dimarcos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • @soepkiepe wrote:

    zal eerst het lek eens op zoeken..
    als je een lekke slang hebt zou het zonde zijn heel het stuur huis te vervangen lijkt me ;)
    olie weten ze bij de auto zaken wel.
    vooral goed ontluchten dat spul.

    Dat sowieso! Hopen dat het alleen een slangetje is dan

    Ja.. nu is het duidelijk.. na wat zoeken op internet en nog wat dingen na te kijken heb ik een deel van het probleem gevonden. Het reservoir van de stuurbekrachtiggingsolie is kurkdroog?? Daar ga ik dus even niet meer mee rijden tot deze is bijgevuld. Maar nu?

    Welke olie moet hier in en waar kan ik deze halen.
    En is het te doen om de pomp zelf te vervangen. Want leeg is lek lijkt mij. Dan moet hij ergens kappot zijn.

    @testdrive wrote:

    ik zou om te beginnen eerst je onderstel na kijken van je auto.
    misschien zit er ergens veel ruimte op een kogel of heb je een gebroken veer.
    kijk ook of er geen rare bobbels of vervormingen op de banden zit.

    Dit net nagekeken. Helaas niets kunnen vinden. Geen speling niets. Maar nu net weer een stukje te hebben gereden op een parkeerplaats. Kreeg ik toch het idee dat het probleem electronich is. Reden: omdat bij stilstaand sturen er een vertraging zit voor mijn gevoel in de stuurbekrachtigging. En tijdens het rijden En vreemd genoeg ook met remmen en sturen tegelijk af en toe.. dus even kijken hoever ik kom en anders maar eens uit laten lezen.

    In reactie op: tikkend geluid Astra G (1.6 8v) #18156772

    Zuigers versleten in combinatie met te dunne olie? Laag toerental of stationair draaien dat de kleppen te weinig olie bevatten. Of de hydrolische kleppen misschien? K zeg maar wat. Want ik heb het met mijn adres g 1.6 16 v alleen bij een koude start. En de eerste 200 meter die ik rij. Maar dit schijnt toch een adres tikkie te zijn. Want heb dit al vaker gehoord en dus meegemaakt

    @D0m1nat0r1 wrote:

    Ongelofelijk man :fy1

    Maar wat ik zat te denken, misschien kun je de panelen die bekrast zijn… Vervangen voor panelen die je op de sloop kan vinden!…
    Ik weet niet of je een veel voorkomende kleur hebt, maar er staan (helaas) genoeg astra’s op de sloop…

    Sterkte er mee man

    Ja die optie is er indd. Heb ik dus ook overna gedacht. Alleen hey panneel van mijn 3 deurs linker achterzijde is er niet/ of zwaar ku* uit te halen. Dat is het panneel onder me raam zegmaar van de achterbank. Ik heb vilgensmij de metelic zwarte. Waarvan mensen zeggen dat die heel donker groen is..

    Thnx!

    @ricksmits wrote:

    krassen zie je door de wrap heen,, ook ( redelijk ) kleine.. dus die zul je eerst moeten herstellen en dusdanig oplossen waardoor deze niet meer zichtbaar zijn door de wrap.

    doe je dat, zonder het echt te laten spuiten alsof er niks aan de hand was van te voren.. dan krijg je dus het nadeel als ji je auto wil verkopen en de koper wil de wrap niet ( wat ik me persoonlijk voor kan stellen met een carbon wrap.. no offence ) dan zit je alsnog met een heel groot ( waardeverminderend! ) probleem

    Hoe er zie je die krassen dan? Want ik ben van mening dat je dat witte hakenkruis en krassen van de grondverf wel vedel erger ziet op mijn zwarte auto als dat dit word gecAmoufleerd door de wrap.
    Ja de waardevermindering ben ik met je eens. Maar om een auto uit 99 voor 2000 euro opnieuw te laten spuiten gaat me toch wel erg ver. En ik ben sttiekem ook wel weer toe aan een leuk klusje voor mezelf en lekker sleutels aan me wagen .

    Thnx voor de reactie

    Ja als dat zo was wist ik ook bij wie ik aan moet kloppen. Maar helaas zijn er in die buurt nog 5 gedupeerde

    In reactie op: 1.6 16V (X16XEL – 74kw) chippen? vermogen opkrikken? #17975670

    als ik rond de 130 pk’s uitkom ben ik al blij… meer hoeft echt niet. ik heb alleen op moment er een k&m inleg filter in zitten. en een andere middendemper (custom made) en een remus einddemper. voor de rest moet ik dan nog maar even kijken wat ik er allemaal aan kan en ga doen. heb geen zin om er gekke fratsen mee uit te halen. aangezien ik zuinig ben op me auto en blok. onderhouw hem elke week wel een beetje. (beter als me vriendin denk ik) . en uiteraard. i’m not a millionair ;)

    oplossing/probleem: verkeerde lambda sonde… zat er dus in, en is er nieuw in gegaan. na een check van een ex opelmonteur de goede gekocht en was de auto perfect. niet tot bijna geen uitstoot.
    bedankt voor alle reacties!

    In reactie op: knallende / ploffende uitlaat #17973540

    lek in het uitlaatsysteem?

    oke. al met al. morgen voor ik ga eerst maar even een andere lambda er in draaien. een groot rondje doen en even goed doorgassen. en dan hopen dat hij nu bij de 3e keer wel goed is….

    bedankt zover.

    @DarkNL08 wrote:

    Echte keurmeester wacht wel tot die koud is lijkt mij?

    daar zit wat in. alleen heb ik dit zelf nog nooit ervaren.

    iemand meer opties?

    oke dus toch. ja ik zorgde alleen dat de motor warm was als ik er was. (8 km naar de garage) . dan morgen vroeg maar is even een groter rondje doen voor ik ga. bedankt!

    In reactie op: post hier je km stand #17500943

    opel astra G
    bj: 1999
    motor: 1.6 16v
    km: 138000

    oplossing:

    het is verholpen. de laatste tijd veel bezig aan mijn auto.
    probleem tikkend geluid. een klein beetje de hydrolische klepstoters, en dit had weer te maken met toch de verkeerde olie. zelf wat informatie bij verschillende sites, bedrijven opgedaan. en in mijn auto mocht gewoon de 10w40. ipv de 5w30 die er in heeft gezeten. tikkend geluid is hier behoorlijk mee afgenomen bij het starten van koude motor.

    oplossing flexibel stuk: simpel. nieuwe pijp besteld van af het spuitstuk tot aan de middendemper met flexibel stuk. via internet.

    bedankt voor de reacties!

    In reactie op: iemand ervaring met dempen kofferbakruimte opel astra G? #17955458

    al met al. de oplossing:

    uitlaat er af gehaald. deze was dus kortom niet geschikt voor een systeem zonder midden demper.
    nu een 2e hand remus uitlaat gekocht via marktplaats. opgepoetst 2 ophangbeugels er op laten lassen. en gaan met die banaan.
    WAT EEN HEERLIJKE STILTE!! sportief geluid aan de buitenkant. en van binnen moet je soms toch even goed luisteren of je hem nog hoort. en zo wou ik het hebben!

    bedankt voor de reacties

    @dimarcos wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Draden op Achterlicht stekkers:

    top! het is gelukt met veel dank aan het schema!

    gr

    @wim-v6 wrote:

    Draden op Achterlicht stekkers:

    Massa -: Bruin

    Links (bestuurders kant):
    – Richting aanwijzer: Zwart-Wit
    – Achterlicht: Grijs-Zwart
    – Remlicht: Zwart-Geel
    – Mistachterlicht: Zwart-Blauw
    – Achteruitrijlicht: Zwart-Wit (let op, zelfde kleur als knipperlicht links)

    Rechts:
    – Richting aanwijzer: Zwart-Groen
    – Achterlicht: Grijs-Rood
    – Remlicht: Zwart-Geel
    – Achteruitrijlicht: Zwart-Wit

    Willem

    top! echt heel erg bedankt. hier kan ik zeker wat mee

    thnx!

    @robert_corsa wrote:

    hangt je uitlaat niet tegen je auto aan?

    daar heb ik dus ook al aan zitten denken. maar het zou wel vreemd wezen. vanmiddag is ie op de brug geweest voor de aanpassingen van het uitlaatsysteem vanwege de trekhaak en wat lastwerk er aan. het zou behoorlijk slordig zijn als dat het geval is. maar dan morgen zelf maar even op blokken rijden en er onder zien te kruipen. alweer..

    @wim-v6 wrote:

    makkelijk zat. Haal de Unit los, Volg de sporen op de Lampplaat, zo kun je zien welk lampje wat doet.

    ik kan evt ook wel de draadkleuren voor je opzoeken

    Willem

    als je dat zou willen doen heeel graag! want ik word er ondertusse een beetje ziek van dat ik nogsteeds niets duidelijks kan vinden waar ik ook mee overweg kan..

    bedankt!

    @okkie-001 wrote:

    FOTO VERWIJDERD DOOR MODERATOR IVM HOTLINKING VANAF LYCOS

    thnx! maar de stekker zelf en alles zit er al :). t gaat echt over de draden waar ik deze op aan moet sluiten bij me achterlichten zelf.

    hmm. dat valt vies tegen. niet iets waar ik een beetje uitkom. of tis Duits.
    ha dook al bij how2s gekeken. maar die link doet het helaas niet die daar is aangegeven.

    oke bedankt. zal is kijken wat ik kan doen. of ik moet de achterbak in een dun rubberlaagje zetten ofso.miss werkt dat wel. maar eerst maar is met een plaat proberen. en het vol spuiten van de gaten van de trekhaak en bedrading. dat scheelt ook al een beetje denk ik.

    @dimarcos wrote:

    @Famempeters wrote:

    dat tikken zijn de hydro stoters van de kleppen is waarshijnlijk of een 15w40 of 10w 40 ingekieperd probeer is met een nieuw olie filter een 5 w 40 vol syntheet ik denk dat het een stuk opfrist ik zou eerst gaan voor een goedkope van de action en na paar weken als het inderdaad over is deze vervangen voor een kwalitatief betere,dan heeft de goedkope de boel beetje opgefrist en vervuilt de nieuwe niet .

    Bert

    is dit niet slecht voor de motor? ik ben zelf erg zuinig op me auto. en gooi er meestal de duurste oliën ect in. puur voor de zekerheid. maar een keer verversen en nieuwe filter kan nooit geen kwaad. dan weet ik zeker dat het daar niet meer aan kan liggen.

    en ik heb gewoon een volledige nieuwe voorpijp besteld met kat (aanbieding van 241 ofso voor 160). dan weet ik zeker dat het goed zit.

    bedankt

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)