Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-







Na 5 uur gestraald te hebben zag de motor er zo uit




na deze foto’s is er iets misgegaan met mijn fototoestel en heb ik geen foto’s meer van de motor toen die in de eindlak stond :swear


































dat was het weer voor vandaag.
Morgen wat fototjes van mijn gezandstraald motortje.@remo 07 wrote:
Wat een werk maak je ervan kerel!!!!geweldig :thumb
Dank u ,
maar ik wil het ook maar één keer doen , dus probeer ik er iets meer tijd in te steken tot ik tevreden ben.
benzinebak ook maar even gedaan.




plaatje gemaakt om de in en uitlaatpoorten van de motor dicht te maken voor ik de motor begin te zandstralen.

ook eerst wat pakkingskit opgedaan zodat ik zeker ben dat alles goed dicht is, ik wil geen zand tegenkomen in de motor na het stralen :D



voor het thermostaatgat hetzelfde gedaan.



teflon busje gemaakt om het gat van de krukaspolie dicht te maken.

ik ben wel vergeten er een kraagje aan te draaien nu moet ik wel voorzichtig zijn bij het stralen want als ik er recht op straal met volle druk kan het zand alsnog tussen de keering en het teflon busje in de motor geraken :swear .

plaatje voor motorgat dicht te maken aan vliegwielkant.

nu wel iets groter gemaakt zodat het de hele dichting bedekt en er geen kans bestaat dat er zand in de motor kan.

oude waterpomp genomen, een stukje afgezaagd en dichtgelast.


teflon rosetje gemaakt om het gat van de delco te dichten.



plankje om de carterpan op te schroeven voor het zandstralen en het spuiten gemaakt.




























even een nummerplaat rekje gemaakt voor de nieuwe lange platen tegenwoordig, ik wil absoluut geen extra gaten boren voor die plaat te bevestigen

Ik moet weer even toppen met foto’s te plaatsen , de externe server waar mijn foto’s op staan om ze op het forum te plaatsen slaat weer tilt.
Ik heb weer even tijd gevonden om nog wat fototjes te plaatsen.
















ook maar een reserve filtertje aangeschaft.

reserve benzinepomp ook ( kan altijd van pas komen als de andere het onderweg moest begeven ) ;)@opeljoker wrote:
prachtig projekt!!!!! en je hebt er nog een prachtige B bij!!! hoe kom je aan al die originele onderdelen? ik blijf dit projekt volgen prachtig!!! :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
Ik probeer zo veel mogelijk originele onderdelen te gebruiken als ik kan maar die zijn prijzig aan het worden , af en toe kan je wel iets op de kop tikken van één of ander magazijn dat leeg moet of van mensen die nog wat liggen hebben en geen ascona meer hebben.
Ik moet wel zeggen dat ik je de aantal km wil besparen dat ik al rondgereden heb om naar onderdelen te gaan kijken , maar in veel ( heel veel ) gevallen is het toch niet wat de foto’s laten tonen ( op de foto toont het altijd mooier , maar het kan ook aan mij liggen , ik ben wel een beetje veeleisend. :kewlpicsSorry dat ik mijn verhaal van hierboven niet helemaal heb afgemaakt er is iets dringend tussen gekomen en heb direct afgesloten.( ook sorry voor al de schrijffouten ik ben er geen krak in en heb het ook niet kunnen nalezen.
NU EVEN VERDER MET HET AFMAKEN VAN MIJN VERHAAL.
De motor draaide dus na zo’n halve minuut perfect.
Toen kwam het moment van de waarheid of dat de automaat stuk was of niet, ik zet hem in D en ik voelde meteen dat de auto wilde vooruitgaan,
ik heb de rem een beetje losgelaten, wat gas gegeven en weg waren wij :wors het was een heel goed gevoel, ik heb een paar km gereden om te kijken of de automaatbak zijn andere schakelingen ook goed uitvoerde en raad eens :thumb :thumb :thumb alles was perfect, er was niets mis met de bak er was gewoon verkeerde olie ingedaan, zelfs de remmen zaten niets vast en hij remd goed ( je moet niet mooi zijn hé om af en toe wat geluk te hebben ;) )
De volgende dag er mee naar de keuring gereden en alles blanco gekeurd king: .ik voelde mij ook een klein beetje een koning.
Volgende keer terug wat over mijn zilvere zeggen want ik ben aan het afdwalen van mijn oorspronkelijk topic.@automatic0473 wrote:
Bedankt voor je reactie i.v.m. je blauwe Ascona /SR. Ik had het dus bij het rechte eind. Door omstandigheden weet ik zeker dat het in 1995 !!! was dat ik je wagen 2 keer kort achter elkaar gezien heb in de omgeving van Mortsel. De 2e maal reed ik er zelf een tijdlang achter in de buurt van het vliegveld van Deurne en herinner me goed dat de beste man flink gas gaf. Een 3e en laatste maal zag ik hem niet ver van mijn woonst nl. op de parking van het nu verdwenen zondagsrestaurant het Steentje te Zandhoven, alwaar ik hem aan een grondige inspectie heb onderworpen ! Wat met toen opviel was dat de nu verdwenen vertestralers niet van Hella of Bosch waren, maar van Carello (zoals in de Engelse Opel Ascona folder).
Geloof het of niet maar ik had toen veel zin om het restaurant binnen te gaan en aan de man mijn naam en adres te geven voor het geval hij hem ooit zou verkopen. Zelf reed ik toen ook met een jadegroene Ascona B 16 S automatic, maar die was niet zo mooi als jouw 20/SR.De blauwe ascona stond ook nergens te koop , het was een kennis van mij die wist dat ik een zwak heb voor de ascona b en vroeg aan mij of ik interesse had om er nog ééntje bij te kopen, waarop ik hem gezegd heb dat ik wel graag eens zou gaan kijken naar de ascona, zo gezegd zo gedaan.
Op een dag hadden wij dan afgesproken om hem te gaan bekijken en ik was direkt verkocht, zo’n goede ascona met nergens roest te bespeuren had ik in lange tijd niet meer gezien (buiten mijn zilveren dan )en ik heb dadelijk een bod gedaan, één van de kleinzonen ( die mij trouwens te woord heeft gestaan ) zij dat zijn jongere broertje ook wel sterke interesse had in de auto en ging het geboden bedrag samen met hem bespreken.
Een paar dagen later belde hij mij op om te zeggen dat hij het bod aanvaarde en ik ben hem zo snel mogelijk gaan halen.
Ik zal het verhaal van de ascona dat ik heb vernomen van de familie in het kort proberen sanen te vatten.
De oude man heeft de auto nieuw gekocht en ingeschreven op zijn naam maar door omstandigheden ( de juiste weet ik niet zeker ) is de auto op een gegeven moment ingeschreven op zijn vrouw haar naam.
De auto is altijd in een originele opel garage onderhouden geweest en heeft een originele ruilmotor van opel gekregen op 87184 km (afgestempeld in het onderhoudboekje ) en hij heeft nu 10048 km op de teller.
Hij stond wel bijna 11 jaar stil toen ik hem kocht en de automaatbak was stuk had hij gezegd.( dat was ook de reden dat de auto zo lang heeft stilgestaan ze wilde er geen afscheid van doen ).
Nu ze het huis wilden verkopen of verhuren moest de auto uit de garage.
Toen ben ik gekomen en heb hem gekocht. :D
Ik ben hem gaan halen en heb dadelijk met de hand gecontroleerd of de motor los zat en dat was al ok.
Ik heb alle olie afgelaten ook van de automaatbak en de achteras.
Toen ik de olie van de automaatbak aan het aflaten was merkte ik op dat het geen rode maar licht bruine olie was :hmmz .
De familie dat mij wel verteld dat bij de laatste onderhoudbeurt er een nieuwe jonge gast in de opel garage hun auto onderhouden had en dat ze een x aantal km hebben kunnen rijden en dat toen de automaatbak is stukgegaan.
Naar mijn mening heeft die gast er gewoon motorolie ingedaan i.p.v. automaatolie.
Ik heb dus alle olie en oliefilters vervangen en er een nieuwe batterij ingezet.
Vervolgens heb ik de delco er uitgehaald en met een stangetje (zie oderste foto )in een batterijchientje heb ik de oliepomp aangedreven zodat de motor overal smering kreeg zonder dat de motor draait en heb de delco teruggeplaatst.

Ik heb de motor nog een paar keer met de hand rondgedraaid en toen heb ik hem probreren te strarten,
na dat de motor zo’n 5 a 6 maal rond was geweest sloeg de motor dierekt aan tot de grote verbazing van mij zelf , hij bleef zo’ halve minuut wat wankel draaien waarop hij erna perfekt ging lopen :thumb :wors en ik natuurlijk heel :D en niet te vergeten dat het benzine was van 11 jaar oud.Nog wat nieuwigheden gekocht :afro








Nieuwe radiator.

Nieuw zwarte raampees


Nieuwe engelman spiegels

Nieuwe achterbumper (alleen de pvc bumper is nieuw ) de binnenbumper had ik nog en heb deze gestraald en gelakt.

De voorbumper heb ik ook nieuw (binnenbumper en buitenbumper )maar ik kan de foto’s nergens meer vinden :swear

Nieuwe achterdemper met chroom eindstuk ( zeer lang moetten achter zoekken )




Nieuwe koplampen H4



@remo 07 wrote:
Woow!hij bent ook wel handig geloof ik!
Ziet er erg goed uit man,respect voor je werk hoor :thumbBedankt voor het compliment,
het is ook de eerste keer dat ik zoiets doe en het ging eigenlijk vanzelf,
het enige minpuntje was dat de nieuwe hemel iets groter had mogen zijn zodat ik meer reststof had om aan te trekken ( dat was iets makkelijker geweest ).
Eerst had ik een beetje bang dat de hemel te fel ging doorhangen omdat hij gemaakt is van het sterke skai waar ze zetels mee overtrekken en dat is veel dikker en zwaarder dan normaal hemel stof, maar daar is niets van te merken, ik heb het heel goed kunnen spannen.
Het enige waar je moet op letten als je zo’n hemeltje plaatst is dat je de lijm niet te ver naar binnen mag aanbrengen want dan kleeft hij te ver aan de dakstijl
en dat trekt op niks.
Het is contactlijm dus éénmaal je het tegen elkaar drukt is er geen weg meer terug, je kan het niet meer verschuiven of zo ,want dan moet je het lostrekken en opnieuw lijm aanbrengen.@automatic0473 wrote:
@dj71 wrote:
@GTS2.2DTI wrote:
Wowww, dat is een mooie. Die ga je toch ook lekker orgineel laten hoop ik?
Ja daar ga ik niets aan doen,
ik wil hem gebruiken voor naar samenkomsten te gaan als het slecht weer ik,
de zilveren probeer ik te sparen voor het slechte weer :D:thumbup
Wat een mooie Ascona b sr heb je op de kop getikt ! Maar als ik hem goed bekijk denk ik eerder dat het een Deluxe/Sr is met bumperrozetten en de sierstrip van een berlina in je grille. Op je kofferdeksel kleeft nog een sticker van een Opel garage, maar kan het niet lezen (Wintam -Rupelstreek ?). Ik zie ook dat op je voorbumper er ooit vertestralers gestaan hebben. Ik herinner mij een identieke blauwe Ascona met mistlampen onder de voorbumper en met vertestralers op de voorbumper alsook het schuifdak met winddeflector. Die wagen kwam van een niet meer bestaande Opel garage uit Wintam met (als ik het goed heb) toenmalige nummerplaat ENS.765.
De bestuurder was een oudere man met maatpak en hoed. Misschien is het wel dezelfde wagen.
Nogmaals proficat met deze pachtige Ascona, fijn dat je hem origineel gaat houden !Dank u ,
Ja zo’n auto kom je maar zelden tegen.
Je hebt gelijk, ik heb het net even nagekeken en het klopt inderdaad dat het over dezelfde ascona gaat, hij is gekocht bij garage spiessens uit Wintam,
de vroegere nummerplaat klopt ook maar ik heb de man nooit gezien , blijkbaar had hij één kort been want ze hebben onder de bestuurdersmat een verhoging aangebracht en aan de gaspedaal hebben ze ook een ander gaspedaal aangemaakt zodat die dichter bij de stoel komt.
En van die man in maatpak met hoed zal ook wel kloppen want blijkbaar was de man actief in de diamantsector.nu er een nieuw hemeltje insteken.

Ik heb eerst het midden aangeduid op de hemel en het dak van de auto,
dan heb ik de hemel voorlopig opgespannen met wasknijpers en zo 2 dagen laten staan,
daarna heb ik de wasknijpers verwijderd en dadelijk met een balpen de plooi van de hemel afgetekend,
nu weet ik perfekt hoe hard ik moet trekken voor de defenitieve plaatsing van de hemel,



Perfekte lijm voor deze klus :thumb







de naden had ik ook aangeduid zodat ik de juiste positie ervan wist bij de definitieve plaatsing.


dit is het eindresultaat.
ik ben heel aangenaam verast met het resultaat :D :thumbup@GTS2.2DTI wrote:
Wowww, dat is een mooie. Die ga je toch ook lekker orgineel laten hoop ik?
Ja daar ga ik niets aan doen,
ik wil hem gebruiken voor naar samenkomsten te gaan als het slecht weer ik,
de zilveren probeer ik te sparen voor het slechte weer :D
nu is de alternator aan de beurt.





nog een paar kleine dingen.












Dat was het weer voor vandaag.@coot wrote:
Mooie aanwinst!
Is hij ook net zo hard als hij er uit ziet?Ja, er is nergens roest te bespeuren en ook niet op de bekende plaatsen.
Ik heb onlang een nieuwe aanwinst,
het is terug een ascona b,
het is wel een 4 deurs maar wel een 2.0s berline SR met schuifdak en automaatbak,
de auto is bikkelhard en er is nog nooit aan de bodem gelast (aan mijn sport trouwens ook niet ),
er zit een originele GM ruilmotor in (aantoonbaar op onderhoudboekje) die nu +- 23000 km gelopen heeft.
nu wat plaatjes bij dit praatje.

Hij heeft 11 jaar stilgestaan in deze verwarmde garage.








@H-400 wrote:
Een vriend heeft zo’n “400 basis”, ook bekend als de Ascona spaar-400.
Die had idem bekleding als de sport,

efkes een foto van Raymond z’n site gepikt.Bedankt voor de foto :thumb
Ja inderdaad zo’n stof zoek ik nog.
Als iemand er weet liggen dat te koop is hoor ik het graag.@dj71 wrote:
Ik ben nog op zoek naar origineel stof om mijn recaro zetels te laten overtrekken, weet iemand een adres waar ik dat nog kan vinden ?
Ik ben naar Essen geweest in de hoop om het te vinden maar helaas :swearIk ben vergeten te melden dat het over het originele sport interieurstof gaat van een ascona sport

Op de foto is het niet goed te zien , ik zal eens kijken binnekort of ik er geen betere foto van heb.
Of als iemand hier op het forum mij met een betere foto kan helpen :kewlpicsIk ben nog op zoek naar origineel stof om mijn recaro zetels te laten overtrekken, weet iemand een adres waar ik dat nog kan vinden ?
Ik ben naar Essen geweest in de hoop om het te vinden maar helaas :swear
nu de starter voorzien van een opknapbeurd











@GTS2.2DTI wrote:
Super mooi geworden :thumb die daklijsten moeten inderdaad zwart zijn, die voorsten zijn er met kleine schroefjes op als het goed is..
Respect voor het werk :thumb
Heb jij er toevallig foto’s van ?
@remo 07 wrote:
Ik neem aan dat de ascona nog een meter of 5 gaat zakken naar de straat toe???? :wtf
Ik heb alles origineel gehouden en ik vind het eindresultaat nog een beetje te hoog naar mijn smaak nu de motor en al er inzit .
Ik weet nog niet of ik hem een beetje lager ga leggen i.v.m. de vele vluchtheuvels hier in Belgie en ik zou niet graag nijn oroginele GM voorspoiler stukrijden
ik heb nog wel een reserve liggen voor het geval van hé , je kan nooit weten wat er in de toekomst gaat gebeuren. -
AuteurBerichten