Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Foto’s of filmpjes…. ’t is jouw feestje! Bekijken doen we het toch wel, hahaha :thumbup
Je hebt een LE jetronic.
Ik zou eens beginnen met alle stekkercontactjes schoon te maken, willen wel eens wat oxideren met allerlei rare dingen tot gevolg. en ik zou beginnen met je luchtmassameter.@Stender wrote:
Ik zou niet 40mm verlagen met de originele fietspompen eronder. Setje Koni´s van originele hoogte hoeft niet duur te zijn.
Idd, setje hydrodempers is altijd fijn voor de wegligging.
tot 40 mm verlagen, heb je alleen andere veren nodig, dan kun je je gewone dempers blijven gebruiken. Lager dan 40 mm heb je andere dempers(kortere) nodig. In duitsland zijn nog korte koni’s te krijgen.
duur ist wel ja! dus of het er ooit helemaal van komt is nog maar de vraag. De wil, de 2400 en de inspiratie zijn er al.
wauw!ooit wil ik dat ook :D :thumb
Vermogensverlies van een benzinemotor met gas tov van benzine komt door compromissen bij de inbouw van je gassysteem. Bijvoorbeeld omdat de eigenaar ook benzine wil behouden, afstand verdamper>gasstuk bij conventioneel systeem, afstand gasstuk>verbrandingsruimte etc.
Bij ‘slim’ de boel inbouwen heb je geen vermogensverlies. eerder winst.Ach een wrak wil ik het niet noemen, maar 10K? pfffff ik heb er een gekocht in vergelijkbare staat voor 500.
23 januari 2013 om 17:36 In reactie op: rustyco ervaringen. (Tast moedermateriaal wel degelijk aan!! #18061656Onderblok behandelen? droogijsstralen. Geen troep in je blok, geen troep meer aan je blok, prima ruwheid. Bovendien kom je veel beter bij de oxides die onderin een roestputje zitten. En een onderblok coaten zinloos? Gietstaal is het beste toch wel behandeld hoor.
De betere verhuurbedrijven kan je een installatie bij huren om droogijs te stralen. Je kunt het soms ook naar iemand brengen die zo’n apparaat heeft. ’t Is wat aan de prijzige kant, maar dan heb je ook wat.
Heeft ‘ie hier niet op het forum te koop gestaan? die special paint op de kap komt mij daarvan zo bekent voor.. :hmmz
21 januari 2013 om 05:27 In reactie op: rustyco ervaringen. (Tast moedermateriaal wel degelijk aan!! #18061652…Maar als je straalt heb je wel gelijk een goeie voorbehandeling(voldoende ruwheid) om vervolgens weer te gaan coaten!
Dan is het een 3 traps. Kan ik niks mee, wel bedankt voor het kijken!
Lijkt me een te rijke lpg afstelling. Opnieuw afstellen dus. En kijk eens naar je bougies, als je met LPG rijdt zijn goeie bougies veel belangrijker dan met benzine.
Zit je mengstuk voor of na je carburateur in je inlaattraject?
Zijn er ook mensen die zelf hun (gele) Koni’s hebben ingekort? Of kan je dat ook zelf?
Ik heb nog een set gele Koni’s voor een A Manta, maar ik heb een set ingekorte nodig. Ik heb begrepen dat het ‘alleen’ maar een bus monteren is inwendig over de as waaraan de zuiger vastzit (waardoor de slag dus ingekort wordt).
Iemand een handleiding, of weet hoe het zit?Ik heb dit jaar 15 jaar mijn rijbewijs en ik heb nog steeds mijn eerste auto :jerry
Mijn A Manta van ’71. Daarnaast nog een A Monza uit ’78Ondertussen ook gehad:
Een andere A Manta (’72)
Een A Ascona (’73)
Een B Manta (’76)
Nog een B Manta (’87)
Een B Ascona Cabrio (’78)
Een B Ascona 4 deurs (’81)
Een A Monza (’85) gesloopt.
Een A Monza (’84) als project.
En een B Diplomat van ’73 die ik nooit had moeten weg doen, ooit komt er nog een.
De rapste Opel waar ik ooit mee gestuurd heb (maar niet in bezit heb gehad) was een A Omega met Evo blokDaarnaast nog een Daewoo en een Fiesta als pekelvreters. o ja en nog een boel zooi van de baas waar ik me in voortbewogen heb (waaronder golf, polo, astra, vectra etc.)
Nummer zegt me zo niet veel. Ik zal eens bij die van mij kijken.
Zat er een schakelaar naast de automaatpook/selector op de middenconsole? Zat de olievulpijp/peilstok van de bak links of rechts naast het blok?Zat er een elektrische schakeling bij? (kabelboompje met schakelrelais)
Aisin Warner 03/71L zou d’r op kunnen staan.Ik zoek nog een kabelboom namelijk. bak zelf heb ik al
Die is ….. GEEL! :shock: :thumb
Die automaat, is/was dat een 4 traps?Je hebt tegenwoordig ook kleine staalborstels (penseelborstels) voor op de boormachine. Kweetnie of je dan veel dieper gaat dan zandstralen, maar je kunt het eens proberen, ik doe er de poorten in de kop er ook mee.
Vroeger in de brommertijd nog wel eens een uitlaat proper gemaakt met een stuk prikkeldraad op de boormachine. Met (auto) spruitstukken nog niet gebruikt, maar je kan het eens proberen, de gewone gietstalen spruitstukken zul je niet direkt door heen gaan. let wel er wel mee op en bescherm jezelf, voor je het weet zit je bij de spoedgevallen…
dan moet je een catch tankje voorzien.
Je ramen heel dun inwrijven met WD40. werkt perfect
@mantadevil wrote:
Had van peter begrepen dat dit inderdaad onze ex was ja ,was /is inderdaad mooi hard exemplaar .
een ex zwitserse manta ,wel leuk wand koplampen gaan automatische aan als je hem start zo vergeet je nooit je lampen aan te doen :jerry .Was toch zweedse import? tenminste dat zei Jan destijds.
Zat trouwens blokverwarming op ook. Heb toen nog een hele poos gezocht voor het ‘stopcontact’ gedeelte..@mantadevil wrote:
hier de foto’s van de manta ,deze komt mij erg bekent voor .
lijkt wel op een oude van mij welke ik later verkocht heb aan jan(Crougar) en deze heeft hem wederom aan devilray verkocht .weet het enkel niet 100% zeker jij wel michel???Ja, dat is ‘onze’ ex … bijzonder hard exemplaar! Leuk dat ie toch weer opduikt… :thumb Had ‘m eigenlijk nooit weg moeten doen…
Met de airco aan is je verbruik sowieso hoger ;)
-
AuteurBerichten