Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dietrich Concept
Deelnemerdeze kleur heb ik zelf gemaakt
en er zit wel candy red doorheen jaDietrich Concept
Deelnemer@-BlendjuH- wrote:
RESPEKT voor al je werk :thumb
Super nette en strakke corsa :wors
Hij staat toch wel binnen he ;)uiteraard staat hij binnen en komt swinters ook niet meer buiten nu :D :D :D :D :D :D
Dietrich Concept
Deelnemerdank u
ben alweer met het volgende project begonnen het blokje :thumb :thumb :thumb
12 september 2011 om 16:58 In reactie op: waar kan ik nieuwe slangen bestellen voor een X14XE #17918862Dietrich Concept
Deelnemer@Fearless wrote:
Complete roose kitje op ebay…
In een leuk kleurtje….
Vacuumslangen en dergelijke zijn ook in de kleuren te krijgen.
En staalomvlochten rubberen leiding kost ook niet veel.
Maar denk dat jij alleen de kvs slangen bedoeld?hoeven niet silicone slangen te zijn fearless
mogen wel gewoon goedkope slangen zijn
alles wordt toch weggewerkt en weinig mee gereden
dus graag een paar links
wel zulke slangen maar mag wel immitatie zijn hoef geen silicone slangen
12 september 2011 om 16:57 In reactie op: waar kan ik nieuwe slangen bestellen voor een X14XE #17918861Dietrich Concept
Deelnemer12 september 2011 om 16:26 In reactie op: waar kan ik nieuwe slangen bestellen voor een X14XE #17918858Dietrich Concept
Deelnemerniet ergens online
11 september 2011 om 18:32 In reactie op: motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen #17914476Dietrich Concept
Deelnemerstaat wel op ebay :D :D :D
11 september 2011 om 11:56 In reactie op: motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen #17914474Dietrich Concept
Deelnemerok en er zijn ook 2 verschillende distributie riemen en multiriemen
hoe kan ik weten welke ik nu moet hebben
want ik ben onderdelen aan het bestellen
Dietrich Concept
Deelnemer@PORE wrote:
heel dik maatje, nu in mijn ogen echt 1 van DE dikste corsa btjes van het land :vertag
maar nog lang niet af :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
Dietrich Concept
Deelnemeralweer bukzzie weer een emmer hebben
Dietrich Concept
Deelnemerdank u :thumb
5 september 2011 om 15:39 In reactie op: motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen #17914472Dietrich Concept
Deelnemerhoe heb jij de transponder dan aangesloten willem in je combo
Dietrich Concept
Deelnemer4 september 2011 om 16:23 In reactie op: motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen #17914467Dietrich Concept
Deelnemer@opelvin wrote:
Ik heb mijn binnen kabel niet hoeven vervangen. Alle kleuren passen op elkaar bij de computer. Wat benzine pomp betreft snap ik het niet, want ik had de zelfde motor een C14nz en nu een X14XE. De motor loopt goed en ik heb geen brandstofpomp vervangen.
De transponder heeft volgens mij niets met de motorcomputer te maken. Maar ik kan het mis hebben. Als je hem toch ombouwd is het een kwestie van proberen. De kabelboom moet je toch omleggen.had jij er dan geen transponder tussen
want als er een startonderbreker op zit moet je de transponder wel gebruiken volgends mijuit welke auto heb jij dan de motor gehaald en welk jaartal is die dan
de mijne is van 1995
4 september 2011 om 10:02 In reactie op: motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen #17914465Dietrich Concept
Deelnemer@opelvin wrote:
Hallo,
Ik heb het zelfde met een Combo gedaan. Kabelboom + computer is plug en play. Starten en lopen. Echter nu lees ik dat je ook de branstofpomp moet wisselen. Wat is hier het voorbeeld van.
De auto loopt goed bij mij.Groetjes Vincent
@Dietrich Concept wrote:@wim-v6 wrote:
de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)
oke willem dat zou mooi zijn maar hoe kan ik dat op het blok zien
want heb zo dat blok gekocht en kreeg er toen geen sleutel transponder bij dus dat zo misschien wel kunnen
maar hoe kan ik daar achter komen
want heb nog een andere set van ebay toen besteld met computer en sleutele en contactslot en transponder
hoe weet ik dat er geen startonderbreker op zit dan
ik hoor het graag even van je
had jij er dan ook geen transponder tussen dan
hoe kan ik daar achter komen dat ik niet een transponder hoeft te gerbuiken
en liep hij dan gewoon op de binnenkabelboom van een c14 NZ4 september 2011 om 07:47 In reactie op: motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen #17914462Dietrich Concept
Deelnemer@wim-v6 wrote:
de eerste X14XE’s hebben geen fabrieks startonderbreker (10pins uitlesstekker / rechthoekige sleutel / geen kastje rond contact slot.)
oke willem dat zou mooi zijn maar hoe kan ik dat op het blok zien
want heb zo dat blok gekocht en kreeg er toen geen sleutel transponder bij dus dat zo misschien wel kunnen
maar hoe kan ik daar achter komen
want heb nog een andere set van ebay toen besteld met computer en sleutele en contactslot en transponder
hoe weet ik dat er geen startonderbreker op zit dan
ik hoor het graag even van je
3 september 2011 om 06:49 In reactie op: motorswap van C14nz naar X14XE wat allemaal aanpassen #17914460Dietrich Concept
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Transponder is afhankelijk of de X14XE deze al heeft.
overzetten:
Benzinepomp (wisselen van singlepointpomp naar Multipoint pomp).
Motor kabelboom (hele andere motor)
als je stuurbekrachtiging wil zal je veel moeten aanpassen, leidingen stuurhuis, stuurpomp, motorsteun mutiriem etc etc.Willem
wat bedoel je willem met de transponder
als de x14xe die al heeftzou het ook 1 kunnen zijn zonder transponder dan
hoe kan ik dat checkenen wil er geen stuurbekrachtiging en niks op hebben
er moet zoveel mogelijk afmotor boom zit er bij
en hoe zit het met de binnenkabelboom moet die ook andersen motorsteun moet dat ook anders of gaat dat wel passen
ik hoor het graag weer even van je
gr
dietrich
Dietrich Concept
Deelnemerhe remco
ook weer op het forum terug dus
en verhuist naar de andere kant van het land
andere kant van land is friesland he hahahmooi plekje heb je weer gemaakt daar
ben nog steeds benieuwd naar die airkit die je onder de dett hebt zitten op de goede manier hahahaha
gr
Dietrich
Dietrich Concept
Deelnemervolgend mij is er nog steeds geen herstart
1 september 2011 om 18:15 In reactie op: andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan #17727974Dietrich Concept
Deelnemerzo zouden jullie nog even kunnen vertellen hoe het nu precies moet
ik heb nu een c14nz erin liggen en heb een corsa B sport van 1994 zonder abs zonder stuurbekrachting zonder alles hahha
nu wil ik er een X14xe in hebben
wat moet ik allemaal aanpassen
kan ik met dezelfde kabelboom in de auto blijven
en dan een nieuwe kabel trekken voor de transponder
en waar moet die dan op aangesloten
iemand misschien daar ook foto’s van kwa kleurenik hoor het graag even van jullie
1 september 2011 om 10:11 In reactie op: andere motor van c14nz naar x14xe wat is er anders aan #17727973Dietrich Concept
Deelnemer@wim-v6 wrote:
blok reviseren, of kopreparatie??
Kopreparatie:
Koppakkingsset Compleet bevat:
– Koppakking
– Kleprubbers
– Nokkenaskkeeringen
– Inlaat pakking
– Uitlaat pakking
– KlepdekselpakkingBelangrijke onderdelen:
– Distributieset compleet (let op 2 types beschikbaar, niet uitwisselbaar
– Multiriem (let op Airco en zonder airco zijn verschillen) met en zonder stuurbekrachtiging ook verschillend)– Waterpomp
– Thermosstaat
– evt nieuwe koelsensorenoverige onderdelen:
– Inlaat helft pakking
– Voorpijp pakking
– mocht de voorpijp los geweest zijn van de kat: 2x bout en gevlochten ringTip:
Reinig gelijk de Gasklep,
EGR gelijk afdoppen,
gaatje iets opboren op de gasklep van dunne slang carterventilatieWillem
is al een oud topic maar wil binnenkort hier mee beginnen
die distributie en multiemriem zijn 2 types in zei je
waar kan ik dat aan zien
en die stuurbekrachtiging moet er niet weer op
welke riem moet ik dan hebbenik hoor het graag weer even
en graag nog wat tips en tricks wat ik het beste allemaal kan doen voor een cleane motorruimte
Dietrich Concept
Deelnemerwordt hier nog aan gewerkt
want ik wil van de week ook beginnen met een blokje
heb jij nog tips en tricks voor mij
Dietrich Concept
Deelnemerja helemaal super best of interior heb ik gewonnen
Dietrich Concept
Deelnemermeer foto’s :D
volgend jaar ben ik er ook weer bij
Dietrich Concept
Deelnemerok dat lijkt mij ook wel de beste optie dan
dan gaat hij er bij mij ook tussen uit
en dan weer opnieuw laten chippen bij EDSwant ik had nu dus het verkeerde programma er in
die zonder DPF
en ook wel de EGR uit -
AuteurBerichten