Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bestaat in belgië een berekeningsformule voor aan de hand van het wagengewicht, normaalgezien moet je dat voor je werk weten bjorn….;)
aan jouw ?
je hebt er ook niet het metalen of plastieken frame rond je schroef zitten, als je radiator al nipt is kan dat verminderd rendement van je schroef best wel de doorslag geven…
waar heb je je stroom voor de lpg afgetapt?
aan je bobijn heb je alleen bij het starten 12v, anders 9volt, niet genoeg om je kleppen goed te openen…..die kleur heb ik net niet in voorraad…. ;)
in een manta-A zat nooit een 20s…..
bij rekord’s zit in de 2liter S en de 2 liter E een bredere radiator. in de 1700 en de 1900cc zit er in de rekords een smalle, tenzij voor een automaat, die hebben altijd een brede.
heb je een vaste koelvin of één met viscokoppeling ?
een te grote radiator kan het ook niet zijn, heb een jaar rondgereden met een 1700 met daarin een radiator van een 2 liter automaat met een net in met verbeterd rendement en die kwam ook mooi op temperatuur…..
wat weet ik niet maar je hebt iets over het hoofd gezien !
vroeger hadden alle auto’s een vaste vin en die kwamen ook mooi op temperatuur…..
commodore c past allesinds ook onder rekord E1 & E2….
origineel gepost door Uniek
ze zijn bij de mijne al vervangen door flexibele metalen slangetjes:agentzie topic
vind er niets van in dat topic…….
best de tank er onderuit halen om de slangetjes te vervangen.
die slangetjes zijn altijd slecht na de vele jaren, heb ze bij al mijn rekords al moeten vervangen.de aansluitbuisjes boven aan de vulleiding kunnen er eenvoudig afgeroest zijn…..
zijn er normaalgezien twee, ééntje met een lange slang die tot achter je tank loopt en ééntje waar de leidinkjes die van dat half maantje komen naartoe gaan (met onderweg wel een T tussen)had via facebook iemand in australië leren kennen die de eigenaar is van één van de vijfhonderd, vandaar mijn plotse intresse….
grtz ziggy


op de bagetjes na rechtsvoor lijkt hij wel af, daar heb ik alleen nog de juist clipsen voor nodig …..

nog een beetje gereedschap opruimen.

het lijkt wel of die vijf-versnellingspook er altijd gestaan heeft :D
de opener van de achterklep is een andere, die staat uiterst links onder het dachboard, denk dat opelforever de juiste oplossing gaf, er zit inderdaad centrale vergrendeling op.
bedankt voor de info !

bumper eraf, alle roest bijgewerkt, epoxiprimer opgezet…
de benzinetank ook in de epoxi gezet met een laagje bitumen erover.
al wat meer kleur op maar tegen dat ik aan mijn spatbord begon was mijn spuitbus leeg…

kontje komt er al terug proper voor en de trekhaak hangt eronder

hij knipoogt al ( :
kofferdeksel heeft inderdaad een héél andere vorm.
een liefhebber had hem toch ook kunnen vinden ?
de kansen zijn toch gelijk.origineel gepost door toppertheo
hallo,ben wel al beetje bekend hier op het forum maar heb me tot nu toe eigenlijk alleen met C kadettjes bezig gehouden maar sinds vrijdag ben ik de trotse bezitter van een rekord, volgens mij is dit het E1 type toch
er ligt een 3.0E motor in zoals jullie wel gezien hebben maar helaas is deze motor overleden dus zal ik er een andere in moeten hangen :(
gelukkig heb ik al een 3.0E liggen die volgens de verkoper prima is dus die gaat er in samen met een 4 bak met electrische overdrive want heb vernomen dat deze de langste overbrenging heeft van alle opel versnellingbakken en ga er vanuit dat deze motor het rekordje makkelijk kan trekken dus mag wel wat langere versnelling hebben op de snelweg.dan nu de vragen:
heeft toevallig iemand een idee wat er nog meer om de versnellingspook moet komen want ik mis wat maar weet eigenlijk niet wat er omheen hoort.toevallig nog iemand die het deksel van de zekering kast heeft liggen want ik heb er geen.
het onderste raamrubber van de beide voor deuren is gescheurd en lekt dus behoorlijk, iemand een iedee waar dit nog verkrijgbaar is??
ook heb ik ruimte op een pen die verbonden is met het wiel aan de bijrijderkant en aan de stuurstang, iemand een idee of dit nog nieuw verkrijgbaar is of andere oplossing??
dit was het wel voor eerst even maar komen vast nog veel meer vragen.
alvast bedankt voor de reacties.
groeten Theo.
ziet er een mooie uit, miszie niet direct iets aan de minder mooie kant.
het is één van de laatste E1’s.
je rechts achterlicht is van een oudere.
denk dat er in je auto origineel een automaatbak zat en dat ze daarom het pookgat uigezaagd hebben.
aan een andere middenconsole en een klepje voor de zekeringenkast kan ik je wel helpen.
aan de besturing dat zal de valse pitmanarm zijn, klassiek geval zijn nog nieuw bij opel te krijgen maar kosten wel wat.
je kan ook een achteras zoeken met een langere verhouding.
weet je welke er nu onder zit?da’s de kunst van het vinden…..
maakt toch niet uit wat de vinder ervoor betaald heeft, de enige vraag is: is hij zijn prijs waard of niet?mooie foto van een mooie auto !
is gewoon de bedoeling dat hij weer dertig jaar meegaat ( :
vind hem mooi zo, heb er juist nog een trekhaak onder gemonteerd…grtz ziggy
dankjewel !
de antracietgrijze vind je ook bij projecten.
mijn wagenpark, de goude en de zilvere gedemonteerd en bij de onderdelenstock ( :












mijn nieuwste aanwinsten, de bovenste vind ik een hele mooie en wel haast full option maar heeft al wel veel kilometers gelopen (230.000)
de onderste vind ik niet zo mooi maar heeft slechts 92.000 gelopen en heeft een 5 versnellingsbak.
ga van de 2 samen 1 superrekord maken $$

grtz ziggy
-
AuteurBerichten