Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
probleem is opgelost dankzij gerrit die nog een oliepeilsensor had liggen.
de ring van de oliepeilsensor was gaar, vandaar de lekkage. gisteren een eind gereden en nu geen lekkage meer.Op dit forum staat er meer dan genoeg over
Leh turbo zonder andere software levert geen pk winst op
Slang van ic naar turbo checken. Zit deze vol olie dan is je turbo stuk.
Als je moter warm is en je rijdt weg en hij pluimpt dan zijn het je klepseals.
Meestal ruik je dan ook een olielucht in de auto.Beste bestellen kun je de turbo op internet, eds, courtenay zijn goede adressen. Leh turbo past gewoon
Ps eds heeft nu een actie incl montage. Geloof een kleine 1000 euri incl. Alles
Anders naar vdb works. Ben ik ook geweest indertijd. Jeroen heeft kennis van auto en motoren.
Goeie gast met goede serviceJe opc heeft een zlet blok
Ga voor een nieuwe leh turbolader. Goedkoper dan revisie en de leh heeft betere afdichtingen. Past 1 op 1 op het zlet blok zonder verdere aanpassingen.
Kijk bij eds, courtenay, mtech en vergelijk de prijzen maar.Onderdelen kun je over krijgen zolang je maar origineel gm zijn.
Maar zoek eerst ff uit waarom hij olie verbruikt, kunnen namelijk meerdere dingen zijn.sluit eerst zaken uit en vernieuw dan dingen. Scheelt je een hoop eurisSucces ermee
Top
Zijn hier dus nog wel wat friezen. Ps zet er direct ff een katvervanger onder. Verschil is groot en voor de prijs een echte meerwaarde.klopt wat haasje zegt.
mijn voorkeur gaat uit naar handmatig. ik heb elektronische gehad en die springt altijd aan als je dat niet wilt. geef mij maar een knop met aan/uit.
ik heb de olieretour leiding erop van courtenay. deze vervangen samen met de leh turbo. geen idee of de olieretour van een leh is.
maar ik heb geen oliesporen bij de olieretour leiding.Blue dragon je hebt pm
Toch ook weer niet :D
@ dion
deze is inderdaad ook vervangen, maar deze lekt niet. bougies zijn droog en aan de carter is het ook droog.
lijkt me niet dat hij dan lek is. (hoop ik dan maar)bij de sensor is het echt olie vettig als ik met mijn vinger voel. onderkant vh blok is verder krukdroog.
hee blue dragon. neem aan dat dit voor een 20zlet is (zafira A OPC) passend is.
wat wil jij ervoor hebben?ik hoor graag van anders ff pm’en
klopt carter moet er af wil je bij de sensor komen. sensor werkt nog dikke prima.
das idd het klote ervan. olie is net vervangen en kan de boel wel opvangen maar dat vind ik ook niet echt een oplossing.
schijnt dat die sensors ook iets van 100 euri zijn.denk dat er niets anders op zit dan vervangen, maar wacht eerst nog wel ff dat ik een paar km gereden heb.
misschien kan ik de sensor nog met vloeibare pakking dicht krijgen.At wim
Reeds gedaan, zit een nieuwe pakking tussen. Tis daar droog.
Denk dat het de oliepeilsensor is die niet meer goed dicht bovenopmooie kar. nu nog ff 4 wielmoerdopjes halen en dan is hij af :thumb :thumb (missen bij je veiligheidssloten)
veel rijplezier ervan, hoeveel km heeft hij gedraaid?denk dat je probleem ligt in je bougies en je bobine. ik heb hetzelfde gehad. auto boven de 4000rpm motormanagement lampje ging branden. auto uit en weg storing.
bobine vervangen en nieuwe bougies erin gedaan. geen storing weer gehad.Houd er rekening mee dat het lastig is exact te bepalen waar de kvs vandaan komt. Een druktest kan veel uitwijzen maar zegt niet altijd alles. Check eerst
Radiateur zijkanten. Willen nog weleens lekken
Je leiding naar je turbo toe vanaf de intercooler. Bij je turbo wil deze weleens lekken.
Je slangen vanaf je kvs reservoir. Zitten deze goed vast of moeten er nieuwe klemmetjes op.
Je kvs dop, zit er geen scheur in, sluit deze goed?
Zie vlekken bij je oliefiler. Kan duiden op een kapotte waterpomp
Slang naar je thermostaat goed vast?
Check ook ff of je kvs nog mooi helder is in je reservoir en niet troebel. Kan duiden op een kapotte koppakking. Dan zal de auto ook witte rook pluimen.Ik heb een tijdje gezocht naar lekkage bij mijn zaffie. Druktest was goed en geen lekkage aldus de garage. Second opinion wees uit dat er 2 slangetjes door waren achter het blok van 20 euri.
Nooit meer lekkage gehad sindsdien.Succes met de zoektocht en laat ff weten wat het was
14 februari 2013 om 11:45 In reactie op: zafira opc verbruikt olie en een betje koelvloeist #18105090Check ook ff de slangen achterin je motorblok op lekkage kvs. Achter je plenum.
Ik had daar een slangetje lek. Je zoekt je een breuk. het slangetje kost € 16.Verder de opc kwalen nalopen zoals hier ruim beschreven is op deze site. Turbo,klepseals
Succes ermee
Klote man.
Goede onderdelen eruit halen en een nieuwe zoektocht beginnen.
Sterkte ermeemooi man en welkom op deze site.
olie restrictorbout kan je kopen bij eds motorsport of courtenay sport. check google maar even wat zo’n ding doet.
grote beurt moet je denken aan.
nieuwe distributieriem plus spanrollen en waterpomp. dit moet bij de zlet om de 60000km gebeuren of 4 jaar.
nieuwe multiriem.
bougies, originele, bij de dealer volstaan. van die iridium krijg je vaak storingen.
brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter, pollenfilter.
nieuwe olie, 5W30 is prima voor dit blok.
remmerij checkenveel zlet problemen zijn
kapotte turbo, blauwe rook uit de uitlaat. als er veel olie uit de slang komt van je intercooler naar je turbo toe (dikke slang ligt achter je voorbumper) is je turbo waarschijnlijk gaar.
versleten klepseals, blauwe rook uit de uitlaat en olielucht in de auto bij stilstand.
radiateur vaak lek bij de plastic delen.
op dit forum is hierover genoeg te vinden.
verder zijn het fijne auto’s waar je veel plezier van kan hebben.
zet na de grote beurt een 1e kat vervanger erop en een phase 1 chip op maat en je zult pijn krijgen in je mondhoeken van het grijnzen.hee allemaal
bedankt voor jullie antwoorden en wijze tips.
conversie naar zafira B remmerij werd me te prijzig.heb nu brembo schijven met ds 2500 blokken en moet zeggen dat remt best. schijven plus blokken waren € 229 op ebay, niet gek zeg maar
zie wel dat de opc bij de pug dealer wat oliesporen heeft bij de voorkant v/h blok.
kan duiden op een lekke klepdekselpakking. vind dat het blok er aardig verweerd uitziet voor 79.000km
mocht je er voor gaan. openluchtfilter vervangen voor een origineel filterhuis. ding hapt nu alleen maar warme lucht van je blok. kost alleen maar pkkijk goed naar de volgende zaken:
radiateur, deze lekken vaak
airco goed koud
rij met een gang van 70. trap in 1 keer de rem goed in. auto moet niet naar een kant trekken. beetje mag.
rij in de 3 of 4 met 70. trap de rem goed in en trek weer op. als de auto enorm gaat schudden zijn de motorsteunen gaar.
geen slippende koppeling
werkt al het elektrische van de auto, knopjes, lampjes etc.
kijk of er kleurverschil is in de lak, kan duiden op schade.zo kan ik nog wel ff doorgaan. houd er rekening mee dat je geen nieuwe auto koopt dus er zal altijd wel iets aan mankeren. zolang deze binnen de marge zijn is dit niet erg. je eerste gevoel moet ook goed zijn bij de auto. een lage km stand zegt niet altijd dat het een goede auto is.
(ps als je voor je keuringen de km stand terugdraait heb je volgens nap ook minder km gelopen dan werkelijk). als ik zo het blok zie heb ik mijn twijfels, maar dit natuurlijk mijn gevoel. gewoon rijden en proberen.succes ermee
De mijne was ook kapot aan de bakzijde. Koop wel een originele gm. Kost 69 ex.
Ik heb het laten doen bij een garage en was 192 euri incl kwijt.dat klopt.
Nieuwe kost 69 euro ex btw.
Zou als ik jou was er een nieuwe opzetten. Hij zit namelijk met een speciale sluiting vast in je turbo.
Hier kan speling in ontstaan door het loshalen ervan. Risico moet je niet willen lopen. 2 e hands zul je ze dan niet snel vinden. Misschien uit een schadeblok.Past idd niet. Moeten er nieuwe remklauwen omheen. Verschil is nauwelijks te merken volgens de dealer. Dat neem ik dan maar aan aangezien de verschillen minim zijn.
Nu maar de standaard schijven eromheen met ferodo blokken. Remt eigenlijk ook prima.
Nu nog de klauwen blauw maken -
AuteurBerichten