Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerHeb mij er ooit al eens in verdiept, blijkt als je zoekt op onderdeelnummer dat deze kabels gelijk zijn. Dus als ze passen zouden ze gewoon moeten werken.
Dr.Ed
DeelnemerKomt hij zonder problemen op LPG door de APK?
Dr.Ed
DeelnemerARP bouten volgens voorschrift gemonteerd? ARP bouten vragen soms om een aanpassing van de lagerschalen (met een soortement van verzinkboortje lees ik?)
Dr.Ed
DeelnemerAls alle draaiende delen zijn gemonteerd met vet/olie en er voldoende oliedruk is opgebouwd voor de eerste startpoging, zou het blok tikvrij moeten lopen. Alles aangedraaid volgens de aangeven sterkte? Doet de oliepomp zijn werk en komt er voldoende olie in de cilinderkop? Distributie staat 100% goed?
Dr.Ed
DeelnemerWat zegt je benzinemeter btw als de tank “leeg”is?
Dr.Ed
DeelnemerTe korte benzinepomp(???) zit ik aan te denken. Zit niet diep genoeg in de tank, of een montagefout. Iemand kennis van de diverse corsa brandstofpompen die mijn verhaal kan bevestigen of ontkennen…..
Dr.Ed
DeelnemerLangjarige gemiddelde van onze ouwe Corsa 17d was idd zo tussen de 1 op 19/20. Ach ja, toen kostte de zonnebloemolie maar 50cent per liter :wors . Blokje is superbetrouwbaar, over ca. 100k 0 problemen en 0 motoronkosten gehad. Verpakking lostte langzaam op (roest) en het onderstel vroeg om regelmatig onderhoud (wiellagers).
19 november 2012 om 13:50 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302345Dr.Ed
DeelnemerDikke extra + was tip van mij, weet je zeker dat alles onder spanning staat en kun je verder zoeken. Wat was trouwens de originele motor die in deze Corsa zat?
Die geschakelde plus: verleng je gewoon van je motorkabelboom naar de Corsa kabelboom?
Dr.Ed
DeelnemerEens gewerkt met Op-com en je zult de rest niet eens meer willen gebruiken/nodig hebben :hmmz
Dr.Ed
DeelnemerHij connect wel maar ondersteunt het Opel protocol w.s. niet. Je kan hem eens proberen in een recente auto en kijken wat er dan gebeurt.
Dr.Ed
DeelnemerELM 327 werkt vaak alleen bij recente auto’s(2001>). Je hebt een op-com kabel nodig om de auto’s van je tag uit te lezen.
Dr.Ed
DeelnemerCorsa B gsi heeft een f15 close ratio bak. en idd die maakt iets van 4000 toeren bij 120km/u. Iedere f13/f15 bak past achter de c16xe.
14 november 2012 om 15:26 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302333Dr.Ed
Deelnemer3 draadjes en hij moet lopen, staat er in dit topic:
14 november 2012 om 15:01 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302330Dr.Ed
DeelnemerDikke rode heb ik ook doorverbonden op de kabelboom, EN RECHTSREEKS OP DE + van de accu. Als het goed is heb je ook nog een dunne zwarte kabel (geschakelde+) aan de corsa connector zitten. Check of deze idd schakelt, en zo niet zorg dat ie gaat schakelen.
14 november 2012 om 12:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302331Dr.Ed
Deelnemerhttp://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bovenstaande gevolgd? Constante + en geschakelde + beide aangesloten? of per ongeluk omgewisseld…Dan start hij ook niet…
14 november 2012 om 10:33 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302328Dr.Ed
DeelnemerAls het je startonderbreker is moet je het sleuteltje zien knipperen op je dash
10 november 2012 om 00:26 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302324Dr.Ed
DeelnemerOnze ouwe corsa b 1.7d had hier ook last van. Ieder jaar met de apk wel problemen met de achterwiellagers. Wat iets hielp was na (correcte) montage, na een ca.1000km deze lagers weer opnieuw af te stellen. Kreeg altijd het idee dat ze zich eerst ff moeten zetten…….
Dr.Ed
DeelnemerGa je 50/50 tanken, iedereen tevreden….zit je op 96.5
Dr.Ed
DeelnemerW7 (x64) staat het niet toe dat er “unsigned/niet ondertekende” drivers worden geinstalleerd. Als je de b.v. de china-cloon software gaat installeren dan denk je dat de driver geïnstalleerd is, maar dat is niet zo……
Zit een klein achterdeurtje in W7: Bij het opstarten kun je op F8 drukken en kom je in een lijst met opstartmodi. In deze lijst kies je voor : “niet ondertekende drivers toestaan/allow unsigned drivers”. Na het opstartten van W7 opnieuw op-com installeren en het zaakje zou moeten werken….
Dr.Ed
DeelnemerBenzine eerst maar eens opfrissen/vernieuwen, en de injectoren maar eens laten reinigen. Mocht je een shot willen wagen, beetje remmenreiniger in je inlaat spuiten….
Dr.Ed
Deelnemer@egje wrote:
@PeterNoFear wrote:
B ascona, stond gisteren en vandaag in Damwoude.
Een zwarte sport 2.0E toevallig, die heb ik toevallig ook gezien ,toen ik op vakantie naar Dokkum ging. Kenteken begon met HB. :wors
Denk het wel, rij er bijna dagelijks langs en dan staat íe meestal keurig in het parkeervak.
Dr.Ed
DeelnemerHangt minder van de motor af, als wel van het bouwjaar van de auto en de aanwezigheid van een kat en lambdaregeling wat hij uiteindelijk mag produceren aan de 4-gasmeting.
Dr.Ed
DeelnemerBij de 2 liter blokjes zijn dat 2 bruine draden (bruin/wit, bruin/geel, meende ik) en natuurlijk nog een + en een – nodig. Dan zou het moeten lopen.
Dr.Ed
DeelnemerJa, maar als de as niet afdicht verlies je bij iedere bocht een flutje, en dan is 1 litertje zomaar vertrokken. Maar nieuw asje, moet het weer goed zijn!
-
AuteurBerichten