Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dr.Ed
Deelnemer@arnold kadett wrote:
had ik ook al een paar keer gelezen heb alle plaatjes en info wel opgezocht ;)
zit volgen mij ook wel goed in elkaar eerder ook wel gedaan en nooit problemen gehad
ga morgen of overmorgen nog 1 avond ernaar kijken en dan gaat de kap erop en zien we het wel ;)Hahhaha, karakter :thumb
Dr.Ed
DeelnemerJa, x16xe/x14xe/c16xe hebben allemaal dezelfde kop.
Dr.Ed
DeelnemerAl die c16xe blokjes zijn over het algemeen aardig afgeragd, zeker als ie de laatste dagen in de cross heeft meegelopen…Testen kun je hem zeker niet?
Dr.Ed
DeelnemerKabelboompje heb ik misschien nog wel liggen, moet ff kijken of die nog heel is….

Dr.Ed
DeelnemerKabelboom en ECU zou wel makkelijk zijn. Bak kun je w.s. gewoon gebruiken.
Dr.Ed
DeelnemerKan ook zijn dat je bougiekabels doorslaan, door veroudering of olie (door lekkende pakking/keerring) in het bougiekanaal.
Dr.Ed
DeelnemerOranje pin eruit halen en er een boortje/imbussleutel voor in de plaats doen. Beetje wrikken aan het schakelmechaniek en dan voel je vanzelf wel dat hij er invalt. Dan afstellen.
Dr.Ed
DeelnemerEr is op het internet een document te vinden “Nova CompetitionBuildguide.pdf” Hierin staat de ombouw van de Corsa A naar rallyauto beschreven, incluis de diverse verstevigingen, misschien dat je daar de nodige info uit kunt halen.
http://www.opel-blitz.lv/files/NovaCompetitionBuildGuide.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Dr.Ed
DeelnemerYep, ben er wel van uit gegaan dat je een x14xe hebt…Dan passen die pannen ook.
Dr.Ed
DeelnemerPast de c16xe en x16xe alu-pan ook onder
Dr.Ed
DeelnemerHeb hier hetzelfde met een autootje wat alleen korte stukjes loopt. Een lange rit maken, en vooraf en achteraf oliepijlen. Als het zaakje eens goed op temperatuur is verdampt het water uit je carter, je zult ook zien dat daardoor je oliepijl zakt. Sludge is na zo’n rit ook grotendeels verdwenen.
Dr.Ed
DeelnemerAch, daar kan het Opel-virus nog wel bij :wors Welkom hier!
Dr.Ed
Deelnemer@joop1970 wrote:
Daar past zover ik weet elk type op.
Winparts levert de goedkoopste, prima ding:
http://www.winparts.nl/230/auto-styling/onderstel/veerpootbruggen/0072426/strut-f-up-op-corsa-b-1-2-1-4-ecote” onclick=”window.open(this.href);return false;Die past zelfs perfect op de 2.0-16v motor. Koopje!
22 februari 2013 om 15:54 In reactie op: onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b. #18107865Dr.Ed
DeelnemerBlauwe 97 17d, 48*.*** km niks
Rode 94 2.0-16v GSI, 244.*** km links scheurtje van 1cm.Dr.Ed
DeelnemerBruin/Blauw – ECU lampje
Bruin/Wit – Diagnostics
Bruin/Geel – DiagnosticsZou de zwart witte wel eens voor het gloeilampje kunnen zijn…..
Dr.Ed
Deelnemerhttp://www.corsa-novatuning.nl/nl/TuningB.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar staat de inbouwhandleiding van deze powerbox….
Ed
Dr.Ed
DeelnemerMathijs,
Heb hier nog wel eentje voor je staan:

Prijs? Komen wij wel uit :thumb
Ed
Dr.Ed
DeelnemerIs ook maar net waar je op de bank staat, onderling zijn er ook (giga?)verschillen . Meten op de wielen en dan omrekenen naar kruk-pk’s vindt ik altijd een beetje gevaarlijk, je kan niet exact weten wat het verlies in je aandrijflijn is (zie eerdere reactie’s)….Dus daar gaat diegene een (geschat) percentage voor geven, vandaar dat eigen tuning ook de beste cijfers oplevert!
13 februari 2013 om 15:22 In reactie op: C corsa 1.2 16v twinport lpg g3 loopt alleen op benzine?? #18105055Dr.Ed
DeelnemerDe lpg stuurdoos ff uit laten lezen bij een specialist.
Dr.Ed
DeelnemerOp 80k, 1 keer in de fuik gelopen. Monstertje (op kleur) uit de tank gehaald, was goed en karren maar….. 1 probleempje is dat je container zomaar vol zit met die lege petflessen :D . Heb nog steeds een warmtewisselaar liggen, om de brandstof een beetje op temperatuur te brengen. Nooit gemonteerd echter….
1 keer warm, kun je zonder al teveel problemen puur rijden. Hoe kouder het buiten is, hoe slechter hij start. 50/50 mix was altijd goed. Wil je nog goedkoper? Afgewerkte frituurolie inkopen (ca.0,10 cent de liter) en dit filteren, zeeeeeer goed filteren! Nog goedkoper????? Afgewerkte motorolie…Maar da’s echt een milieudelict als ze je pakken!….Die ouwe dieseltjes lopen op alles wat vloeibaar is en branden wil…..
Dr.Ed
Deelnemer17d blokjes lopen zonder verdere aanpassingen prima op een 50/50 mix! 80.000km ervaring mee opgedaan king:
5 februari 2013 om 22:45 In reactie op: Corsa B 1.7 Diesel start soms niet, spanning valt weg. #18103675Dr.Ed
DeelnemerGloeien trekt natuurlijk wel lekker wat stroom uit de accu, wat de spanningsval kan verklaren. Maar dit zou na het gloeien over moeten zijn, dus denk ik ergens ook aan een massaprobleem. Checken kan met een startkabel op de – van de accu, en de andere kant op (diverse plaatsen) op het motorblok. Doet de blower e.d. het weer naar behoren, heb je je “massalek” gevonden…..
Dr.Ed
DeelnemerAfmonteren en eerst maar eens karren met dat ding, daarna nog eventuele fouten herstellen. Zal vast wel een beetje meevallen…..
Dr.Ed
DeelnemerBrandt het bekende oranje motormanagement lampje ook?
Dr.Ed
DeelnemerHoe heb je hem uitgelezen, met paperclip of met Op-com? Bij een swap en de pogingen om die motor aan de praat te krijgen krijg je voldoende foutmeldingen, en die slaat hij keurig op. In Op-com kun je ze wissen, en eens kijken welke er terugkomen en daar vervolgens actie op te ondernemen.
-
AuteurBerichten