Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gelukkig is het opgelost. Hopenlijk heeft het niet te veel geld gekost want soms vragen ze er wel erg veel voor.
Auw dat is altijd erg vervelend. Gelukkig heeft je man geen verwondingen. Hoop dat de rest goed afloopt qua schadeafhandeling. nooit leuk namelijk.
Bij mijn Z22se motor heb geen verschil gemerkt na het EGR afdoppen. Verbruik is het zelfde gebleven. Lijkt me ook heel normaal. EGR heeft niks te maken met verbruik namelijk.
@John, Dus eigenlijk waren de wiellager niet versleten?
Privacy shades zijn erg handig houden goed de warmte tegen. En bied daarbij ook nog wat meer privacy. :thumb Heb ze zelf ook.
@nova…. wrote:
zafira pas geleden een nieuwe wielnaaf gekregen lagers waren op maar daar lag het niet aan…. de bouten zaten er niet goed in :sleeping
Maar nu is alles weer goed… en de zafira verfraaid met privacy shades.@Ron, Dat zoet er allemaal echt top uit. :wors :thumb
Respect hiervoor.
@Wim-V6, helemaal mee eens. :thumb :thumb
@wim-v6 wrote:
@Dolby wrote:
Persoonlijk mening bij veel km’s altijd een diesel.
Waarom een diesel (puur eigen mening).
-1. Rijd het lekkerste
-2. Rijd het zuinigste
-3. Minste onderhoud
-4 Bewezen betrouwbaarheid
-5 Goedkoper in onderhoud.Dan zou ik de 1.9CDTi zowiezo niet kiezen.
Ook de 1.3CDTi zijn zeker niet heilig.
En dat geld verder voor vrijwel alle MODERNE dieselmotoren.
Door de milieu aanpassingen, en steeds lichtere en Compaktere bouw van de dieselmotoren, welke in Combinatie met veel meer vermogen gaat zijn deze zeker niet zo voordelig meer in onderhoud.
Hoe rustiger (zuiniger) je ermee rijdt, hoe meer ellende je in de toekomst kan verwachten.
Een ouderwetse EGR en Roetfilterloze diesel, liefst zonder electrische sturing, die zijn vrijwel onderhouds vrij op af en toe een oliebeurtje, en dieselfilter na.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
@Katge, Zie deze link http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar kun je jouw chassie nummer invoeren en dan krijg je precies te zien welke uitvoering jij hebt.
@Katge wrote:
Dank ‘DirtyDutchman’! Ik heb nou prijslijst en een brochure.
@Dolby: dank voor de tip. Maar ik kan het ‘online epc programma’ nergens vinden. Heb je misschien een link? Bij voorbaat dank!Ik merk het zelf alleen maar bij stationair lopen dan loopt de motor ipv +/- 850 toeren tegen de 1100 toeren. En het verbruikt gaat van 0,9 naar 1,6 op de BC (boordcomputer).
Maar met gewoon rijden merk ik het zelf niet. Heb zelf een Zafira A 2.2 16V.Dit kun je checken met jouw chassie nummer via het online epc programma. Dan krijg je precies te zien welke uitvoering je hebt waar en wanneer hij van de band is gerold. enzo.
Persoonlijk mening bij veel km’s altijd een diesel.
Waarom een diesel (puur eigen mening).
-1. Rijd het lekkerste
-2. Rijd het zuinigste
-3. Minste onderhoud
-4 Bewezen betrouwbaarheid
-5 Goedkoper in onderhoud.Zelf 4jaar lang g3 gereden. Het enige wat lachen was bij de pomp. Maar de rest was toch echt niet goedkoper en beter dan een diesel.
Heb 2 verschillende G3 auto’s gehad. Waarvan 1 auto zelf een complete nieuwe reviseblok met 0KM laten monteren omdat bij 80.000KM de kopkapot ging. Na precies
100.000KM met nieuw blok gereden te hebben weer het zelfde euvel kop kapot. Daarna over gegaan naar diesel en heerlijk 7 jaar genoten en dik 1,5ton gereden zonder enige probleem.
G3 gas moet je geluk mee hebben. Ik heb helaas alleen maar ellende gehad. Steeds problemen met gas computer. afstellen en dingen die kapot gingen.Ik heb in de 7jaar dat ik diesel heb gereden veel minder moeten betalen dan de 4jaar op g3 gas. En daarbij komt dat diesel veel lekkerder rijdt. En betrouwbaar is. :thumb
Succes met je keus.
Net zoals Cano666 geschreven heeft zou zeker voor een diesel gaan dan. Bij 88km per dag werk km. Zonder prive km erbij.
1 juli 2016 om 10:26 In reactie op: Natte hemel en blijvende KVS melding -> Astra H 1.6 5 deurs #18319529altijd mooi om te weten dat de problemen zijn opgelost. EN vooral dat andere mensen hiervan ook kunnen leren. :thumb
@Bart-gsi, Ik helaas geen goede ervaring met de action flatblades van 5 per stuk. Die piepen steeds tijdens het gebruik over het raam. En na enkele weken kreeg ik al strepen op het groot voorraam. Ze werkte alleen goed wanneer het erg hard regende want dan hoorde ik het vervelende gepiep niet meer. Kan natuurlijk ook zijn omdat de Zafira a een zeer groot voorraam heeft. Maar sinds ik de Bosch Aero Twins flatblades heerlijk stil en maakt goed schoon ook op hoge snelheden. :thumb
@bart-gsi wrote:
ik denk dat je beter af bent door flex wipers te halen van de action.. zijn goedkoper en ik ben er zeer tevreden over… bij de ruitenwissers die je aangeeft in je post moet je ook verzendkosten betalen.. dus ben je alsnog duurder uit..
Welkom op het forum.
Zoeken even op motor Z18XER als je een 140PK versie hebt. Dan kun je namelijk hierover informatie vinden. :thumb
Zijn inderdaad soms vervelend om los te krijgen.
Welkom op het forum. Met deze hele mooi Zafira A OPC. :wors :thumb
Ik heb sinds 2 jaar Aero twin van Bosch bij de Zafira A en werken nog altijd perfect. Zonder strepen of piepen. Ik rij ook gemiddeld per jaar tussen de 20 a 25.000KM
Vaak inderdaad een slecht accu. Is het inmiddels opgelost?
Ziet er heel netjes uit Ron. :wors :thumb
Veel plezier ermee. :thumb
Heb even snel gekeken bij autoweek.nl voor informatie over de corsa. (zie link). Volgens die gegevens mag maximaal 750kg geremd getrokken worden door de Corsa.
http://www.autoweek.nl/auto/71172/opel-corsa-12-design-edition” onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor bijna 98% zeker dat het lek linksvoor bij de airco condensor zit binnenkant tegen de radiator zeg maar. Is een bekend euvel hebben veel auto’s last van. Komt vaak door het rotten van rotzooi van bladeren enzo wat er tussen gaat vast zitten.
Heb je per ongeluk de opc schijven ontvangen 280mm die zijn namelijk groter dan de standaard remschijven van 265mm?
Welkom op het forum.
Over de 3.0 liter diesel staat hierover voldoende op het forum. :thumb
Altijd mooi wanneer de auto zonder problemen door de APK komt. Verder genieten. :thumb
-
AuteurBerichten