Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mijn omega A 3.0 24 V Caravan
Irmscherfront, gepolijste dakrails, EVO 500 interieur, omega 3000 sideskirts, getinte ruiten achter
Irmscher dakspoiler, Zimmermannremmen voor en 42er remklauwen met geventileerde schijven achter



Freestyler, wat moet je bij en station met en kantelkentekenplaat.je kan de slang toch niet an de achterklep aansluiten ?
Gr. Petermijn cih 2.0 E loopt op lpg 1 op 11 in mijn rekord d coupe moet dus in en c kadett gemakklijk 10 % zuiniger
80000 km zonder problemen.
Als ik en ohc in de c kadett zou gooien dan meteen en 1.8 NZ of en C 20 NZ dan heb je alles zo als het hoord en geen dwarsliggende motor.
Mijn omega 2.0 automaat loopt ook 1 op 10 met bijna het dubbelde gewicht van de kadett.
Dus of je overbrenging is te kort of je afstelling klopt helemal niet.en kadett met 2.0 cih moet altijd zuiniger dan 1 op 10 lopen.Mijn autos en velgen

Rekord D Caravan met Ronal Kleeblatt

Rekord D Caravan met verbreedte staalvelgen in 8 x 14

commodore b met 7 en 8,5 x 15 wolfrace

rekord d coupe met rial 8 x 15

senator b met bbs rs en 8 x 17heb hier de orginele automatbak bij.
de achteras word en orgineele gse as met geventileerde schijvremmen van de diplomat, hoop nog een met sper te vinden, op het moment moet het en gewoone doen.
de draagarmen worden versterkt door yellowstorm racing die met deze auto ook racen, zij versterken ook mijn vooras die ik op het moment aan het bouwen ben. er komen ultimate shockbrekers van de holden commodore v8 in
,
versterkte wielarmen

en 90 shore pu bussen, de voorremmen zijn van de bmw 745 met 4 zuigerremklauwen

en instellbare panhardstaaf met uniballs.
denk dat dit all en beetje helpt de auto op de weg te houden, heb de meeste dingen met yellowstormracing besproken die mij in vele dingen advies gegeven hebben.Ja, dat klopt naar het spuiten hebben wij besloten hem te houden.
Als de commodore klaar is gaan wij hem ombouwen op commodore caravan .
Assen en 3 litermotor hebben wij al, moet alleen nog en 4 bak automaat hebben.
heb normal en omega caravan 3.0 24 v gehad irmscher ombouw maar nu ik niet meer zo veel kilometers maak vind ik het veel leuker met de caravan.Heb hier nog iemand die en hele hoop motorblokken heeft liggen, dus als je interesse hebt.
Liggen rond de 200 €, heeft 3.0 LE, NE, en ook nog en orginele 2.8 HC blok liggen.
Als het in belgie zo moelik is kan je ook uit de 2.8 HC bloc 200 pk lepelen dan heb je tenminste het vermogen van de 24 V.Komt in mijn commodore B Coupe, en het is geen opc blauw maar parelmoerblauw maar dat kan je op de foto en met dat licht niet zien.
Dan kan je voorstellen hoe dat loppt met 600 kilo minder, dan moet de senator al 100 pk meer hebben om bijtehouden.
Gr. PeterHeb nog en mooie caravan erbij , Bj. 77, L model, stuurbekrachting, trekhaak, koni loadadjusters achter,


Heb hier al commodore assen en en c 30 le motor klaar liggen ben er alleen nog niet uit of ik er en 5bak of en automaat inleg.
Voor de liefhebbers nog en paar autos uit mijn vroegere collectie.





Voor en achterraam denk ik wel , de portieren heb ik net op de sloop gegooid, moet ik effe nakijken op ik er nog en paar op zolder heb.
Motor is eindelijk binnen , alleen nog niet alle chromdelen.

Duurt allemal langer dan verwacht.
De versterkte asdelen zijn ook nog niet terug van yellowstorm racing, moet ze ook nog poedercoaten.
Hoop dat de auto voor de meeting bij romijn klaar is.
Kan het niet afwachten de erste proefrit dit jaar te doen.
Gr. PeterGeef mij maar je mailadres dan stuur ik je wel de mailadres van de mens door.
Heb deze week eindelijk mijn nieuwe motor voor de commodore binnen gekregen.

Nu nog de asdelen en hij kan eindelijk weer in elkaar gezet worden.Dashboards heb ik hier nog merdere liggen in topstaat.
Woon in de buurt van sittard, limburg.
Gr. Peterheb er nog en linkse en en rechtse , goud waard.
Liggen lekker droog op zolder.
bij 2 coupes goed als je voorrad hebt.
gr. PeterHeb vorig jaar en commodore b gse in duitsland opgehaald bij en mens die ooit bij irmscher gewerkt heeft .
Die man heeft nog minstens 10 gebruikte en 6 nieuwe 4.0 24 V blokken en en hele hoop andere irmscher spullen liggen , dus als je weet waar zijn er nog redelijkspullen te krijgen.De verschil van en 3.0 24 v evo en 4.0 24v irmscher ligt niet in de 30 pk maar in de enorme koppelverschil.
Mijn laatste 3.0 24 V omega a caravan automaat liep volgens navigatie 253 km/h de irmscher volgens de papieren 256 KM/h maar als je bij beide autos bij 100 het gas intrapt is de verschil wel geweldig.
En het is nog altijd veel verschil tussen de opgegeven pks van opel-bmw en amerikanse of australische v8
Mijn buurman heft en mustang V8 met oficiel 400 pk en die heeft geen kans tegen de irmscher 4.0 24 v van en vriend van mij.
Nog en opmerking over de mantzel 4 liter motor .
Die is gewoon geen klote waard.
Heb en paar jaren geleden en orgineel senatorb 3.9 mantzel met 63000 km gehad die heeft olie verbruikt als de ziekte, altijd temperaturproblemen enz.
Alle 1000 km waaren de bougies zwaart, verse bougies in, power zat en dan en paar km verder begon die weer.
Als je met de irmscher motor en beetje fatsoenlijk omgaat, rustig warm rijden , regelmatig onderhoud loopt hij ok merdere ton.
Jo , de 740 motor is en geweldig ding maar als je die in en opel wil leggen wie los je dat dan met de rembekrachtiger op die raakt dan namelijk de motor.Hallo
Wat rijden jullie voor motoren?
Ik rij al 28 jar op gas en zelfs de afgetrapteste motoren hebben nooit 1 op 4 gelopen.
Mijn rekord D 2.0 E loopt op benzine 1 op 10 en gas 1 op 9.
Omega A 3.0 24 V automaat benzine 1 op 8 , gas 1 op 7 en bij autobahn konstant 250 km/h 1 op 5
omega A C 20 NE automaat 1 op 10
senator b c 30 ne automaat1 op 8 op benzin , 1 op 7 op gasde kleur is rioverde groen, orgineel opel.
de velgen zijn rial c 8 x 15 et 23Hele mooie auto, past nog bij mijn verzameling:D:D:D
veel plezier ermee
Gr. PeterHier dan eve mijn big opels collectie en die van mijn sleutelmaatje die het ook waard is op de foto te komen.
De ascona van mijn zoon moet dan maar als hij klaar is in en ander topic.
Mijn commodore


Mijn rekord


Mijn omega A

Nieuw projekt

De nieuwe bak van mijn sleutelcollega vind ik zelfs ook afschuwelijk mooi


Gr. PeterHier en paar fotos van mijn commodore B 2.8 GS Coupe , Bj. 73, wolfrace 7 x 15 en 8,5 x 15,
GSE vooras en achteras in kleur gespoten, Recaro voorstoelen blauw leer met grijs alcantara, witte klokken, carbonfolie, motorchrom, ruiten gecoated, wielranden achter escort RS, witte knipperlichten, bi-xenon, weidnershokdempers,




Hier en paar fotos van mijn rekord D Coupe 2.4, Bj. 72, 2.4 omegablok, met omega 3000 versnellingsbak, volvo 260 remmen, supersprint spaggettiespruitstuk met sidepipe achter, LPG, verbreed staalvelgen 8 x 14 met 195/45-14 en 225/40-14, recaro classic interieur, witte klokken, rode konies, instelbare panhardstaf,


Hier nog met wolfracevelgen.
22 augustus 2010 om 20:05 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515918Ben net terug van de meeting.
Was weer ens perfekt , vele mooie autos.
Heb wel een minpunt aantemerken.
Vond het en beetje raar dat en opelteam vergeet en zo bekend model als de commodore, het bestaan immers 3 modellen, de A-B+C, op de lijst te zetten.
Ook waren er maar wenige op het treffen maar nog minder admiral en die stonden er wel op.
Zo krijgt dan ieder admiral en kadett a en prijs omdat er maar 3 of minder per type er zijn en en auto waar heel veel werk in gestoken is en waar ontzettend veel andacht voor was, zodat ik me heb laten overhalen bij show en shine me te maken heeft geen kans ook hebben de juryleden meer dan 3 uur tijd om ernaa te kijken.
Koop ik volgend jaar maar en corsa C , koop bij ebay voor 200 € en paar megasuperbumpers, laat ze ergens spuiten , ergens airbrush opzetten , heb geen werk en haal nog en prijs omdat er in mijn kategorie maar 3 autos zijn , maar ze er wel opstaan.
Maar voor de rest heel veel mooie oldies, leuke sfeer, volgend jaar weer maar wel met en corsatje.
Die word dan wel nooit niet 37jaar oud maar staat wel op de lijst.Gr. Peter

Rekord D Coupe 2.0 E met LPG word 2.4


Senator B 3.0 E met Irmscherombouw en LPG

Omega A 3.0 SE 24 V met Irmscherfront , Evo 500 Interieur en LPI

Commodore B Coupe met 3.0 NE en LPI

Ascona B van mijn zoon -
AuteurBerichten