Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat de dealer dat zegt is logisch. Een auto wordt afgeleverd met een standaard veilige instelling op de chip, geschikt voor alle wegtypes (verhard, onverhard, recht, bocht, vlak, helling). Bij chip tuning wordt over het algemeen alles wat strakker afgesteld (timing van de inspuiting e.d.). Een goede chip tuner blijft binnen marges, waardoor er geen direct gevaar ontstaat voor de motor. Uiteraard ben je als bestuurder een zeer grote bepalende factor daarvan.
Onze Astra J Sports Tourer met 1.4 Turbo motor rijdt nu (na een ruime maand) al wat soepeler dan toen we hem net hadden gekocht. Hij had bij de handelaar ook al een maand gestaan en waarschijnlijk was er zeer rustig mee gereden. Dus ik zou je de tip willen geven om (als de motor een beetje op temperatuur is) eens lekker hoog in de toeren te gaan rijden. Dan verbruikt ie wel wat meer brandstof, maar de boel wordt ook even lekker warm en aangekoekte rommel komt daardoor los en dat kan al best flink schelen.
Greets Joost
Bij GM-tuningparts zijn ze alleen voor de 5-deurs J, helaas…
8 februari 2014 om 00:23 In reactie op: Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad… #18158848Zou bijna gaan twijfelen aan de werking van de sensor…
Tja, 21 december hebben wij de auto gekocht, voel er weinig voor om te gaan betalen voor zo’n pasje, dus ik verwacht de komende 10 jaar ofzo nog wel met een papieren exemplaar rond te rijden :-D
8 februari 2014 om 00:12 In reactie op: Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad… #18158846Is de temperatuur ook boven de 75 geweest en weer terug gelopen (bij het aanslaan van de fan)? Als ie niet ver boven de 75 komt, lijkt me dat de koeling het goed doet…
Ook ik ben op zoek naar de chrome lijsten… en ook naar de zilveren dakrails… heb op E-bay een set raamstrips gezien voor 289 euro, maar die vindt ik iets te prijzig… heb wel op onderdelenlijn de dakrails gezien, dus wellicht loont het (ga ik nog doen) om op een mooie dag een paar autoslopen langs te rijden, kijken of ze wat hebben liggen/staan…
6 februari 2014 om 00:31 In reactie op: Witte Astra G 5-deurs, kentekenplaten en onderhoudsboekje #18215745Ghehe, das inderdaad verdacht…
In de bewuste garage is het de eerste 3 uur gratis parkeren, daarna betalen, dus wij rijden net voor de 3 uur de auto even om… De platen zijn dus gejat in de laatste 3 uur en m’n collega zat 15 minuten later al aangifte te doen, dus ben benieuwd…Omdat die sport veren een onbekende levertijd hadden (een jaar of 3,5 geleden), heb ik een 2e hands schroefset gekocht. Is ook het overwegen waard, kun je zelf nog de hoogte aanpassen. De hardheid van de schokbrekers was ook nog instelbaar, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan… ‘k had hem op z’n hoogst staan en dan was er erg weinig veer ruimte over, dus hoorde regelmatig dat de windingen tegen elkaar aan zaten… :angel
Maar als je de lampunit eruit moet halen om lampjes te vervangen, lijkt kit me niet de meest geschikte optie… :angel
@ZakhooiTM wrote:
Ik was er zondag mee bezig tot iemand weer eens een stapel laptops op m’n bureau kwakte
Alsof je niets te doen hebt… :angel
Aha, leuk om dat allemaal te weten te komen :-D Van m’n Vectra B wist ik kwa elektronica ook bijna alles te vinden :-)
@ johanhummer9: Inderdaad zo’n blokje!
@ Juffer1: ‘k heb een Op-Com, dus kan het een en ander resetten, maar ZakHooiTM gaat voor me pluizen in TIS. ’t schijnt een chaos te zijn, want GM heeft besloten voor de Astra J alles om te gooien…Wordt vervolgd…
@Wjswaving wrote:
Ik heb zonet mijn dashboardverlichting geprobeerd te vervangen, in deze:
http://www.xenonlamp.nl/dashboard-verlichting-draaifitting” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar toen ik ze wou proberen, deed geen enkel lampje het. Heb ze ook geprobeerd om te draaien en andere draairichting op draaien, maar dat werkt niet.
Heb ik de verkeerde lampjes gekocht? Of doe ik iets anders fout.
Probeer even om de lampjes een halve slag gedraaid erin te draaien (met de contactpunten andersom) LED is gevoelig voor + en -, als ze verkeerd om zitten werkt het niet…
30 januari 2014 om 21:51 In reactie op: Kleine lekkage koelvloeistof Astra J Sportstourer 1.4 Turbo #18210057@stefanDTI wrote:
Bij de 1,4 turbo is het meestal de waterpomp.
En geldt dat voor de A14NET en de A14NEL? Of heeft de A14NEL er minder last van?
@gwriemersma wrote:
Hetgeen mij verbaasd is dat de dealer niet de boel getest heeft ik bedoel als ik een distributie riem vervangen ik niet zeker van mijn zaak ben test ik eerst of het blok wel compleet vrijloopt voor dat ik hem start
Maar er lagen ook nog onderdelen bij de garage, dus wellicht kon de dealer hem niet eens testen, omdat er onderdelen niet in zaten?
@biancaatje wrote:
ik hoorde ook al iets over een los contactje at ie daarom uitvalt ?
Misschien een gekke test, maar valt ie ook uit als je vanuit achteruit rijden (hard) remt?
Met andere woorden: heeft de richting van de remkracht invloed op het probleem?Zou het een massa probleem kunnen zijn? Remlichten zijn best wel groot verbruikers, mogelijk dat voor de motor (sturing/bougies/brandstofpomp/ofzo) daardoor te weinig massa overblijft? Neigt de motor ook uit te vallen als je de alarmlichten aanzet?
Bij hangmatige airco staan er cijfers bij de knoppen. De middelste knop heeft alleen aan de bovenkant cijfers en dit gat is dus niet rond. Bij ecc zijn ze alle drie helemaal rond.
Voorbeeld (van Wim-V6)

En hoe heb je de auto bij de dealer gekregen? Heb je er zelf mee gereden (terwijl hij niet op tijd stond), of heb je hem op een aanhanger/ambulance gezet?
@DBMLN8203 wrote:
Geef dan een degelijk antwoord op alle vragen.
Zou anders eens een andere hobby zoeken.
…
ik vraag dingen aan mensen die ervaring hebben en degelijk werk leveren.
…
Kinderen van 5 geven betere antwoordenDan blijft het toch apart dat je bij de antwoorden die gegeven worden gelijk een tegen antwoord hebt en daarmee laat blijken dat je hun deskundigheid niet vertrouwt.
Er zijn altijd meerdere manieren om problemen op te lossen en iedereen geeft daar een andere uitleg aan. Als ik persoonlijk twijfels heb bij de uitleg van iemand (omdat ik anders gehoord heb van anderen), dan gooi ik de discussie open dat ik anders gehoord heb, met de vraag wat een betere optie is.
Maar goed, ik denk dat de antwoorden zijn gegeven en dat voor de sfeer dit topic wel een slotje kan gebruiken? :angel
Greets Joost
En helpt het om een tijdje met een föhn vanaf de binnenkant lucht in de achterlichtunits te bladen? Of zit het vocht voornamelijk in de ruimte er omheen?
Eventueel bij een huishoud winkel een vochtvreter kopen en in de achterbak zetten?@pixels66 wrote:
En is het bij de J ook nog zo dat je ramen niet meer automatisch gaan, en dat opnieuw moet instellen?
Owja, dat klopt, was ik alweer vergeten, maar daarvan geeft ie netjes melding in het DriverInformationCenter display (tussen de tellers)…
@Dantji wrote:
Waar loopt de bedrading van de radio ISO naar toe vanaf de stekker bij een Astra G?
Achter het dashboard of bij de pedalen?Volgens mij loopt de meeste bekabeling vanaf en naar de zekeringkast. De dashboard boom van de Vectra B begint aan de kant van de zekeringkast en eindigt bij het dashboard kastje, maaaaarrrrr…. de antennekabel en voeding voor de antenne (en eventuele bebakeling van cd-wisselaar, gps en gsm) lopen wel naar rechts door…
@Astra 2.0 16v wrote:
Ik heb een probleem. Ik heb een astra G uit 1999. Me teller verlichting doet het niet meer. Heb hem open gemaakt. En als ik dan me unit beweeg doet die het soms wel. Weet iemand daar een oplossing voor ??
Misschien proberen de contactpunten van de tellerbak en de connector waar de tellerbak in valt wat bij te buigen, zodat het allemaal wat strakker zit? Weet niet precies of het ook op die manier zit, maar in de Vectra B hielp dat wel.
Ik heb laatst de accu verwisseld, maar wonderbaarlijk genoeg blijven alle instellingen bewaard! Oké, op 2 na… de dim-stand van de binnenverlichting en de tijd op de klok, maar die laatste synchroniseert (indien zo ingesteld) met de RDS…
-
AuteurBerichten