijd 2 eenheid met de krukassensor. M.a.w. als de krukassensor stuk is geeft hij een foutmelding nokkenassensor. 1 van de 2 heeft hij nodig om te kunnen starten. Dus trek de stekker eens los van of je kruk- of je nokas-sensor. Wil hij dan niet starten bij het loshalen van je krukas- of nokas-sensor is die andere dus defect(of beide)…..
Dr.Ed
DeelnemerStoring nokkenassensor kan ook je krukassensor zijn…
Dr.Ed
DeelnemerDe laatste 2 foto’s: Op het inlaatspruitstuk, helemaal aan de onderkant zit een rubber tuitje. Vandaar uit gaat een slangetje naar dat rubberen L-stukje. Misschien ben ik mis (heb het blok zelf niet gedemonteerd), maar zo zit het bij mij aangesloten. Heb geen last van foutmeldingen…
Dr.Ed
Deelnemer2 ringsleutels gebruiken, 1 om te blokkeren de andere om los te draaien. Steek/dop e.d werkt ook…
Dr.Ed
DeelnemerCheck de massa eens van de lambda sensor, of leg anders eens een extra massa en kijk of je probleem over is.
Dr.Ed
DeelnemerRijdt, in de 1,3 en 5. Bak nog ff afregelen, maar vandaag weer druk met andere dingen..Maar goed, toch een blokkie om geweest!
Dr.Ed
DeelnemerYep, heb er zelf ook mee zitten puzzelen. Zit onder aan het spruitstuk ook nog een aansluiting voor een vacuumslang. Heb eeb t-stukje bij de klep gemonteerd. 1 op de klep, 2 op de de onderkant en nummertje 3 op het motorvacuum. Werkt hier zonder problemen. Spruitstuk heeft te maken met het al of niet hebben van balansassen in je blok. Je zou deze weg kunnen halen en je oude carterpan kunnen gebruiken en volgens mij past je spruitje dan ook weer.
Dr.Ed
DeelnemerIn afwachting van de nieuwe koppeling maar eens een avondje op-com gehouden. Zit al een poos met 2 irritante foutmeldingen, de ene is de klep in mijn inlaatspruitstuk, de andere heeft met mijn lambda sonde te maken. Je wilt natuurlijk zonder irritant oranje lampje kunnen rijden….of niet…
Wat blijkt: Beide stukjes electronica hebben EXACT dezelfde connector, met dezelfde pinbezetting en passing :puke …..Toen was de oplossing wel heeeeeel erg simpel :wors …
Kortom, motortje draait nu echt als een naaimachientje :thumb . Nu hopen dat de nieuwe koppeling het aandrijvingsprobleem oplost, zou van mij een tevreden mens maken!
Dr.Ed
DeelnemerLaatste tijd lopen kloten met de aandrijving. Inmiddels zover dat het een koppelingsprobleem is, het gebruikte plaatje/drukgroep grijpt niet aan. Koppeling eronderweg, schoongemaakt en weer gemonteerd, mocht allemaal niet helpen. Dus maar een nieuwe set in de bestelling en nu maar hopen of ie na montage nu eens wel van zijn plek wil komen…..Astra remmetjes zitten er inmiddels ook onder…
26 augustus 2012 om 15:31 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302321Dr.Ed
DeelnemerHet is dus een koppelingsverhaal, drukgroep doet zijn werk en plaat zag er fris uit. Maar toch wil hij niet van zijn plek. Zit een beetje vliegroest op het vliegwiel maar dat kan dat probleem niet veroorzaken neem ik aan. Eens uitvogelen hoe dik een nieuwe koppelingsplaat hoort te zijn…
25 augustus 2012 om 19:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302319Dr.Ed
Deelnemer@otdh wrote:
En daar heb je je probleem; standaard ombouwdsteun icm een smallblock bak werkt niet
Achter die steun zitten 2 12mm bussen om het breedteverschil op te vangen. Maar toch wel een goeie :wors!
Dr.Ed
DeelnemerZou je met een aankoopbewijs van het blok ook wegkomen?
25 augustus 2012 om 13:49 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302317Dr.Ed
DeelnemerZal ook ff checken of 1 van de homo’s niet vastgeroest zit op de aandrijfas.
Bakhomo: 5cm in/uit….Stuurhomo 2mm…. enig id of dat normaal is?
25 augustus 2012 om 13:10 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302316Dr.Ed
DeelnemerZal eerst de ene bakhomo wat ruimte geven. Als ik hem in de versnelling zet, de prise-as een slinger geef drijft hij beide wielen aan. Dus bak en koppeling werken! De bakhomo schaaft een klein beetje tegen het blok aan, als die 3-4mm uit de bak is blijft hij staan….
Bak is een F13 en hangt aan de originele baksteun, motorsteun is de standaard 2 liter ombouwsteun. Ga idd kijken of de kineten nog een beetje over de as kunnen bewegen.
:ass
24 augustus 2012 om 20:33 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302313Dr.Ed
DeelnemerZijn de originele Corsa B gsi assen. Zoveel speelruimte zit er verder niet in, zou ik het blok willen verplaatsen kom ik in de knoei met de poelie (die heeft nog 3mm speling) van de dynamo en past het originele luchtfilter niet meer. Blok nog een stukkie laten zakken? Maar daar win ik niet zo snel 2cm aandrijfas mee….. :swear
Dr.Ed
DeelnemerHeeft geholpen, probleem is weg!
24 augustus 2012 om 13:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302311Dr.Ed
DeelnemerNou, as weer gemonteeerd richting bak die zat idd niet goed op zijn plek. Bij monteren in de naaf heb ik zeker 2cm ruimte tussen naaf en as, bij vastdraaien trekt hij de aandrijfas langzaam maar zeker uit de bak…..Je zou bijna zeggen dat de aandrijfas te kort is, of dat het blok niet goed op de steunen is gemonteerd…… Even peinzen hoe we dit moeten oplossen… :wtf
23 augustus 2012 om 15:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302309Dr.Ed
DeelnemerTandwielen primair draaien altijd mee. Maar als je schakelt gaan er andere tandwielen keurig meelopen. Zitten std corsa GSI assen onder. Net ff gecheckt en kom wel wezen dat de ene homo uit de bak ligt…..FF opkrikke dat zwikkie!
23 augustus 2012 om 14:42 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302307Dr.Ed
DeelnemerHoor en zie de tandwielen wel draaien (als je de schakeltoren erafhaalt en handmatig i.d. versnelling zet). Homo’s: Zal ik nog ff checken! Tanden/splines zijn passend.
22 augustus 2012 om 17:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302305Dr.Ed
DeelnemerDrukgroep zit strak op de plaat, alle vingertjes zitte er nog keurig aan. Druklager ligt keurig aan op het diafragma. Voldoende druk op de koppeling, en je kan horen dat het druklager bij het ontkoppelen ff vrij draait. Koppelingskabel losgehaakt om te zien of die miss te strak zit. Maar het werkt allemaal niet…
22 augustus 2012 om 16:14 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302303Dr.Ed
Deelnemer:swear :swear :swear Alles weer teruggezet, voorzien van nieuwe olie en pakkingen…..Maar hij blijft staan!….Onderhand is mijn fantasie op waar het aan kan liggen….Zullen de bekende laatste loodjes wel zijn, maar onderhand ben ik er een beetje flauw van……
22 augustus 2012 om 14:41 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302302Dr.Ed
DeelnemerKoppeling, drukgroep en plaat en vliegwiel van een 17GM dieseltje…
-
AuteurBerichten