Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dietrich Concept
Deelnemeris je probleem al opgelost want ik heb nog wel een koppeling met druklager voor je liggen van een z19dth
16 augustus 2012 om 17:43 In reactie op: druklager vervangen moet dan ook het vliegwiel vervangen #18007155Dietrich Concept
Deelnemerik heb nog een nieuwe set koppelingplaten met druklager liggen
die zou eerst in mijn auto maar is niet vervangendus wie er nog een goedkoop set koppelingplaten wil met druklager voor de z19dth
ik heb hem nog nieuw in de doos liggeneen goed bod en je mag ze hebben
liggen hier ook maar in de weg
Dietrich Concept
DeelnemerIK HEB NOG WEL EEN KOPPELINGSET LIGGEN MET DRUKLAGER ERBIJ ALLES NU ORGINEEL
Dietrich Concept
Deelnemerja dat was met mijn vorige vectra daar had ik dezelfde problemen vandaar dat ik zei dat die software er wel op kon zonder roetfilter dan
heb nu een signum
Dietrich Concept
Deelnemerde dealer hier zijn pure oplichters
was in duitsland naar de dealer daar weten ze nog wat service is
hier doen ze hem aan de computer en zeggen kunnen niks vinden wordt dan 50 euri tot 75 euri
in duitsland aan de computer een uur zoeken en kunne het niet vinden sorry maar kost niks dat is nog een service
heb ik ze maar een paar centen zo gegevenDietrich Concept
Deelnemerik heb er nooit andere software op zitten
we gaan misschien eerst nog wat anders proberen
we gaan er andere software op schrijven waardoor we de egr uitzetten en het regenerene om de 500km gaan doen
want in prenciepe is het genereren het probleem
gaat na een 1400 1500 km in de noodloop
dan handmatig genereren en klaar gaat weer
dus je zou zeggen is heel simpel genereren naar voren halen en probleem is weg denk ik
we zullen het weer proberen
als dit niet lukt ruil ik hem echt in want ben het helemaal zat met die noodloop zooi
en opel wil er zelf niks van weten die teringleiders
:puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke
Dietrich Concept
Deelnemerhttp://link.marktplaats.nl/585176712″ onclick=”window.open(this.href);return false;
koppelingsset vectra C signum 19cdti
NIEUW
Dietrich Concept
Deelnemer@iquick wrote:
In nederland is er ook een bedrijf die het doet hoot. Digicar heten ze dacht ik.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
ja voor 650 euro hahah
dat gaan we er echt niet aan besteden
en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn om dat er op te zettenmaar we zullen eerst zien wat hij doet met demper en zonder aanpassing
dat had de paazhaaz ook zonder aanpassing van de software en geen problemen meer
we wachten het weer af
als dit niks wordt gaat hij wegDietrich Concept
Deelnemer@Helmer opelfan wrote:
Weet niet het fijne. Maar in engeland is er 1 of meerdere bedrijfen die de roetfilter kunnen uit programmeren.
En ja mijn Vectra ook een Z1.9DTH C1 van 2006 gelukkig zonder roetfilterdus dan jou software er op en dan zou het klaar moeten zijn
Dietrich Concept
Deelnemerpaazhaaz heeft de software niet aangepast en die had geen probleem meer
dus kijken eerst zo wat hij doet zonder roetfilter
en anders schakelen we het roetfilter uit
dat moet gewoon kunnen zeggen ze want er zijn ook z19dth zonder roetfilter gemaaktmaar wat ik zei paazhaaz had niks aangeapst en hij genereerde ook nog gewoon zei hij
heb de tekst hier wel neer gezet in dit topicDietrich Concept
Deelnemerdemper besteld
we zullen zien wat hij doet
anders gaat hij echt weg :puke :puke
Dietrich Concept
Deelnemerik ga heb nu eerst een demper besteld die gaan we in plaats van het roetfilter zetten en kijken wat hij dan doet
anders software aanpassen zonder DPFwe zullen het weer zien
bij opel zelf willen ze er niks van wetenhet blijft een ellende
ben bijna zover dat ik van mijn geloof afstapDietrich Concept
Deelnemerintercooler is ook oke
is gecontroleerd
en hij genereert ook gewoon maar toch gaat hij de noodloop
na een 1500 km na handmatig genererendaarna weer p1901
en daarna trekt hij ook niet meer door hij houd dan even in bij 2500 toeren smoort hij een klein beetje en dan gaat hij weer goedalles zit er nu nieuw op
wordt er helemaal gek van
we gaan er nu een gewone demper tussen zetten in plaats van het roetfilter
paazhaaz heeft dat ook gedaan en had geen problemen meer
en die heeft zelf de software niet eens aangepastanders komt er turkse software op daar hebben ze geen egr en geen roetfilter
Dietrich Concept
DeelnemerZit ook al nieuwe egr op
Na handmatig genereren gaat hij ook weer als de brandweer
Maar na een 1500 km gaat hij dan weer in de noodloopDietrich Concept
DeelnemerJa maar het probleem blijft dat hij in de noodloop gaat
Hij moet eigenlijk eerder te genereren dan heb ik geenlastDietrich Concept
Deelnemerkijk dit had de paazhaaz toen gedaan
die heeft niet eens de software aangepastde mijne genereert dus wel bleek gisteravond
Hoi Dietrich,
Ik heb aan de software niks laten doen. Het probleem wat ik had is dat de auto wel regenereerde, maar toch nog telkens in de noodloop ging omdat de verschildruk van het roetfilter te groot was. Achteraf had het dus ook de intercooler kunnen zijn, maarja, ik heb de vectra al een tijd geleden de deur uit gedaan omdat ik helemaal simpel werd van alle reparaties. Ik durfde er nog niet meer mee op vakantie te gaan, want ik vertrouwde dat ding helemaal niet meer, en dan had ie pas rond een ton gelopen. Had achteraf beter de 120pk versie kunnen kopen.
Reparatielijst:
– EGR klep kapot
– inlaatspruitstuk (bekende stangetje)
– roetfilter ellende
– lekkende verstuiver (brandplaatje, tot 2x toe)
– dynamo kapot
– stotteren (modificatie injectorbekabeling toegepast)
– Ben vast nog iets vergeten.Maar als ik jou verhaal zo lees, dan heb je dus een ander probleem, want die van jouw die regenereerd niet terwijl dat bij mij het probleem niet was.
Heb je al eens nagevraagd bij de dealer wat de voorwaardes zijn om te regenerenen? Dan zou je toch in staat moeten zijn om het op te lossen / uit te sluiten wat wel/niet werkt?
Wat ik zo weet:
– Om de xxxx kilometer, maar dat is volgens mij ook nog afhankelijk in welke versnelling dat je rijdt en hoe hard je rijd (toerental afhankelijk)
– Verschildruk gemeten over het roetfilter is te groot.
– …… zo zullen er nog wel een paar dingen zijn.MvG,
Marco. (die rijdt nu in een seat ibiza TDI (woon-werkverkeer-wagentje) zonder roetfilter))
Dietrich Concept
Deelnemerdit schreef de paazhaaz
Effe denken, want dat is alweer een tijd geleden. Ik heb destijds de uitlaat eronder uit gehaald. Het gedeelte van de kat+roetfilter van de uitlaat afgehaald. Met een slijpschijf voorzichtig een U-profiel erin geslepen aan de bovenzijde en toen opengevouwen (als de uitlaat eronder hangt, dan zit het slijpgedeelte aan de kant van de auto, zodat je niet ziet dat erin geslepen is). Let wel op dat je slijpt in het roetfilter gedeelte en niet in de kat.
Toen met hamer en beitel de hele zwik eruit gekapt. U-profiel weer dichtvouwen en dicht lassen. Uitlaat weer terughangen. Daarna nooit geen problemen meer gehad met een te grote verschildruk. Het regeneratie programma blijft overigens wel gewoon actief.
Enige nadeel: Hij roette nogal aan de achterkant. Had waarschijnlijk te maken met het feit dat de auto gechipt was met roetfilter en daarna niet meer aangepast, maar dat is meer een vermoeden wat ik heb.
O ja, je moet iemand kennen die je auto APK wil keuren en die dus weet dat het roetfilter eronder uit is, en dan maar hopen dat je geen steekproef krijgt, want dat kost hem punten.Suc6 ermee.
MvG,
Marco.
Dietrich Concept
Deelnemerja dat lijkt mij niet zon probleem het roetfilter uitzetten
gewoon andere software er op zonder roetfilter en klaar zou je zeggenik heb nu alles al vernieuwd
druksensor roetfilter spruitstuk enz
en nog steeds noodloop na een 1500 kmdus mijn enige optie is dat roetfilter eruit
zijn we misschien van de problemen afer is hier 1 op het forum die heeft het roetfilter leeg gehaald en heeft geen problemen meer
ik zou het niet meer weten anders
Dietrich Concept
Deelnemerheb hem net weer uitgelezen
en weer p 1901
gekeken wanneer hij voor het laast heeft gegenereert en dat was 1100 km terug
dus genereert wel
roetfilter was nu 66% vol dus was niet heel denk ik
hebben hem nu weer gegenereert en trekt nu weer als een beestsnappen echt niet wat het probleem is
denken toch dat het bij het roetfilter is
gaan denk ik maar over om een demper er tussen te zetten en dan roetfilter uitzettenwie heeft er nog tips
alle hulp is welkom
Dietrich Concept
Deelnemer1800 km gereden en ja hoor net weer in de noodloop
wordt gek van die auto
morgen maar weer uitlezen
durft te wedden dat het weer het roetfilter is dat vol is
hij genereert dus nietwat kan dat nu zijn dan
gek wordt ik er van
Dietrich Concept
Deelnemerja ga hem van de week even uitlezen
ik heb nu 1700 km gereden zonder noodloop
dus je zou zeggen dat hij het dan weer doet
we gaan het zien en ik laat het horenDietrich Concept
Deelnemerja maar je bent wel een leek die er veel van weet hhhahhahaha a
ik zal hem van de week even uitlezen
die sensor van het roetfilter zijn aardig aan de prijs zie ik ja
zijn die niet in engeland te krijgen op ebaydaar had ik mijn koppelings set ook vandaan
scheelde 1000 eurovond deze in engeland
das nu nog de goedkoopste als dat het is
hoe weet je dat die sensor stuk is weet jij dat
http://www.ebay.ie/itm/Vauxhall-Astra-Zafira-Vectra-1-9-Diesel-Exhaust-Temperature-Sensor-55355404-GM-/251080232830″ onclick=”window.open(this.href);return false;Dietrich Concept
Deelnemernee is geen opel dealer
bij die oplichters kom ik niet meermaar een nieuw filter moet dus worden ingelezen met de tech 2
anders genereert hij niet
dus die sensor zou ook nog stuk kunnen zijn
maar heb nu 1500 km gereden uit kroatie dan zou hij toch in de noodloop zijn gegaan
Dietrich Concept
Deelnemer@jraaf wrote:
DPF sensor kapot?
Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
Wie heeft je DPF vervangen?Groet jraaf
is het DPF sensor niet hetzelfde als de druksensor dan
waar zit die DPF sensor dan
het is deze toch
http://shop.afterbuy.de/ANTRIEB-Sensor-Drucksensor-Partikelfilter-Astra-H-Signum-Vectra-C-Zafira-B-1-9-CDTI-Opel/a41382259_u917/” onclick=”window.open(this.href);return false;die is ook al vervangen
Dietrich Concept
Deelnemermijn eigen garage heeft hem vervangen
we kregen de oude niet meer leeghoezo
-
AuteurBerichten