Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erg mooie wagen hoor !! Ziet er echt strak uit, normale zafira’s vind ik niet spectaculair, maar deze versie zeker wel :thumb
:wub :wub :wub
ik rij corsa en jij?? jaaa maar wat voor 1 :D :D
ja dat overzetten was inderdaad de bedoeling, maar nu te kort voor de apk, want de scheur is afkeur :(.
Merkte een lichte toename van koelvloeistof toen richting Kopenhagen, verder niks, echt daar gebeurd denk ik, of geluk gehad met de heenrit, kan ook.al doe OPC’s, ze lijken op elkaar, maar kan er toch geen genoeg van krijgen :wub
omdat er meer aan de hand is met de motor en er zit een scheur in de voorruit en ik ben WA verzekerd…. kost me 600 eurootjes.
en over 3 maanden moet tie gekeurd worden, stiekem ook wel mooi om een andere auto te zoeken.Wil er graag een met airco ook.
geweldige wagen heb je daar zeg, wooww.
strakke kleur, serieus wit !!schitterende bak gewoon :wub :wub
veel plezier daar aan de andere kant ;)
super wagen hoor. ziet er strak uit en zeker die km stand, zelf ook aan het rondkijken en zo een km stand of in de buurt staat er niet meer bij.
Iets aan je wagen doen is niet erg lijkt mij, zolang het niet te overdreven is, verlegen kan mooi zijn als het een bepaalde hoeveelheid is (mijn mening).
Of meegespoten zijskirts en stootstrips, staat goed en lijkt nog steeds standaard, bijvoorbeeld.Veel rijplezier ermee verder.
Na een tijd heel druk te zijn geweest met werk en andere dingen, toch maar weer is een postje plaatsen hier. Alweer veel te lang geleden.
Nu bijna 2 jaar na aanschaf en bijna 48000km verder is mijn geliefde astraatje overleden :cry (okeej voor financieel).
2 weken geleden een tripje naar Kopenhagen gemaakt met vriendin en daar was het eind koppakking. Uiteraard als je ver van huis bent en precies de laatste avond voordat we terug wilde gaan naar huis.
Gelukkig kon me vriendin met een vriend mee terugrijden ivm werk en ik bleef daar met de auto. Deense anwb nog geweest, maar het was idd de koppakking, lekkere witte rookpluimen uit de uitlaat en koelresevoir.
Aangezien ik toch ook richting huis wilde en moest, kon ik wel rijden, maar goed en veel vullen en rustig rijden (en vingers kruisen).
Dus maar aan de terugreis begonnen, gevuld en getankt en gelijk de snelweg op en de rechtse baan, hup de file in, maar auto bleef aardig rustig :D . Stoomtrein was er niks bij okeej, had ook veel ruimte voor me eigen op de snelweg :P.
Maar na 2 of 3 keer bijvullen ging ineens het motorlampje aan en kort daarna sloeg hij af en het was over…. 91km’s gereden uiteindelijk maar ik moest er nog 68 naar de boot voor Duitsland. anwb gebeld, werd k niet geholpen omdat mijn vriendin lid is en er niet bij zit, nou sta je dan… Middle of nowhere in de avond, letterlijk geen lantaarnpaal of huis in de buurt, zelfs zo goed als geen auto’s, enfin met contant betalen kom je gelukkig wel verder en de deense anwb heeft me verder naar de boot gebracht die avond.
Vervolgens iemand aangehouden daar en gevraagd of hij mij de boot op en af wilde slepen, anders mocht ik niet mee. Dat was snel geregeld en geen probleem :D
Aangekomen in Duitsland heeft me ma me opgehaald en zijn we naar huis gereden. Thuis gaan rondkijken en vragen wat een aardige oplossing was om alsnog die auto terug te krijgen. Alles kostte geld ook het daarlaten, maar dat was voor mij geen optie!!Een bedrijf gevonden met autoambulance voor een redelijke prijs en afgelopen weekend de auto opgehaald, was toch weer 1300km’s, maaaar eindelijk autootje weer int land.
Inmiddels de audio eruit gehaald en dit weekend nog wat spullen. Daarna maar een sloop bellen of ze hem willen komen ophalen :cry
Ik heb genoten van de wagen, hij heeft altijd goed en heerlijk gereden, jammer dat daar zo snel een einde aan kwam.
Nu opzoek naar een andere. En dat wordt weer een soortgelijke en we zijn daar al over uit :) een OPC.Nog mensen die interesse hebben in een defecte, maar verder goede astra G ? ;)
nou Daniello, ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat aflopen met het zoeken/in de gaten houden/kopen met je OPC.
Zelf ben ik ook sinds kort weer aan het zoeken omdat mijn huidige astra (ook X20XEV, gewone sport) de koppakking gescheurd is, dus die tip is zeker goed om daarnaar te kijken, witte rook, vacuuum, dat was bij van kort vantevoren ook het geval. lichte stottereringen is net voordat hij kaduuk gaat.
Het was een heerlijke auto om mee te rijden, okee niet heel zuinig, maar een fijne auto.Mijn vriendin en ik hebben ook besloten om voor een OPC te gaan, de prijs is tegenwoordig aardig te doen en er is nog keuze ook. Meer de kleur nu :P.
Succes verder.
@Christiaan Hummel wrote:
Ik denk dat ik ook maar een poging ga wagen, vandaag uitgevonden dat mijn knipperlichtstengel een beetje stuk is (grootlicht gaat aan als ik naar links aangeef), en als ik die kap toch los heb liggen, dacht ik………
Heb nog wel een paar vragen:
Er staat eerder dat je een remschakelaar als koppelingsschakelaar kunt gebruiken maar een remschakelaar doet toch precies het omgekeerde van een koppelingsschakelaar (rem geeft 12 volt bij intrappen, koppeling onderbreekt 12 volt bij intrappen dacht ik)?
Hoe kan ik zien of mij auto voorbereid is voor een koppelingsschakelaar (ik wil echt niet zonder, lijkt me erg onveilig), heeft iemand een idee welke kappen hiervoor losmoeten en hoed dat moet? Heeft er iemand misschien ook een foto van hoe het er uit ziet als alles is voorbereid?
Als het nou niet voorbereidt blijkt te zijn: hoe kan ik dat alsnog doen?
Bedankt in ieder geval voor de antwoorden!!
Ik had er ook een koppelingsschakelaar opzitten, maar die reageerde niet dus heb ik de draden alsnog doorverbonden. Je kan via het rempedaal of de onderste knop de CC uitzetten. Werkt prima en nog niks onveiligs aan gemerkt.
Elke astra heeft ruimte voor een koppelingsschakelaar en die kan je zien als je het bakje verwijdert linksonderin onder de verlichtingsknop. Dan kom je bij je zekeringkast uit en als je verder kijkt zie je de pedaal van de koppeling (foto volgt zometeen) en ook een vierkant gat in het stalen frame eromheen.CC kan altijd alleen bij de een wat makkelijker als bij de ander. ;)
@PVB wrote:
@dj_lifestyle wrote:
Heb het hele apparaat al doorgelopen voor een reset ofzo, maar kan niks vinden.
Probeer het volgende eens:
auto op contact, radio uit schakelen met aan/uit knop, dan CLEAR toets indrukken en ingedrukt houden en radio inschakelen met aan/uit knop.Ik heb dat vanmiddag geprobeerd, maar hij reageerde hij totaal niet op :(
@nick02 wrote:
dj_lifestyle mag ik vragen welke navteq gebruik je?
ik heb benelux ncdx 2010-2011 maar krijg ik geen kaarten te zien,ook cd systeem update gebruikt voor firmware update en toch geen mappen,iedere keer zwart scherm,met de pijl optie gaat het wel?
Of doe ik iets verkeerd?
Gewoon via map display in navi menu,volgens ncdr handleiding.
Ik gebruik nu nog de orginele 2003 Benelux cd. Ik heb nog geen update. Juist omdat me navi het nog niet wil doen. Inmiddels geeft hij af en toe de plek aan waar ik op dat moment zit, maar daar blijft hij ook op staan. Ook met de navigatie blijft hij op het.beginpunt staan.
Heb jij ook gps in het groen ??
@Juffer1 wrote:
@Juffer1 wrote:
Waar heb je de antenne liggen ?
@dj_lifestyle wrote:
Op de plek van de oude. Orgineel Opel.
jaja… en dat is ? Schutbord, dak ?
Op het dak bij de achterklep
Op de plek van de oude. Orgineel Opel.
jeeeh, it works !!! king:
Jaaa ik was er net achtergekomen toen hij losschoot. Maar alsnog bedankt :).
misschien een stomme vraag, maar wat doet die CANbus dan de hele tijd ??
Ik ben ook bezig om video op het scherm te krijgen omdat het RGB aansluiting is, maar nu vraag ik me dus af wat de rol van die CAN bussen zijn :???:Eergisteren de 200.000
Gister 200.200Astra g sport ’99
Rijdt nog heerlijk :D
Ik dacht dat ik de enige was waar het zo ingewikkeld was, jij heb die stekker er al inzitten. Ik heb maar een 12 polige al heb ik de beschrijving ervoor van welke draad van de 12 polige stekker naar welke draad moet op de 32 polige stekker.
Bij jou is het dus wat minder werk, maarja duidelijkheid is wel makkelijk :D.bij 1 moeten er inderdaad 2 draden naar 4 en 26 zoals jij zegt.
De andere 2 durf ik je niet te zeggen. want ik heb de orginele GPS antenne, maar laat het weten als je het uitprobeert en het werkt :)ooowww…… okee :D
bedankt, weer een stap verder dan.@Oenatje wrote:
@okkie-001 wrote:
het is mogelijk ik heb ook aleen een tijd en datum.
zo als wim-v6 schrijft snelheids signaal weg halen achter de teller blauw-roode kabel.
het is wel ff klote om er bij tekomen maar het kan welmichel
*edit kijk ff goed in de stekker daar staan letters in.
dit is het schema.
ik heb hem zelf niet gemaakt dus alle eer naar de maaker
hey dat is mijn foto
Vraagje, wat zijn die 2 rode rondjes … ???
Ben ook bezig met inbouwen, maar wat dat is weet ik niet.Helemaal super dit.
Ja het was het Opel problemforum, alleen het Duits is niet werelds en vertalen via google is te letterlijk.Ik ga binnenkort (lees als ik de auto heb, me vriendin heeft hem nu) gelijk inbouwen.
Erg bedankt!!!! :Dzo mijn topic maar is een updateje geven, inmiddels al eeuwen geleden onderant.
Vandaag de auto opgehaald bij de garage. is weer goedgekeurd voor een vol jaartje :)
En nog een goeie 700km en dan raak ik de 200.000 aan :D
ziet er echt strak uit, beide.
Ik ben niet zo van de oudere opel (jaren 70, 80) maar dit is wel een uitzondering hoor !! :wors -
AuteurBerichten