Dietrich Concept

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,012)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koppeling grijpt laat aan. #18012794
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    is je probleem al opgelost want ik heb nog wel een koppeling met druklager voor je liggen van een z19dth

    In reactie op: druklager vervangen moet dan ook het vliegwiel vervangen #18007155
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik heb nog een nieuwe set koppelingplaten met druklager liggen
    die zou eerst in mijn auto maar is niet vervangen

    dus wie er nog een goedkoop set koppelingplaten wil met druklager voor de z19dth
    ik heb hem nog nieuw in de doos liggen

    een goed bod en je mag ze hebben

    liggen hier ook maar in de weg

    In reactie op: Kosten vervangen vliegwiel #18043378
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    IK HEB NOG WEL EEN KOPPELINGSET LIGGEN MET DRUKLAGER ERBIJ ALLES NU ORGINEEL

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053071
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja dat was met mijn vorige vectra daar had ik dezelfde problemen vandaar dat ik zei dat die software er wel op kon zonder roetfilter dan

    heb nu een signum

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053068
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    de dealer hier zijn pure oplichters

    was in duitsland naar de dealer daar weten ze nog wat service is

    hier doen ze hem aan de computer en zeggen kunnen niks vinden wordt dan 50 euri tot 75 euri

    in duitsland aan de computer een uur zoeken en kunne het niet vinden sorry maar kost niks dat is nog een service
    heb ik ze maar een paar centen zo gegeven

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053066
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik heb er nooit andere software op zitten

    we gaan misschien eerst nog wat anders proberen

    we gaan er andere software op schrijven waardoor we de egr uitzetten en het regenerene om de 500km gaan doen

    want in prenciepe is het genereren het probleem

    gaat na een 1400 1500 km in de noodloop

    dan handmatig genereren en klaar gaat weer

    dus je zou zeggen is heel simpel genereren naar voren halen en probleem is weg denk ik

    we zullen het weer proberen

    als dit niet lukt ruil ik hem echt in want ben het helemaal zat met die noodloop zooi

    en opel wil er zelf niks van weten die teringleiders

    :puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke

    In reactie op: Gespot op marktplaats e.d. #18212949
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    http://link.marktplaats.nl/585176712″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    koppelingsset vectra C signum 19cdti

    NIEUW

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053064
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @iquick wrote:

    In nederland is er ook een bedrijf die het doet hoot. Digicar heten ze dacht ik.

    Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

    ja voor 650 euro hahah

    dat gaan we er echt niet aan besteden
    en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn om dat er op te zetten

    maar we zullen eerst zien wat hij doet met demper en zonder aanpassing

    dat had de paazhaaz ook zonder aanpassing van de software en geen problemen meer

    we wachten het weer af
    als dit niks wordt gaat hij weg

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053063
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @Helmer opelfan wrote:

    Weet niet het fijne. Maar in engeland is er 1 of meerdere bedrijfen die de roetfilter kunnen uit programmeren.
    En ja mijn Vectra ook een Z1.9DTH C1 van 2006 gelukkig zonder roetfilter

    dus dan jou software er op en dan zou het klaar moeten zijn

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053060
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    paazhaaz heeft de software niet aangepast en die had geen probleem meer

    dus kijken eerst zo wat hij doet zonder roetfilter
    en anders schakelen we het roetfilter uit
    dat moet gewoon kunnen zeggen ze want er zijn ook z19dth zonder roetfilter gemaakt

    maar wat ik zei paazhaaz had niks aangeapst en hij genereerde ook nog gewoon zei hij
    heb de tekst hier wel neer gezet in dit topic

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053057
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    demper besteld

    we zullen zien wat hij doet

    anders gaat hij echt weg :puke :puke

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053056
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik ga heb nu eerst een demper besteld die gaan we in plaats van het roetfilter zetten en kijken wat hij dan doet
    anders software aanpassen zonder DPF

    we zullen het weer zien
    bij opel zelf willen ze er niks van weten

    het blijft een ellende
    ben bijna zover dat ik van mijn geloof afstap

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053054
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    intercooler is ook oke

    is gecontroleerd

    en hij genereert ook gewoon maar toch gaat hij de noodloop
    na een 1500 km na handmatig genereren

    daarna weer p1901
    en daarna trekt hij ook niet meer door hij houd dan even in bij 2500 toeren smoort hij een klein beetje en dan gaat hij weer goed

    alles zit er nu nieuw op

    wordt er helemaal gek van

    we gaan er nu een gewone demper tussen zetten in plaats van het roetfilter
    paazhaaz heeft dat ook gedaan en had geen problemen meer
    en die heeft zelf de software niet eens aangepast

    anders komt er turkse software op daar hebben ze geen egr en geen roetfilter

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053052
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    Zit ook al nieuwe egr op
    Na handmatig genereren gaat hij ook weer als de brandweer
    Maar na een 1500 km gaat hij dan weer in de noodloop

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053050
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    Ja maar het probleem blijft dat hij in de noodloop gaat
    Hij moet eigenlijk eerder te genereren dan heb ik geenlast

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053048
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    kijk dit had de paazhaaz toen gedaan
    die heeft niet eens de software aangepast

    de mijne genereert dus wel bleek gisteravond

    Hoi Dietrich,

    Ik heb aan de software niks laten doen. Het probleem wat ik had is dat de auto wel regenereerde, maar toch nog telkens in de noodloop ging omdat de verschildruk van het roetfilter te groot was. Achteraf had het dus ook de intercooler kunnen zijn, maarja, ik heb de vectra al een tijd geleden de deur uit gedaan omdat ik helemaal simpel werd van alle reparaties. Ik durfde er nog niet meer mee op vakantie te gaan, want ik vertrouwde dat ding helemaal niet meer, en dan had ie pas rond een ton gelopen. Had achteraf beter de 120pk versie kunnen kopen.

    Reparatielijst:
    – EGR klep kapot
    – inlaatspruitstuk (bekende stangetje)
    – roetfilter ellende
    – lekkende verstuiver (brandplaatje, tot 2x toe)
    – dynamo kapot
    – stotteren (modificatie injectorbekabeling toegepast)
    – Ben vast nog iets vergeten.

    Maar als ik jou verhaal zo lees, dan heb je dus een ander probleem, want die van jouw die regenereerd niet terwijl dat bij mij het probleem niet was.

    Heb je al eens nagevraagd bij de dealer wat de voorwaardes zijn om te regenerenen? Dan zou je toch in staat moeten zijn om het op te lossen / uit te sluiten wat wel/niet werkt?

    Wat ik zo weet:
    – Om de xxxx kilometer, maar dat is volgens mij ook nog afhankelijk in welke versnelling dat je rijdt en hoe hard je rijd (toerental afhankelijk)
    – Verschildruk gemeten over het roetfilter is te groot.
    – …… zo zullen er nog wel een paar dingen zijn.

    MvG,

    Marco. (die rijdt nu in een seat ibiza TDI (woon-werkverkeer-wagentje) zonder roetfilter))

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053044
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    dit schreef de paazhaaz

    Effe denken, want dat is alweer een tijd geleden. Ik heb destijds de uitlaat eronder uit gehaald. Het gedeelte van de kat+roetfilter van de uitlaat afgehaald. Met een slijpschijf voorzichtig een U-profiel erin geslepen aan de bovenzijde en toen opengevouwen (als de uitlaat eronder hangt, dan zit het slijpgedeelte aan de kant van de auto, zodat je niet ziet dat erin geslepen is). Let wel op dat je slijpt in het roetfilter gedeelte en niet in de kat.

    Toen met hamer en beitel de hele zwik eruit gekapt. U-profiel weer dichtvouwen en dicht lassen. Uitlaat weer terughangen. Daarna nooit geen problemen meer gehad met een te grote verschildruk. Het regeneratie programma blijft overigens wel gewoon actief.

    Enige nadeel: Hij roette nogal aan de achterkant. Had waarschijnlijk te maken met het feit dat de auto gechipt was met roetfilter en daarna niet meer aangepast, maar dat is meer een vermoeden wat ik heb.
    O ja, je moet iemand kennen die je auto APK wil keuren en die dus weet dat het roetfilter eronder uit is, en dan maar hopen dat je geen steekproef krijgt, want dat kost hem punten.

    Suc6 ermee.

    MvG,

    Marco.

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053043
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja dat lijkt mij niet zon probleem het roetfilter uitzetten
    gewoon andere software er op zonder roetfilter en klaar zou je zeggen

    ik heb nu alles al vernieuwd
    druksensor roetfilter spruitstuk enz
    en nog steeds noodloop na een 1500 km

    dus mijn enige optie is dat roetfilter eruit
    zijn we misschien van de problemen af

    er is hier 1 op het forum die heeft het roetfilter leeg gehaald en heeft geen problemen meer

    ik zou het niet meer weten anders

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053041
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    heb hem net weer uitgelezen
    en weer p 1901
    gekeken wanneer hij voor het laast heeft gegenereert en dat was 1100 km terug
    dus genereert wel
    roetfilter was nu 66% vol dus was niet heel denk ik
    hebben hem nu weer gegenereert en trekt nu weer als een beest

    snappen echt niet wat het probleem is

    denken toch dat het bij het roetfilter is
    gaan denk ik maar over om een demper er tussen te zetten en dan roetfilter uitzetten

    wie heeft er nog tips

    alle hulp is welkom

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053039
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    1800 km gereden en ja hoor net weer in de noodloop
    wordt gek van die auto
    morgen maar weer uitlezen
    durft te wedden dat het weer het roetfilter is dat vol is
    hij genereert dus niet

    wat kan dat nu zijn dan

    gek wordt ik er van

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053038
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja ga hem van de week even uitlezen

    ik heb nu 1700 km gereden zonder noodloop
    dus je zou zeggen dat hij het dan weer doet
    we gaan het zien en ik laat het horen

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053036
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ja maar je bent wel een leek die er veel van weet hhhahhahaha a

    ik zal hem van de week even uitlezen

    die sensor van het roetfilter zijn aardig aan de prijs zie ik ja
    zijn die niet in engeland te krijgen op ebay

    daar had ik mijn koppelings set ook vandaan
    scheelde 1000 euro

    vond deze in engeland
    das nu nog de goedkoopste als dat het is
    hoe weet je dat die sensor stuk is weet jij dat
    http://www.ebay.ie/itm/Vauxhall-Astra-Zafira-Vectra-1-9-Diesel-Exhaust-Temperature-Sensor-55355404-GM-/251080232830″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053034
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    nee is geen opel dealer
    bij die oplichters kom ik niet meer

    maar een nieuw filter moet dus worden ingelezen met de tech 2

    anders genereert hij niet

    dus die sensor zou ook nog stuk kunnen zijn

    maar heb nu 1500 km gereden uit kroatie dan zou hij toch in de noodloop zijn gegaan

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053028
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @jraaf wrote:

    DPF sensor kapot?
    Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
    Wie heeft je DPF vervangen?

    Groet jraaf

    is het DPF sensor niet hetzelfde als de druksensor dan

    waar zit die DPF sensor dan

    het is deze toch
    http://shop.afterbuy.de/ANTRIEB-Sensor-Drucksensor-Partikelfilter-Astra-H-Signum-Vectra-C-Zafira-B-1-9-CDTI-Opel/a41382259_u917/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    die is ook al vervangen

    In reactie op: signum 19cdti 150 pk in de noodloop #18053027
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    mijn eigen garage heeft hem vervangen
    we kregen de oude niet meer leeg

    hoezo

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 1,012)