Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
moet je er normaalgezien gewoon kunnen uitwippen …..
kan ook zijn dat het relais wat stroef gaat en niet altijd kontakt maakt….
het kan zijn dat het schoepenwieltje van je pomp versleten is waardoor ze niet genoeg druk en of debiet geeft maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
best haal je je radiator eruit en spoel je hem eens van onder naar boven en van boven naar onder, je herhaalt dit tot er alleen nog helder water uitkomt….
als de slangen er toch af zijn kan je metteen ook je motor spoelen en je verwarmingsradiatortje.
die productjes daar geloof ik niet erg in, het is meestal roest wat zich overal vastzet en dat los je liefst niet op met een productje want dan gaan er dingen ook oplossen die dat niet moeten doen.
grtz ziggy
koelcircuit eens helemaal spoelen en dan nog eens zien.
bij normale bedrijfstemperatuur staat het wijzertje verticaal en niet juist boven het blauw, temperatuurstijging na het stilleggen is volkomen normaal


was nochtans origineel een rekord 1700, er kunnen natuurlijk in de loop der jaren onderdelen zijn overgebouwd door de vorige eigenaren…
de kofferbakopener was nochtans origineel opel maar kwam misschien uit een ander opel model ?
grtz ziggy
had destijds zulk een alluminium strook tussen de achterlichten, een mat zwart gespoten kont, had ook een electrische koffer opener, verstralers, mistlampen, vinyl dak, achterste zijraampjes die openklikten…..
die radiatortjes raken regelmatig verstopt, eens goed doorspoelen kan al wonderen doen !
2 falende terugslagkleppen…..
afstellen van de automaat of van de selectorhandle ?
ik rijd gewoon met een 20s die heeft een 70liter lpg tank.
op de snelweg tegen 125 km/h doe ik daar 700 km met, bij afwisselend gebruik haal ik er toch nog 600 km met.
heeft wel een vijfversnellingsbak…
in een rekord die een paar honderd killo zwaarder weegt dan je kadett.het is wel geen opel maar toch een mooie reportage van iemand die zijn wagen naar elektrisch ombouwde.
http://www.electricvolvo.com/ElectricVolvo/NL/Archief.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
24 december 2011 om 10:41 In reactie op: schurend geluid in getrag 240 in 2e en 4e versnelling #17938652oliepeil al nagezien ?
ik stelde gewoon in vraag of de gehele ombouw wel interresant was alleen om andere velgen te plaatsen, als je de onderdelen niet hebt liggen gaat het toch al snel wat kosten….
het heeft weinig met mijn mening te maken maar met afwegingen.
heb ook nog nooit remkracht te kort gekomen bij mijn rekords maar kan volledig begrijpen dat als je met zwaardere motoren begint te rijden extra remkracht wel van pas komt maar daar ging de topicstarter zijn vraag niet overdacht ik.grtz ziggy
vind het nogal omslachtig om dat alleen te doen om die reden, je gaat volgens mij vrij veel moeten veranderen, de remschijven zijn groter van een commodore, dus andere remklauwen, daar zitten dan weer grotere zuigers in dus word het ook een andere hoofdremcilinder, voor die grotere hoofdremcilinder heb je ook een grotere remservo nodig,enz…..
dacht dat die bmw velgen al verder naar buiten kwamen dan de originele opelvelgen.
grtz ziggy
waarom wil je je rekord naar vijfgaats ombouwen ?
grtz ziggy
zuid afrika….
vorige week mijn tank van 70 liter leeggereden en er ging bij deze dertigjarige nog vlot 72 liter in :thumb
@Yiasya wrote:
Gisteren de achterruit verwarming proberen te fixen van de gele Rekord.
Er stond geen prik meer op de draden wanneer de schakelaar aan werd gezet.
Dat probleem is nu verholpen, helaas werkt het nu nog niet :swearVandaag ga ik de contactjes opnieuw solderen. Hopelijk werkt het dan.
Zo niet…zijn de achterruiten van een Rekord E1 nog nieuw te krijgen?tweedehands vind je ze nog wel, ik heb er bijvoorbeeld nog een stuk of vijf liggen maar antwerpen gaat wat uit de richting voor je zijn denk ik….
grtz ziggy
dat probleem heb ik al jaren, al enkele keren een andere alternator gestoken.
dan is het probleem weg maar komt na enkele weken terug.
rijd nu al een jaar of vijf (80.000KM) zo rond, heeft nog nooit problemen gegeven.grtz ziggy
weet niet of het bij een automaat zo is maar bij een manuele versnellingsbak is de extra versnelling een overdrive waarin je weinig kracht hebt, dit is een versnelling die niet bedoeld is om op te trekken maar om bij autostraderitten het toerental te verlagen en zo het verbruik en de sleet te minderen.
met een caravan erachter ga je waarschijnlijk in de overdrive gewoon terug afzakken.grtz ziggy
heeft een dieselbak geen verschrikkelijk korte versnellingen ?
aan het koppel doet dat niets, aan je verbruik gaat dit wel wat doen als de vier een overdrive is.
maar als het om iets te trekken is gaat het niets helpen integendeel omdat een overdrive kracht in snelheid omzet en da’s dan het tegenovergestelde van wat je nodig hebt.je kan nooit meer koppel of pk’s aan je achterwielen hebben dan dat je motor levert.
grtz ziggy
achteras van een 1900 monteren, die heeft een kortere verhouding zodat snelheid in kracht word omgezet en je dus makkelijker iets kan trekken zonder dat je snelheid afzakt.
je toerental gaat wel wat omhoog gaan en daardoor ook je verbruik.grtz ziggy
bijkbaar zijn ze daar heel creatief in het verwisselen van motors, de helft van de te koop aangeboden rekord’s rijd met een mercedes, nissan , mithibushi motor rond…..
let op als je + aftakt aan de bobijn ,als je nog ontsteking hebt met kontactpunten heb je bij het starten 12v en bij het rijden slechts 9v.
ik had een gelijkaardig probleem en dat lag aan dat kastje dat op inductie van je ontsteking werkt en bij uitval van de motor automatisch de klepjes sluit. -
AuteurBerichten