Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerBouke,
Ziet OpCom je diagnose stekker wel? En welke versie OpCom gebruik je daar? Die 10 polige stekker heeft hier het probleem dat ie op 2 manieren in de connector past. Dus kun je altijd proberen de stekker eens een halve slag te draaien. Als je setup een motorswap betreft kan het natuurlijk zijn dat de kabels voor de diagnose niet doorverbonden zijn.
Dr.Ed
DeelnemerZit een borgring op de as waar hij de bak ingaat, deze is soms te “afgeplat” om te borgen, ring bijbuigen of een nieuwe halen. Heb dit trouwens ook bij mijn B, maar moet dit klusje nog even uitvoeren.
Dr.Ed
DeelnemerAl gekeken naar lekkage in je uitlaatspruitstuk/pakking? Als dit lekt gaat je lambda op basis van de verkeerde waardes bijregelen.
Dr.Ed
DeelnemerGaat het alleen om de riem? Deze zou ik sowieso vervangen. Als je in je oude blok ook nieuwe omloop en spanrol(len) hebt geplaatst zou ik die icm en nieuwe riem wel op je “nieuwe” blok gebruiken.
Dr.Ed
DeelnemerBouke,
Hangt een beetje van het bouwjaar van het blok af of daar al of niet (en welke) diagnose connector aanzit. En of je deze uit moet lezen met Tech1 of Tech2. Opcom is Tech2 en leest auto’s uit vanaf bouwjaar ca.1996-1997.
Groetnis,
Ed
Dr.Ed
Deelnemer:thumb Moet dan nu wel echt een keer goed zijn! Komt w.s. een gouden randje om het kentekenbewijs…
Dr.Ed
Deelnemergun-gun of hoe heet dat spul…..
Dr.Ed
Deelnemer12 oktober 2012 om 22:43 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067650Dr.Ed
DeelnemerM-Tech moet wel wat kunnen verkopen….Andere optie is een dikkere koppakking te plaatsen (als je stoer bent leg je gewoon 2 standaard pakkingen opelkaar) om de compressie wat te verlagen. Setje ARP bouten en moeren in de drijfstangen is dan ook niet een verkeerde investering.
Dr.Ed
DeelnemerSommige fouten moeten een X keer terugkomen voor ze opgeslagen worden. Dus kijk met een paar dagen nog eens!
11 oktober 2012 om 13:59 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067646Dr.Ed
DeelnemerVolgens mij zijn de standaard spruitstukken de grootste bottleneck, maar zoek maar eens een 4-1 spruitstuk voor de Omega…..
Dr.Ed
DeelnemerZit de baksteun wel vast?
Dr.Ed
DeelnemerTech 1 ecu’s kun je volgens mij met de op-com alleen foutcodes uitlezen/wissen. Volgens het lijstje hierboven is het bouwjaar bepalend of je hem wel of niet met Tech 2 kunt uitlezen.
Dr.Ed
DeelnemerNiet iedere auto waar ik “onder de kap hang” is van mij :jerry ….
Dr.Ed
DeelnemerZoals gezegd heb ik ff onder de kap gekeken en mijn bevindingen gepost. En idd carteventilatie zal niet veel aan de co veranderen. Geeft alleen een indicatie dat er iets fout/verstopt zit.
Dr.Ed
Deelnemer@Vinci wrote:
Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?
Klopt, was mijn idee ook. Bougies zijn zoals ze moeten zijn, koffiebruin met een slootje melk…Verder geen valse lucht gevonden. Enige vreemde was de overdruk toen ik de bougiedop eraf haalde (als was het een bierdop :shock: ). Dus volgende idee is om de carterontluchting te controleren…(heb zaterdagmiddag ff onder deze motorkap gekeken :hmmz )….en waar nodig nog wat slangen vervangen/checken..
7 oktober 2012 om 20:34 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067651Dr.Ed
Deelnemer@TWA wrote:
Nope…alleen belasting laten weten…
Minder dan 40% winst aan vermogen, dus niet nodig
Je gaat van 4 naar 6 pitter, dus zal dit zeker moeten laten keuren…
Dr.Ed
DeelnemerEcht origineel zou de Corsa B met kofferbak zijn:

Dr.Ed
DeelnemerX20XEV is met verschillende Simtec ECU’s geleverd (56, 56.5 en 70) kan wezen dat je een ander model/bouwjaar moet selecteren om de ECU uit te kunnen lezen.
29 september 2012 om 22:46 In reactie op: Hulp gevraagd: Slotbout Verwijderen (Adapter Nodig)! #18072388Dr.Ed
DeelnemerZou idd maar niet iets van koper gaan gebruiken…
29 september 2012 om 22:33 In reactie op: Hulp gevraagd: Slotbout Verwijderen (Adapter Nodig)! #18072385Dr.Ed
DeelnemerMet een passend buisje en een beetje huisvlijt (uitsparen van de “uitsteeksels” in de buis) kun je zelf wel een adaptor fabrieken…
Dr.Ed
DeelnemerKomt nogal kritisch, tikje naar links/rechts en ze werken wel/niet. Kabel aan je dash laten zitten en stadslicht inschakelen en net zo lang frommelen tot ze het allemaal doen. Zitten die leds voldoende stevig als je ze in de dash het gemonteerd?
Dr.Ed
DeelnemerLedje al eens omgedraait? Hebben een + en een -….
Dr.Ed
Deelnemer@*Jurgen* wrote:
Moet de prise as wel eruit willen, anders moet je alsnog de hele cassette eruit halen. Dat is ook nog wel gemartel kan ik je uit ervaring vertellen (weliswaar in een Corsa A met minder ruimte)
FF een trekkertje maken van een M7 draadeind met een dikke vulring, en je haalt hem er zo uit…
Dr.Ed
DeelnemerHangt hier niet zo’n bakkie met een inspectieluikje en zonder komvliegwiel onder? Want dan is het best te doen….
-
AuteurBerichten