Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wanneer je de airco indrukt. zie je ook echt de airco compressor ronddraaien.(onder kantblok bij distributieketting) Waarschijnlijk is de magneetkoppeling kapot. En daarom heb je geen koude lucht.
Helaas maakt facebook alleen maar alles minder. Ik heb zelf totaal geen facebook. Het forum was altijd geweldig maar helaas de laatste tijd echt niet meer druk bezocht helaas. Erg jammer tot ruim 1 jaar geleden was behoorde het bij mijn dagelijks dingen. Tijdens mij pauze op het werk even rond kijken op het Opel forum om mensen te kunnen helpen en kijken naar de mooi foto’s van mensen die ze gemaakt hebben. Maarja helaas al alle moois komt helaas een eind.
Het forum was altijd het beste en mooiste wat er was. Maar helaas heeft facebook dit vervangen. Echt jammer. Want ik vind facebook echt totaal niks. Daarom heb ik het ook niet, en zal het ook nooit gebruiken. Dat is helaas de reden waarom ik sinds een jaar ook bijna niet meer langs kom.Wat gebeurd er als je de verwarming op koud zet en op stand 4. Heb je dan het zelfde probleem? Zoja mogelijk interieur filter erg vervuild. Die vervangen of de kachel relais is defect waardoor de aanjager eigenlijk alleen maar op stand 1 draait i.p.v. op maximaal stand 4 zeg maar.
Als ik me niet vergis betekend LO dat je het zo koud als mogelijk wilt hebben. EN dan gaat de airco natuurlijk werken. Zet de verwarming eens gewoon op
20 of 21 graden automatisch. Dan zou het goed moeten zijn. “lo”betekend volgens mij maximaal koud en dat resulteert dat de airco gaat werken omdat je dat vraagt.Het enige wat ik kan zeggen welke olie je ook gebruikt nooit verschillende olie type door elkaar gebruiken. Dus heb je nu 5W-30 blijf dat dan ook bijvullen met 5w-30. Wil je naar een andere type olie gaan. Dan kun je het beste alle olie verwijderen met daarbij een nieuwe olie filter. En dan weer opnieuw vullen met compleet nieuw type olie bijvoorbeeld 5W-40.
Mijn Z22se verbruikt ook veel te veel olie. Maar ik gebruik gewoon 5W-40 olie van Valvoline. Dit omdat 5W-30 olie nog dunner is en waarschijnlijk alleen nog meer olie verbruik gaat geven. Daarom gebruik ik de Dexos 2 (5W-30) niet omdat Opel dit als standaard olie gebruikt.
Welkom op het Opel forum.
Volgens bij zijn alle einddempers het zelfde. Maar als je een sporteindedemper wilt moet je een sporteindedemper pakken. Ik heb zelf een Irmscher einddemper. En die past voor alle modellen motorinhoud benzine 1.6v t/m 2.2 16V. Behalve de OPC versies.
28 september 2017 om 13:42 In reactie op: Interieur vauxhall zafira overzetten in nederlandse zafira #18348644Als je de stoelen bedoeld kan. Maar je hebt dan wel als nadeel dat alle hendels en dergelijken aan de verkeerde kant zit i.v.m. ze in Engeland links rijden. Dus zijn de stoel functies natuurlijk ook aan de andere kant (hendels voor stoel in te stellen). Dat betekend dus dat de stoel waar de bestuurder in zit een normale stoel heeft en de bijrijders stoel de extra functies heeft qua hoogte enzo. Bij mijn Zafira A kan ik namelijk alleen de bestuurdersstoel in hoogste verstellen.
Welkom op het forum.
28 september 2017 om 13:33 In reactie op: BMW! Als ze recycleren, zijn er geen tweedehands en moet iedereen nieuw kopen? #18348642Wat apart zeg. Recyclen is goed maar dit lijkt wel alsof ze veel te ver gaan. Naar mijn mening hadden ze deze auto’s makkelijk nog een nieuw leven kunnen geven.
Welkom op het forum.
24 augustus 2017 om 11:50 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18347513Even een update na een lange tijd geleden;
Informatie:
Mijn Z22se blok
KM stand: 245.xxx KM
Bouwjaar:2002
Olie type: 5W-40 Valvoline vol synteet.
Gemiddeld olie verbruik: 1 liter op 500KM.-=Inmiddels allemaal uitgevoerd vanaf 2015 tot nu 2017=-.
– Carterventilatie nagekeken (pcv klepje) zit tussen cilinder 2/3. (heb dus de hele luchtinlaat moeten verwijderen om het na te kijken en schoon te maken.
– Olie catch tankje gemonteerd. Maar komt geen olie resten in.
– Gasklephuis schoongemaakt. (na carterventilatie schoongemaakt te hebben blijft de gasklep schoon).
– Verschillende merken olie vol en half syntheet 5W-40 gebruikt. (Kroon , Valvoline, Durablend Valvoline, Techno olie (action).
– Compressie test gedaan. Was perfect in orde alle 4 de cilinders hadden 12bar.
– Forte oil Fortifier gebruikt om olie verbruik te verminderen. (heeft bij mij ook helaas niet geholpen).
– By-Pass samen met Cliff uitgevoerd. (Bij Cliff heeft deze ingreep goed gewerkt helaas bij mij geen verbetering).-= internet informatie testjes=- (18 Juli 2016).
Heb ook van internet allerlei testjes uitgevoerd;
Gewoon even een paar trucjes:
Zorg ervoor dat je motor op bedrijfstemperatuur is (rij een lekker blokje om).
Laat hem stationair draaien. Draai de olievuldop los en laat hem op het gat liggen.
Begint hij te stuiteren dan wijst dat op compressie lekkage naar het oliecarter. (Olie dop bleef netjes liggen).Blijft hij stil liggen, til dan de oliedop op:Als er veel damp te zien is dan wijst dat op onvoldoende carterluchtafvoer,
is er weinig damp te zien dan wijst het op een probleempje met je klepsteelrubbers. (Helemaal niks te zien).Dop weer plaatsen. Laat iemand gas geven en kijk of er blauwe rook uit de uitlaat komt (wijst op zuigerveren). (komt een lichtzwart wolkje uit).
Zet je motor uit en start hem weer na ongeveer 5 minuten, als er dan blauwe rook uit de uitlaat komt wijst dat op lekke klepsteel rubbers. (komt geen blauwe rook uit).De garage vermoed dat mijn zuigerveren zijn versleten. Maar de reparatie wat het me gaat kosten zijn voor mij te duur zou rond de 750 euro gaan kosten. Als ik zelf het blok uit elkaar haal. Dan moet je maar hopen wanneer je het blok open maakt geen andere verrassingen naar voren bij komen.
-= Nieuwe update =- (24 Augustus 2017).
We zijn net terug gekomen van onze vakantie. Het was een heerlijke auto rit van 650KM. Alleen het olie verbruik blijft een raadsel. Ik had namelijk
bij 320KM even de olie gecontroleerd (motor koud stond 2x dagen naast het huisje). Daar gaf de pijlstok aan dat er 80% 3/4 pijlstok vol was. De dag erna
nogmaals voor de zekerheid de olie gecontroleerd en weer de zelfde olie stand namelijk 80% vol 3/4 pijlstok. 2x dagen later einde vakantie en de auto vol
geladen met 6x personen. Auto was maximaal beladen net zoals op de heen weg. Op de snelweg lekker rustig op de cruisecontrol 120 rijden. Komt er op de
BC de melding check olie pijl. Ik denk potverdorie dit kan toch niet waar zijn we hebben pas 40 KM gereden. Meteen de eerste afslag naar een tankstation
gegaan. Op de parkeerplaats even olie nagekeken en olie pijl stond inderdaad op minimaal. Heb toen 500ML olie bijgevuld omdat natuurlijk meer olie nog aanwezig
kan zijn i.v.m. de auto pas 2 minuten stil stond. Daarna hebben we zoals altijd zonder problemen naar huis gereden.Maar wat ik niet kan begrijpen is dat ik 40km geleden nog de olie had gecontroleerd (320KM stand) was de pijlstok nog 3/4 80% vol. Je kunt mij niet wijs maken dat in 40km ruim 500ML a 600ML olie verbruikt word. Heb niks gezien tijdens het rijden. De auto rijd gewoon heerlijk zoals altijd. Hoe is dit mogelijk dat in zo’n korte tijd zoveel olie verbruikt word? Zou bijna denken dat er ergens een verstopping moet zijn.
De volgende dag samen met mijn buurman even de auto warm gereden en daarna bij stilstand achter de auto gaan staan. Als de toeren boven de 4000 toeren komt er een blauwe wolk uit de uitlaat. Wat vorige jaar een zwart wolkje was. Dit is nieuw voor mij. Eerder niet kunnen ontdekken met alle testen die ik hierboven al heb uitgevoerd. De auto rijdt voor de rest geweldig.
24 augustus 2017 om 09:01 In reactie op: Tc lampje gaat aan op de snelweg en auto houdt in #18347508Bedoelde inderdaad wd40. :happy02:
Vaak inderdaad een draadbreuk rode kabel is stroom.
@Cupra 6K2, Daarom gebruik ik ook goedkopere olie namelijk Valvoline olie van de action kost €5 per liter.
Ik ben erg benieuwd naar de foto’s. Wil nu ook wel eens zien waar de afvoer slang zit.
4 juli 2017 om 14:15 In reactie op: how-to Z22SE CCV-BYPASS olie verbruik drastisch verminderen #18345465@ Walter22, Wat raar dat bij jouw het olie verbruik alleen maar hoger is geworden. Zou bijna zeggen dat er toch iets per ongeluk verkeerd zit aangesloten. Want het enige wat je doet is een externe carterontluchting leiding maken waardoor je blok net beter zou moeten kunnen ademen.
[quote quote=18345387]Ik heb de By pass precies gemaakt zoals beschreven. Dus op de middelste poort de aansluiting in het blok en in de afblindplaat van de EGR klep de andere aansluiting. Precies als de foto’s. Dus de EGR met 1 bout vast en dan het gat zo dicht bij mogelijk van het blok waar dus niet de plunjer van de EGR normaal in beweegt de aansluiting in getapt. Het lijkt nu of mijn auto juist enorm olie zuipt. lijkt op 1 liter op zo’n 150 km. Hij walmt niet en de kleppendekselpakking lekt ook nergens. Ik snap er niks van.
Als het niet beter wordt dop ik de by pass maar weer af en dan maar elke 1200 km wat olie erbij.Zo het beter zijn om bijvoorbeeld ipv 5w40 castrol 10w40 te gebruiken of maakt dat niks uit?
[/quote]
4 juli 2017 om 14:13 In reactie op: how-to Z22SE CCV-BYPASS olie verbruik drastisch verminderen #18345464@Vinci, Dat er nu gezegd word dat mensen een waardeloze hosting site gebruiken is wel erg kort door de bocht. Gebruik het al jaren zonder problemen. Dat
sinds afgelopen maand de regels bij Photobucket is veranderd kunnen wij ook niks aan doen. Dit gaat nog bij meer site gebeuren. Ik heb zelf ruim 800 foto’s
op verschillende forums staan die nu helaas niet meer bereikbaar zijn. Maar ik kan dit helaas niet beschikbaar maken dan zou ik 400 dollar moeten gaan betalen en dat weiger ik. Dus helaas.[quote quote=18345367]Dat krijg je er van als mensen waardeloze hosting sites gebruiken in plaats van imgur.com
[/quote]
@Cupra 6k2, Nee ik heb van alles en nog wat geprobeerd maar bij mijn Z22se blok. Bij mijn blok zal het voor 90% de versleten zuigerveren zijn. Maar omdat deze reparatie mij te duur word. Blijf ik zo doorrijden. Op het hoog olie verbruik na rijd de auto gewoon geweldig. Alleen mijn olie verbruik is om te huilen namelijk 1 liter olie op 500KM. Het blok heeft inmiddels meer dan 240.XXXKM gelopen.
Ik neem aan dat het geluid alleen komt wanneer de airco aan staat? Of heb je het geluid ook als de airco uit staat? kan namelijk ook de spanrollen zijn die
niet helemaal lekker meer zijn waar de multi riem overheen loopt.Ik weet dat veel mensen klagen dat bij sommige aircopomp een vervelend geluid uit komt. Vaak op te lossen door aircocheck i.v.m. onvoldoende koelmiddel mogelijk.
Die kabels wat je links ziet (zijn gewoon standaard ISO stekkers) dat zijn de speaker kabels en stroom en informatie kabels voor op de boordcomputer. Je kunt die stekker los klikken en gewoon rechtstreeks aan jouw Caliber radio aansluiten. Het enige wat komt te vervallen op de boordcomputer is de naam van de radio station. Daar komt nu de datum op te staan. De stekkers kun je niet verkeerd aansluiten omdat het maar op een manier allemaal past. (natuurlijk wel met beleid uitvoeren).
Voor de antenne heb je inderdaad een adapter nodig. Dan heb je ook weer normaal radio.
Dat zou ik ook wel een willen weten. Heb die slang bij mijn Zafira A ook niet niet gevonden namelijk. Heb zelf ook nog nooit een plas water onder mijn auto gehad. Maar dat zal mogelijk komen omdat ik de airco altijd 5 minuten voor dat ik op mijn eind bestemming aankom uit zet.
Slang losgekomen op de foto te zien? Ergens een te hoge druk opgebouwd mogelijk.
Zoemend geluid kan komen van de stuurbekrachtiging.
1. Als de auto uit staat is het geluid dan niet aanwezig?
2. Zet de auto op contact en draai het steur naar links of rechts is het geluid dan weg? of veranderd het geluid ? (heb namelijk het gevoel dat het
zoemend geluid van de steurbekrachtigingspomp af komt).
3. Controleer even het reservoir van de steurbekrachtiging mogelijk dat het pijl te laag is.Succes ermee.
Heel veel plezier Matador, met de enige echte OPC kleur die opel rijk is. Lekker genieten van deze geweldig mooi auto. :praying: :bye:
-
AuteurBerichten