Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zelfde gehad. In de file viel ik bijna om van de stank. Nieuwe kleprubbers erop en geen last meer gehad
Let ook ff de radiateur. Bij de plastic delen wil deze scheuren en lekken.
Versnellingen en bak moeten lekker soepel gaan. Weet de km stand niet van de te kopen zafira.
Nieuwe bakolie wil weleens helpen.Remgevoel is lastig te omschrijven. Als de bolkken en schijven goed zijn en de remvloeistof recent zou hij goed moeten remmen
Bij mij was niet de koelmodule defect maar de ecu.
Heb er nog een hele tijd mee doorgereden.bij 90 graden ging de ventilator in noodloop dus koeling genoeg. Airco werkte ook nog nog goed en kreeg koeling via de grootste fan.
Op een gegeven moment was ik het zat en toen een nieuw stuurapparaat gekocht. Nu geen lampje meer.
Defect zal hij geven op je koelmodule als je hem laat uitlezen maar dit is het niet altijd.Ik heb ook een nieuwe op mijn zaf a opc gekocht. Alu knop is niet overzetbaar dus die versie kost € 50 extra.
30 minuten ombouw kwam ik niet op. Heb de hele middentunnel eruit gehad.
Schakelt nu weer top.
Vooral bij koud weer schakelde hij van 1 naar 2 heel slecht. Nu geen problemen meer.Schakelen naar de 1e versnelling ging heel stroef en zwaar op de zaf a opc.
Nieuwe bakolie erin gedaan en een kompleet nieuw schakelmechanisme erop incl nieuwe opc pookknop
Schakelt nu weer als nieuw.26 september 2013 om 21:27 In reactie op: Welke remschijven en remblokken hebben jullie op je OPC? #18175319ps vergeet je slijtindicatoren niet te vervangen
26 september 2013 om 21:26 In reactie op: Welke remschijven en remblokken hebben jullie op je OPC? #18175318ikzelf rijd met zimmerman schijven met ferodo ds2500. remt goed.
maatje van me heeft bosch schijven en blokken. remt dikke prima. bij mr auto bestel je schijven plus blokken van dit merk onder de 150 euri.
koopje mijns inziens. volgende keer ga ik ook hiervoor.Vervang je tankdop eens. Wil weleens helpen. Kans bestaat dat hij niet meer goed vacuüm trekt.
Ken de km stNd niet maar denk dat je ketting drastisch aan vervanging toe is.( dis. Ketting)
20 september 2013 om 19:27 In reactie op: het is weer feest……. een arden blauwe rookwalm…. #18173605Ben dol op gerookte ardenner ham. Nee flauw. Klote man
Kunnen het je schraapveren niet zijn?Ik rijd zelf met zafira a opc met phase 1 erop. Originele koppeling houdt dit best.
Zit op 365nm.
Misschien dat als je over de 400nm gaat een performance koppeling beter is.
Tis ruim €300 extra als je voor de performance gaat.met phase 1 erop zou ik dan voor de gewone gaan.Mr auto heeft sachs koppeling sets voor €200. Drukgroep kost net geen €180 van sachs.
Lijkt me prima spul en niet te duurdenk dat je kleprubbers gaar zijn. is een bekend probleem. zou niet wachten tot na de garantie.
ze kunnen de rubbers vervangen zonder dat de kop eraf moet. cylinders onder druk zetten via de bougiegaten.volgens de dealer is 1 liter op 1000km al normaal bij dit soort auto’s.
feit is dat een auto niet hoort te roken.leg in ieder geval iets vast, mail, dat je het nu al gemeld hebt. mocht de garantie verlopen heb je het aangegeven binnen de garantie, en dat telt, mits vastgelegd.
ben benieuwd wat de dealer doet. Meestal zeggen ze dat het allemaal geen kwaad kan.
ik rijd ook prima met een fase 1 en originele opel dealer bougies.
geen schokken en stoten.thnx voor de reacties. hij heeft toch bosch schijven en blokken gekocht. veel forums bekeken en als je verder niet op het circuit komt is bosch prima lijkt me.
voor 155 was hij nu klaar incl. remsensoren. niet duur in mijn optiek.
vanavond er met 1.5 uur ondergezet. kan hij er ff tegenaanthnx voor de reacties
ecu stuurt niet meer goed aan volgens de dealer. ze hebben er een andere ecu naast gehangen van een A opc en die gaf de goede waardes aan.
nieuwe kost 850 euri :swear :sweariemand een idee die deze dingen kan maken/reviseren
koelmodule is het niet volgens de garage. nieuwe is erin gezet maar het probleem is niet verholpen.
ze gaan nu testen met een nieuw motorsysteem. zijn gelijk weer bedragen van 800 euri’s.
motormanagement kan toch niet zomaar overleden zijn?hebben jullie nog ideeen en of goede tips.
volgens de opeldealer zijn alle leidingen goed en de sensoren ook.Koelmodule is overleden. Maandag ff nieuwe erin zetten
@za4ra
weet niet zo goed waar ik de stekkertjes moet zoeken. kep de leidingen al ff gevolgd maar wordt er niet wijzer van.
donderdag gaat hij ff naar de garage en kijken ze er naar.zal vast niet iets groots zijn, hoop ik dan maar :D
Ik rijd een zafira a opc.
Fan van de airco slaat niet aan bij airco aan en stationair draaien.Condensator lijkt me niet gesloopt aangezien de radiateur vorig jaar vervangen is en ik toen geen problemen heb gehad.
@ david
Als hij idd niet pluimt zijn het geen klepseals. Ik had ff niet goed gelezen :wtf :thumbdownPs houd er rekening mee dat met deze km stand ook de turbo zijn beste tijd gehad kan hebben.
Klepseals zijn gaar. Kosten zonder dat de kop eraf gaat zijn al rap € 600.
Zou de auto wel proefrijden als de auto koud is. Kan zijn dat de auto slecht start bij koude motor.
Al met al zou ik verder kijken voor een ander exemplaar, tenzij de prijs goed is zodat je de reparatie kosten kan indekken.
mocht je de auto laten remappen. vdb works (jeroen) levert goed werk. ik heb mijn zafira daar laten remappen. mooie koppelkromme en geen agressieve turbo die er in 1 keer inschiet, zoals je soms bij EDS weleens hoort.
Verder nog nooit storingen gehad oid. auto heeft nu 245pk op de voorwielen en 385nm. alles mooi binnen de marges zodat de boel ok een tijdje meegaat.
nice!!
ps koop ook nog even moerkapjes in het zwart of grijs :)
-
AuteurBerichten