Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
goed bezig :thumb
@douma: probleem nog niet gevonden, maar de laatste tijd heb ik geen last meer. Waarom heb je een gaatje in de benzinedop gemaakt? Ontluchting?
@ghanz: inderdaad, kan van alles zijn. Hulpluchtschuif heb ik een tijdje terug schoongemaakt. Ook de koudestartinjector heb ik toen getest, deed het prima. Bougies heb ik nog niet bekeken, zijn nog niet zo oud. Zal ik binnenkort eens bekijken.
Omdat het probleem vanzelf verdwijnt, denk ik meer richting vervuiling. Tijdje terug liep ie ook niet zo lekker. Van alles bekeken, uiteindelijk brandstoffilter vervangen en toen was het probleem weg. (was waarschijnlijk het topic wat je al eerder gelezen hebt)
Starten wil af en toe niet zo goed, maar ik krijg hem altijd aan. Met gas geven of zonder en dan loopt ie wat minder stationair. Maar als ie loopt, loopt ie verder goed. Als motor warm is en ik zet hem uit, heb ik geen probleem bij het opnieuw starten en rijden. Compressiemeting heb ik niet gedaan. Weet eerlijk gezegd niet hoe je dat moet doen, ben een goedwillende amateur :D
Blijft een mysterieus geval. Het liefst laat ik de motor een keer reviseren, maar ja, de centjes :(
En zelf doen, durf ik niet zo goed aan. Gebruik de Manta voor het woon-werkverkeer, kan hem dus moeilijk missen, mocht ik de motor vernielen.
Voorlopig loopt ie en neem ik het af en toe stotteren maar voor lief.
In ieder geval bedankt voor het meedenken :thumbupnet om 14.00 uur in Nijkerk, naast mijn kantoor, tegenover Karwei een groene Opel Manta A.
Kenteken ..-..-UJ.
Was net te laat met foto maken.ik heb het probleem net een paar weken, dus tijdens de huidige kou. Maar bij de vorige koude periode had ik het niet en vanmorgen ook niet.
Hoe check ik dat van die koelvloeistof?ok, bedankt :thumb
Hé Bryan, lijkt me toch nog een aardige klus. Knap, hoor!
Als ik een keer een andere motor in mijn Manta wil, kan ik dan langs komen?
;)Ik rij ook gewoon in de winter door, maar in de wasstraat kom ik nooit. Dan heb ik ook water in de auto, ramen sluiten niet meer perfect :D
@eddepet, wat is dat voor spul, die bottum coating? Kun je dat zelf doen?23 december 2012 om 13:40 In reactie op: Het opel-forum wenst u fijne feestdagen en een gezond 2013 #18085521Ook vanuit de polder de beste wensen!!
ik rij zomer en winter met de Manta, elke dag naar mijn werk. Vandaag dus ook.
Dit was vorig jaar:

en dit is vandaag:

mogelijk de thermostaat stuk. Merk je ook dat je de lucht uit je kachel niet zo warm is?
Rijdt heerlijk, het lijkt wel of je zweeft. Met radio uit, hoor je alleen de wind en de banden. Vering is prima.
Hij ligt laag en vindt daarom drempels niet leuk. Maar die drempels vindt mijn Manta ook niet leuk.
Ik vind hem verder mooi van binnen, erg futuristisch met allemaal lampjes. Dat vind mijn kinderen wel cool :Dvandaag als tijdelijke vervangende auto een ampera gekregen:

gave bak.
En toen ik van mijn werk naar huis reed, kwam nog een Ampera achter me rijden. Hebben een hele tijd achter elkaar gereden. Mooi plaatje!
vette bak!
ook die van jou, @kermitkiller ;)
1 oktober 2012 om 11:26 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059619ok, die module ken ik. Toen ik problemen met de Hall sensor had, was die inderdaad ook “verdacht”. Bleek in orde te zijn.
Heb trouwens gisteren filter brandstofpomp vervangen. Kijken of hiermee stotteren helemaal weg blijft.
30 september 2012 om 17:18 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059617@Tiedo wrote:
ik heb nou precies dezelfde problemen als dolmans in de eerste post beschrijft.
hoort die extraluchtklep helemaal open te staan als de motor koud is? hij staat nu deels open(er mist zo’n hoekje uit dat klepje).
wat betreft dat stotteren, dat heb ik ook gehad. Bleek de module van de onsteking stuk te wezen(auto ging na een tijdje midden in de stad voor het stoplicht uit en wou nooit weer aan :swear )Die problemen met starten zijn vanzelf over gegaan.
Welke module bedoel je?
Een tijdje terug is de Hall Sensor vervangen, nadat ie steeds spontaan uitviel en dan ook niet meer aanging. Moest 3 keer afgesleept worden in twee weken tijd :(
En ook nog op een verkeerde manier gesleept, want ik hoorde van de week pas (van @mantadevil, bedankt!) waar het sleepoog zit :shock:Gefelicteerd uit Zeewolde!
Veel geluk samen. :D9 september 2012 om 15:10 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059613top :thumb
je hebt pm.6 september 2012 om 18:32 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059611klinkt heftig. Hoe controleer je dat?
5 september 2012 om 17:36 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059609starten geen probleem meer, maar helaas nieuw probleem. Boven de 60 gaat ie stotteren bij het gas geven. Zowel bij koude als warme motor. Bij constante snelheid merk je niks. Stotteren werd in de loop van de dagen erger. Eerst alleen in het begin van de rit, maar nu de hele rit. Wat kan dat zijn? Lijkt wel of er een vuiltje in de injectoren zit of zoiets.
Heb het probleem al eerder gehad, is toen op een gegeven moment vanzelf over gegaan.
Kan het eventueel met de brandstofpomprelais te maken hebben?
Of meer richting ontsteking?
Iemand een idee?Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn 2.0 GSI. Werd steeds erger en op een gegeven moment viel ie uit en ging niet meer aan. Na veel zoeken bleek het de “hall-sensor” te zijn.
Misschien heb je hier iets aan.2 september 2012 om 10:47 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059608Even een update. Om te beginnen start ie de laatste tijd weer prima. Alleen in het begin van de rit stottert ie vaak een paar keer. Daarna is het over. Gevoelsmatig vind ik dat de motor beetje “stroperig” loopt, maar ik heb er niet genoeg verstand van om het goed te kunnen beoordelen.
Ik heb de luchtschuif schoongespoten. En de koudstartinjector heb ik vanmorgen getest. Doet het prima.
Brandstofpomprelais heb ik losgehaald en bekeken en de contacten wat schoon gemaakt. Zag niets bijzonders verder, maar is natuurlijk moeilijk zonder open maken. Ik ga wel eens informeren hoe duur een nieuwe is. Als het niet te gek veel kost, kan ik een nieuwe uitproberen.
Maar, zoals gezegd, starten gaat weer goed.@mantadevil wrote:
ja klopt dat was deze herken het kenteken
zag er goed uit :thumb ,volgende keer hoop ik je eens te spreken heb je manta nu al paar keer gespot .lijkt me leuk!
:Dhé, leuk. Dat is die van mij :D
deze:
27 augustus 2012 om 17:24 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059606Waar zit dat relais? Onder de motorkap hier, bij de pijl?:
25 augustus 2012 om 16:11 In reactie op: probleem met koude start>nieuw probleem, zie laatste post #18059602bedankt voor de tips. Ik heb al wat uitgevoerd en bekeken.
Is dit de luchtschuif:


hij zat hier:

Alleen was mij niet duidelijk hoe je hem schoon moet maken. Is volgens mij één geheel. Moet ik hem in een “badje” leggen ofzo?Volgende vraag: is dit de koudstartinjector:

Nog een andere laatste vraag: er zit ook een stelschroef voor het stationaire toerental. Die wilde ik iets verdraaien, maar hij zat moervast. Kan dat kloppen?
Alvast bedankt voor de hulp (aan een amateur :D )
-
AuteurBerichten