Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb in veel verschillende auto mogen rijden als lease auto’s ivm met werk. Maar vond Opel toch gewoon heel lekker rijden en vooral van de binnenkant ook degelijk en mooi uitzien. Dus heb ik tot nu toe een astra station 2.0 DI geahd, daarna een 5-deurs hatchback 1.6 16V en nu een hatchback 2.0 16V DI diesel. En mijn volgende auto zou weer een astar G worden. Dit omdat ik tot nu toe de g het mooiste vind en eeen insignia niet kan betalen. :D
Wat redelijk zuinig jullie V6 benzines. Ik rijd een diesel 2.0 16V (X20DTL). Heb hem laten chippen van 82PK met 185NM naar 110PK met 240Nm. Maar rijd gemiddeld stadverkeerd 1 op 15,5. Snelweg word hij zuiniger dan haal ik 1 op 17,5KM en 1 op 18KM. Is een astra G bouwjaar 2000.
Heel veel motor blokken passen er zonder problemen in. Maar het grote probleem of aanpassing is dat je ook een nieuwe kabel boom moet leggen. Alles kan maar kost veel tijd en geld.
Succes ermee.
Ik ben ook op zoek naar een goed werkende Opcom. Wie kan mij een link geven van een goede versie opcom zodat ik ook mijn opel kan uitlezen.
Mag ook via U2u. :thumbup
Na mijn mening zijn er wel zwarte Zafira’s B die geen OPC zijn. Heb er zelf een gezien die er niet als OPC uitzag was een CDTI.
Dat is toch leuk om te horen.
Mijn Astra G X20DTL hoef ik tussen de beurten door niet bij te vullen. Om de 15.000KM krijgt de astra een onderhoudsbeurt. En dan staat de oliepijl zeg maar tussen de 3/4 en vol. Dus maximaal 3/4 nog gevuld met olie zonder bij te vullen. Mijn blok heeft nu 260.000KM gelopen van bouwjaar: 2000.
Ik rijd gemiddeld met mijn Astra G DI 2.0 16V (82PK) gechipped naar +/- 110PK ongeveer 680KM per tank. Gemiddeld dus 1 op 15 gecombineerd. Als ik alleen snelweg rij haal ik 1 op 18.
Ik heb zelf een Astra G bouwjaar 2000. Kan ik zonder problemen dan een andere condensor plaatsen die een ingebouwede droger heeft. Want mijn heeft nu een losse zeg maar. En mjin condensor lekt op de bekende plek linksonderaan.
Ik heb gehoord van iemand van een ander Opel forum die zijn Astra G 2.0 DTI omgebouwd heeft naar een 2.0 16V OPC met LET turbo. die defect wa achteraf. Die persoon heeft toen een LEH turbo erop gezet maar kreeg van EDS te horen dat hij niet boven de 3000RPM mocht komen als hij de software nog niet had laten aanpassen. Want zonder software aanpassingen zouden er dingen kapot gaan.
oc-recom Je hebt PM terug.
Dat is erg vervelend zeg. het zal je maar gebeuren.
Kunnen ze de auto uitlezen wat er aan de hand is. Kun je niet terug gaan naar de eigenaar voor verhaal te halen?
Inderdaad ze proberen steeds meer veiligheids systemen in te bouwen. Maar het word er niet veiliger op omdat de persoon zelf het probleem is en niet de veiligheids systemen.
Bijvoorbeeld cruisecontrol. geweldig uitvinding. Maar helaas gebruiken veel mensen het verkeerd. En gaan dus bumperen omdat ze niet de cruisecontrol
opnieuw willen instellen. Dus een veiligheid systeem word door de mens vaak onveilig gemaakt.Heb zelf een Astra G met een X20DTL (82PK) laten chippen naar +/- 110PK En het rijd heerlijk moet ik zeggen. Weet niet hoelang de astra nodig heeft om 100KM/p te halen. Nooit bijgehouden. Maar moet zeggen dat het na het chippen heerlijk rijd.
Heb thuis nog een gebruikte orginele voorbumper liggen in de kleur Z298 (midnightblack). Met lichte schade erop. Alle ophang punten zijn 100% goed. Tevens ook orginele Achter bumper in de kleur Z298.
Heb zelf een Astra G diesel X20DTL gechipt naar 110PK met een benzine voorbumer erop. Op Dit moment nog geen problemen meegehad. Maar inderdaad een diesel bumper heeft onderaan nog 4 kleine luchtgaten die de benzine niet heeft maar maakt niks uit.
Dit heb ik natuurlijk nagevraagd aan mensen die dit al eerder uitgevoerd hadden. Dus moet geen probleem zijn.
Groetjes,
Jos
Zoals ik begrepen heb van een Opel monteur is het verschil tussen de 120PK en 150PK dat er bij de 150PK versie een stangetje ergens tussen zit zodat een een soort variable timing krijgt. Ik zag het waarschijnlijk niet helemaal goed. Maar hoop dat je hier wat aan hebt het is dus inderdaad toch verschil tussen de 120PK en 150PK.
De Opel monteur die ik ken rade mij aan om een 120PK te kopen omdat er met de 150PK veel kleine probleempjes zijn met dat staafje wat ik probeerde te beschijven.
Groetjes,
Jos.
22 juni 2009 om 10:15 In reactie op: Z20LET een feit, update 01-02 70mm RVS voorpijp + demper #17490003Ben erg benieuwd hoe je geweldig project gaat worden. Heel veel succes ermee. :D
@Klanderman je kunt gewoon alles netje overzetten. De stelmotors is ook vrij makkelijk om overtezetten.
Als ik je een tip mag geven.
1. De stelmotor is gewoon voorzichtig kwartslag draaien op ze uit de orginel unit te halen.
2. Bij de Depo de stelmotor monteren is even iets anders. (tenminste bij mij namelijk). Haal de rubberen dop van je H7 lamp eraf. Nu kun je goed zien of je het bolletje van je stelmotor goed in het stangetje zit van de Depo hoogteregeling. Ik heb zelf een beetje geholpen om de H7 fitting een beetje bij te sturen. Ging geweldig. Want met de eerste lamp hebben we moeten klooien om het goed te krijgen. We kwamen erachter namelijk dat de stelmotor van de orginele lamp minder diep in de lamp weggewerkt is dan de Depo lampen. hebben we namelijk opgemeten scheelt iets van +/- 1 CM. Maar als je het zo doet heb je het binnen 1 minuut overgezet. Trouwens de stelmotor inklikken en naar de binnenkant draaien. (dus naar de binnenkant van de auto).
3. Daarna zou ik eerst even alles testen voordat je alles weer inbouwt. Het is namelijk even uitzoeken hoe alle stekker erop horen.
Als ik me niet vergis was het.Stekker Wit/zwart = H7 Groot licht
bruin/zwart = Knipperlicht
Geel/zwart = Dimlicht
bruin/zwart met klein stekkertje = stelmotor
Geel/zwart met klein stekkertje = stadslicht.Succes ermee als je iets niet zou lukken laat het even weten.
Doordat deze foto’s gemaakt zijn op klaar lichte dag met redelijk wat zon zien ze misschien minder donker uit dan de afbeelding van de shows. :P
Ik moet zeggen ik ben tot nu toe erg te vreden over deze Depo lampen. Bij ons op het ATC forum zijn er verschillende
mensen die ze met tevredenheid gebruiken. En hier op het forum gebruiken zover ik weet, Arjan, Gielio,Dark Devil, Moon ze ook.Klopt Willem,
Heel goed gezien Willem. Standaard waren mijn lampen veels te laag. Maar had gister het probleem om ze goed te laten afstellen. De garage had de verkeerde verstelschroef gebruikt.
Toevallig dat ik gisteravond om 23:00 de lampen hoger heb afgesteld door de goede verstelschroef te gebruiken. Dit heb ik ondekt via een ATC bestuurs lid. Dus nu staan mijn lampen hoger en ga morgen naar de garage terug om de lampen 100% goed te laten afstellen.
Zoals Baas J. al zei het is al eerder voorbij geweest. Maar bij deze nog even 3 foto’s voor een indruk.
Ik heb zelf dus ook de Depo H7 uitvoering deze is dus zonder miltistekkers. :thumbup



Hoop dat je hier wat aan hebt. En let wel op als je de lampen wilt afstellen dat je de juiste verstellingpunt neemt.
dus niet de bovenkant verstelschroef maar de middelste verstelschroef. Die kun je benaderen als je van jouw auto
een klein zwart dopje verwijderd +/- 5 Cm daaronder zit de verstelschroef voor de hoogte.Hele mooi astra G met leuke velgen en mistlmapen erop. :thumbup
Bij mijn Astra 2.0 16V DI (X20DTL) Club uitvoering BouwjaarL 2000 was de voorbereiding er ook al. Heb alleen maar de cruisecontrol hendel gekocht en aangesloten. En auto starten en het werkte meteen. Heb er heel veel plezier van en rij nog zuiniger ook.
Groetjes,
Jos
Hallo Ik kan je vertellen ik heb mijn X20DTL met 82PK laten chippen bij http://www.Tuneart.de naar 110PK. En ben er nog altijd heel erg blij mee. Nu kan ik normaal inhalen op de snelweg en lekker auto rijden. Zonder de chip was het echt steeds vol gas rijden om vooruit te komen. Dat is nu verledentijd. De motor rijd nu veel soepeler en rustiger door het chippen. Ik rij nu ruim 1 jaar zo en heb inmiddels dik 35.000KM gereden ermee.
Veel succes met je keus wat je gaat doen. Als ik weer een diesel koop zal het zeker weer gechipped worden.
-
AuteurBerichten