Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb jij de caterbeschermplaat helemaal er niet onder zitten? of alleen de isolatie niet? Want alleen de isolatie zou geen probleem moeten zijn na mijn mening.
Als je totaal geen carterbeschermplaat eronder hebt zitten zou je mogelijk helemaal geen last hebben van roest omdat het water dan ook niet kan blijven liggen zodat het sub frame kans krijgt om te gaan roesten.
Succes ermee in ieder geval.:thumbup
[rquote=1871061&tid=141901&author=Hans van Dijk]Ik werd gebeld door Opel Bleeker Enschede, en deze vertelde mij dat mijn Astra nog niet in hun systeem voorkwam,
waaruit dus duidelijk blijkt dat mijn Astra nog nooit gecontroleerd is.
Ik denk dat ik wel in aanmerking kom voor een nieuw subframe, want fraai is deze zeker niet meer.
Maar….ik blijk dus helemaal geen bodemplaat meer te hebben, en hoelang deze al verdwenen is durf ik niet te zeggen.
Ik hoop dus niet dat ze straks zeggen, helaas meneer, uw roestvorming is te wijten aan het ontbreken van de bodemplaat, en daardoor vervalt onze garantie/ terug roep actieMaar waarschijnlijk ga ik de Afspraak voor maandag aanstaande bij Opel BLEEKER niet redden, want morgen moet ik eerst naar mijn eigen garage voor o.a. grote beurt, en lekkage radiateur, dus ik moet nog maar zien of alles op tijd klaar is.
Alles komt weer eens op hetzelfde moment. En dan heb je ondertussen ook nog de nachtdienst…pffffffff :([/rquote]Herstel dat was voor de meeting van Kerkrade niet die van in Kessel helaas. Kan niet ieder weekend naar een meeting toe is te duur namelijk.
[rquote=1871052&tid=138749&author=bjorn1988]mooie verzameling dan hahahaha Dolby, we zien ons volgende week zondag wel allemaal in kessel[/rquote]
Oh sorry ik dacht dat de 1.7 Diesel ook 5-gaats waren. Dan is het wel erg raar want een 1.7 diesel heeft niet veel minder KW/PK en qua gewicht zal het ook niet veel uit maken. Mijn 2.0 16V DI (x20DTL) weegt 1214KG op kenteken. Denk dat een 1.7 diesel niet veel lichter zal zijn.
Ik heb de Bosch 503S flat blades gekocht bij mijn lokale automaterialen zaak (heuts) en heb er 35euro voor betaald. meteen naar buiten lopen en vervangen.
Inderdaad bij http://www.steve010.nl daarna naar tutorials. Succes ermee.
Dat is weer een hele mooi aankoop wat je gedaan hebt. Veel veilig KM’s gewenst.
Dat 195/60 duurder is dan de 195/66 heeft te maken dat de 195/65 een soort standaard maat is. Ik zou zelf ook gaan voor de 195/65 scheelt je weer redelijk veel geld en je zult na mijn mening niks uit maken.
Orgineel op mijn astra g 195/65/15. En heb als zomer setup 225/35/18 Y87 Irmscher Evo Sportstars liggen rijdt
gewoon weg geweldig. Alleen is deze maat ook duurder omdat het geen standaard maat is. Want voor 18″inch is het 225/40/18. Maar dat loopt te veel aan bij een astra g model.Succes met je banden keus.
Voor een station inderdaad de OPC achterlampen met OEM Depo koplampen donkere uitvoering. Met xenon en je hebt een OPC Look station. :cool:
De reden waarom ze 5-gaats maken heeft te maken met gewicht en PK’s dus hebben ze schijfremmen nodig voor meer remkracht verdeling.
Benzine:
Dus bij benzine uitvoeringen gaat het om 1.8 16V en hoger 2.0 16V OPC ivm vermogen PK’s Hebben dus een betere remweg nodig dan trommel remmen.Diesel:
EN Bij diesel hebben dit niet voor de KW/PK maar om voor het gewicht om de auto goed en veilig tot stilstand te brengen. Diesel motor zijn een stuk zwaarder dan Benzine motor.Lol de feest ja zijn tijden geleden. Maar wel lekker gezond en goedkoop.
Onze club heeft op dit moment de meeste astra G tot nu toe. Maar hebben van bijna ieder type wat rondrijden. Van Vivaro, Omega, Vectra A/B, Astra f/g, corsa a/b/c/d, Tigra en zelfs oldtimers. :D
Dat ziet er mooi uit.
Remschijven zullen het zelfde zijn bij automaat en handschakel inderdaad. Maar er zullen zeker onderdelen anders zijn bij automaat. Maar remmen lijkt me inderdaad niet. Alleen de onderdelen van de versnellingsbak zeg maar.
Heb ook afgelopen week een brief van GM Nederland ontvangen. Heeft inderdaad te maken met het subframe bij Astra G en Zafira diesels. Mijn was dik 1 jaar geleden daarvoor al nagekeken.
Wat hebben ze daar gedaan;
1. Bodemplaat de isolatie weg gehaald.
2. Daarna een beetje roest met soort flex weggepoest. Daarna isolator eroverheen gedaan met 3 lagen
blanke lak.
3. Daarna de bodemplaat zonder isolatie terug geplaatst.Ik heb ook gebeld met de lokale Opel dealer en die vroeg om mijn kenteken en chassie nummer. Toen vertelde
de beste man dat mijn auto al geweest was voor controle subframe. En dus niet een nieuwe afspraak nodig heb.
Deze brief mocht ik als niet verzonden beschouwen.ALs je een brief krijgt altijd bellen zei kunnen nakijken in hun systeem of jouw auto voor deze terugroep actie
al ik nagekeken. Weet namelijk dat er in die tijd veel nieuwe subframes zijn geplaatst bij andere OPel diesels waar het sub frame wel erg was aangetast door roest. Mijn geluk was dat er ooit een olie lekkage was geweest
wat mijn subframe heeft beschermd.Dat zijn ook inderdaad weer kleine voordelen als je een 1.8 16V of hoger neemt dat je 5-gaats heb steek 5×110. Hebben trouwens de diesels ook. En achter ook schijfremmen ipv trommels.
Maar zo heeft ieder zijn voordeel weer een nadeel. Namelijk duurder met vervangen.
Ik zelf heb ook een 72AH accu erin zitten met een 100AH dynamo. Heb een astra 2.0 16V DI (diesel met airco). Maar als mijn auto koud is en voor een stoplicht sta zie ik ook soms de verlichting van TID en KM teller stand een beetje knipperen. Het is geen disco maar als je goed kijkt zie je dat het heel lichtjes knippert.
En het licht niet aan de accu want die is pas 1 maand oud en mijn dynamo hebben ze ook 1 maand geleden doorgemeten en toen was alles goed. Je kunt natuurlijk een accu en dynamo test laten uitvoeren als je het niet
vertrouwd.Hoop dat je de oplossing vind.
Ik zelf heb ook de Bosch 503S flat blades voor mijn astra G. Echt geweldig geruisloos en goed. En het ziet nog mooier uit dan de standaard wissers.
Met standaard wisser had ik ook regelmatig al er net te weinig water op de raam zit dat ze gaan schrapen zeg maar. Heb ik met de flat blades niet meer gehad zelf met hoge snelheid. De flat blades hebben na mijn mening gewoon hun werk goed doen.
Hier heb je al weer een paar goede tips erbij van Mrmonkey en Jtuned. :D
Als je gaat voor beste lichtopbrengst moet je gaan voor de 4300K. Als je voor de looks gaat 6000K (wit licht) 8000K (blauw achtig). en 8000+ krijg je paars achtig. De 4300K geven de meeste lumen dus het meeste licht opbrengst. En hoe hoger je gaat steeds iets minder lumen dus minder lichtopbrengst maar wel mooi looks. Het is wat je wilt.
Daarom heb ik zelf gekozen voor 6000K voor een goede lichtbundel en zichtbaar xenon. absoluut wit licht en geen geel achtig licht halogeen. En kan je vertellen wat een verschil ten opzichte van halogeen. Heb mijn xenon setje geplaatst in OEM Depo koplampen.
Tot nu toe komen we met OSC met 8 auto’s. Het heeft ook te maken dat er in dat weekend andere meetings zijn.
Maar dat zal zeker niet de sfeer minder erop maken. :DWij komen zoals het er nu na uit ziet ook met een paar leden van OSC. (Opelstylingclub). Altijd erg gezellig en voor mij ook een thuis meeting. :D
Op de foto erg moeilijk te zien. Maar met stoelverwarming zie je van die staafjes lopen zeg maar.
Ik heb zelf 3 jaar G3 gereden. En altijd van die vervelende kingen gehad met uitstoot enzo. Hoop dat het word opgelost bij jouw. Bij mij bleek achteraf het te liggen aan de G3 computer die steeds van slag was waardoor ik geregeld terug moest om de Gas computer opnieuw te laten afstellen. Heeft me een fortuin gekost.
Hoop dat het bij jouw snel word opgelost. zodat ze weer kunt genieten van G3 rijden.
Auto monteurs laat u horen graag tips gewenst om dit probleem op te lossen.
Kijk maar eens goed op eventuele lekkages. Het kan als je koppakking pakot is ook via de uitlaat eruit komen. Maar dan zou we wel witte rook uit moeten komen normaal gesproken. Maar het zou zeker kunnen. Hoop het eigenlijk niet voor je. Is namelijk een duur grapje.
Meestal rechtachter waar de cilinders zitten zeg maar.
Hoop dat de verzekering alles inorde maakt zodat je Kadett weer gerepareerd kan worden. Altijd zonde Maar gelukkig zijn jullie niet gewond geraakt.
Succes met de afhandeling.
-
AuteurBerichten