Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb gekeken en deze zit wel goed vast
Ik heb afspraak bij de dealer woensdag ik laat hun het lekker uitzoeken want deze probleem had ik niet voor dat ik hem naar dealer bracht
Ik heb ze behoorlijk boos op gebelt en nu gaan ze het maar uitzoeken ik heb opel hoofdkantoor ook op de hoogte gebracht van alles en er is een dossier aangemaakt alles dus die gaat mee uitzoekenIk heb geprobeerd te kijken maar ik zie het niet zo goed in het donker
Maar je hoort verder geen lawaai van de spruitstuk wel van de distrubitie riem maar dan komt van de spanrollers die maakte al geluid maar verder hoor ik geen gek geluid alleen als je gas geef en los laat lijkt wel alsof er een blowoff erop zit en dan zie je een beetje rook ruikt ook niet naar olie maar dat blowoff geluid komt wel beetje van dat thermostaat in de buurt@belgium turbo wrote:
Turbodruk meter steken , en een testritje doen en kijken wat de meter doet .
Dan weet je het meteen ;)Ik heb even turbo nagekeken hij lekt niet alles werkt oke.
Alleen zie ik dat wanneer ik gas geef dat ik in de buurt van thermostaat lichtjes rook zie komen?
Bij rustig gas geven doet die het niet maar om de turbo opgang te brengen dan welBedankt voor je snelle reactie ik zal er even nakijken is er ook een mogelijkheid om te kyke of er een lek in de boost zit ik neem aan onder boost de druk van de lucht toch
Mijn toerenteller die danst niet zodra ik rij en temp valt weg dan bij gas loslaten dus stationair dan valt die direct uit en binnenstad dan wilt die wel eens ff trillen en met gasbijgeven blijf die nog aan,
en als je even stukje doorrijd heb ik soms het geluk dat die weer op temp komt en dan rijdt die weer
Hoeveel temp sensor heeft deze motor ? ik kan er alleen maar 1 vinde die aan de rechterkant de blok in gaat
Maar die bij de thermostaat zie ik niet of ik kijk eroverheen
Ik heb ook iets gehoord dat je een speciale koelmodule heb die allea registeerd en naar ecu stuur ?ik zal op zoek gaan naar de temp sensor vlak bij de thermostaat dus.
maar ik hoop zelf dat de lamdasonde toch het probleem is aangezien ze niks op de lamdasonde konden meten.
dus dan kan er verkeerde inspuiting en lucht wordt gebracht en vervolgens uitslaat.voor de rest alles wat ik vervang in de auto dat hou ik alles op originele onderdelen ook sensor of luchtfilters enz.. en oliën/vloeistoffen gebruik ik altijd van kroon oil
ik hou jullie op de hoogte bedankt voor tips ! hoe meer tips hoe beterVerbruik van me auto gaat idd ook hoger draaien soms en af en toe valt die plotseling uit.
Maar het gebeurd altijd wanneer de temp wegvaltDe dealer heeft me verteld dat ze vuldruksensor code fout kregen en nog een paar zag ik maar dat hebben ze niet gezegt.
Volgens hun zou de lamdasonde geen signaal geven vandaar dat hun denken dat die niet werk en verkeerde gegevens stuurt maar ik zat zelf ook idd te denken dat het gewoon tempstuur sensor is weet iemand waar die zit en hoeveel dat kostIk heb vandaag auto laten uitlezen kwam vuldruksensor uit naar verdere diagnose is er uitgekomen dat er iets met de lamdasonde zou kunnen zijn ? Zou dat best zo kunnen zijn volgens julie?
gasklep heb ik schoonlaten maken , motor tempsensor vervangen die aan de zijkant van de motor erin moet worden geschroefd zeg maar.
verder is wel de krukassensor ongeveer 3 jaar geleden vervangen en thermostaat 2jaar
foto van de sensor die ik heb vervangenJa je heb idd gelijk het is dat steeksleutel die wijst.
Ik ga hem morgen laten uitlezen en eventueel gelijk laten repareren.
Ik denk zelf dat ze altijd iets wel moeten bestellen zoals ik wel gewent ben.
Me auto geeft ook idd bij de kmstand bij opstarte ook insp aan dus ook maar gelijk onderhouds beurtje gevenDank voor de tips ! Meer tips zijn altijd welkom
ja bedrading van de sensor was goed,
en verder brandt het lampje van servicebeurt maar zodra ik weer rijd gaat die naar paar km weer uit en dan vervolgens zakt motor temp weer en slaat die weer uit.gisteren in den haag bij de fruitweg een blauwe zafira a opc gespot
van iemand hierzo?
@RemcoV wrote:
Thanks guys!
Hij staat hier in de parkeergarage, wat een geweld als je hem koud start. Echt prachtig! :wub
wauww remcoV super mooie auto !
wens je heel veel rijplezier mee !
wel grappig om te zien bij de laatste foto dat je zn mentos kauwgom in dat bekerhouder heb gezet ik heb ook altijd zn mentos in me bekerhouder@dion87 wrote:
dus het slangetje wat op de actuator zit?
die zwart van buiten, rood van binnen?nee het gaat om het andere slangetje die gehele zwarte
@suikerbuikje wrote:
Zou idd ff dat slangetje vervangen, als ik zo je probleem lees zou ik er niet raar van staan te kijken dat het idd aan dat scheurtje in dat slangetje ligt.
dankje voor je antwoord !
ik ben vandaag naar dealer gegaan om het te bestellen maar type artikelnr konden we niet vinden :(
en sinds vandaag storingslampje weer aangegaan van steeksleutel lijk me beter dat ik het gelijk uitlees aangezien dat motor nu meer neiging heeft om uit te vallen.
en benzine verbruik bij stationair is vrij hoog (1,7l/u) normaal is dat rond de 0.9iemand nog tips? die zijn altijd van hart welkom
@ andre_ede dank voor bijwerken van me onderwerp :wors
zozo dat klink heerlijk ik zou ook wel een keer 100 wille proberen jammer dat het hier heel moeilijk tot eigenlijk niet te verkrijgen is :cry
@Gsifreak wrote:
lekker en ik ben niet gespot in den haag:P:P
hahaha rond welke tijd was je er in den haag
ik was daar toevallig rond 2uur om gelijk richting huis te gaan was uitgeput daarna niet meer buiten geweest hhahahahaa
silver kleurig zafira opc a gespot in den haag die ging richting snelweg of richting mariahoeve/voorburg toe bij de blauwe brug der voor nog
@Gsifreak wrote:
Ik heb nu ook octaan 98 getankt, en je merkt inderdaad wel wat verschil.. de motor reageert er veel beter op..
ja dat klopt dat merkte ik toen ook al gelijk
nu zulle je sprintjes veel sneller zijn dan eerst :jerry
je voelt het ook gelijk veel beter je word gewoon je stoel ingedrukt en met 95 had ik dat gevoel niet echt dat die dat deed en bij hogere toeren doet je motor er ook een stuk beter op met 98bij mij heb ik daar ook last van verbrand olie geur als ik stationair warme motor ongeveer 1min laat staan en weg rij dan komt er een stink rook ?
zou bij mij dan ook de klepseals zijn ?
wat voor kosten brengen dit eigenlijk mee want kben al een hoop kwijt met me auto heb niet echt zin in een dure grap bij de dealertrouwens bij optrekke van de auto van 50 naar 100 dan rookt die niet, echt alleen als ik em stationair laat lope en dan weg rijd
hoe kan het trouwens dat zoveel opc er nu last van hebben met de klepseals ?
gaan we idd een meeting houden bij de dealer om klepseals te vervangen hahahazozo de velgen nog eraf halen is idd heel goed schoonmaken helaas heb ik daar niet zoveel tijd voor maar als om de naden gaat dan ben ik daar ook heel zorgzaam aan ook daar tussen schoon maken dan merk je ook gelijk wie een liefhebber is van een auto
leuk heb je dus 2 opc staan volgende keer weet ik wel waar ik kan aankloppen als ik hulp nodig heb kwa motorisch dus :jerry hahaha
en idd de biertjes horen erbij ! :thumbupsuper mooie autos ! :kewlpics
ik zal een keer me best doen om de mijne erop te zetten@Gsifreak wrote:
oke, ik zal het hierna eens even proberen en kijken wat het doet.. ben wel benieuwd
mijn advies is wel om even je tank wat leeg te rijden tot die 50km of iets aangeeft en dan 98 bp ultimate toch ongeveer min. tot de helft te tanken
en wel de eerste paar keren 98 blijven tanken ik merkte gelijk het verschil en dat de motor rustiger ging draaien en zuiniger als je em vaker op zn staart geeft vergelijken op 95 nu wil ik zelf persoonlijk niet meer terug na 95 ! je merkt gelijk dat de motor wat minder scherp is op de gaspedal en de pktjesmaar ik zeg juist om 98 een paar keren te tanken om de ervaringen te ervaren de eerste keer merkte ik het zelf al gelijk
vandaag in den haag een mooie blauwe vectra opc
allebij gezellig nog even handje omhoog gehouden ! leuk om zo elkaar tegen te komenik heb de auto uitlezen kwam heel wat codes uit ik zal ze hierop melden
maar de storingen zijn uit alleen valt de motor nog steeds uit zodra me motor temp ineens helemaal omlaag schiet en zodra ik stil sta wil die uitvallen en moet ik zelf gas bij geven en soms pakt die temp sensor opeens weer iets waardoor die weer normale temp aan geeft en dan staat de auto weer stationair weer helemaal goed
iemand idee? zou het de temp sensor zijn zoja dan haal ik em vandaag nog snel bij de dealer op
-
AuteurBerichten