Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Spacejam
ik had m-tech even een mailtje gestuurd maar daar hebben ze geen chip voor een z1.8xe motor en komt hij er ook niet.Hoe zit dat eigenlijk met dat 1.8 blok wat in de astra h is geleverd met 140pk, wat is er anders aan dat blok ten opzichte van de z1.8xe
En dit dan?
http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=141151&hid=653&lhid=&lvid=&mid=97
Of is dit toch een ander blok?
Grtz,
Aad
Ik ook niet … waar kan ik er wel meer over vinden?
Die 140pk, ik zie wel een vergelijkbare vermogenstoename geclaimd door EDS fahrzeugtechnik.Er wordt daar dus + 15pk en +20nm opgegeven en bij gelijk gebruik een iets minder brandstofverbruik.
Een vraag mijnerzijds: soms worden de vermogenstoenames geclaimd bij gebruik van RON95 brandstof. Is dat ook zo bij die M-tech chip of wordt daar ook RON98 voorgeschreven?
[EDIT]
Gevonden, althans bij de Corsa C:http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=141151&hid=653&lhid=&lvid=&mid=97
Betekent dit dat deze chip of software 1 op 1 overgenomen kan worden voor bijvoorbeeld dezelfde motor in een Vectra C?
[/EDIT]Greetz,
Aad ~ Doix
Of 122 toch? Althans bij de mijne staat 90kW / 122pk opgegeven.
Grtz,
Aad ~ Doix
origineel gepost door jsgsi
de X18XE1 en Z18XE zijn smallblocks.Nog een verschil :
een Z18XE heeft 2 lambdasondes 1 voor de katalysator en 1 na de katalysator (de 2e is om de katalysator te controleren).
En de katalysator zit direct na het uitlaatspruitstuk.Allebei smallblocks … OK :)
Sjips … dat wordt dus problemen als je zomaar de kat er tussenuit sloopt, ben ik bang …..
Grtz,
Aad ~ Doix
Had ergens gelezen (ook een reactie van WimV6 dacht ik) dat de X-blokken een bigblock was en de Z-blokken smallblocks, of haal ik nu zaken door elkaar. En zo nee, hoe herken je een bigblock en een smallblock?
Naar ik begreep zou de Z18XE uit de Z16 stammen. Hebben we het hier dan over een lange(re) slag 1800 dan de X18 die uit een X20 ontwikkeld zou zijn? Is het dan dat de X18 toerengewilliger is dan de Z18xe?
Grtz,
Aad
Wim,
Dank voor de snelle reactie. Wbt de aanzuigbuis: An sich weinig, het zal niet veel uitmaken, maar misschien dat de combinatie van een wat vrijere doorstroom in de aanzuigbuis, het derestricten van de luchtfilterkast. een K&N vervangingsfilter, chiptuning van EDS of DBilas en het aanpassen van de uitlaat wel wat oplevert? Of zijn er mensen met ervaringen op het forum met dit soort modificaties en raden mij dit af? Open filters ben ik inderdaad geen voorstander van, om de reden die jij hierboven ook schets.
De airco klinkt echt als een turbine soms. Ik zal deze week langs de garage rijden, want als het niet de vloeistof in de airco is, kan het dan ook een spanrol zijn of de riem die de pomp aandrijft?
De Vectra is helemaal standaard maar kan dus op de boordcomputer de bandenspanning weergeven. Hiervoor zijn er dus blijkbaar speciale ventielen gemonteerd (en uiteraard de hele mikmak aan electronica). Ik vroeg mij dus af of dat deze ventielen en de hele reutemeteut de aankoop en montage van banden elders dan de Opel specialist in de weg staat?
Grtz,
Aad
-
AuteurBerichten