Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, op benzine zijn er zat geweest… Ik heb ook niets tegen dubbele carburateurs, integendeel, lekker vermogen, heerlijk geluid en het ziet er nog mooi uit ook. Enkel op gas is het een drama.
Leuk alternatief is een injectiespruitstuk nemen, gasstuk voor de gasklep, daar een open luchtfilter voor, geen benzine d’r meer op, of een luchtmassameter in de koffer leggen voor ‘het geval dat…’ Leuke sound, vermogensverlies t.o.v. benzine nihil, en CIH’s hangen op deze manier heerlijk aan het gas.
Of wat je ook kan doen, injectie in bouwen en vervolgens een gasinjectiesysteem d’r op.Het probleem is voornamelijk synchroon afstellen van eerst de weber en vervolgens de gasstukken. normaal met een of een dubbelregister carburateur, of injectie heb je één gasstuk en goed is goed, nu moet je vier afzonderlijke gasstukjes afstellen. Vervolgens heb je verschillen per carburateur. Ik kan je vertellen, een goeie basisafstelling vinden kan al een proces zijn waar je op het zachtst gezegd niet goed van wordt. Om Webers of Dellortos goed af te stellen op benzine is al een werkje waar je het best iemand in de hand neemt met de kennis, ervaring en het gereedschap. Op LPG kan het voorkomen dat je ze gewoon niet synchroon krijgt, kun je afstellen wat je wilt.
Vervolgens heb je het probleem dat de afstelling naar verloop van tijd gaat verlopen, dan verschuiven de afstelling per carb nog eens van elkaar. Opnieuw afstellen tot gevolg en dan heb je tot overmaat van ramp op een gegeven moment ook nog flinke storing van versleten onderdeeltjes (rubberen ringen, busjes e.d.) die valse lucht gaan trekken. Als je zin hebt in een uitdaging en je motor hoeft ‘overmorgen’ nog niet te draaien dan zou je het kunnen proberen.
Ja en da’s een drama…
Moeilijk tot soms ‘niet’ af te stellen en LPG is eigenlijk veel te schraal voor de webers met slijtage tot gevolg.@louwe 16 klepper wrote:
Op n andere party stemmen???
Tja das n goeie welkedan?????????Dat helpt niet. Van links naar rechts zijn het allemaal graaiers en zakkevullers (met veel diepere zakken dan die van jou en mij) die enkel uit zijn op persoonlijk en individueel gewin.
Als er een eind moet komen aan alle scheefgroei en ambtelijke molens die veel meer kosten dan dat ze opleveren, dan zullen we zelf in opstand moeten komen. Maar ook dat gaat niet gebeuren, want in Nederland krijg je toch allang niets meer georganiseerd, we leven allemaal langs elkaar heen en rekenen er wel op dat een ander de hete kastanjes wel uit het vuur haalt.Verhuizen? Ook dat helpt geen zak. België en Duitsland is ook meer, maar dan van hetzelfde.
Een klein artikel waaring de deplorabele staat van ons kleine schijtlandje zich stilaan bevindt is op de volgende link te lezen: ’t is een parodie, maar helaas best wel waar mocht je geïntereseerd zijn: http://www.meervrijheid.nl/?pagina=979
De techniek is niet zo moeilijk. setje steek-ring sleutels en een doppendoos en je schroeft ‘m bij wijze van spreken helemaal uit elkaar. Motorisch is eigenlijk nog alles wel te vinden.
Plaatwerk is een ander verhaal. Deuren, voorschermen, ruitensets en dergelijke begint schaars te worden en gave exemplaren beginnen aardig prijzig te worden. Maar ’t is nog wel te krijgen.
Een harde body kopen als project kan een investering zijn, maar als je aangewezen bent op anderen om te lassen, is het denk ik de goedkoopste manier.@trashmetal wrote:
Gewoon alle auto’s eerst 25 jaar belasting laten betalen was de makkelijkste oplossing :thumb
Dat kan dus juridisch niet, anders hadden ze dat 10 jaar geleden wel gedaan. Het zit namelijk zo, we leven in de Europese Unie en dit is een vrijhandelzone. Als je dan een product, 2ehands of nieuw dat maakt niet uit, uit de ene lidstaat anders behandelt dan een vergelijkbaar product uit het eigen land, dan sta je als lidstaat in no time voor het europees gerecht, vanwege het benadelen van de andere lidstaat. M.a.w. een Opel van 25 jaar uit Duitsland moet fiscaal hetzelfde worden behandeld dan een Opel van 25 jaar uit Nederland.
Hoe in de wereld het Nederland is gelukt om dit wel voor elkaar te krijgen met het hele BPM verhaal bij een nieuwe auto is mij verder een raadsel. Want dat zou volgens dezelfde regels ook illegaal moeten zijn.Helaas weer eens in ons hemd gezet door de ‘EU’ waar we met z’n alleen zo enorm blij mee moeten zijn. Blijkbaar is vrije concurrentie verplicht, tenzij de overheid geld verliest…
Dus ze loopt weer als nieuw?? :thumb
De ouwe schanierpennen uit de schanieren halen. Het is een verschrikkelijk t*ringwerk om de ouwe pennen te verwijderen, bij de Brezan hebben ze speciaal gereedschap hiervoor. Wanneer je de deur hebt gedemonteerd de schanierdelen richten (vaak hamerwerk, of met een flink wringstuk buigen).
Vervolgens nieuwe pennen monteren.
Bij gebrek aan nieuwe pennen kun je ook M8 inbusbouten gebruiken, die zijn wat slijtvaster dan de originele pennen. En bij montage flink wat vet gebruiken.
Bovendien wat makkelijker uit elkaar halen als het nog niet helemaal naar je zin is, en je het hele zaakje nog eens opnieuw moet doen.Bindmiddel wordt vaak gebruikt om het roestproces stil te zetten. Je smeert dan een bindmiddel over de dichte laag corrosieproduct. De gedachte hierachter is om het doorroesten tegen te gaan. In sommige gevallen kan dit uitstekend werken, weet ik uit eigen ervaring. Een heel goed bindmiddel is bijvoorbeeld Owatrol.
Dit is echter een lapmiddel om de schade niet erger te laten worden. Het is geen oplossing voor het uiteindelijke probleem. Als je de roest echt gaat verwijderen is een bindmiddel bovendien meer een last dan een zegen, schuren en borstelen wordt een stuk lastiger en het geproduceerde stof is nog slechter voor de gezondheid, dan alleen de roest.
Die draadeindjes zijn er wel uit te draaien m.b.v. bijvoorbeeld een waterpomptang als de draad toch al beschadigd is. Anders als je er plek voor hebt, twee moertjes erop draaien, contra tegen elkaar indraaien en met een sleutel eruitdraaien.
Ontroesten doe je mechanisch: stralen, borstelen of schuren. Ligt aan wat je ontroest, niet alles kan je stralen. Borstelen en schuren is veel arbeidsintensiever maar kan je ook voor dun plaatwerk gebruiken. Zelfs met borstelen moet je oppassen dat je er niet te veel warmte in steekt (vervormen).
Roestomzetters en andere chemische dingetjes om roest weg te krijgen, begin er niet aan, het is slecht voor jezelf en de roest krijg je op deze manier eigenlijk nooit weg.
Ontroesten, ook vliegroest moet je grondig doen. Het minste of geringste corrosieproduct wat je laat zitten gaat onherroepelijk verder corroderen. Het beste is stralen, maar dat gaat niet altijd met plaatwerk, dus inderdaad, schuren en borstelen.
Vervolgens op kaal metaal altijd een epoxyprimer of een etsprimer gebruiken. Aan zinkspray moet je niet beginnen.
Verwijderd…
’t Is weliswaar voor een Rekord E in de lijst gezet, maar past ook voor monza
Uit frankrijk…. :jerry
Nee, ff serieus, het lijken wel Rolls Royce lampen!
Dat kan elektrische weerstand zijn ook, aansluitingen, accupoolklemmen e.d.
Jij hebt je pasen beter besteed dan ik… geweldig project weer!
Diesel is toch ook voor tractors? :jerry
A2 bumpers op een A1, je moet er maar van houden… :???:
Welkom!
Mooie Manta :thumb , al vond ik ‘m zonder streep mooier.
Ook het technische gedeelte ziet er veelbelovend uit! Eindelijk weer eens wat anders dan die ‘eeuwige’ C20XE ombouw. :thumbup :thumbupDe pomp schakel je via het injectierelais. nog een relais gebruiken is wat teveel van het goeie…
Dat extra beetje lucht wat je krijgt als je motor koud is, want meer doet dat trompetje niet, heb je verder met LPG toch weinig aan. Je stelt de (LPG)boel normaal gesproken af pas als de boel goed op bedrijfstemperatuur is.
En idd zou je pomp dan nog wel eens kunnen draaien.
inderdaad, het is vrij simpel te doen.
ja! schakelunit, pomp, injectors allemaal plat. pinnetje 15 (uit m’n hoofd dus kaner naast zitten) op je injectierelais.
pfff, dacht dat ik veel werk had…. succes!
Ik hou wel van breed, maar dan niet met 18 inch zoals op de foto..
Maar uiteindelijk moet je er zelf toch mee rijden? naar waarde vaster zou ik niet direkt kijken, als ik ‘m zelf maar mooi zou vinden.
-
AuteurBerichten