Dietrich Concept

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,012)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867780
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    dus jij zegt erg uit en dpf er ook tussen uit

    en dan gewoon een normale demper er tussen plaatsen
    want anders heeft hij wel veel herrie als er alleen een stuk pijp tussen zit

    op ebay staat een demper compleet voor 55 euri dus dan niks

    http://www.ebay.de/itm/200548178855?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867778
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    dus wat kan ik nu het beste gaan doen

    EGR uit een een DPF swap
    of EGR aanlaten en DPF ook laten zitten

    wat is de beste keuze

    In reactie op: OPN meeting Sevenum 19-20 en 21 augustus 2011!!! #17830440
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ga het niet redden morgen

    nog niet af

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867776
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    dat snap ik hahah

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867774
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @darksaint wrote:

    hallo,
    in je 1ste post lees ik 5kpa e 88% verzadigd.

    is dit 5kpa stationair of bij 2000 toeren?

    88 procent in de ecu is normaal,als hij gerenegeerd is blijft hij staan op 70 denk ik.
    enkel kijken naar druk verschil.

    wij modden den ECU als er geen DPF in zit.
    ps de wagen gebruikt EGR om te regenereren….regelt de temperatuur van de gassen door de temperatuur van de verbranding in cilinder te laten dalen.
    ik zelf rij met een vectra C2 estate Z19DT 120 versie met nu 181pk met DPF swap en niet actieve EGR. ik heb nooit problemen :)
    ps brandstof verbruikt daalt bij dpf mod. doordat er geen 5de inspuiting meer is :)))
    ik verbruik gem. 6.2 met 182pk :))))))
    voor info & software mods/testbank verslag…info@lectromtive.be
    groeten,

    5kpa was met stationair

    wat bedoel je met een DPF swap

    ik heb een 19 cdti met 150 pk signum
    met roetfilter dus met een DPF

    In reactie op: www.tuningchips.nl #17897606
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ik bemoei mij er verder ook niet mee

    ik wacht ook al een half jaar op mijn voorste wielranden maar die klote fransman waar hij ze heeft besteld maakt er echt een potje van

    ik heb die gast een paar keer gemaild en dan zegt hij dat ronald niet heeft betaald
    dat klopte dus niet want ik had die betaling gedaan

    dus het ligt wat de randen aan gaat aan die klote fransman
    de mijne zijn nu onderweg bij een andere leverancier vandaan
    daar heeft hij nu alles bijna mee geregeld
    dus de randen komen eraan voor degene die nog randen moet hebben

    hij is wel een beetje laks dat geef ik wel toe

    voor de rest bemoei ik mij er ook niet meer mee
    maar hij heeft het wel elke keer voor mij opgelost
    ook al duurt het wat langer

    anders had ik hem allang opgezocht en zijn huisje en auto even vebouwd

    MVG

    Dietrich

    In reactie op: www.tuningchips.nl #17897593
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    Beetje jammer dat er weer een topic over Tuningchips op staat.
    Tuningchips is al lang gestopt met de verkoop van onderdelen, puur omdat hij velgranden bestelde bij het bedrijf Madin in Frankrijk. Dit bedrijf heb ik ook mee te maken gehad waardeloos 1000 beloftes en niets nakomen, Ik dacht ook dat het aan Ronald lag maar ben zelf gaan mailen met het bedrijf en toen kwam de aap ook uit de mouw.

    Ik zal Ronald even wijzen op dit topic zodat hij ziet wat er speelt, ik weet zeker dat het gewoon opgelost word door hem.
    Even op de quot van svdk dat er 100 aangiftes tegen hem lopen?
    Volgens mij had hij het toch gewoon netjes met jouw opgelost ondanks alle dreigementen die je naar hem geuit hebt?

    Ronald vertelde mij laatst dat die naar het politiebureau is gegaan en heeft navraag gedaan er liepen destijds 10 aangiftes tegen hem waarvan er nog maar 2 recent waren, de rest was al opgelost voordat de politie hem kon ondervragen.
    Die twee die nog lopen is die ook aan het oplossen zodat die heel Tuningchips kan afsluiten.
    Het is niet dat die niet levert Ronald neemt gewoon teveel hooi op zijn vork.

    Hij heeft inderdaad meerdere webwinkels in totaal 5 stuks.
    Wel apart dat er alleen over tuningchips klachten staan en alle andere webwinkels van hem niets te vinden….
    En zijn huisje staat niet te koop hoor ben laatst nog bij hem geweest om een auto te tunen en toen was die net klaar met de verbouwing hij zit overigens gewoon gehuurd.
    Jullie kunnen natuurlijk langsgaan bij Ronald hij is redelijk hoor en ziet ook wel in dat hij dingen fout doet.
    Hij zal je ook gewoon in alle redelijkheid te woord staan mits jij dat ook doet…

    Ik doe al meer als 5 jaar zaken met Ronald en waar zaken gedaan worden zijn er problemen, hij lost het wel altijd op.

    Nogmaals ik zal hem even wijzen op dit topic zodat die ook weet wat er speelt.
    Hij zal dan vanzelf contact opnemen met jullie.

    Verder ga ik mij er ook niet mee bemoeien zeg alleen mijn kant van het verhaal aangezien hier alleen de slechte kanten verteld worden terwijl Tuningchips jaren een goed draaiend bedrijf is geweest maar wegens drukte stopt Ronald er nu mee.

    Succes allemaal.

    In reactie op: Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht) #17304957
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    wat moet je allemaal aanpassen alfred voor naar een x14xe te gaan

    moet de binnenkabelboom ook anders of niet

    want wil ook een x14xe in mijn corsa B maken

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867772
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @darksaint wrote:

    dit zou idd beter zijn!

    bij welke tuner is uw software geschreven?
    greets,

    eds

    maar wat zou jij doen

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867771
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ze hebben bij de dealer de andere software er weer opgezet en nu is het klaar

    maar heb dus nu weer normaal 150 pk

    ze waren het roetfilter vergeten in te schakelen
    dus was software zonder roetfilter

    dan loopt hij wel vol ja

    nu zei mijn garage ook al van dan halen we dat roetfilter eruit en plaatsen we daar een demper tussen

    dan weer chippen met dezelde data als toen

    wat zeggen jullie daar van

    In reactie op: OP-COM #17576721
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @jraaf wrote:

    Vandaag dus een dagje OP-COM gehad. Leuk speeltje. :thumbup
    Was vooral geinteresseerd in het DPF maar kwam ook nog allerlei ‘ output’ tests tegen waaronder je turbo boost. Als je die knop pakt loopt je toerental op, scary :jerry hahaha. Wegklikken en heel langzaam loopt ie weer terug. Verder ook info over je EGR etc. Moet maar eens gaan uitzoeken wat de waarden dienen te zijn om te bepalen wat mijn waarden betekenen. Ik kan nu alleen maar vergelijken met wat ik heb. Maar goed het ging dus om het DPF. Toen ik begon had ie de volgende waarde:

    Differential pressure DPF 1kPa
    DPF Saturation 50%
    Distance since last regeneration 545 KM

    Paar km verder:

    Differential pressure DPF 1kPa
    DPF Saturation 68%
    Distance since last regeneration 715 KM

    Het loopt met de Saturation dus aanzienelijk op. Ik heb ‘m nu niet geforceerd gegenereerd met de opcom(wat volens mij kan, knopje is niet gijs :afro )omdat ik wil weten bij welke waarde ‘ saturation’ uit zichzelf gaat regenereren. Lijkt mij toch bij max 80%. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als het zo ver is post ik wel weer.

    Verder nog iemand die weet waar ik de ‘ waarden’ van alle meetingen mee kan vergelijken? Ik bedoel wat ze dienen te zijn?. Niet bij alle output staat namelijk de ideal state versus the real state. Zo ben ik ook benieuwd welke percentage de EGR dient aan te geven. De mijne lijkt gewoon in werking te zijn van 4 tot 100 % Ondanks de NO EGR optie van EDS. Maar het is goed mogelijk dat de dealer mijn auto afgelopen kerst heeft gereset. Nu gaat ik binnekort toch naar Marl, kan ik het er gelijk over hebben. :afro

    Safe driving Jurgen.

    je moet hem niet meer laten gaan tot 88 % want dan willen ze nog moeilijk schoon een gaan ze in de noodloop later

    en als je een update heb gehad bij de dealer dan ben je alles kwijt

    en doet de egr het ook weer

    maar dan ben je ook je pk weer kwijt dus dat moet je wel merken dan

    hoor graag de resultaten van jou dan

    en je kunt dus ook zien of de EGR dus aan of uit staat met de opcom dat zou wel interesant zijn

    gr

    Dietrich

    In reactie op: z19dth reinigen? #17910154
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    wat doet dat forte dan precies

    en welke kun je dan het beste erin gooien

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867769
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @arjontje wrote:

    @Dietrich Concept wrote:

    @arjontje wrote:

    @jraaf wrote:

    Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.

    @ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?

    Safe driving Jurgen.

    Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.

    alleen automaten

    dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak

    kun je dan ook niet regeneren

    @ dennisD heb jij dan ook een automaat

    nee zo bedoel ik het niet.
    je kan alleen automatische versnellingsbakken uitlezen. bij de sectie aandrijving.
    handbakken zijn niet uit te lezen omdat daar geen enkele sensor in zit. (achteruitrijschakelaar daar gelaten.)

    verder kan je bijna de hele auto uitlezen. En regenereren, mits een diesel met dpf.

    ok ik heb een diesel met zon klote filter

    dus kan hem wel aanschaffen

    bedankt

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867767
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @arjontje wrote:

    @jraaf wrote:

    Net m’n opcom met een laptop aan de praat gekregen. DPF staat nu op 50% Leek er wel op dat ik een regenereer optie er op heb maar durfde die nog niet aan te klikken :hmmz Wel een proefrit gemaakt met de record mode ON. Ga ‘m zo eens bekijken. Verder geen foutcodes :afro Alleen de DVD90 herkende die niet en gek genoeg is er ook geen F40 bak beschikbaar in de opties. Voor de rest vind ik dit een heel leuk en goedkoop tooltje.

    @ Dietrichconcept, wat zij de dealer vandaag?

    Safe driving Jurgen.

    Dat er geen f40 bak in de opties staat, komt omdat er alleen automaten uitgelezen kunnen worden.

    alleen automaten

    dus dan zou ik er niks aan hebben ik heb ook een schakelbak

    kun je dan ook niet regeneren

    @ dennisD heb jij dan ook een automaat

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867764
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @DennisD wrote:

    Op-Com is echt ideaal, zeker voor degene met roetfilter. Het regeneren is een beetje “eng” om te doen maar ook wel weer grappig. Wel zorgen dat je de motor goed warm gereden heb alvorens het te doen. Als hij aan het regeneren is zie je de uitlaat temperatuur (2 sensoren) oplopen naar +600 graden, motor loopt dan ook te stampen om 3000rpm.

    heb jij er ook 1 dennis

    en waar heb jij hem vandaan

    gr

    dietrich

    In reactie op: De Vec-C van Peter : de vervanger!! #17505611
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    he peter
    UHP4 ( Bluetooth module ) hoe programeer je dat dan en waar heb je dat gehaald ik heb nu zon stomme papegaai erin hahah

    graag wat tips

    :thumbup :thumbup :thumbup

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867762
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    was vandaag geen tijd bij de dealer gaat hij nu morgen heen

    waar heb jij die opcom vandaan

    want is wel handig als je dat dan zelf regeneren

    bij mijn garage kon hij het niet maar dat was een BOSCH

    maar met de opcom kan het dus wel

    dus gaat morgen naar dealer

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867760
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    oke

    hij moet dan wel vaker regereneren als je chipt he

    en ben al lang blij dat ik die egr kwijt ben

    anders dat roetfilter ook nog maar weg

    al die milieu shit erop geeft alleen maar problemen

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867758
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @jraaf wrote:

    @Dietrich Concept wrote:

    @jraaf wrote:

    Dacht ook dat ’t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
    DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
    Safe driving Jurgen

    en hoe lang was je er dan vanaf
    omdat je zegt voorlopig

    want moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben

    Standaard regenereert het dpf om de 5000 kilometer bij een toeren tal boven de 2000 toeren in de 6de versnelling maar daar hebben ze al eens een modificatie op ingezet bij de dealer. Wat het nu is weet ik niet maar vraag morgen ff of die modificatie is doorgevoerd. Voorts is de mijne bij EDS gechipt en daar is de frequentie van regenereren verhoogd. Welke waarde weet ik ff niet meer. Staat me bij dat ze zeiden vanaf 1800 toeren in de 4de 5de en 6de versnelling om de 2000 kilometer. Pin me er niet op vast. Mijn Vec ging overigens pas na 800 km file te hebben gereden in noodloop en zat toen voor 84 % vol. Dit is nu ruim 5000 km geleden en tot op heden nog geen problemen :hmmz Maar ik gaat’m er gewoon uithalen, moet nog alleen uitzoeken wat ik met die toevoer slangen moet doen, netjes af doppen of iets dergelijks. Er zijn tegenwoordig ook DPF cleaners op de markt, iemand daar ervaring mee?

    Safe driving Jurgen

    ik vond dit nog op het motor talk forum in duitsland misschien is het wat voor je
    kan misschien ook wel makkelijker lijkt mij

    http://www.pnx-tuning.de/index.php?gallery-18″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867757
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    ok dus als hij morgen schoon is zou ik wel een 5000 km weer kunnen rijden

    en normaal regenereert hij dan ook wel weer dus

    zullen morgen zien wat de dealer mij wijs maakt

    jullie horen het morgen wel

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867755
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    geforceerd regenereren noemen ze dat.

    als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

    EDS verhoogt toch ook de frequentie van automatisch regenereren?
    bij sommigen wel geloof ik :hmmz

    het kan zowiezo geen kwaad

    als i bij EDS gechipt is, zit het probleem daar niet. Maar er zijn chippers die de wagen chippen en dat de auto nimmer regenereerd

    maar dan had hij toch al eerder vol gezeten

    is nu 3000 km verder

    zou dan al eerder vol hebben gezeten of niet

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867754
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    ik heb al veel meegemaakt met die F*cking fiat motor.

    eerste egr half kapot (gaf geen foutmelding maar was idd stuk) geforceerd regenereren lukt ook nimmer. dus pot erondereuit en uitstomen met de hogedrukreiniger. regenereerde toen weer vanzelf. Maand later foutmelding van die drukslangetjes. Zat er 1 verstopt en roetfilter weer verstopt. weer geforceerd regenereren. weer een maand goed.
    Toen hoorde we ergens een licht geblaas. maar konden het probleem niet direct vinden. Paar dagen later werd het erger en was het de intercooler gescheurd….. Roetfilter weer moeten demonteren en uitstomen… want geforceerd lukte weer nimmer.
    Nu gaat het alweer een jaartje goed en om de 6 a 700 km doet i het nu vanzelf. auto gaat wat inhouden, en als je dan op je moment verbruikt kijkt zie je het verbruik serieus stijgen voor 10 min

    dus er moet een reden zijn dat i niet regenereerd. en het zijn altijd maar kleine dingen. Ahja men wervelkleppen heb ik ook al moeten laten vervangen

    als je de roetfilter uitstoomt met de hoge druk reiniger… een nachtje laten staan zodat het water er redelijk kan uitlekken…

    morgen eerst naar de dealer daan kunnen ze meer zien dan met de opcom
    en met de opcom kon hij niet regenerenen

    de opcom gaf dit aan diferenteeldruksensor deeltjesfilter funktioneringsstoring

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867752
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @jraaf wrote:

    Dacht ook dat ’t alleen met de tech2 kon, vandaar dat ik er mee naar de dealer ging. Ben er toen bij gebleven en hij staat idd op z’n 2200 a 2300 toeren minimaal 20 minuten te draaien.
    DPF modje gaat er bij mij toch echt in de winter op komen :afro
    Safe driving Jurgen

    en hoe lang was je er dan vanaf
    omdat je zegt voorlopig

    want moet over 2 weken op vakantie dus wil dan geen gezeik hebben

    In reactie op: probleem help P 1901 roetfilter 88% vol #17867749
    Dietrich Concept
    Deelnemer

    @CORSA2L16VALVE wrote:

    geforceerd regenereren noemen ze dat.

    als i bij een verkeerde gechipt is kan het zijn dat i nimmer regenereerd

    ben nu 4000 km verder dan had hij toch wel eerder een probleem gehad of niet

    Dietrich Concept
    Deelnemer

    nog last gehad na de tijd of was het toen klaar

    ik heb nu het zelfde probleem met mijn signum ook 150 pk en gechipt naar 185 met de EGR uit geschalkeld

    88% vol gaf hij aan en 5kPa. stationair druk verschil

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,012)