Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Straks naar Utrecht! Reünie van ons pokerforum :D
Eerste 6000km er alweer op zitten, en tot nu toe geen olie verbruikt. En loopt nog als een zonnetje. Ben benieuwd wat het wordt als het DPF er onder weg is en hij gechipt wordt naar 220pk -500Nm :P En ik vind het nog elke keer een genot om er naar te kijken, wat zijn ze mooi!
@ronnybb2 wrote:
Dan moet je wel nog opzoek naar een setje tweeters. De originele blaas je zo op haha:P
Tweeters… dat is het woord waar ik naar op zoek was. Waar is dit precies voor. Bij sommige setjes zie ik ze er bij zitten. Bij andere weer niet. Begrijp dat het dus wel een soort van “vereiste” is ?
De tweeter is het gedeelte wat voor de hoge tonen zorgt. Hoge tonen zijn richtingsgevoelig en dus beter om meer op oorhoogte te plaatsen. Vandaar dat ze in composetjes los zitten van de woofers. Veel boxen hebben de tweeters in het midden van de conus. Dus een verplichting is het niet. Het is alleen beter voor het geluid.
1.) C00kie (Y30DT)
2.) Kimmiej666 (Y30DT)
3.) Hans Schoeber (Y30DT)
4.) lucien (Z30DT)
5.) Nor (Y30DT)
6.) Zeke (Y30DT)
7.) DG80 (Z30DT)14 januari 2014 om 09:10 In reactie op: Iemand ervaring met verlagen Vectra C GTS met IDS+ CDC #18173674@johan1979 wrote:
@lucas1975 wrote:
een opc heeft idd “sportveren” volgens mij liggen die 2 cm lager.
is dat in vergelijking met een standaard vectra of een gts?
ik heb in ieder geval geen IDS
gr. johan
Elke Vectra C2 heeft een IDS onderstel, alleen de 2.8 turbo en 3.0 CDTI werden standaard met IDS plus uitgevoerd.
http://www.autoweek.nl/rijimpressie/474/opel-vectra
Verbeterde response
Opel heeft de wielophanging voor en achter aangepast waardoor ook de besturing erop vooruit gaat. We bespeuren meer gevoel maar het systeem heeft vooral aan directheid gewonnen. Dat laatste heeft te maken met een preciezere afstemming van de schokdempers. Bovendien monteert Opel een kleiner stuur wat de enthousiaste automobilist alleen maar zal toejuichen. Nieuwe lagerschalen in de wielophanging zorgen voor een soepeler karakter, een nieuwe stabilisatorstang voor beperkt de wrijving en rolbewegingen. Het stuur laat zich helaas niet zo ver naar de bestuurder toehalen, in de Passat is dit bijvoorbeeld wel mogelijk. Het onderstel doet zijn werk in stilte, de klappen die het wegdek doorgeeft, worden in elk geval geruisloos opgevallen. We reden zowel de diesel als de V6 turbo met het IDS-plusonderstel, met elektronische demping. In de sportfunctie van dat systeem wordt niet alleen de demping straffer, ook de besturing wordt directer en de motor reageert gretiger op het gaspedaal. In de benzineversie voel je dat laatste beter dan in de 1.9 CDTI, de demping wordt bovendien erg hard. Maar dat is natuurlijk een keuze die je als bestuurder maakt, door een druk op de Sportknop. Standaard heeft elke Vectra een IDS-onderstel (Interactive Driving System), met McPhersons voor en een viervoudige ophanging achter, ABS, Cornering Brake Control, elektronische remkrachtverdeling en traction control. De toevoeging plus met Continuous Damping Control (CDC) is echter als optie op meer uitvoeringen te bestellen, de elektronische demping tilt de rijeigenschappen net als bij de Astra naar een hoger plan. IDS-plus is standaard op de 2.8 V6 Turbo en de 3.0 CDTI, en kan besteld worden op de 2.2, 2.0 Turbo en de 150 pk sterke 1.9 CDTI.
Wat gaaf! Heel veel succes, hoop dat alles spoedig verloopt.
Welkom! Vervelend dat je al zoveel problemen hebt gehad met jouw Vectra.
Ook niet een hele plezierige reden om veel kilometers te moeten maken, hoop voor je dat die kilometers snel niet meer nodig zijn.
Staat echt super die zwarte kleur op een C, hele mooie B ook!
Vind het best knap dat je op je 19e al lang met een auto hebt rondgereden!
Zo jij bent snel op jouw kleine pikkie getrapt! Het na twee terecht kritische posten voor gezien houden is best een beetje triest.
Jammer inderdaad dat hij niet een how-to heeft gemaakt.
Persoonlijk hoeft hij van mij ook nooit uit, maar mijn vriendin kan niet zo goed tegen de droge lucht. Wel behoorlijk irritant als je voor je gevoel dat hele mechanisme aan gort moet duwen om deze functies te bedienen.
Werkt niet echt soepel maar door heel hard indrukken werkt het inderdaad! Knop komt er zowat scheef op te zitten :P
@ElRenegado wrote:
klopt… ligt aan de middelste ronde knop…
Had ik ook, dus via ebay andere besteld,
gaat de oude weer werken op het moment dat ik het pakje ontving.heb hem wel gewisseld, maar de “nieuwe” werkt net zo beroerd,
het lijkt wel alsof je de knop door het dashboard moet duwen.afhankelijk van type en bouwjaar (haal je oude unit er even uit en post de nummers die erop staan) heb ik er dus nog 1 liggen.
Ga hem er zo snel als mogelijk even uittrekken, dan laat ik het weten!
Wat een boel mooie stations! Vind de B1/B2 ook een erg mooi model.
Lees hier toch wel dat veel de weglegging van de C minder vinden, heb zelf een IDS-plus onderstel (is volgens mij standaard op de 3.0 CDTI) die ik in sportstand toch behoorlijk strak vind sturen!
Als mijn auto professioneel gepoetst is zal ik ook eens foto’s in dit topic plaatsen, hij heeft nu ook ander velgen met winterbanden die ik mooier vind staan dan de velgen op mijn avatar.
@jraaf wrote:
Yep, zo zou het moeten werken. Doet je knop het wel? Da’s nog al een knoppie wat wel eens kapot wil gaan.
Groet jraaf
Hij “klikt” wel net als de centrale knop van de dvd90. Is dit iets wat ik zelf kan maken of is het verstandig dit door de dealer te laten doen?
@speaker wrote:
Was idd druk in gesprek met vrouwlief. ;)
Maar je vec kwam me wel bekend voor!! :thumb
Was een aardig stukje wat we elkaar gevolgd hebben (ruim 30 km volgens mij)
Volgende keer (bij mooi weer) ff stoppen bij t tankstation in Huizen!! :thumb
Mijn zoontje vond het geweldig samen met een andere Vectra een beetje te “scheuren”! Wij zijn doorgereden dot Delft, toen vond hij maar dat wij een andere Vectra moesten zoeken.
Volgende keer idd even stoppen, ben toch wel benieuwd naar al jouw modificaties! Ben ook nog heel wat van plan.
Hele dikke Vectra gespot! Weer liet het niet echt toe (bij de stichtse brug regende en waaide het behoorlijk) en dat kreng was weer aan het regeneren maar toch even een stukje mee opgereden. Heb nog geclaxonneerd, maar denk niet dat de heer Speaker mij heeft herkend (ben natuurlijk ook nog maar recentelijk lid). Was van knooppunt Almere tot de afslag ring Utrecht Noord.

Wat mooi gemaakt zeg die aux-aansluiting! Is dit op een cd70 of dvd90?
Zal wel 5×110 zijn. Volgens mij hebben alle vectra’s die maat.
Fing brute auto man :thumb
Ik kan je sowieso aanraden je onderdelen bij parts2clear op ebay te bestellen. Origineel en scheelt echt honderden euro’s.
Heb gelijk even gebeld met KCP, zij gaven mij aan dat er ze er een paar in onderhoud hebben waar ze vrij zeker van zijn dat die geen DPF hebben. Maar ben er zelf wel van overtuigd dat mijn auto een dergelijk filter heeft.
Nog heel even een maandje sparen en dan die bende er onder weg laten halen, en als hij daar dan toch staat gelijk de motor wat laten kietelen :jerry (heb al wel eens waarden voorbij zien komen van 220pk + en 450nm + :D )
Jraaf hier kan ik wat mee :thumbup
Bedankt voor dit uitgebreide informatieve antwoord :D
Wanneer mijn benzinemeter al een tijdje knippert en de boordcomputer al zegt dat ik nog 0km kan afleggen krijg ik toch maar 53 liter in mijn tank. Fabrieksopgave geeft een tankinhoud van 60 liter aan, is dit een bekend verschijnsel? En is er eventueel iets aan te doen (vlotter)?
Echt gaaf zo’n dubbele uitlaat :thumbup
Gisteravond rondom Hoogeveen gescheurd met een verstandelijk beperkte kennis die helemaal gek van auto’s is. Vandaag naar Lelijkstad om te flashminigolfen, straks naar de wasbox.
-
AuteurBerichten