Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit euvel heb ik ook met mijn astra 2.0 16v DI (X20DTL). Alleen bij een koude start blijft bij mij ook het Motormanagement lampje branden en gaat na 15 seconden weer uit.
Mijn monteur vertelde dat het inderdaad de gloei spiralen kunnen zijn. Maar rij er nu al ruim 2 jaar mee rond.
Als de auto gestart is geweest komt het alleen opnieuw voor als hij 1 dag heeft stil gestaan.pffff.
Ik zou persoonlijk gaan voor een inleg filter en of een gesloten box. Maar die zijn ook best prijzig.
Heb zelf ook een goedkoop setje xenon en geven goed lichtbeeld en inmiddels al 2 jaar gemonteerd zonder enige probleem. Heb een onbekend chinees merk met kleine balasten 6000K.
Het lijkt inderdaad een soort vet. Maar of het normaal is lijkt me niet. Even navragen aan een monteur.
1. Van mijn ruiten wisser nooit last van gehad. Heb nu flatblades erop dat werkt goed en zeer stil.
2. Kraken van mijn vering bij drempels doet mijn astra ook soms licht ook aan de weers omstandigheden heb ik
ontdekt. (Moet zelf maar eens kijken wat het precies is want mijn stabilisator stangen zijn nieuw).
3. Stoel gepiep. Heb ik ooit gehad even ingespoten met WD40 en tot nu toe geen last meer van gehad.Ben zeer te vreden over de geluiden wat mijn astra maakt. En heb als zomer setup 18″inch Irmscher eronder liggen met bumper stops zonder rare geluiden.
Persoonlijk denk ik dat iedere auto wel een geluid hier en daar heeft. Vaak komt het omdat er spullen ergens tegenaan komt. Of dat bij demontage en montage het niet helemaal 100% terug is gemonteerd.
En of je dan een Mercedus, BMW, Lexus rijdt maakt totaal niks uit.Zo te lezen hebben genoeg mensen een betrouwbare auto. :D
Dat zou inderdaad geen probleem moeten zijn met goede veren.
Ziet er geweldig mooi uit. :D
Wilde net zeggen achter electrisch bestaat zeker weten. Je ziet er inderdaad meet in de station uitvoering met lederen bekleding erin. Weet niet precies welke uitvoering. Maar was bij 5-deurs auto’s een optie. :D Bij de station OPC standaard.
Volgens mij kan een zwaardere dynamo geen kwaad. Veel mensen die een dikke audio setup erin hebben nemen standaard al een zwaardere dynamo. En auto’s met airco hebben volgens mij een zwaardere accu en dynamo erin zitten omdat airco best wel iets nodig heeft.
Succes ermee.
Ik vermoed ook dat het de kachel radiator kan zijn. Heb ik zelf ook ooit gehad.
Bij een ongeblazen motor (dus zonder turbo) maakt het weinig tot niks uit. Je krijgt meestal maar een paar PK erbij en iets meer koppel. Bij Turbo of diesels merk je het wel heel goed.
En qua KM stand. Als je blok nog goed is is het overwegen altijd waard ik heb mjin 2.0 16V Diesel laten chippen met 190.000KM op de teller nu inmiddels 280.000KM op de teller zonder enige probleem.
Hele mooi astra Station. Maar de voorlip is er weer af zie ik?
Dat je in de orginele koplampen Xenon inbouwd. Moet iedereen zelf weten. Maar of het mag na mijn mening niet. Heb je al eens zelf voor je eigen auto gereden in een andere auto. Kan je vertellen dat het erg irritant is. Want de orginele lampen hebben veel te veel strooilicht.
Toevallig heeft mij buurman het ook en heb ik hem afgelopen week in mijn auto laten rijden en heb ik in zijn eigen auto achter hem aan gereden. :o Hij is er van geschrokken en is nu aan het kijken naar OEM Depo koplampen.
De station en 5-deurs hatchback zijn na mijn mening de zelfde deuren inderdaad.
Heb mijn astra G 2.0 16V DI (X20DTL) gekocht met 181.000KM 4 jaar geleden. En heb nu ruim 282.000KM op de teller staan. Het enige wat ik kapot had de 2 dag na dat ik de astra had overgekocht was de luchtmassa meter.
Voor de rest tot nu toe alleen de standaard onderhoudsbeurten gehad. Afgelopen jaar mijn termostaat kapot waar was vervangen onder garantie van Opel Winter certificaat. Heb mijn astra daarbij ook nog 2 jaar geleden laten chippen. Goed onderhouden is het halve werk en natuurlijk geluk moet je ook hebben.
Ik weet niet of het iets uit maakt. Maar ik tank wel de Excelium diesel van Total (dus niet standaard diesel).
Mijn motor X20DTL loop er gewoon rustig en prettige door. Mijn monteur vertelde dat de motor daardoor ook
beter gesmeerd word. Maar daar hebben veel mensen ook hun bedenking bij. Ik rijd de dure diesel nu al ruim 3 jaar en ben er erg tevreden over.De Dieselbrandstof pompen schijnen rond de 180.000 a 200.000KM kapot te gaan. Toen ik mijn astra gekocht had zat er net een nieuwe dieselbrandstof pomp in. Zijn heel erg duur heb ik me laten vertellen +/- 1600 Euro.
Succes en op naar de 300.000KM. :D
Heb ik zelf nog geen last van gehad. Maar inderdaad de vacuumslang eens nakijken ?
14 februari 2011 om 11:13 In reactie op: Vraag: Wel of niet schokbrekers vervangen bij het monteren v #17816934Heel veel succes met je verlaging dat zal zeker mooi staan met je 18″inch Irmschers.
Xladage,
Dat jij het probleem niet hebt zal te maken kunnen hebben omdat je een DTH hebt en geen CDTI. Common rail turbo diesel.
Hallo Fastsmoke,
DTL betekend dat je een Turbo diesel hebt met een lage turbodruk. Als je een DTH hebt heb je een turbo met een hoge turbodruk. En een DTL heeft geen intercooler wat een DTH wel heeft.
1.7 DTL heeft volgens mij 60PK.
1.7 DTH heeft volgens mij 75PK.
2.0 DTL heeft namelijk 82PK.
2.0DTH heeft namelijk 100PK.Dus 2 verschillen tussen DTL en DTH is een andere turbo en wel of geen intercooler aanwezig.
Groetjes,
Jos
Dat Diesel niet te vergelijken is met benzine heb je helemaal goed. Maar je denkt als je aan een V6 denkt meteen die zal wel veel meer zuipen dan een diesel. Maar zoals hierboven al door verschillende mensen is geschreven valt het zeker goed mee. En daarbij komt nog eens dat een V6 gewoon heerlijk rijdt ten opzichte van een 4 cilinder.
Als ik een V6 kon betalen had ik het graag gedaan. :D
Dubbel uitlaat zeker heel mooi maar zal ook zeker wat kosten.
Succes met je zoek tocht.
14 februari 2011 om 10:48 In reactie op: Vraag: Wel of niet schokbrekers vervangen bij het monteren v #17816932Ik heb ook van auto monteurs gehoord dat als je maximaal 3CM verlaagd het geen probleem moet zijn. Maar eigenlijk verteld iedereen weer iets anders het is gewoon moeilijk om er achter te komen wat nu echt goed is.
Check maar eens op site van autobanden. Er word altijd gezegd zorg ervoor dat er voldoende lucht in je banden zit. Maar er staat nooit bij hoeveel lucht genoeg is. :o Ik heb namelijk ook sinds afgelopen jaar 18″Inch Irmscher sportstars onder mijn astra G liggen. En deze zomer komt er een OPC2 verlaging set onder mijn 2.0 16V DTI diesel. Om de wielkasten nog net wat mooier te vullen.
Heel veel succes met het verlagen. En vooral met je geweldig mooi Irmscher Sportstars.:D
Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
Met name dan de Astra G station OPC. -
AuteurBerichten