Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@remo 07 wrote:
:wors :wors SUPER MAN!!!!!geweldige :kewlpics
Wat een mooie ascona :jerryDank u Remo 07 ik ben er ook heel blij mee met het resultaat.
Bedankt voor de reaktie , het is altijd fijn als er mensen zijn die reageren .Nu is de raamomkadering aan de beurd.
Ik weet niet 100°/. of het juist gedaan is.
Ik heb de dakgoot (dakrand) niet meegelakt omdat er origineel een zwarte omlijsting op moet denk ik ? :hmmz
De mijne heeft de vorige eigenaar stuk gedaan met te demonteren en was helemaal geplooid en de bevestigingsklipjes had hij niet meer. :fy1
Als er iemand nog zo’n lijsten liggen heeft ( in nieuwstaad )of er plaatjes van heeft hoe het origineel met een sport moet zijn , hoor en zie ik het graag :D .
Maar ik heb het nu gedaan zoals op de paatjes te zien is , ik kan het later nog veranderen als ik alle onderdelen heb gevonden.










Bedankt allemaal voor de reacties.
Het is heel fijn om reacties te krijgen en ik hoop dat jullie er ook zin in krijgen om een opeltje op te knappen zo dat er weer 1tje meer de baan op kan en minder op de schroothoop terechtkomt en als je dan ook de foto’s wil delen hier op het forum maak je iedereen weer gelukkig met je plaatjes want daar is iedereen toch een beetje gek op hé , ik in ieder geval wel maar dat hebben jullie al gemerkt zeker :jerryik heb weer even tijd om wat fototjes te plaatsen











eventjes gebruik maken van de radiator om de lak goed te laten drogen.

nu staat hij terug op zijn 4 wiellen en kan ik hem buiten duwen als ik meer plaats nodig heb.



ook originele opel ATS classic 15 duims velgen aangeschaft
die waren in die tijd standaard als optie te verkrijgen voor de ascona





even iets lager gefotografeerd@billathome wrote:
Dj is dit kleur nummer 128 van opel? :hmmz
Verder goed bezig……..maar dat wist je al :wors
Ja inderdaad, het is origineel opel 128 kleur Astrozilver genoemd
sorry gisteren geen tijd gehad om foto’s te plaatsen dus zal ik er nu een paar op het forum gooien


























@McLambo wrote:
wat is dat voor mooi antraciet kleurtje?
Dat zijn overschotjes van verf wat ik nog staan had
ik heb er een mooie coctail van gemaakt hé

nieuwe rubbertjes gehaald om de elektrische benzinepomp onder de ascona te plaatsen
deze 2 foto’s waren niet op het forum verschenen vorige keer alleen de tekstde externe server waar mijn foto’s op staan wilde niet meer reageren :swear
dus nu nog maar eens proberen.

ok het lukt weer





de pedalen ook even gedaan










hier zit alles mooi op z’n plaats


hier iets wat ik heel in het begin van mijn project geprobeerd heb om wat klein spul te zandstralen omdat ik toen nog geen zandstraalpistool en zandstraalkabine had


dit is het eindresultaat na een half uur en een paar emmers zand

nog een foto van de geriviseerde remklauwen met de nieuwe remleidingen
nieuw rubbertjes gehaald voor de ophanging van de elektrische benzinepomp voor in de toekomst

nog wat klein spul gestraald en gelakt in mijn nieuw straalkabintje
veel aangenamer om mee te werken i.p.v. met dat routex pistool , toen nestelde het zand zich in mijn oren.


















nu is de achteras aan de beurt








even alles goed dichtmaken voor het gestraald wordt

de remtrommels heb ik ook laten zandstralen en metaliseren

daarna heb ik ze laten uitdraaien vanbinnen omdat het heel grof wordt vanbinnen ( zal waarchijnlijk wel goed remmen maar de remschoennen zullen dan wel heel snel versleten zijn denk ik )


ook nieuw materiaal gehaald voor er in te steken want veiligheid gaat voor he’


iets mooier kleurtje er op gezet i.p.v. zwart (achteraf gezien niet zo mooi maar wel sportiever )



ook nog nieuw rubber gevonden om er in te plaatsen

uiteraard ook nieuwe dichting


zo ziet het er uit als alles op z’n plaats zit


koperen remleidingen gaan halen zodat het zeker niet meer roest







bedank allemaal voor de fijne reacties.

eerst dichtingen gemaakt zodat ze de cilinder niet beschadigen met stralen en dan de remklauwen laten zandstralen en metaliseren






nieuw kapjes gehaald voor de bescherming van de schuifcilinders




ook nieuw revisieset gehaald voor de remklauwen







Bedankt allemaal voor de reakties.



je ziet het misschien niet zo goed maar ik heb ook beschermkapjes gemaakt over de rubbers (bleek achteraf niet nodig te zijn want dat straal je toch niet stuk , WEL MET FIJN WIT ZAND GESTRAALD








Foto’s van deze gestraalde onderdelen heb ik helaas niet meer er is iets misgegaan met mijn SD kaartje toen
dan maar verder met het eindresultaat van de onderdelen.

Ik heb ook gebruik gemaakt om alle holtes te behandelen met dinietrol
Ik heb ze eerst onderste boven gelegd en dan behandeld een dag later de onderkant











zo dat was het weeral voor vandaagik zal nog maar wat fototje’s plaatsen he’
vind ik zelf ook altijd heel leuk om naar te kijken.
je zal er waarschijnlijk niet veel aan hebben maar het is toch altijd leuk om terug te kijken hoe het oorsprongkelijk in elkaar zat want mijn geheugen heeft de vorm van emmentaal kaas :hmmz
[IMG]http://i1171.photobucket.com/albums/r544/dj7111/2011-02-08037.jpg[/IMG















ik heb alle leidingen vervangen koor koperen leidingen , dan ben ik zeker dat ze niet gaan roesten ;)




eventjes een simpel plaatje gemaakt om de veren heel gemakelijk te demonteren zonder dat ik mijn vingers breek als er iets gebeurd :thumb
















nu wat kokertjes gemaakt om de delen af te schermen voor ik het zandstraal


morgen hopelijk wat meer fototjes want mijn computer wil niet echtmeer meewerken@bastiaan1981 wrote:
je bent al goed op weg met je ascona :thumb
dank u maar hij is al bijna helemaal klaar hoor
ik had al van het begin van mijn project foto’s willen plaatsen maar ben daaar nooit in geslaagd tot vandaag
het zijn + – zo’n 500 stuks ,dus ik ga proberen elke dag er een paar op te zetten.nu kan ik beginnen met de rest van mijn foto’s te plaatsen
hier zijn er al een paar



























@dj71 wrote:
@dj71 wrote:
@jeroenk wrote:
Met betrekking tot de foto’s, kijk hier eens:
viewforum.php?f=162Hier staan 3 topics over hoe je foto’s kunt plaatsen ;)
Ok bedankt, ik zal het eens proberen :D


joepie het is mij eindelijk gelukt :kewlpics :D
@dj71 wrote:
@jeroenk wrote:
Met betrekking tot de foto’s, kijk hier eens:
viewforum.php?f=162Hier staan 3 topics over hoe je foto’s kunt plaatsen ;)
Ok bedankt, ik zal het eens proberen :D


@jeroenk wrote:
Met betrekking tot de foto’s, kijk hier eens:
viewforum.php?f=162Hier staan 3 topics over hoe je foto’s kunt plaatsen ;)
Ok bedankt, ik zal het eens proberen :D
Ja dat heb ik allemaal al gekontroleerd en ook geprobeerd zoals jij beschrijfd in vorig bericht maar niets helpt.
MAAR NU HET GOEDE NIEUWS Ik heb de fout (wat eigenlijk geen fout is) gevonden , alles was goed en ook alles was goed aangesloten maar toch heb ik iets nieuws ontdekt en dat is de kabel die van de zekeringskast naar de bobine gaat geen gewone kabel is maar een weerstandsdraad van 1.8 ohm , de kabelboom die ik gebruikt heb is waarschijnlijk éne voor een ontsteking met contactpunten i.p.v. een elektronische ontsteking de gewone heeft maar 9 volt nodig i.p.v. 12 volt
Ik heb voor te testen een draad gekoppeld tussen de + van de batterij en de zwarte van de bobine , en raad eens vrooooom vroooom het was gebuurt motor bleef draaien :D :D en ik heel blij natuurlijk
Dus het probleem is opgelost na wel lang zoekken maar ik heb er toch veel van geleerdHallo postbusmanta
Ik heb de uitvoering gedaan zoals je beschreven hebt in de vorige reaktie en ik meet 12 volt op de 2 contacten van de injectorstekker ?
Ik heb zitten nadenken en ik denk dat ik meet over de andere injectoren die er nog opzitten ?
Ik heb net de andere stekkers van de ikjectoren afgetrokken en dan de meting opnieuw herhaald en ik meet op één contact van de injektorstekker inderdaat 12 volt en op het ander contact van de injectorstekker niets, dus dat ik ook OK.
De computer krijgt goede massa en goede stroom .@2000 wrote:
pfff, da’s een hoop tekst :jerry
kijk anders even op mantacabrio.nl, daar staat het duidelijk omschreven, dan kan het bijna niet fout gaanheb ik al gedaan Jerry toch wil het mij niet lukken p.s. is er hier nergens een specialist op het forum die naar de ascona en manta meeting in aarschot (Belgie) komt op 22-23 en de 24ste van deze maand ? daar woon ik niet zo ver vandaan en kan hij mij misschien even helpen zoeken als hij wil , ik hoor het wel m.v.g. dj71
@2000 wrote:
@dj71 wrote:
ik heb het probleem gevonden het was een heel stomme fout van mij ik had de benzineleidingen gewoon verwisseld nu staat de motor dierekt aan maar van het moment dat ik het kontakt los valt de motor dierekt stil ik wat kan dat zijn ? alle reaktie’s zijn welkom
Tijdens starten werkt de koude start injector, dus hij zal daar dan even op lopen. Even goed zoeken hier op het forum, zijn zeer uitgebreide topics over.
ik heb gisteren alle elektr leidingen nagemeten en ik heb geen fout gevonden mijn benzinepomp draait inderdaat alleen als ik de motor wil starten (ik heb dat geprobeerd d.m.v.het stekkertj aan de starter met de 2 zwart/rode draden er af te trekken en daarna de kontaktsleutel in de startpositie te draaien en de benzinepomp begint alleen te draaien in de startstand want als ik de sleutel loslaat valt de benzienepomp ook stil) ik ben wel vergeten te vermelden dat ik het oude L-jetronic systeem heb en ik heb ook gemeten aan de dubbelle relais er zitten 2 rode kabels op 1 die rechtstreeks naar de + van de batterij gaat en 1 die pas stroom krijcht als ik het kontaktslot opzet voor de rest heb ik de massa kabels gekontroleerd en dat is ook ok (1 massakabel rechtstreeks van chassie naar motorblok en 1 die komt uit de kabelboom van het inlektiegedeelte en is aangesloten op de inlaatcollektor de andere massakabels van bobine alternator enz… ook ok )ik heb al een andere LMM geprobeerd zonder resultaat ook heb ik een andere dubbel relais geprobeerd allemaal hetzelfde de motor slaat telkens dierekt aan voor zolang ik de sleutel in de startpositie houd laat ik de sleutel los valt de motor dierekt stil ik heb ook geprobeerd om tijdens het starten de kabeltjes (zwart/rood)die naar de starter gaan los te trekken terwijl iemand de sleutel in de startpositie houd (om mijn starter niet te lang laten mee te draaien als de motor aanslaat) maar van het moment dat ik de draaden van de starter aftrek valt de motor dierekt stil p.s de 2 draden zwart/rood en zwart/rood zijn in één stekkertje aangesloten dat naar de starter gaat ik vermeld dit om duidelijk te maken als ik het stekkertje van de starter aftrek dat de stroom die verder gaat naar de dubbele relais nog ok is, verder heb ik ook eens geprobeerd om een + kabel rechtstreeks van de batterij naar de blouwe kabel van de benzinepomp te leggen zodat de benzinepomp blijft draaien naar daar hat ik ook geen resultaat mee dat groene kabel van de stuurdoos heb ik ook al rechtsreeks naar de groene van de bobine gelecht niets en om zeker te zijn dat het korte groen kabeltje dat uit de kabelboom komt aan de stuurdoos niet zou onderbroken zijn tot in de stuurdoosstekker heb ik op klem 1 van de stuurdoosstekker gemeten en het gaf door dus dat is ook ok ik weet niet wat ik nog allemaal kan doen help help …hier op het forum heb ik al veel gelezen maar niemand met hetzelfde probleem ik vermoed dat op één of andere reden de stroom die naar de stuurdoos gaat vegvalt als ik de sleutel uit startstand haal alle reaktie’s zijn welkom
ik heb het probleem gevonden het was een heel stomme fout van mij ik had de benzineleidingen gewoon verwisseld nu staat de motor dierekt aan maar van het moment dat ik het kontakt los valt de motor dierekt stil ik wat kan dat zijn ? alle reaktie’s zijn welkom
ja het past zonder aanpassing alleen dan wordt het instappan vanachter wel veel moeilijker omdat de hoekken van de achterzit van een manta verder doorlopen dan met een achterzit van een 4 deurs maar ze passen zonder aanpassen
-
AuteurBerichten