Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jerremy, die jungle groen was de kleurnaam die ik toen ik net de auto kocht jaren geleden tegenkwam in een motip boekje met dezelfde kleurcode als die juist is.
Na wat zoeken heb ik een tijdje geleden wel de kleurcode gevonden, ik denk dat het laknummer 359 moet zijn, afgaande van die lijst van GM/Opel zelf.Wat betreft de teleurstellingen, die heb ik helaas al vaak gehad, zelfs met de kleurcode erbij. Al een paar keer gehad op de onderdelenlijn dat bedrijven een voorstel doen voor een stel deuren, ik hun dan bel, en hun ineens zeggen dat het geen groen is, terwijl er toch echt ook zelfs duidelijk het woordje groen vermeld staat in de aanvraag.
Maargoed, het moet inderdaad een sedan versie zijn maar die zijn gewoon in die kleur blijkbaar nergens te vinden hier in de buurt.. De enigste waar ik elke keer berichten van krijg zijn wat bedrijfjes vanuit omg. Friesland en dat is een aardig stukje rijden voor mij vanuit Zeeland. Opsturen is in dit geval met dat gewicht ook niet echt aantrekkelijk.
Ik zal ze wel eens een belletje geven dank je wel!
Ik hou je (jullie) nog even op de hoogte over of ik wat zie morgen met de plantenspuit.
Ben ik met je eens, daarom juist.. om nou met zekerheid te gaan zeggen over de telefoon na al dat gebeunhaas bij de vorige reparaties dat het spruitstuk ertussen uit moet en het geheel ook nog eens (minimaal) 6 uur gaat duren?
Ik zou dus een kleine 275 euro kwijt zijn voor alleen de carterpakking te laten vervangen daar, ik neem aan dat dat dus dan veel en veel lager kan..Ik heb zelf al het een en ander kunnen lezen (ook op dit forum), dat het vooral ging om een kwestie van een *piep*lading aan bouten maar verder ook niet veel meer, daarom had ik dus al mijn twijfels en wou ik het hier eerst vragen.
Om nog even terug te komen op wat ik eerder al vroeg, is er echt niemand die toevallig redelijk in de buurt woont die eens mee kan kijken/sleutelen bij mijn gasklephuis en stappenmotor? Ik weet niet waar jij zelf in de buurt van woont Bart?
Dat is inderdaad ook zo Bart maar daarom vraag ik dat soort dingen liever eerst hier omdat ik jullie kennis meer vertrouw dan die mensen daar omdat het al vaker niet in orde was na een reparatie, vervelende is dat hun wel vaak diegene zijn met een redelijke prijs (en o.a. ook bovag)
Hun vertelde mij dat als de carterpakking vervangen moest worden hun een uur of 6 minstens moesten rekenen omdat dus het spruitstuk er ook af moest, de andere garages konden niet echt met zekerheid een prijs geven omdat de meeste garages de auto niet echt kennen en het eerst moeten zien of bestuderen.
De klepdekselpakking zou ik eventueel zelf aandurven alleen heb ik zelf geen juiste gereedschap en heb ik tevens bij profile tyrecentre kunnen regelen dat zij het doen voor onder de 100,-
Voor dat risico met het o.a. kunnen kromtrekken vind ik het dat wel waard en weet ik waar ik moet aankloppen als er ook daadwerkelijk iets krom is getrokken. king:De filter en olie vervangen is al iets wat ik zsm wil gaan doen zoals ik al aangaf, ik ga dan denk ik toch maar even kijken of dat de carterpakking vervangen moet worden zodat ik dit in 1 klap kan laten doen.
Ik ga morgen met een plantenspuit richting de motorkap en zal even kijken of ik wat kan vinden en laat ik het nog even weten hier, alvast in ieder geval bedankt voor de tip, hier kan ik zeker wat mee.
Is er toevallig niet iemand van het forum die wat verstand heeft van deze blokken die in de buurt van Zeeland woont? :) Ik zou namelijk nog wel eens wat hulp willen hebben met mijn gasklephuis en stappenmotor, maar daarover meer mocht het nodig zijn en kunnen :)
Dank je Bart voor je reactie,
Nou heb ik pasgeleden gevraagd hoe duur/etc het zou gaan worden om eventueel de carterpakking te vervangen omdat het lijkt alsof deze ook aardig lekt (ik moet deze eerst schoonmaken en kijken of het daadwerkelijk hier vandaan komt) maar nou zegt de ene garage weer wat anders dan de andere, 1 daarvan zei dat het gehele spruitstuk dan ongetwijfeld los moet. Als dit zo is kan ik er natuurlijk meteen perfect bij om te kijken of hier iets mis is en zal die pakking sowieso al vervangen moeten worden (neem ik aan, als die dan dus echt los moet)
Kan ik het met het blote oog zien denk je als de auto op de brug staat dinsdag voor de klepdekselpakking of dat het de spruitstuk zelf betreft, een eventuele visuele inspectie? Ik snap dat ik niet alles kan zien maar misschien een deel waar het vaak/snel kan gebeuren dat een scheurtje ontstaat?
Je hebt helemaal gelijk, is een B1, zat op een 2002 B2 te gluren een tijdje terug en die is heel anders qua vorm.
Dan maar even de vraag veranderen idd. Iemand nog 2 groene achterdeurtjes voor een B1? :thumb
Ik had ook al wel zo een vermoeden en als ik toch nog eens goed naar de foto’s kijk van een b2 station..tjah.. als ik het me nu zo bedenk eigenlijk ook niet een al te slimme vraag, tijd voor extra koffie.
Dan gaat het denk ik toch maar die 2 dure deuren worden :(
Tenzij iemand nog wat heeft liggen hier op het forum?
Het is dus voor een 96′ b2 diamond in jungle groen. Mag allemaal zonder interieur en/of ramen, gaat me alleen om het plaatwerk!Dank je voor je antwoord rr.
Zit daar veel verschil in? a.k.a. zou het pasbaar te maken zijn of is dat onbegonnen werk?Ik had beloofd om mijn bakkie ook even in de showroom te zetten, dus voor de liefhebbers.. hier mijn grote trots :D :D

Let niet op het witte vlekje op de bumper :jerry
Er zat een aardige scheur in van de vorige eigenaar, heb dit vandeweek (nu pas :angel) even snel dicht gemaakt met putty :thumbuporigineel gepost door Mickel_MV6
€80,- voor een stekker???? Is hij van goud?haha ja ik denk het :(
Of het is de stekker plus misschien een draad van 100km? :PMaar inderdaad aardig prijzig :cry, maargoed beter dat dan goedkoop spul wat volgende week weer kapot gaat dan betaal je alsnog hetzelfde of meer :P
origineel gepost door yoyo
Kijk in godsnaam uit met die defecte disrtikap.
Als deze verder breekt en tussen je distririem komt ben je verder van huis.Dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.
VWB je sensor ik hoop dat het lukt.
Hou ons op de hoogte.Gr,
AartHey!
Ja inderdaad daar was ik zelf dus ook al heel erg bang voor daarom probeerde ik zo min mogelijk te rijden ook al zat het redelijk stevig vast zo.Maargoed omdat ik dus de sensor ging vernieuwen heb ik meteen de nieuwe kap erop gezet dus dat zit nu wel snor :thumbup :jerry
Maar alsnog bedankt voor de waarschuwing king:Wat betreft de sensor, ik heb vandaag de monteur aan de lijn gehad, hij heeft het nagekeken en ik blijk dus inderdaad de nieuwe stekker nodig te gaan hebben. Dat word voor mij dus helaas over een weekje of 2 aangezien de stekker ook al weer rond de 80 euro is :cry
Hij zei overigens wel dat het slimmer was (ook voor de kosten) om de kabel halverwege gewoon door te knippen en de nieuwe stekker erop te solderen, weet niet of dat te doen valt of dat er niet weer storingen gaan komen?
Ik laat het weten zodra de stekker binnen is en erop zit!
Mvg,
Kevin
Oke weer even een update!
Ben vol overtuiging na alle informatie begonnen aan de tour en het bleek inderdaad heel erg makkelijk te zijn, even de sleutel erop en het was zo gebeurd met de riem.
Maarja… er gaat altijd wel wat mis bij mij :fy1
Ik haal de sensor eruit, ik wil de nieuwe erop pluggen en ik denk verrek, dat past toch niet helemaal goe zo.
Verkeerde stekker/sensor dus.. de grote vraag is nu dus.. heb ik de oude stekker of de oude sensor op mijn bakkie zitten?
Het meest logische lijkt mij dat ze dus gewoon de vernieuwde sensor mee hebben gegeven en ik de oude type bedrading nog heb maargoed dat is voor mij giswerk.Ze hebben uiteraard het onderdeel gewoon op kenteken besteld.
Mochten mensen nog geinstresseerd zijn, dit was de distributiekap die eraf moest:
Had het even wat provisorisch opgelost met wat bison lijm en dtape om toch de kleine afstandjes te kunnen rijden zonder problemen. :P
Maargoed.. dat word dus naar de dealer morgen en vragen hoe dat zit, het zal wel weer een nieuwe stekker worden heb ik het gevoel. :swear
origineel gepost door gierka
enkele maanden geleden zelf bij dealer navraag gedaan en kreeg deze prijs te horen???:swear
Misschien dat hij dan echt een compleet setje bedoelde?
2 (of 1) Sleutel(s) plus de AB en het uitlezen en opvragen?Toch nog een beetje duur dat is 150/200 euro voor een AB :jerry
origineel gepost door gierka
Echt niet goedkoop,als de de pas hebt kost het bij de dealer ong € 320,- ex BTW per sleutel
dus, wat werkt niet bij jou de sleutel of de AB????
Hmm? :o
Ik heb in januari een nieuwe originele sleutel besteld bij de opel dealer met chip erin.
Was in totaal rond de 120 euro kwijt voor de sleutel en het uitlezen en opvragen van de beveiligingscodes.
Hoe kom jij dan aan 320 euro?
origineel gepost door GlennGSI
multiriem is zo gedaan. ff een sleutel 15 op de spanrol ( automatische spanrol ) en dan wip je em er zo af.Hmm als dat toch echt alles is denk ik dat het geen probleem zal worden, ik lees alleen veel over een motorsteun probleem en daar heb ik nog niet voor gekeken of ik daar ook mee zit, zoja dan word het toch wat lastiger al heb ik wel een krik liggen.
Ga het morgen na het werk even proberen dan, dus gewoon de bout een stuk losdraaien, riem eraf halen, na de kap en sensor alles ,weer terug en weer vast?
Moet er daarna niets afgestemd worden of id of word dit gedaan via de bout die je dan weer vast draait? :thumbup
Anders staat de riem toch nog steeds slap?
Alvast Bedanktorigineel gepost door yoyo
Is het nog gelukt om een kap te vinden en je sensor te plaatsen?
Ik ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt en of je melding weg is.Gr,
AartHeb alle slopen gebeld en bezocht in de buurt voor een kap, kon er helaas geen vinden dus moest het rot ding toch maar bestellen bij de dealer :fy1
Had em pas dinsdag verwacht dat was ook wat hij aangaf maar hij kreeg de kap tot grote verassing van ons beiden vandaag al binnen king:
Was de bedoeling dat ik vandaag even langs een dhz garage zou langswippen om te kijken hoe of wat maar er kwam bij hem helaas iets tussen en dus word het pas minimaal dinsdag :cry
Kan wel zelf die multiriem eraf gaan proberen te halen maar weet niet of dat wel zo verstandig is aangezien ik er nog niet veel vanaf weet als het gaat om het (de)monteren :(
Hoi allemaal!
Nou heb ik geprobeerd vandaag de sensor te bereiken, kwam er niet goed bij door de multieriem die aardig in de weg zat..
Heb geprobeerd de kap iets omhoog te trekken om wat ruimte te creeren bij de distributieriem en ineens krak.. een heel stuk van de kap kapot aan de linkeronderkant :fy1Het gaat om 1 ophangspunt vlak bij de dynamo dus het valt op zich nog mee maar er moet helaas wel snel een nieuwe op.
Vandaar dat ik nog even snel schrijf, weet iemand misschien de juiste naam om op te zoeken voor die kap?
Als ik namelijk zoek op distributiekap of iets in die richting zoals de meeste het noemen krijg je uiteraard niet het kapje te zien :afroOf als iemand er nog een heeft liggen.. :) hoor het graag!
Mvg,
Kevin
Haha ja inderdaad ik begin het steeds vaker te horen :jerry
In iedergeval hartelijk bedankt voor de uitleg en informatie,
ik ga het morgen even proberen nadat ik uit de nachtdienst kom en dan laat ik het in de avond nog even weten of het gelukt is.Zal de sensor even na het vervangen nakijken of er zichtbare cor. schade is of i.d. en even apart houden.
Nogmaals hartelijk bedankt!
Mvg,
Kevin
Hoi en bedankt voor de uitleg!
Over het uitlezen, eerlijk gezegd ben ik er niet zeker meer van of de motor nou draaide of niet.
Eigenlijk inderdaad een beetje dom om niet aan te denken, maar dan alsnog.. is dit niet 20x dommer van de monteur zelf?Neem aan dat ik bij een dealer toch wel de juiste behandeling kan verwachten :fy1
Al moet ik wel zeggen, na het zoeken en spitten in de forums en op het internet kom ik toch eigenlijk wel zelf ook tot de conclusie dat alle klachten die ik merk (zoals het 4500 toeren maximum, slechter lopende motor en het zuipgedrag wat de auto nu ineens vertoont) toch aardig netjes in de nokkenassensor reeks past.
Wat raad je aan, alsnog de sensor erin knallen en maar proberen of toch maar even opnieuw uitlezen voordat ik de sensor in gebruik ga nemen en niet meer terug kan brengen?
Op zich scheelt het een bom duiten maar als de sensor toch regelmatig kapot gaat kan ik deze natuurlijk ook achter de hand houden.
Alvast bedankt!
Mvg,
kevin
Goedkoops is altijd leuk inderdaad king:
Alleen goedkoop is duurkoop he :PMaargoed, zit het bij een 2.5 precies hetzelfde dan?
Zoja hoe krijg ik die kap tussen de katrollen dan los want zover ik zie zit die vast aan de distributiekap tot aan de bovenkant dus moet ik volgens mij het complete kapje eraf draaien of niet ?
Mvg,
Kevin
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Welkom op het opel forum.
Als je gedonder hebt met een sensor vervang hem maar. Wat nu gebeurd is dat als hij wat afgekoeld is het weer even doet om vervolgens weer storing te geven. Uit je verhaal maak ik op dat het gaat om een x2.0xev of te wel een 2.0 16v. Wat ik je kan aanraden is loop een doppenset hoeft niet duur te zijn. En begin zelf met dit soort sleutel werk. Daarbij haal je je onderdelen goedkoper bij een automaterialenzaak.
ben ook benieuwd naar de foto van dat stekkertje. Wat ik niet snap is dat de dealer zijn onderdelen niet kent. Maar goed.Gr jack
Hey!
Bedankt voor je reactie!
En inderdaad het betreft hier een X2.0XEV.Hier is het beloofde fotootje misschien dat jullie er wat wijzer uit worden:

Het ging dus om het aansluitpunt op het gevalletje zelf, de stekker zoals je misschien een beetje kan zien was nog prima in orde.
Iemand een idee waar dit voor dient
Ik heb mij laten vertellen door een collega op het werk dat het iets in de richting van je kleppenregeling of ontluchting zit.
Kan het ook niet meer dan eens zijn dat het vreemd was dat de monteur het onderdeel niet (her)kende.. maargoed :hmmzOm terug te komen op de topic, ik ben toch vanmiddag even langs de dealer gegaan om de sensor te kopen, ik had zoals je zelf al zei ook al het gevoel dat hij juist nu langzaam aan het aftakelen is/was en dus toch alsnog uiteindelijk vernieuwd moet worden.
Voor de mensen die willen weten hoe groot het dingetje nou eigenlijk is of waar ze voor moeten zoeken:

Over het plaatsen ervan, nou heb ik een paar howto’s voorbij zien komen alleen zie ik toch soms dingen die niet gelijk lijken of moeilijk begaanbaar zijn zonder de juiste materialen.
Ik zou ook niet echt weten hoe ik er zo 1.2.3 bij kan komen omdat de multiriem en de distributiekap van plastic er in prencipe af moeten (hoe anders de kap eraf te krijgen zonder de multiriem aan te raken?) voordat ik ook maar in de buurt kom van de sensor zelf.
Ik heb begrepen dat de sensor zelf recht achter de distributieriem zit en de opel dealer vertelde mij dan ook dat deze opzij moet?Is dit waar? lijkt mij toch van niet?
De doppen heb ik er trouwens wel voor, in iedergeval de meest gebruikte tussen 5 en 15 en ik neem ook niet aan dat ik nog andere nodig ga hebben daar..Nog 1 :swear nachtdienstje draaien en dan kunnen we morgen even aan de slag om het te proberen.
Als er nog tips zijn hoor ik die graag!Mvg,
Kevin
-
AuteurBerichten

