Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gister 2 blauwe coupe’s gespot op de N11, eentje richting leiden en leek erop dat die ook een irmscher dtm spoiler achterop had zitten.
en daarna nog eentje op de N11 richting utrecht, was een turbo zonder toeters en bellen, mooi clean.@b07 wrote:
je hebt ook nog blow off valves die je kan stellen in hardheid van afblazen, met een schroef erop of met sterkere veren die je kan vervangen.
ik heb een HKS SQV blof off valve op me Impreza die blaast best hard, kwa rij gedrag of opspoelen van de turbo merk ik geen verschil .
ja maar een impreza kan je niet zomaar vergelijken met een z20let.
@Vannos wrote:
De een vind het geweldig de ander niet. In plaats van te zeggen dat je het schijt irritant vind, kan je hem ook tips geven over welke DV het beste is. :thumb
er is altijd nog de zoekfunctie..
maar dat terzeide, meeste dumpvalves die gebruikt worden op z20let’s zijn collins, baileys en forge. en als ik uit mensen hun ervaring iets kan opmaken is de collins het meest te vertrouwen.
zelf heeft er bij mij een forge op gezeten maar naar verloop van tijd ging die lekken, plus het inkakken na het schakelen was de keus erg makkelijk die weer te verwijderen.als je een dik afblaas geluid wilt hebben, plaats een verbeterde recirculation valve en klap er een open filter op. dan heb je herrie zat.
ik heb nog wel een setje verlagings veren liggen van 40/40.
maar persoonlijk zou ik meteen voor een schroefset gaan.
heb er zelf eentje van JOM en koste me toendertijd 200€ incl verzenden.@lucas1975 wrote:
Rond 1930 op de N11 richting Heineken, een heule rappe lichtblauwe turbo coupe met witte bbs velgen!!
Stukje opgereden en even duimpjes uitgewisseld!
thats me.
wat een vectra heb je man. zag er echt goed uit :thumb
@Andre_Ede wrote:
Hier mijn nieuwe Astra
Astra J 1.4T 120Pk, 2013, Edition+, Exclusiv pakket, en wat extra’s erop en een paar mooie LM’s erop.
mooie wagen.
velgen design is wel beetje gestolen van saab :jerry

maar non the less, ziet er goed uit :thumbje bent niet de enige hoor, zijn vele die het met je eens zijn baas j. :jerry
gister een Vec C station gespot op de N11 richting utrecht. was een v6 turbo, maar had veel weg van een OPC. erg mooie wagen
originele zit aan de koude zeide turbo. als je er een 1-wegsklep tussen zet is die al dicht, maar je kan ook een dop halen die de hele recirc valve verwijderen en em afdopt.
persoonlijk zou ik lekker met de recirc blijven rijden.
nu snap ik het, dacht in eerst instantie dat het over een z20let ging :P
@Engee wrote:
Niet vandaag maar 2 weken terug een HLS gekocht en er weer ingezet. Eigenlijk weer dezelfde dingen geprogrammeerd als in de GTC destijds :thumb
Ook is afgelopen vrijdag de katvv van EDS binnengekomen :bounce


S’avond gelijk eronder gezet. Net op weg naar werk kon ik wel verschil merken in de 6de versnelling. Bijkomend voordeel is dat gelijk even de turbo bekeken en gecheckt kon worden. Dit is allemaal kurkdroog en voelde goed.
De turbo van de onderkant:

De kat, wel 2 moeren/bouten afgebroken:

De katvv:

Gisteren de astra gewassen en nog de restanten van de oude eigenaar en niet goed schoonmaken weggehaald. Zat veel vuil langs de chrome duurstrips. Nu allemaal netjes. Ook stoorde ik mezelf aan de dakrails. Ze zijn van aluminium en redelijk vuil. Moeilijk schoon te maken en vooral, wat een k*twerk. Heb nu 1 kant gedaan om te kijken hoelang het netjes blijft:
Voor:

Na:

Ook gisteren nog de dumpvalve slang besteld bij Courtenaysport.:

Maar dan gewoon zwart!
De Dumpvalve volgt dan volgende maand ergens :lol:
Voor de rest:
Spoiler ligt al thuis, moet nog gespoten worden.Gr Nick
waar komt die dumpvalve dan? beetje vreemde slang :wtf
10 april 2014 om 19:32 In reactie op: Help weet iemand hoe ik de balansassen op tijd moet zetten. #18228425http://courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/engine-rebuilds/balancer-shaft-deletion-kit-z20let/z20lel/z20ler/prod_337.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 april 2014 om 19:31 In reactie op: Help weet iemand hoe ik de balansassen op tijd moet zetten. #18228424waarom niet gewoon zon delete kit eronder?
dont get me wrong, ben zelf ook weg van originele opel velgen. maar zodra er zulke bedragen langskomen krab ik mezelf achter me oren als het gaat om velgen en zou ik persoonlijk gaan voor dikke BBS ofzo.
@NelisZ20LER wrote:
Bijna nieuw misschien 1.500,- tot 1.750,-. Meer zou ik niet betalen.
Ze worden ook wel eens aangeboden voor minder. Je zult ook een beetje geluk moeten hebben en altijd onderhandelen over de prijs natuurlijk.
voor zon prijs zou ik eerder gaan voor 19″ BBS..
@opel-mark wrote:
@usbstick wrote:
Een plattere band wil niet gelijk zeggen dat je betere wegligging heb
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
als je chinaflatsklats banden op een 18” legt niet natuurlijk :jerry
in het geval van fatsoenlijke banden bij dezelfde breedte wel als je overstaptvan 16” naar 18” omdat de wang lager wordt en er simpelweg minder zijdelingse beweging is. ;)nou ik heb 35 bandjes vooraan op me 17″ ipv 40 bandjes. HET IS EEN HELL!!
en het zijn geen slechte banden, zijn gewoon yoko’s.
bandjes waren trouwens gratis voor me, maar raad het niemand aan.@Addict wrote:
is er iemand die een goeie vervanging weet kwa radio MET output voor een subwoofer?
ik heb nu in mijn astra h gtc cosmo 1.8 een cdc 40 opera zitten maar daar zit geen subwoofer output op :(iemand ideeën? king:
alvast bedankt! :thumb :D
ik weiger zelfs me sub op een NIET-sub kanaal aan te sluiten.
het afstellen is makkelijker, of als je ff al je bass weg wilt hebben met een draai van de knop..is het geen idee om een algemeen opel velgen topic te maken?
met enkel originele opel velgen, de verschillende maten etc :hmmzhttp://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/fast-road-clutch-astra-g-zafira-a-vx220-turbo-z20let/prod_126.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze zegmaar. ze zetten er niet bij dat het een c20let koppeling is omdat hij elders goedkoper te krijgen is.
hoe dat met welke drukgroep zit weet ik alleen niet.ik heb er een c20let koppeling in zover ik weet. kwam er ook pas achter NADAT ik em van courtenaysport had gekocht.
draai 400nm vanaf 3200 toeren, heb em nog nooit kunnen betrappen op slippen.ff kijken of ik deze kan fixxen :wub
nog nooit problemen mee gehad, maar check altijd wel voor de zekerheid hoeveel procent het goed vond kwa service.
en heb er bestwel veel vanaf besteld dusja..ik heb zelf een JOM setje onder me astra G. hijs niet te stijf, maar stuiter teminste niet door na een drempel.
ze zijn er voor de astra H ook, voor 189,-
http://www.ebay.de/itm/JOM-Gewindefahrwerk-Blueline-Fahrwerk-komplett-Opel-Astra-H-GTC-Twintop-Caravan-/171208757952?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AAstra+H+GTC&hash=item27dcd652c0″ onclick=”window.open(this.href);return false;bedankt voor de reacties, ik ga er nog wel even achteraan.
gr dion
-
AuteurBerichten
