Dr.Ed

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 535)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: probleem ecu x16xe #18100176
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Aan die sensor op de bak zit ook nog een zwarte (geschakelde +) en een bruine draad (=massa). Zal ook aangesloten moeten zijn (of worden). Die andere schakelaar is voor je achteruitrijlampen…..

    In reactie op: probleem ecu x16xe #18100172
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Rood/Blauw (dun) – electronische km-teller. Maar heb je een ouder blok dan hoeft deze niet altijd in de kabelboom te zitten. Dan gaat hij ervan uit dat er een km-teller kabel aan dash en bak zit. Zul je een kabel moeten trekken tussen de snelheidssensor en deze verbinden met de rood/blauwe draad.

    In reactie op: Vraagje over de carterpan en gasklephuis #18099323
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Carterpan is er in 2 verschillende soorten voor de voorwielaandrijvers. Een gedeelde carterpan en eentje in 1 geheel. De carterpannen van een achterwielaangedreven X20XEV zijn sowieso anders, dus die moet je niet hebben. Gasklephuis, zou eentje zoeken uit ongeveer hetzelfde bouwjaar, en volgens mij kun je die ook gewoon van een Omega pakken.

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094504
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Motor moet eerst wel inlopen voordat hij zijn max. compressie haalt. Deze waardes zijn niet eens zo gek voor een nieuw geboord blok.

    In reactie op: Werking airco corsa B 1999 #18095632
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Ik weet niet of er verschil zit tussen ongeregelde en geregelde airco’s van de diverse merken. De geregelde airco in mijn Golf schakelt uit bij +4 graden Celsius, die in mijn oude Honda Civic deed dat ook….

    In reactie op: Werking airco corsa B 1999 #18095630
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Meestal werkt een airco niet meer bij temperaturen lager dan 4 graden Celsius.

    In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092111
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Mooi, :thumb maar hoe heb je het opgelost?

    In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092109
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Plaatje laat idd de nulstand zien. Bij montage moet de schakelvork naar links en rechts gedraaid kunnen worden, en van voor naar achteren kunnen bewegen.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    In het bovenste plaatje zie je de neutraal stand (qua schakelvorken). Deksel monteren en dan zou het moeten schakelen.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Als de pen van je schakeltoren(die je hebt losgehaald) niet goed in de bak zit, schakelen bepaalde groepen versnellingen ook niet. Als je de schakeltoren eraf haalt moet je met een schroevendraaier die 3 ronde “schakelgaffels” (met uitsparing voor schakelpen)kunnen schakelen. Als ze in alle drie in de vrij staan kan het deksel er weer op, zonder de positie van deze gaffels te veranderen! Aandrijfassen erin, kun je zien wat ie doet…

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Heb zelf een F13 bakkie, en die stond al een hele poos droog. Duurde ook wel ff, na bijvullen, voordat die weer een beetje wou schakelen.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Staat de bak droog, of voorzien van olie?

    Dr.Ed
    Deelnemer

    Schakelstang moet op 2 punten afgesteld worden, als de bak in de auto zit. Op de bak zelf zit het in spiegelbeeld meende ik, dus kijk daar ook nog eens naar.

    Dr.Ed
    Deelnemer

    @Pharanox wrote:

    Laatste vraagje: Motor schoonmaken, daar heb je wel een puntje Corsaboy. Kan dat gewoon met sopje warm water?

    Fles neon-gele Dasty halen bij de Wibra, perfect spul!

    In reactie op: vectra b1 1.8 16v ecopech koelvloeistof #18086362
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Dop eraf heb je geen druk op het systeem. Dop erop juist wel, dus zou het mij nix verbazen dat hij het via dat tuitje bij de kachel gewoon verliest. Kijk eens even of het de slang of de slangklem is die niet goed zit. Kun je zelf doen en misschien dat de schade dan nog een beetje meevalt.

    Ed

    In reactie op: Uitgegleden in de sneeuw #18083619
    Dr.Ed
    Deelnemer

    @angelg7 wrote:

    Absoluut niet meer mee rijden want als deze beetje behoorlijk krom is kan deze zo maar ineens afbreken.

    En da’s ook wat ik van mening ben!

    In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082720
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Gelijk heb je, maar je gelijk krijgen is een heel ander verhaal. Probeer via de handelaar iets te regelen, onder het motto van nee heb je…ja kun je krijgen. Daarna kun je altijd nog beslissen of je verdere stappen gaat ondernemen.(=duur!)

    In reactie op: daily corsa a 1.2 motorzwap -> ? #18082607
    Dr.Ed
    Deelnemer

    De 2.0-16v X20XEV is ook best betaalbaar, en vindt ik wel een heel fijn blok voor in de Corsa.

    In reactie op: krukaskeering #18080460
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Die aan de kant van de poelie of die tussen blok en bak? Poeliekant moet je distributie voor los, die andere zal de bak los voor moeten. Beide wel een lekker klusje.

    In reactie op: mijn groene TR hobbyobject klaar voor C20XE #18081579
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Nice :thumb

    In reactie op: Corsa 2011 bij Autobedrijf Menno. #18080137
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Zou mij minder drukmaken over de km-stand. Zeer jonge auto bij zo’n bedrijf zou ik hem zeker goed op schadeverleden checken.

    In reactie op: multi riem x12xe #18080894
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Riem eraf en dan alles een slinger geven om te kijken of het nog soepel draait. Als er ergens een lager uitligt komt het dan wel boven water.

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302354
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Als je startmotor rondtrekt, en je hebt vonk en compressie, en brandstof zou het moeten werken. Brandstofleidingen niet verkeerd om? En al een poging gedaan om wat brandstof in de inlaat te spuiten en dan te startten?

    In reactie op: straalwerkzaamheden c20xe Dietrich Concept #18080760
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Zo dat ziet er heel erg goed uit, kun je niet tegen schuren nog buiten het feit dat je dan nooit in bepaalde hoekjes kunt komen. Wordt weer een mooi project!

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302347
    Dr.Ed
    Deelnemer

    Hoe staat het er nu voor, scheurneus?

    *MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb …..

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 535)