Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
volgens mij aan vervanging toe.
had overlaatst ook een tik in mijn rekord, dacht ook al aan de ergste scenario’s…
na een grondige luistertest vond ik toch dat het geluid had hardste klonk thv de koppelomvormer, 2 van de drie bouten waren losgekomen en één raakte het blok…
viel dus al bij al nog mee.
kijk je bougies eens na, een kapotte bougie kan ook venijnige tikken geven…..
had in mijn manta-A lampen van een audi 100, dat waren hallogeens ipv de gewone ballonnetjes die er origineel in zaten. (audi 80 past ook)
kan zijn dat bmw ook in bepaalde serie’s die maat van lampen had zitten…..zit hier nu als opel fanta …..
heb al meer thermostaten gehad die open bleven staan dan dat er dicht bleven,
je hebt er ook die op 70 graden al opengaan, staat er ergens op.grtz ziggy
ook een andere koelwaterslang…..
speling op de verdeleras ?
best altijd de problemen die je al kent oplossen (uitlaat), dan alles op punt stellen, kleppen,kontaktpunten, ontstekingstijdstip, …..
dan kan je pas zoeken naar een probleem…. als het er dan nog is.
grtz ziggy
heb hem een jaar of acht geleden verkocht omdat ik de tijd toen niet had om hem de nodige renovatie te geven.
is beland bij iemand met restauratieplannen maar heb geen idee naar waar hij is gegaan….heb er vijftien jaar van genoten…. was mijn eerste auto, gekocht met mijn eerste loon.
grtz ziggy
origineel gepost door babyblue
Ik ben nog nooit een baby blauwe manta tegen gekomen behalve die in mijn garage.:P
Maar ik ben ook mar net 1 jaar manta eigenaar.heb ik vijftien jaar gehad, met origineel witte binnenbekleding !



foto’s zijn ondertussen 23 jaar oud…..
origineel gepost door Kermitkiller
:o dit noemen ze nu een gouden vondst zo zullen er in nederland er nog wel eens een paar staan je zal de gelukkige maar zijn onduidelijke of geen foto,s willen niet zeggen dat je geen interresse moet tonen dit heb ik met m,n celia ook gehad stond ook op marktplaats en geen foto,s erbij wel van een oud vrouwtje geweest die was overledenverder een prachtige ascona en hou hem lekker origineel :thumbup:thumbup:thumbup
hier nog een piccie van me celica die ik bijna op de dezelfde manier vond

en nog eentje hoe hij er nu bij staat :wub:wub:wub:wub:wub

de manta A en de celica liftback waren de twee modellen waar ik naar op zoek ging na het behalen van mijn rijbewijs…. het is een manta geworden omdat de celica’s die ik vond wat te rot waren.
wel grappig ze bij jouw samen te zien staan !in belgië moet op alles een mistlicht, de achteruitrijlichten zijn volgens mij nog steeds niet verplicht.
zit er benzine in je auto ?
ben wel nieuwsgierig naar het verhaal dat er achter zit….
vind dat hij met de originele varajett carburator al gek genoeg doet….. heb dus geen ervaring met solex.
kijk uit naar de foto’s.
grtz ziggy
was tien jaar geleden €150 voor de klepzittingen, daarbij kwamen nog de werkuren.
kleppen moesten niet veranderd.grtz ziggy
rijd momenteel met een cih zonder geharde klepzittingen op gas maar moet om de 3 a 4000 km de kleppen stellen of hij begint in te houden.
het beste is toch om de kop bij een revisiebedrijf te laten voorzien van stalen uitlaatklepzittingen.
dan hoef je niet konstant de kleppen te stellen.grtz ziggy
heb ooit het zelfde gedaan met een golf 1 bij ons in het jeugdhuis….
origineel 13 duim toch een C rekord ?
kan je met een foto verduidelijken welk onderdeel je juist bedoeld dan zal ik eens kijken of ik daar nog een intact exemplaar van heb.
je mag het dan wel gratis hebben, je gaat al genoeg brandstofkost hebben als je er voor naar antwerpen komt.rekord E1 heb ik nog wel liggen als dat past.
stel de vraag eens aan de verkoper, dan ga je het snel weten…..
bij de c-rekord zaten er 5 gaats wielen onder de sprint.
hoelang is het geleden dat je kleppen geregeld zijn?
inhouden en onregelmatig lopen kan daar ook met te maken hebben…grtz ziggy
-
AuteurBerichten