Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1. Ga in de auto gaan zitten.
2. Deur open laten staan terwijl de sleutel in het contact zit. Druk je op de sluit knop van de afstandbediening.(Dan gaat als het goed is de deuren even op slot en meteen weer open omdat je de voordeur hebt open staan).
3. Daarna zou je afstandbediening gekoppeld moeten zijn.
4. Ga uit de auto en druk op de afstandbediening om de auto af te sluiten.Dit zou moeten werken.
1. Olie temperatuur meter heeft de Astra G helemaal niet. Maar het is inderdaad de temperatuur van de koelvloeistof. Bij de Z22se gaat bij 88graden de kraan open. Normaal zou de temperatuur tijdens het rijden niet hoger of lager moeten gaan dan tussen de 85 a 90 graden.
2. Mogelijk de thermostaat die kapot aan het gaan is? (deze kun je vervangen zonder dat je bij de distributie ketting moet zijn het zit namelijk op de achterkant
van je blok).3. IK zou als ik jouw was de olie vervangen van 5W30 naar 5W40 zodat je hopelijk minder olie verbruik heb. Maar ben bang dat jouw blok net zoals bij heel veel
Z22se blokken redelijk wat olie verbruikt. (echt een bekende kwaal van deze Z22se blokken). Neem voor jouw rit voldoende reserve olie mee. Want je blok
zal waarschijnlijk meerde liters nodig hebben voor jouw geweldig rit. De Z22se motor is wel een geweldig blok om een roadtrip mee te maken.Ben band dat dan alleen een revisie pomp of nieuwe aircopomp het probleem kan oplossen.
23 juni 2017 om 10:41 In reactie op: Magneetspoel geen spaning er naar toe zekeringen heel. #18345016Probeer eens met de op-com de waardes van het aircosysteem uit te lezen. Het zou toch goed mogelijk kunnen zijn wat Haasje hierboven verteld dat er iets met de druk niet in orde is zodat het systeem uitschakelt.
Succes ermee.
21 juni 2017 om 12:01 In reactie op: Magneetspoel geen spaning er naar toe zekeringen heel. #18344929Dat is het kabeltje van de magneetkoppeling. Als daarin een kabelbreuk zit zou het kunnen verklaren. Maar gelukkig kun je de magneetkoppeling relatief makkelijk vervangen zonder dat je airco systeem leeg gehaald hoeft te worden. Deze magneetkoppeling kun je los bestellen en kost je +/- 35 euro.
Mooi dat de airco het nu wel doet. Hoop voor je dat het blijft werken. Succes ermee.
Hopenlijk heb je hier wat aan.
Onderstaande tabel toont de normale bedrijfsdrukwaarden voor het aircosysteem die optreden als aan voornoemde uitgangscondities is voldaan. Als de drukwaarden niet gehaald worden, kan er vanuit worden gegaan dat er een storing in het aircosysteem zit.
BUITEN
TEMPERATUUR °C COMPRESSOR MET AANZUIGDRUKREGELAAR (V)
(VOORBEELD: HARRISON V5) COMPRESSOR MET CONSTANTE OPBRENGST (F)
(VOORBEELD: SD 7H15, SS121DS1, ENZ.)
R 134a R 134a R 134aLD (bar) HD (bar) LD (bar) HD (bar) LD (bar) HD (bar)
min. max. min. max. min. max. min. max. min. max. min. max.
15,5 1,5 2,3 9,5 13,0 0,5 3,0 9,5 13,0 0,5 3,0 8,5 12,0
21,0 1,5 2,3 12,5 17,5 0,5 3,0 12,5 17,5 0,5 3,0 10,5 17,5
26,5 1,5 2,3 14,0 20,5 0,5 3,0 14,0 20,5 0,5 3,0 12,5 19,0
32,0 1,5 2,5 16,0 24,0 0,5 3,5 16,0 24,0 0,5 3,5 14,0 22,0
38,8 1,5 2,5 18,5 25,5 0,5 3,5 18,5 25,5 0,5 3,5 16,0 23,0
43,0 1,5 2,5 22,0 28,0 0,5 3,5 22,0 28,0 0,5 3,5 19,0 25,0Als de drukwaarden niet binnen de voorgeschreven limieten vallen, moet de oorzaak hiervan worden vastgesteld. De basis van het storingzoeken is het meten van de aanzuigdruk en de hoge druk van het aircosysteem met behulp van een manometer. Houd in gedachten dat in drukloze toestand (omgevingsluchtdruk) de manometer “0” aan moet wijzen.
Brond: http://www.airconservice.nl/tips/step-3-a/
Succes ermee.
Inderdaad hele grote kans dat de condensor lekt linker voorkant. Vaak voorkomend probleem. Wanneer dat het geval is kan je zelf makkelijk de condensor vervangen heb ik zelf ook 2 jaar geleden gedaan heeft mij 75 euro gekost een nieuwe condensor van het merk van Wezel. Maar voordat je de airco gaat vullen. Kijk eens of je met de hand de aircopoli kunt draaien. Het kan natuurlijk ook zijn dat de aircopomp defecte is of magneet koppeling die niet werkt.
Heb je toevallig een op-com dan kun je namelijk een paar dingen uitlezen om te kijken of de relais van de airco werkt?
COntroleer voor de grap eens hoe je interieur filter uitziet. Mogelijk dat hierdoor deze vervelende geur in de auto te recht komt. Standaard word de interieur filter pas om de 2 jaar vervangen. Ik persoonlijk vervang deze filter ieder jaar. Je schrikt je rot hoe deze filter er uit ziet na 1 jaar.
Kan je vertellen dat heel veel 8/10 auto dealers tijdens de beurten deze filter vaak niet vervangen omdat het extra tijd kost en de klanten toch niet makkelijk kunnen controleren. IK zou zeggen controleer eens zelf hoe je interieur filter eruit ziet mogelijk dat hier jouw oorzaak zit.
Even 2 seconden gezocht met google;
P0530 – Air Conditioning Refrigerant Pressure Sensor Circuit
Possible causes A/C system low or over charged with refrigerant Faulty A/C Refrigerant Pressure Sensor Cooling fans in-operative A/C Refrigerant Pressure Sensor harness is open or shorted A/C Refrigerant Pressure Sensor circuit poor electrical connection What does this mean? When is the code detected? The P0530 code is detected when the signal circuit is less than 5 counts (0.09 volt) or more than 250 counts (4.90 volts) and the condition exists for 20 seconds. Possible symptoms Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) A/C Inoperative A/C Blows Warm P0530 Description The Powertrain Control Module (PCM) monitors the high side refrigerant pressure via a A/C refrigerant pressure sensor. When the pressure is high the signal voltage is high. When the pressure is low the signal voltage is low. When pressure is high the PCM commands the cooling fans on. When pressure is too high or too low the PCM will not allow the A/C compressor clutch to engage.
Read more: https://www.autocodes.com/p0530.html
Zoals jij beschrijft dat er rook rechtsvoorr is gekomen is waarschijnlijk de aircopomp vast gelopen. Ik hoop dat de aircopomp niet kapot is voor je.
Maar de foutcode P0530 is dus een druk sensor van het airco systeem, Het probleem kan dus meerdere dingen zijn.Naar een Airco specialist gaan. EN airco laten testen. Bij de Dealers hebben ze op het algemeen totaal geen verstand van hoe het airco systeem werkt. Hebben ze tijdens de airco check ook gecontroleerd hoe de druk is tijdens de werking van de airco? Mogelijk zit daar namelijk je probleem. Als de druk te hoog of laag word schakeld de airco uit namelijk.
Wel niet werken van de airco systeem kan duiden op mogelijk te weinig koelmiddel in airco systeem? Of magneet koppeling versleten. Maar zou eerst even bij een airco specialist langs gaan op te kijken of er voldoende koelmiddel aanwezig is en of de druk van het systeem in orde is.
De advertentie is al niet meer te benaderen.
Je bedoeld het zwarte kapje die je direct achter de voorbumper monteert die ervoor zorgt dat de lucht direct naar de remschijf gaat?
13 juni 2017 om 12:46 In reactie op: *UPDATE* Help! alle elektronica valt weg/uit (foutcodes op foto) #18344573Altijd mooi dat het probleem is opgelost. :praying:
Grote kans dat je ketting kapot is gegaan. Helaas een dure grap.
Ik heb zelf de Z22se blok en heb er de NKG bogies in zitten met 3 punten. Ze zeggen dat die bij de Z22se moeten voor optimaal werking. Bij iedere auto materialenzaak krijg je als het goed is de juiste als je jouw kenteken doorgeeft.
Dat is zeer vervelend schade.
Mogelijk carterontluchtingslang ? PLaats een foto zou welkom zijn zodat we beter kunnen helpen.
@dockedmarc, Ik zou persoonlijk nooit standaard water in het systeem gooien i.v.m. kalk wat in water zit. Als je pech hebt krijg je in de toekomst verstoppingen en dat wil je echt niet. Ik zou het gewoon houden op de aanbevolen koelvloeistof wat staat voorgeschreven.
@Opeltje17, Geld dit ook voor de Z22se motor of is dit alleen zo bij Z22YH
[quote quote=18343162]Je hoeft helemaal niks te demonteren, spanner zit links achter op het blok.
Kijk even op internet dan kom je wel tegen waar die zit, en welke types er zijn(3 stuks)
[/quote]
Normaal gesproken hoop je toch zo min als mogelijk te moeten kijken onder de motorkap. Maar ik heb als nood een klein led zaklampje in mijn deur klaar liggen. Daarmee heb ik perfect licht en door de magneet kun je het lampje ook nog eens aan de motorkap bevestigen.
Ik weet niet precies waar de aftappunt zit bij een Corsa B. Maar bijna bij elke radiator zit het links of rechts aan de zijkant van de radiator zelf. In mijn geval Zafira A zit de aftappunt links onderaan van de radiator. (Rode platic schroef).
Wat je het makkelijkste kunt doen is de auto voor opkrikken. Zodat je makkelijk de onderkant en zijkant van de radiator kunt zien. dan zou je het aftappunt moeten kunnen zien namelijk. Voor de verwarming is het zelfde systeem dus niet separaat. Kijk wel goed uit welk koelwater je gebruikt. Meestal is G12 goed. maar kijk het voor de zekerheid goed na. Er zijn namelijk verschillende soorten koelwater maar die moet je niet mengen met elkaar.
Heb net ook een donatie gedaan. In de hoop dat het forum weer zo actief word als afgelopen jaren. Hier zitten veel Opel liefhebbers die andere mensen goed kunnen helpen met problemen en vooral vragen. :good:
Welke auto heb je als ik vragen mag Vectra C ?
Welke motor gaat het nu precies Z22se of Z22YH ? Ik ken namelijk de 2.2ZY motor niet.
-
AuteurBerichten