Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
DeelnemerAan die sensor op de bak zit ook nog een zwarte (geschakelde +) en een bruine draad (=massa). Zal ook aangesloten moeten zijn (of worden). Die andere schakelaar is voor je achteruitrijlampen…..
Dr.Ed
DeelnemerRood/Blauw (dun) – electronische km-teller. Maar heb je een ouder blok dan hoeft deze niet altijd in de kabelboom te zitten. Dan gaat hij ervan uit dat er een km-teller kabel aan dash en bak zit. Zul je een kabel moeten trekken tussen de snelheidssensor en deze verbinden met de rood/blauwe draad.
Dr.Ed
DeelnemerCarterpan is er in 2 verschillende soorten voor de voorwielaandrijvers. Een gedeelde carterpan en eentje in 1 geheel. De carterpannen van een achterwielaangedreven X20XEV zijn sowieso anders, dus die moet je niet hebben. Gasklephuis, zou eentje zoeken uit ongeveer hetzelfde bouwjaar, en volgens mij kun je die ook gewoon van een Omega pakken.
15 januari 2013 om 17:39 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094504Dr.Ed
DeelnemerMotor moet eerst wel inlopen voordat hij zijn max. compressie haalt. Deze waardes zijn niet eens zo gek voor een nieuw geboord blok.
Dr.Ed
DeelnemerIk weet niet of er verschil zit tussen ongeregelde en geregelde airco’s van de diverse merken. De geregelde airco in mijn Golf schakelt uit bij +4 graden Celsius, die in mijn oude Honda Civic deed dat ook….
Dr.Ed
DeelnemerMeestal werkt een airco niet meer bij temperaturen lager dan 4 graden Celsius.
11 januari 2013 om 18:13 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092111Dr.Ed
DeelnemerMooi, :thumb maar hoe heb je het opgelost?
11 januari 2013 om 08:30 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092109Dr.Ed
DeelnemerPlaatje laat idd de nulstand zien. Bij montage moet de schakelvork naar links en rechts gedraaid kunnen worden, en van voor naar achteren kunnen bewegen.
9 januari 2013 om 22:31 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092105Dr.Ed
DeelnemerIn het bovenste plaatje zie je de neutraal stand (qua schakelvorken). Deksel monteren en dan zou het moeten schakelen.
8 januari 2013 om 22:52 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092102Dr.Ed
DeelnemerAls de pen van je schakeltoren(die je hebt losgehaald) niet goed in de bak zit, schakelen bepaalde groepen versnellingen ook niet. Als je de schakeltoren eraf haalt moet je met een schroevendraaier die 3 ronde “schakelgaffels” (met uitsparing voor schakelpen)kunnen schakelen. Als ze in alle drie in de vrij staan kan het deksel er weer op, zonder de positie van deze gaffels te veranderen! Aandrijfassen erin, kun je zien wat ie doet…
6 januari 2013 om 20:32 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092061Dr.Ed
DeelnemerHeb zelf een F13 bakkie, en die stond al een hele poos droog. Duurde ook wel ff, na bijvullen, voordat die weer een beetje wou schakelen.
6 januari 2013 om 19:59 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092059Dr.Ed
DeelnemerStaat de bak droog, of voorzien van olie?
6 januari 2013 om 18:13 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092054Dr.Ed
DeelnemerSchakelstang moet op 2 punten afgesteld worden, als de bak in de auto zit. Op de bak zelf zit het in spiegelbeeld meende ik, dus kijk daar ook nog eens naar.
2 januari 2013 om 20:24 In reactie op: Corsa B ’94; Startmotor draait wel, motor slaat niet aan #18081965Dr.Ed
Deelnemer@Pharanox wrote:
Laatste vraagje: Motor schoonmaken, daar heb je wel een puntje Corsaboy. Kan dat gewoon met sopje warm water?
Fles neon-gele Dasty halen bij de Wibra, perfect spul!
Dr.Ed
DeelnemerDop eraf heb je geen druk op het systeem. Dop erop juist wel, dus zou het mij nix verbazen dat hij het via dat tuitje bij de kachel gewoon verliest. Kijk eens even of het de slang of de slangklem is die niet goed zit. Kun je zelf doen en misschien dat de schade dan nog een beetje meevalt.
Ed
Dr.Ed
Deelnemer@angelg7 wrote:
Absoluut niet meer mee rijden want als deze beetje behoorlijk krom is kan deze zo maar ineens afbreken.
En da’s ook wat ik van mening ben!
Dr.Ed
DeelnemerGelijk heb je, maar je gelijk krijgen is een heel ander verhaal. Probeer via de handelaar iets te regelen, onder het motto van nee heb je…ja kun je krijgen. Daarna kun je altijd nog beslissen of je verdere stappen gaat ondernemen.(=duur!)
Dr.Ed
DeelnemerDe 2.0-16v X20XEV is ook best betaalbaar, en vindt ik wel een heel fijn blok voor in de Corsa.
Dr.Ed
DeelnemerDie aan de kant van de poelie of die tussen blok en bak? Poeliekant moet je distributie voor los, die andere zal de bak los voor moeten. Beide wel een lekker klusje.
Dr.Ed
DeelnemerNice :thumb
Dr.Ed
DeelnemerZou mij minder drukmaken over de km-stand. Zeer jonge auto bij zo’n bedrijf zou ik hem zeker goed op schadeverleden checken.
Dr.Ed
DeelnemerRiem eraf en dan alles een slinger geven om te kijken of het nog soepel draait. Als er ergens een lager uitligt komt het dan wel boven water.
2 december 2012 om 14:13 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302354Dr.Ed
DeelnemerAls je startmotor rondtrekt, en je hebt vonk en compressie, en brandstof zou het moeten werken. Brandstofleidingen niet verkeerd om? En al een poging gedaan om wat brandstof in de inlaat te spuiten en dan te startten?
Dr.Ed
DeelnemerZo dat ziet er heel erg goed uit, kun je niet tegen schuren nog buiten het feit dat je dan nooit in bepaalde hoekjes kunt komen. Wordt weer een mooi project!
29 november 2012 om 15:18 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302347Dr.Ed
DeelnemerHoe staat het er nu voor, scheurneus?
*MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..
-
AuteurBerichten