Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dietrich Concept
DeelnemerVliegwiel is nu gemonteerd hij slipt niet maar het lijkt eerder of die zo krom is als een hoepel, als ik ondertoeren draai ( 1000 toeren in de 2de gang) en dan het gas vol indruk schud de hele auto gewoon.
3000 toeren draaien dan een beetje koppeling op laten komen idem dito zelfs de kont van de auto trilt!
Lijkt me dus een aardig krom vliegwiel!
heb ooit ergens ook gelezen dat een nieuw mtech vliegwiel krom geleverd werd had jij dat toevallig rallyastra?Was nu het beste? vliegwiel terug sturen of ergens laten vlakken????
pff moet de bak er weer vanaf :mad::mad::mad::mad::mad:
Dietrich Concept
Deelnemerok maar dat duurt nog wel even hahah
wat heb jij er priesies aan laten doen
welk programmma heb jij er in und kwata koste dat
ik kan niet tot dec wachten denk ik
wil goed op vakantie hahaDietrich Concept
Deelnemerhoezo ligt eraan wanneer je gaat
Dietrich Concept
Deelnemer[rquote=1919719&tid=145993&author=drakos]een saab turbo moet je ook niet monteren om vermogen erbij te krijgen, is alleen om hem makkelijker en sneller op te laten pakken. aangezien je niet op meer dan 0,5 druk kan rijden doet het geen wonderen
zoiezo werkt saab zonder wastegate volgens mij. turbo zelf moet dus vervangen worden voor een kleine normale met waste
voor een zwaarder systeem in 3 liter
begin maar met c20let zuigers (of dikkere koppakking, compressie moet omlaag)
verder alle lagers e.d. vervangen,koppen reviseren en e.v. flowen (blok moet naar nieuwstaat)
en 1 of 2 redelijke turbo’s bv c20let
custom uitlaatspruitstuk
flinke intercooler
externe oliekoeler
inderdaad een dta systeem of een paar runs bij een goede chiptuner.verder zal je flink in de motorruimte moeten gaan spelen om alles kwijt te kunnen.
zelf ga ik voor de tussenweg.
blok en versn bak+tbx worden gereviseerd en geflowd e.d. (compressie blijft orgineel)
komt 1 enkele lagedruk/middengebied turbo boven de versnellingsbak die wordt aangestuurd door bijde cillinderbanken
flinke intercooler en oliekoeler
turbodruk op max 0.5 (ga dus voor trekkracht)
en een custom chip in combinatie met zelflerende turbotimer.in alle gevallen geld; begin er niet aan als je hier geen ervaring mee heb, je verspild een hoop geld voor iets wat niet werkt of je blaast je blok op.[/rquote]
Helemaal mee eens niet voor de doe het zelvers onder ons!
enige ervaring gewenst :worsDietrich Concept
Deelnemer[rquote=1919452&tid=145993&author=bigmike][rquote=1919444&tid=145993&author=drakos]hangt ervanaf wat voor turbo.
de simpelste manier is een saab turbo ( of ieder geval dat princiepe ) erop te gooien. die komt gewoon aan de voorkant te hangen. zal je alleen je radiator naar voren moeten gooien waarschijnlijk omdat het anders erg krap wordt.
vervolgens custom chip erin en gaan..mijn oplossing is wat meer aanpassing voor nodig aangezien de hele uitlaatlijn veranderd word en daarmee ook de motorruimte (accu,watertank weg e.d.)
ook ga ik met een intercooler en externe oliekoeler werken.
voordeel van mijn oplossing is dat de turbo door alle cillinders word aangedreven en daarmee sneller op gang zal komen en dus kleiner turbogat. [/rquote]als ik dus zon turbo van een saab dr op zou monteren hoef ik verder niks te verandere in het blok zelf zeg maar?
en wat zou het me opleveren qua winst vemogen op een 3 liter blok?[/rquote]
Brengt niets!!
Turbo is veel te klein!
Als je een enkele turbo hebt krijg je tegendruk op de andere kop plaats je een grotere turbo teveel tegendruk dus alles gaat kapot binnen no time!!een 2.5 met saab aanbouwdelen en grotere turbo en dta systeem afgesteld en al 243 pk, heeft wel maar 4 weken gereden!
wil je het goed doen moet je twee turbo’s pakken en dta systeem!
Dietrich Concept
Deelnemerkost dat
want dan ga ik dat wel doen
Dietrich Concept
Deelnemerniemand meer sugesties
Dietrich Concept
Deelnemerde dealer kan alle waardes bekijken met de tech dus dan kunnen ze ook echt wel zien wat er fout is en wat niet!
Dietrich Concept
Deelnemer[rquote=1914678&tid=145962&author=vincent23]setje is nu al 500,- euro :P
2.5 heb toch al 170 pk ?
3.0 toch 200 en een beetje ?[/rquote]
klopt wel maar 211 pk in een omega met dual ram kleppen das wel wat anders!
Dietrich Concept
Deelnemer[rquote=1914642&tid=145962&author=Trompie]Pascal had bij Niels met chip op maat 241 pk aan de krukas. Was standaard X30XE met calibra inlaat. Enige aanpassing waren spahgetti spruitstukken.[/rquote]
gemeten op een standaard of mobiele testbank :D
Is er voor de tuning gemeten?
Durf te wedden dat die toen al 223 pk had op die bank.
Zet hem maar eens op een dynoyet testbank onmogelijk die pk’s door alleen die aanpassing!!Er zijn mensen die een 3.0 hebben met een vectra B inlaat snellere nokkenassen, geflowde inlaten, grotere gasklep dikkere uitlaatspruitstukken, sportkat enzv enzv die halen op een dynoyet 243 pk.
Een vectra B I30 dat is een 3.0 met snelle nokken erin en grotere gasklep gechipt door irmscher die haalt 225 pk.
Dan lijkt het me erg sterk dat een paar spruitstukken zoveel verschil uitmaken, de inlaat van een vectra B is wel heel iets anders als de calibra inlaat!
Dus nee dat is onmogelijk!!
Dietrich Concept
Deelnemer[rquote=1914284&tid=145962&author=jblfreak]ja alleen een x30xe heeft er 211 dus wat is rendabel
als je de turbo voor de sound zou willen is dat wel een leuke oplossing [/rquote]
X30XE met calibra inlaat heeft echt geen 211 pk :D
Daarvoor is de luchtinlaat te veel geknepen, en trust me de mtech chip die van 170 pk naar 220pk gaat en 40nm koppel winst is al helemaal een fabeltje!Die vermogens haal je niet met een 3.0 met calibra inlaat zonder aanpassingen.
Dietrich Concept
Deelnemerhier een 3.0 V6 met vectra B inlaat,ecu enzovoort in een calibra







Dietrich Concept
Deelnemerzijn weer een half jaar verder en hij schokt weer
wat kunnen we er aan doen
Dietrich Concept
DeelnemerToch is het probleem bij hem nu opgelost je voelde door die pasplaat duidelijk de diafragma werking.
en bij stationeer toeren draaien hoorde je het druklager gewoon rammelen af en toe!Nu met een normale F25 bak, sportkoppeling, licht vliegwiel niet meer slippen en geen diafragma werking meer in het pedaal.
Dietrich Concept
Deelnemer[rquote=1912007&tid=145964&author=wim-v6]wij hadden onvoldoede druk, slippende koppeling, en dat met een geknepen 2.5 V6.
je voelde ook de diafragma werking in het pedaal
Willem[/rquote]
Dat ligt denk ik aan de pasplaat, Ronald had ook een 3.0 met F18 en pasplaat.
Dat reed voor geen meter! en zelfs met de originele koppeling, vliegwiel slipte die door!!Dietrich Concept
Deelnemerdus dat is het dus ook niet
Dietrich Concept
Deelnemerdat is wel heel vreemd ja
ben beniewd naar wordt vervolgd
Dietrich Concept
Deelnemer[rquote=1909547&tid=145964&author=Trompie]wat een afzetter dan. Op inet vraagt ie 315 euro er voor.[/rquote]
inderdaad en prijs is wel exclusief btw maarja btw is weer aftrekbaar!
Hoe denk je trouwens dat mtech die dure banner betaald hier op de website?
moet toch ergens aan verdienen :-)
Dietrich Concept
Deelnemer[rquote=1909408&tid=145964&author=Trompie]Ik heb er 1 in Engeland gekocht! Zonder chroomlaag. Kostte me 300 incl verzenden.



[/rquote]Dat is het het vliegwiel van rennsport.
ik heb ze bedrijfsmatig besteld bij de hoofdleverancier van mtech voor 204 inclusief verzenden :agent
Leverancier heeft mij verzekerd dat de problemen met slippende koppeling opgelost zijn.We wachten af.
Dietrich Concept
Deelnemerheb ik ook aan gedacht maar liever laat ik hem zo ivm onbalans enzv.
Vraag me dus af of er meerdere mensen problemen mee hebben de leverancier zegt chroomlaag slijt er vanzelf vanaf geeft geen problemen.
Maar tja heb geen zin om het zooitje weer los te maken om het vliegwiel te vlakken omdat die slipt.
Geen mensen met v6 vliegwiel van mtech?
Dietrich Concept
Deelnemerzou dat ook van toepassing zijn met een signum 19cdti met 150 pk
de derde injector wie heeft daar een foto van dan kan ik dat even checken
4 april 2011 om 16:33 In reactie op: STEKKERINDELING OPEL VIVARO HOUD HET GEHEUGEN NIET VAST #17848675Dietrich Concept
Deelnemerthanks
Dietrich Concept
Deelnemerwat houd dat in 3 injector mod
een update van de software ofzo
Dietrich Concept
Deelnemerwanneer wil je hem klaar hebben TIM
Dietrich Concept
Deelnemerja dat heb ik er nu ook een jaar tussen
nu begint hij weer wat te bokken
mijn garage man zei misschien de software even updaten
en hebben we ook een foto van die 3e injector kan ik ook even kijken of die draden wit zijn
heb een signum met 150 pk 19cdti
of kan het nog wat anders zijn
wie o wie weet nog wat
-
AuteurBerichten