Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik was toen bij vdb 400 kwijt voor software en 400 voor montage incl. nieuwe olie 5W30. onderdelen had ik allemaal zelf mee. Misschien heeft hij zijn prijzen veranderd maar dat weet ik niet.
moet er wel bij zeggen dat mijn bouten makkelijk uit het blok te draaien waren(spruitstuk), en niet afbraken.
breken ze af dan moeten ze vanuit je blok naar buiten worden geboord wat extra tijd,dus geld kost.
jeroen heeft het bij mij perfect gemonteerd en kwam zijn afspraken na. ook nog geen foutmeldingen gehad sinds de nieuwe software geladen is.je kunt er alleen niet pinnen, dus contant betalen. je kunt in overleg met jeroen bepalen wat voor soort auto je terug wilt krijgen. stelt hij het turbomoment anders af.
mocht je een keer willen testen hoor ik het wel.ik heb mijn turbo ook vervangen. bij filerijden en lang stilstaan nog steeds rookpluimen uit de uitlaat. reed 500 km op een liter olie.
klepseals vervangen en nu geen last meer.schijnt een voorkomend probleem te zijn van de let motors. turbo’s en gare kleprubbers.
gemodificeerde koelset is niet nodig. handig voor als je op het circuit vaak racet. voor dagelijks gebruik is de originele afdoende.
wat meer aan te raden is( oftewel een must) is de oliebegrensschroef die je in je turbo schroeft. hier op het forum de wonderbolt genaamd.zie linkje, maar ook elders te koop
http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Oel-Begrenzer-Schraube-fuer-alle-Z20LEx-Turbolader?x14eb7=f2e0ddc840cc52eaaca85502386ab677″ onclick=”window.open(this.href);return false;
vergeet ook niet en nieuw setje stud en nut kit te kopen, (zijn de nieuwe bouten vanaf je blok naar je spruitstuk/turbo) en een nieuwe olieretour leiding.(revised turbo oil drain fitting.)
dan ben je er wel. mocht je nog vragen hebben pm me maar ff, of we spreken een keer af bij de mac in harns.volgens mij niet schadelijk maar kost wel extra olie. en hij gaat roken als een malle.
ps heb jij er een uitlaatsysteem onder zitten met aan elk kant een einddemper alla zafira b opc. want dan heb ik je weleens gespot in franeker.@zakaro
harlingen!! mooi man ik woon in franeker en kom nog weleens in harlingen. misschien spot ik je een keer. wat voor opc heb je en kleur?
gewoon een dag de auto naar kuinre rijden, vdb works, en je turbo wordt erop geplakt.. denk dat hij het wel in een dag rond krijgt zonder nieuwe software als je voorlegt dat je hem eigenlijk weer direct nodig hebt. das echt het dichtstbij voor ons noordelingen. de anderen die hier genoemd worden zullen ongetwijfeld professionals zijn maar wonen een stuk verder weg. kost je gewoon veel tijd en peut.
ps ben je in bij de opel dealer geweest in franeker opel deinum? Anders ff naar gerrit oest in franeker. is altijd heel schappelijk met zijn prijzen. service is prima.ps weet iemand het mailadres van dhr botter. wil eens vragen wat een uitlaat kost
idd bij courtenay in engeland turbo kopen plus toebehoren
ik heb toen bij VDB works de turbo laten monteren plus nieuwe software erop.
tel dus maar uit je winst. ik was in totaal onder de 1500 euro kwijt. wil je geen nieuwe software dan scheelt dit denk ik weer zo’n 400 euro.idd hahaha. kerel is iig 60 euri rijker. dan heb je er dus echt geen kaas van gegeten. hij haf nog wel een kerel mee die er verstand van had, not
kijk eens op http://www.altijdraakpenders.nl
hebben een grote voorraad.
@predator
heb je misschien een linkje waar ik deze kan vinden??
alvast bedankt voor je moeitegoedkoop is dus weer duurkoop. dank je voor je reactie.
dan maar ff doorsparen voor een milltek
of zijn er nog andere goede opties?? en waar te bestellen.14 februari 2012 om 21:07 In reactie op: na gas los een kloppend geluid linksvoor—» opgelost?? #17927072mc gard
m12 * 1.5
27192SUdie heb ik tenminste. werkt perfect
naafkapjes passen er gewoon overheen@haasje
jo hebbe gelyk. maar als je dan tocheen turbo swab doet dan maar een leh erop. goedkoper en beter.
ps vergeet de wonderbolt nietook op mijn zaffie zit een leh turbo. software wel aangepast op de rollenbank bij VDB works.
auto rijdt nu super en door het hele toerenbereik power genoeg.
als je nog wat euri’s overhebt zou ik toch de software aanpassen.
dan merk je heel goed het verschil tussen een let en een leh turbo en optimaliseer je je nieuwe turbo ook meteen.14 februari 2012 om 19:11 In reactie op: na gas los een kloppend geluid linksvoor—» opgelost?? #17927068das idd minder. snel maar ff een setje slotbouten halen.
kosten geloof ik 50 euri.slemklem zat niet vast. kostenloos verholpen. zaffie lekt niet meer
waren uiteindelijk wel de slangen achter het blok. schijnt een bekend probleem te zijn.ik word er nu een beetje radeloos van. weer kvs in de garage.
garage gebeld en die denken dat het de oliekoeler is. die wordt namelijk ook gekoeld door kvs. rest is allemaal in orde en lekt niet.
hebben jullie hier ervaring mee? ben er zo langzamerhand goed flauw van en armer ook :((
zat al ff te zoeken wat zo’n ding kost maar dat gaat richting de 250 euri. en dan moet hij er nog op.ik hoor graag van jullie
auto gisteren opgehaald. zoals het nu lijkt waren het de slangen achter het blok. kep ze gezien, waren goed gaar.
garageman heeft er wel hele dag werk van gehad. alles moest eraf gesloopt worden aangezien hij er niet goed bij kon.
de prijs viel gelukkig reuze mee. ik kom hier dus vaker.
gisteren een stuk gereden (100km) nog geen sporen in de garage van kvs. so far so good.@ renzo
ik herken je probleem. had ook een rokende opc met files en voor stoplichten en een dikke walm binnen in de auto.
turbo vervangen. rook was al minder maar hij stonk nog wel bij stoplichten en filerijden. klepseals vervangen, nu geen last meer!!
tevens verbruik olie, was 1 liter op 500 nu 1 liter op … km zit nu op 6750km nog niets bijgevuld.in ieder geval is het lekken gevonden tot zover. de garage denkt dat het de slangen zijn want die waren aardig gaar.
ik houd u op de hoogtegreetz dikkeminne
mijnes starten en draaien. idd wel ff stroef schakelen de 1e 5 minuten. en dan vooral van 3 naar 2.
na 5 minuten dikke primauitslag tot nu toe.
2 slangen achter het blok zijn gaar. Vraag me niet welke. nieuwe slangen zijn besteld uit duitsland. garage heeft er behoorlijk wat werk aan aangezien alles er voor weg moet. morgen is de auto als het goed is weer klaar.
waterpomp is nog in orde en lekt niet
garage zat alleen nog met het feit dat achter het blok een oliekoeler zit met kunststof en dat dat kunststof poreus zou kunnen zijn waardoor hij lekt. eerst maar ff slangen vernieuwen. hopen dat het dan is opgelostradiateur is een week geleden vervangen geloof niet dat dat het is. thnx voor je antwoord.
komt bij carterpan vandaan, denk zelf de waterpomp.@gsi racer
woon in friesland. gezien jou avatar zuid limburg is het niet direct om de hoek. wel super dat je me wil helpen.
kep nu een afspraak gemaakt bij een andere garage. eigenlijk voor een second opinion. vind het raar dat ze niets kunnen vinden bij bedrijf A maar hij lekt wel. Misschien dat bedrijf B een betere kijk op de zaak heeft en tot een oplossing komt.gisteren een stuk +100km gereden met zaffie. in de garage teruggezet en ik kijk net. je raadt het al, ligt er weer een plasje kvs.
denk toch maar de waterpomp vervangen. dis riem is er een keer afgeweest, misschien is er daardoor ruimte gekomen op de dichting vd waterpomp. weet het anders ook niet.@thomas-opc
krukas sensor kan het zijn. als deze kaduk is wil hij slecht starten bij warme motor en kan ook zomaar uitvallen voor het stoplichtmisschien slechte bougies daardoor slechte ontsteking waardoor de auto slecht start.
-
AuteurBerichten