Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mike Sanders vet.
elke test de beste, :thumb is wel lastig te verwerken daar het warm moet,
maar met een kleine investering in gereedschap
geef je je auto de ultieme behandeling in elke hoek.
Ik zelf doe daarna eens per jaar :thumb met de tectyllans nogmaals lijnzaadolie :thumb
erin in de gehelw auto en schermen balken enz,
zodat elk hoekje en gaatje gesmeerd blijven en alles soepel blijft.Zo blijven hier alle 29 auto,s goed en roestvrij
De 50 jaar oude zijn met vroeger dinitrol behandeld en in de latere jaren met mike sanders fett en
krijgen tevens een jaarlijkse herhaling met lijnzaadolie
en zijn alle roestvrij en in concoursstaatVolgens mij is dit meer een gevalletje van>
(start deuntje van goede blowersmuziek op)Ik rookte me een joint, en ik ik werd high.
Ik had een orginele witte Astra diesel,
maar ja ik was high.Keek door de raam naar buiten en zag de Audi van de buurman staan.
Nam nog een trekje van mijn joint, because i got high.Ik jatte zijn bumper because i got high.
Past hem om mijn Astra, beacause i got high.Ik spacede naar de aHeuts, beacuase i got high.
kocht daar kilo,s polyester en plamuur, because i got high
en en plammuurde en schuurde mijn Astra, ja ja.Maar toen schrok ik wakker uit mijn high.
Ik zag een verneukte Astra en dacht WHY.Ik zette haar op Marktplaats en everyone Cry-ed
Because i got high, because i got High.:afro :afro :afro :afro
idem hier van de 3 b-kadettjes op lpg op tot de e-kadett op lpg.
Sleutel om en lopen ALTIJD!!! :thumb :thumb :thumbBeetje dure deelnemer voor de carbagerun… :cry :cry :cry :cry
Gisteren en vandaag lekker de aanhanger afgebeten, ontvet en volledig opnieuw gelakt,
zodat ze weer netjes uitziet en een tijdje langer meegaat
Tevens de assen gesmeerd en van nieuwe bandjes voorzien ;) ;)
Kan de aanhanger normaal geen dag missen in verband met de minigraver die er normaal op staat,
deze is nu ook eruit voor onderhoud, kan ik morgen vroeg weer ophalenMerry Christmas Anyone ;) ;) ;)
LPG erin verdien je zeker terug binnen een jaar als je 35xx a 40xxx per jaar rijdt.
Berekening
benzinekosten 3500liter x 1,70 = 5950 euro aan benzine.
kosten lpg 4000liter x 0,80= 3200 euro.5950 – 3200 euro is 2750 euro VERSCHIL wat je GOEDKOPER UIT BENT.
Laat de installatie 2000 euro kosten en je 20 euro per maand duurder uit bent,
heb je het eersrte jaar 500 euro bespaard, rijd je er dan nog een jaar mee door
heb je puur en alleen aan brandstof al een dikke 3250 euro bespaard,
tel je er dan nog een jaar bij zit je op een 6000 euro,
laat je dan ook 1000 euro onderhoud aan de astra plus lpg-installatie gedaan hebben
leverd op LPG rijden in 3 jaar tijd je 5000 euro op. ;) ;) ;)Tel je dit door naar 5 jaar praat je over een kleine 11000 euro aan brandstofkosten-besparing.
Doorrijden gaat dan zeer veel geld opleveren,
zoveel dat de paar honderd euro afschrijving van de astra-f in
financieel opzicht geen rol van belang spelen,
daar de brandstofbesparing als je haar echt 5 jaar houdt een 11000 euro is.Mooi voorbeeld hier op het forum het bewijs van onderhoud, poetsen en bijhouden,
en je met de juiste tectylbeurt zo een astra makkelijk naar zeer hoge kilometer standen op lpg.
Zie bv Kadastra met zeer respectabele kilometerstand op lpg king: king:@InjectTheVenom wrote:
Ik ben op zoek naar een nummer en kom er maar niet uit van wie of wat de titel is. Het enige dat me nog bij staat is dat er een serie zware gitaren in zitten en een stukje van het refrein gaat ongeveer zo: “into the valley… into the ocean… into the river…” met een heel koor aan stemmen dat de zang doet en sterker aanzwelt op de woorden valley, ocean en river.
Iemand enig idee misschien ookal is de omschrijving wat gebrekkig?
Het doet mij heel hard denken aan Billy Joel – The River Of Dreams


Minder waard wordt die er zeker niet van,
Al helemaal niet met de huidige brandstofprijzen,
Daarbij menige oldtimer opel heeft zijn derde of vierde leven aan de lpg-tank te danken
Ik rij hier met de e-kadett sedan jaarlijks een 75xxx ALLEEN op lpg,
meestal met de aanhanger erachter en een mini-graverHeb de onsteking afgesteld staan dat die optimaal op lpg staat,
de gehele cabarateur is vervangen door
een gasmengstuk met hieraan de gasklep,
resultaat nooit geen uitgedroogde cabarateur meer of ellende met de vlotter,
dat is het voordeel van volledig op lpg rijden
ik heb geen benzine-brandstofstyeem meer nodig.
Tevens is door de optimale afstelling van de eigenschappenn die lpg heeft,
het brandstofverbruik gemiddeld 1 op 13Om nooit stil te komen staan met een lege lpg-tank heb ik
twee 90 liter tanken lpg in de kofferbak liggen met allebei een aparte
vulnippel en een tweede afsluiter + relais zodat als de eerste leeg is ik om kan
schakelen naar de tweede tankSucces en veel plezier met goedkoper tanken king: king:
Das wel K**
Ik zou wel eerst voor het plamuren met een slagtrekker
je dorpel zover mogelijk terug naar buiten trekken
en dan de laatste mm opvullen met plamuur en strakzetten
Voor een 20 a 30 euro heb je al een redelijk goede slagtrekker.Succes ermee ;)
LPG G3 ERIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rijdt heerlijk !!! en Astra,s kunnen er heel goed tegen
Tevens heb je dan het voordeel van een nieuwe installatie.
op een motor die zeer weinig heeft gelopen. !!!!!!!!!!Verkoop is ook een optie maar zo als je hier meermaals hebt kunnen lezen is een astra met zo
een lage kilometerstand redelijk zeldzaam, dus bij verkoop ook gewoon zeer hoog inzetten.Succes :afro
Lijkt me die ideale kadett voor in de sneeuw, :afro :afro
DIKKE Sneeuwschuivert zit er al op :thumb :thumb king: king: king: king:Dit is gewoonweg HARDE-plasser werk 8) 8)
Gaaf Kleurtje Blauw ook :thumb :thumb:thumb :thumb
ik heb wel zin een een biertje
Heeswijk is hier maar een kleine 70km vandaan king:
:jerry :jerry :jerryEerste wat de rechter vraagt of jij een aankooopkeuring bijvoorbeeld bij de ANWB hebt laten verrichten,
Als je dat niet gedaan hebt wordt het al zeer moeilijk om aan te tonen
dat jij aan je onderzoeks-plicht hebt voldaan,
daar bij deze keuring de gebreken met aangrenzende zekerheid wel gevonden waren,
en je van aankoop af kon zien.
en kan de verkoper zich afdoen met de mededeling dat hij mondeling de gebreken heeft verteld,
en daar de aanschafprijs van 700 euro daarop gebaseerd heeft.
Het is dan aan jou te bewijzen dat dit niet zo is, daar jij de eisende partij bentEvenwel wil ik je succes wensen met de procedure :thumbup
Welkom Rob
zeer benieuwd naar :kewlpics :kewlpics van de corsa
groeten van Paul
@Raluph wrote:
kadett e 5 deurs grijs…..Rond half vier op de A2 ter hoogte van de maas (reed brabant binnen)
Als dit een geheel originele grijze met wieldoppen zonder rechter buitenspiegel was ben ik dat geweest :thumb :thumb
100% PURE OPEL-PORNO :wub :wub :wub :wub
Welkom Ed :thumb
Alvast gefeliciteerd!!! Morgen weet je waar Abraham de mosterd haalt ;) ;)
Heel veel leesplezier hier
en :kewlpics :kewlpics :kewlpicsGroeten van Paul
Beste McKaamos
Qua bolkoppen heb je gelijk
het beste de bouten meepakken daar de kop idd iets scheelt.
Het plakbandje is puur om te centreren,
anders zouden de plastic centreerringen in alu-velgen ook gaan vervormen
daar dat tenslotte vaak ook maar een paar mm plastic zijnIk gebruik er altijd afplaktape van tesa (schilderstape) voor,
die zit muurvast als die een keer nat is geweest
en die kun je perfect recht rondom het randje van de naaf draaien,
ikzelf draai altijd twee maal rond, je moet alleen zorgen dat je netjes plakt,
dus dat de uiteindes elkaar niet overlappen en recht afgesneden zijn.Naafgat is op te vangen met een plakbandje ertussen>
Werkt perfect en geen trillingen.@McKaamos wrote:
Daarbij heb je speciale bouten nodig, want VW gebruikt M14x1,5 R13 bolkoppen en Opel gebruikt M12x1,5 60graden konische koppen. Als je je Opel bouten gebruikt, loopt dat geheid los en verlies je dus je wielen onderweg. VW bouten krijg je niet eens in de naaf geschroefd.
.Niet helemaal juist.
Bij VW zijn alle!!! 4 gaats onderstellen M12 en alle!!!5 gaats onderstellen M14
Daar ik aan neem dat dit over 4gaats gaat passen de bouten gewoonHeb zelf nu onder de winter-kadett ook verbreed stalen golf3 velgen zitten met winterbanden en orgineel ET38
En de kadett turbo staat op 15inch G60 wielen van VW, Verbreed naar 8J en 9j
dus flinke belastingen op de bouten
Zelfs bij dik 230 nergens last van en heeft toch al menig circuit en drift kilometers afgelegd ( +- 12.xxx km)30 november 2012 om 18:14 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717088@lemmuh wrote:
Oh, het is geen geheim hoor king:
Dit is een kantelbrug van AutoVip, en in dit geval de 1700 kg versie.
Hier een link waar ze te koop zijn voor €890,-
http://www.tools.vocor.nl/index.php?item=autovip-kantelbrug&action=page&group_id=36&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb de mijne via marktplaats voor ongeveer de helft.
Hier nog een filmpje hoe het werkt
http://youtu.be/ZK33atC4Cdc” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik had eigenlijk zelf niet verwacht dat het echt zo gemakkelijk werkte. Auto op de krik, wielen eraf, steuntjes aan de naven schroeven, de bogen voor en achter er onder monteren en de auto omrollen. En ja, ik kan hem alleen rollen!!!
Thanks, dit is duidelijke info, king: king:
Had niet verwacht dat je de auto alleen om kon rollen :D
Weet nu wat de volgende aanschaf gaat worden,
Voor dat bedrag nieuw kun ik geen uren op mijn rug liggen lassenEen hele fijne avond
Groeten van Paul
28 november 2012 om 17:30 In reactie op: Rij jij in een klassieke Opel, vul dan de enquete in #18078716Ingevuld, maar zit ook met de vraag hoe het met auto,s op lpg zit. :(
28 november 2012 om 16:00 In reactie op: Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht #17717083Beste Jeroen
Gaaf project zo.
Mag ik je uit nieuwsgierigheid vragen waar je die kantelbrug vandaan hebt.?
en wat je er ongeveer voor kwijt bent (eventueel via pb)
Dat is wel echt fijn werken zo volgens mij in plaats van onder de auto liggenGroeten van Paul
-
AuteurBerichten