Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Meestal zijn de auto readio 4x50watt maar zijn ze maar 25 a 28 watt RMS (continu vermogen) wat je echt uit de speakers krijgt. Dus dat is al bijna de helft minder. Ik ben al jaren fan van Pioneer radio’s. Heb zelf ook jaren de active Pioneer DEH-Ts-WX77A gehad een geweldig mooi subwoofer die maar heel weinig ruimte in neemt. Je kunt er namelijk gewoon boodschappen of andere spullen zonder problemen opleggen zonder dat de subwoofer kapot gaat. Het een een zeer goede subwoofer met een mooi strak geluid. Wil je een subwoofer hebben die je 2 straten verop hoort aankomen dan moet je deze subwoofer niet nemen. Want deze subwoofer hoor je bijna alleen maar binnen de auto. Maar ik vond het een super mooi geluid wat 100 RMS vermogen leverd en 200watt maximaal is. Dit is na mijn weten een van de active subwoofer die het meeste vermogen en beste geluid leverd voor zijn omvang.
Succes met je keus. :thumb
Deze demper komt van een Zafira A af.
EG – Genehmigung
Genehmigungsnummer: e4*81/334*1999/101*0354*06
Genehmigungszeichen: e4 030354
Gerät: Nachschalldämpfer für Opel Zafira-A
Typ: 883
Inhaber der Genehmigung: irmscher GmbH
D-73630 RemshaldenLink met Irmscher informatie: http://www.irmscherbenelux.nl/AbeTuv/7_32_08_003.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze einddemper is voor de Zafira A en Astra G coupe en Astra G station. :thumb Dus inderdaad er zijn best wel dingen uitwisselbaar.
Het onderstel is namelijk van een Astra G station zeg maar. Midden demper/einddemper zullen uitwisselbaar zijn. Vering lijkt me niet i.v.m. gewicht van een
zafira A ligt gemiddeld toch hoger dan die van een Astra G. Zit toch denk ik gauw 100 a 200KG verschil in. Over de koplampen kan ik zeggen dat gaat het zeker niet worden net zoals bij de grill die zijn zichtbaar echt anders. Als de koplampen het zelfde waren geweest had ik allang Depo Xenon projector geplaatst die ik wel in mijn Astra G had. Maar helaas voor de Zafira A zijn te niet gemaakt. En als je Xenon projector vind die voor de zafira A zijn betaal te de hoofdprijs van
ruim 250 euro per koplamp terwijl je voor de Astra G ze rond de €130 voor een hele set hebt. :shock:Zeker terug gaan. En het laten oplossen. Tenslotte heb je daarvoor betaald.
Hele mooi Combo. :thumb
Dat is erg raar. Dit zou normaal gesproken geen verband mogen hebben. Airbag met sigarettenaanstekker zijn volgens mij apart. Heel raar. Hoop dat hier op het forum mensen zijn die je kunnen helpen met dit vervelend probleem.
@Timm, Chiptunen heeft bijna geen nut voor een non turbo blok. Is het geld niet waard wat je er voor terug krijgt waarschijnlijk 8pk erbij en een paar nm erbij. IK heb zelf een Z22se blok maar moet eerlijk zeggen dat het blok ruim voldoende power heeft. Het zou met een caravan ook geen probleem moeten zijn. Maar Wim-V6 heeft dit ook al eerder verteld dat je dan hoger in de toeren moet rijden. ;)
@Tiim wrote:
Hele tijd niets kunnen doen helaas wegens drukte….
Heb laatst de motor geflushed en dat scheelt iets, niet noemenswaardig helaas alleen het olieverbruik is wel verminderd….
Ik werk zelf bij een dealerbedrijf van een ander merk en hadden daar een injector reinigings apparaat om uit te proberen…. Dit ook gedaan op advies van meneer de verkoper en dit scheelt ook iets….. Gasklep gereinigd omdat deze vol smurrie zat ook dit scheelt…. Het resultaat mag er al zijn maaaaar ben nog steeds niet tevreden…. Dit is allemaal gedaan met producten van Fortron (De concurent van Forte) Ga ook maar eens even kijken op korte termijn hoe mijn egr klep eruit ziet…. En die nog reinigen en hoop dat het dan weer goed is…. Ga namelijk binnenkort met caravan weg en moet dan flink werken…. Ben nu sowieso al rond aan het informeren voor chiptuning zodat ik meer trekkracht heb dat ik nog makkelijker de bergen in kan….
Zal proberen om nu wat sneller te zijn met mijn egr maar laat jullie weten of het merkbaar beter is…Wat een powerrrrr… :thumb Klopt en op het water is 50km erg hard maar in de auto lijkt het wel alsof je stil staat. king:
Heb je de resoirvair gecontroleerd of het pijl nog in orde is heb ik zelf namelijk ook bij mijn Astra G gehad. Was het pijl net onder het minimaal. Daarmee werkte bij stuurbekrachtiging soms wel en soms niet.
Spatborden bedoel je de zwarte plastic gedeelte wat om de band heen zit? Want aan de binnenkant zitten 3 torx schroeven om de spatlappen kan loshalen.
Welkom op het forum.
@Mr.Santoso, Ziet er goed uit. Maar zie ik het goed, heb je een stuk van de dwars plaat weggehaald om de interkooler te kunnen monteren? :hmmz Is de versteveging nu nog wel inorde dan qua veiligheid. Vind de Interkooler zoals het nu is geplaats zonde van je mooi zafira OPC neus. Ben je niet bang voor steenslag op de interkooler.
@Mr.Santoso wrote:

Standaard intercooler in/uitgang is veels te klein. Daarom tijd voor een upgrade naar 2.5”
Ik wilde eerst alle buizen lassen. Maar toch maar besloten dit met silicone slangen te doen.
Een AC tig lasapparaat (waarmee je alu kunt lassen) is op dit moment even te duur. En wilde niet langer wachten.
Was even werk en een hoop passen en meten. maar uiteindelijk zit tie erin.
Helaas heb ik een intercooler gekocht met een aansluiting onder en boven. zodat er aan 1 kant een loze opening is.
Misschien dat ik de zijkanten nog dicht maak met carbon.
en nog een pic met de bumper erop.

Heb hem nu ook gechipt naar stage 2. ( zal rond de 260 pk liggen)
DC tig Lasapparaat is ook aangeschaft nu. Moet echt nog een hoop oefenen.

Wil zelf dus een 3” RVS downpipe en uitlaat maken. volledig katloos natuurlijk

Hoop dit te kunnen over een paar weken.Die 45km auto’s zouden ze moeten verbieden hier rijden zelf vito busjes rond en Zafira’s met een 45km borje erop. :fy1
Mooi dat het is opgelost. Maar raar dat het je nu opviel als het normaal zou zijn van de ABS.
Als jouw auto het ook zou moeten hebben moet je deze optie eventueel aanzetten. Kun je bij de dealer laten doen of met de Op-com zou je het mogelijk ook zelf kunnen aan en uit zetten.
De functie die je beschrijft word ook wel “coming home” genoemd meen ik. Wanneer de auto ontgrendeld word gaat de verlichting aan zodat je kunt zien waar je loopt als het goed donker is op een parkeerplaats. :thumb
Erg jammer maar zeker begrijpelijk. Ik volgde het heel graag.
Maar ik zelf heb ook geen Facebook. Dus kan het helaas niet meer volgen. Ik zal ook zelf nooit Facebook gaan gebruiken.
De zafira 2.2 16V is de Z22YH motor die schijnt bijna het zelfde te zijn als onze Z22se. Alleen heeft de Z22YH een direct ingespoten injectie met meer toeters en bellen erop. Maar qua ketting en olie verbruik zijn ze volgens mij het zelfde.
Mijn persoonlijke mening zou zijn als je voor een B gaat neem dan de 1.8 16V met 140PK. Die hebben in iedergeval niet het olie verbruik en ketting probleem zo ver ik zelf weet. :thumb
Zoals Opeltje17 ook al vertelde niet verder rijden ermee. Voordat je motor schade krijgt.
@Opeltje17 wrote:
Een 2.2 die als een diesel klinkt is/zijn de ketting(en) idd niet mee doorrijden mijne klonk ook als een diesel, bij mij was er een geleider door de midden.
12 juli 2016 om 08:31 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239679@Corsa-GSI, Dat vermoede mijn eigen monteur ook daarom hebben ze het geprobeerd met Forte oil Fortifier. Om de olieschraapveren los te krijgen. Helaas heeft het geen resultaat geboekt bij mijn blok.
@Corsa_GSi wrote:
Als de compressie goed is, dan kunnen het toch niet de zuigerveren zijn. Of zouden de olieschraapveren vast zitten :hmmz
12 juli 2016 om 08:04 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239678@Mightnight black en Opeltje17, De garage denkt niet dat het de klepseals zijn omdat de bougies normaal zijn. Dus niet onder de zwarte rotzooi.
@Corsa_GSI, Ze hebben inderdaad een compressie test gedaan en die was dik in orde namelijk op alle 4 de cilinders gelijk 12bar. Na de compressie test hebben ze Forte oil Fortifier flesje toegevoegd
aan de olie was een flesje van 400ML. Dit hebben ze gedaan omdat ze ook vermoeden dat het de olieschraapveren zijn. Met deze Forte oil Fortifier hebben ze zelf goede ervaringen mee
bij andere auto’s. Helaas heeft het bij mijn blok niks uitgemaakt. Ik weet het ook echt niet meer. De auto rijdt geweldig. (heerlijk soepel met flink vermogen) Alleen mijn
uitlaat is van de binnenkant helemaal zwart en het olie verbruik is om te huilen. :shock:Heb ook van internet allerlei testjes uitgevoerd;
Gewoon even een paar trucjes:
Zorg ervoor dat je motor op bedrijfstemperatuur is (rij een lekker blokje om).
Laat hem stationair draaien. Draai de olievuldop los en laat hem op het gat liggen.
Begint hij te stuiteren dan wijst dat op compressie lekkage naar het oliecarter. (Olie dop bleef netjes liggen).Blijft hij stil liggen, til dan de oliedop op:Als er veel damp te zien is dan wijst dat op onvoldoende carterluchtafvoer,
is er weinig damp te zien dan wijst het op een probleempje met je klepsteelrubbers. (Helemaal niks te zien).Dop weer plaatsen. Laat iemand gas geven en kijk of er blauwe rook uit de uitlaat komt (wijst op zuigerveren). (komt een lichtzwart wolkje uit).
Zet je motor uit en start hem weer na ongeveer 5 minuten, als er dan blauwe rook uit de uitlaat komt wijst dat op lekke klepsteel rubbers. (komt geen blauwe rook uit).11 juli 2016 om 13:28 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239674Even een update na een redelijk tijd geleden;
Informatie:
Mijn Z22se blok
KM stand: 233.xxxKM
Bouwjaar:2002
Olie type: 5W-40 Durablend Valvoline
Gemiddeld olie verbruik: 1 liter op 600KM.Inmiddels allemaal uitgevoerd
– Carterventilatie nagekeken (pcv klepje) zit tussen cilinder 2/3. (heb dus de hele luchtinlaat moeten verwijderen om het na te kijken en schoon te maken.
– Olie catch tankje gemonteerd. Maar komt geen olie resten in.
– Gasklephuis schoongemaakt. (na carterventilatie schoongemaakt te hebben blijft de gasklep schoon).
– Verschillende merken olie vol en half syntheet 5W-40 gebruikt. (Kroon , Valvoline, Durablend Valvoline, Techno olie (action).
– Compressie test gedaan. Was perfect in orde alle 4 de cilinders hadden 12bar.
– Forte oil Fortifier gebruikt om olie verbruik te verminderen. (heeft bij mij ook helaas niet geholpen).
– By-Pass samen met Cliff uitgevoerd. (Bij Cliff heeft deze ingreep goed gewerkt helaas bij mij geen verbetering).De garage vermoed dat mijn zuigerveren zijn versleten. Maar de reparatie wat het me gaat kosten zijn voor mij te duur zou rond de 750 euro gaan kosten. Als ik zelf het blok uit elkaar haal. Dan moet je maar hopen wanneer je het blok open maakt geen andere verrassingen naar voren bij komen.
De auto rijdt voor de rest geweldig het enige probleem is het belachelijk hoog olie verbruik. :???:
Wanneer je zoals beschreven even op de snelweg boven de 100-120km een stukje rijd. Zou het lampje automatisch moeten weg gaan na enkele km gereden te hebben. Dan heeft de ESP zich gereset waardoor het lampje uit zou moeten gaan. Deze informatie heb ik hier ergens op het forum gelezen. :thumb
Ik weet helaas ook weinig van olie kwaliteit af. Maar kan wel zeggen dat Opel geen olie maakt. De Dexos 2 naam is gewoon een olie type wat Opel heeft goedgekeurd voor alle Opel motoren. Is gewoon een Opel standaard kwaliteits merk/naam. Als de olie de naam Dexos 2 heeft voldoet die olie voor de Opel.
Welkom op het forum. :thumb
Geweldig Ron. :thumb
Je kunt het proberen. Maar ben bang dat het olie verbruik hierdoor niet word opgelost. Ben bang dat je het zelfde hebt als bij mijn Z22se blok.
De compressie test was perfect. Heb de carterventilatie nagekeken tussen clinder 2/3. Heb zelfs met Cliff hier op het forum een by-pass uitgevoerd. Verschillende soorten en merken olie.
Maar helaas bij mijn blok heeft niks geholpen. De garage vermoed dat mijn zuigerveren zijn versleten. Maar de reparatie wat het me gaat kosten zijn voor mij te duur zou rond de 750 euro gaan kosten. Als ik zelf het blok uit elkaar haal. -
AuteurBerichten