Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
slecht kontakt in je bedrading van je lpg misschien…
start hij op benzine wel goed?
origineel gepost door wingersv
mooie rekord :)
word goed aangepakt :thumbup
heb je er verder nog plannen mee? of blijft ie origineel?grt een mede e1 rijder
de enige wijziging is de 5-versnellingsbak, voor de rest vind ik hem wel mooi en goed zo.
heb ook nog 2x een tweedeurs versie maar ik heb toch meer een zwak voor de vierdeurs…… ’t zal de leeftijd zijn :D
grtz ziggy
spuit mijn auto’s ook steeds bij met van die motip busjes, zet er wel nog een vernis op in2K versie dan word het weer beresterk wat vooral voor je steenplaat belangrijk is….
en de geweldige glans niet te vergeten :Dpost er eens een foto van dan weten we waarover je het hebt want op de 19n heb ik origineel geen electrische choce geweten en elektrische nadieselklep staat wel op meerdere type’s carburator…
heb ondertussen uitgevist dat een 1900 een rood tandwieltje heeft en een 20s een geel.
het gele zit er bij mij in maar mijn kilometerteller duid een dikke 10% te weinig aan.
de motor en de as komen van een automaat, hebben die soms nog een langere verhouding in de achteras ?gespot op youtube ( :
commodore 2500s 5 cm
rekord 2000s 4,5 cm
rekord 1700 nog een maatje smaller…..volgens mij is er inderdaad diameterverschil maar zal deze week eens vergelijken….
is wel zo, daarvoor is ooit de viscovin uitgevonden en ook de elektrische, (vroeger waren het altijd vaste) maar of dat nu spectaculaire verschillen geeft weet ik niet……
87°
als je thermotstaat opent op 82 kan je motor toch nooit warmer worden….
dacht dat er bij mij zelfs een 92° in zit.origineel gepost door deziggy




mijn nieuwste aanwinst !
nu te vinden in het te koop topic !
zal aan de 83° liggen…..
nieuwe thermostaat ook defect, vin kan het niet zijn, alle andere factoren zorgen voor een slechtere koeling, alleen de thermostaat kan ervoor zorgen dat hij niet op temperatuur komt.
heb mijn viscovin vastgezet, draait dus altijd mee en mijn motor komt toch mooi op temperatuur.
enige mogelijkheid is volgens mijn thermostaat.grtz ziggy
de kick down word aangestuurd door de kickdownkabel, het vacuum zorgt ervoor of de bak op andere snelheden schakelt afhankelijk van hoe diep je het gas intrapt.
diep intrappen is laat schakelen, zachtjes intrappen is vroeg opschakelen.
schakelt hij altijd het zelfde dan heb je een vacuumlek!grtz ziggy
vermoedelijk vlotterkamer die overloopt omdat de vlotternaald niet afsluit…… door vuil.
stond al tien jaar in een schuur als aandenken aan een overleden grootvader, maar aangezien dat ding niet beter werd van het staan en het ook nog plaats innam die nodig was….. is hij bij mij terechtgekomen !
wel leuk als je resultaat ziet van wat je doet ( :
interieur is steeds bedekt geweest onder zetelhoezen en tapijten, dus nog als nieuw.
ziggy
ben er nog aan bezig, anderhalve week geleden zag hij er nog zo uit.

grtz ziggy




mijn nieuwste aanwinst !
die van een 1900 en een 2000n zijn dezelfde, die van een 2000s is een andere.
was vergeten te vermelden dat het om een 2000s ging.origineel gepost door boyanka
:agentwaarom heb je dat tandwieltje gewisseld? als je het blok en de achteras wisselt veranderen je omwentelingen in je bak niet tenzij je daar de tandwielen in heb veranderd.volgens mijn informatie zijn de bakverhoudingen allemaal de zelfde, maar maakt de achterasverhouding het verschil dus is er ook een verschil in verhouding tussen het toerental van de wielen en de secundaire as van het bak waar de kilometerteller op aangesloten is.
welke kleur hoort waar bij ?
gaat zijn volgens het principe van uitzetting vloeistof bij warmte.
die schroef zit vlak tegen de radiator en heeft veel vinnen voor een optimale warmte overdracht.bij mijn schroef was de vloeistof blijkbaar afwezig……
heb de mijne de voorbije week geblokkeerd met bouten want in de file liep de temperatuurmeter aardig richting rood…
als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.
-
AuteurBerichten