Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Originally posted by bascona1
Zo’n 15 mm per kant breder toch,of niet :hmmznee, is iets meer ik dacht iets van 35-37 mm per kant
Van dot 4 naar dot 5 moet je alle seals vervangen. (dot 5 is op siliconen basis en non hygroscopisch)
van dot 4 naar dot 5.1 kan wel.
Moderne brandstof pompen en injectoren vinden de sla olie niet zo heel fijn, maar het gaat wel. Oude dieselpompen en verstuivers… tja die geven niet zo veel om sla olie. Plus dat die ouwe dieselblokken best wel kogelvrij gemaakt zijn. Als ik persoonlijk op slaolie zou gaan rijden zou ik liever een ouwe diesel willen dan een nieuwe. Wel boet je aardig wat in aan snelheid.
M’n buurman daarentegen rijdt weer al jaren op slaolie met een Audi A2 (dus een nieuwe diesel) zonder probleem. Dus blijkbaar gaat t wel.
Waarom zou je dat willen?
Originally posted by Jo
Ik wil niet raar doen koekie, maar eigenlijk moet daar toch minimaal 10×19 onder dacht ik zo!
De rest gewoon zo laten.Nee joh, niet van die enorme wielen onder een klassieker! Ik hou niet van die Amerikaanse toestanden, dit is precies goed zo. :thumbup
@jay182: une texte translé de @Duurt
La TE2800 blue dans vos photo est probablement la TE 1065
Je ne connue pas la 1030
La TE2800 – 1064 est la properité d’un Belge.Je pense que Numéro 1046 est blanc maintenant. La voiture doit été dans l’Afrique du sud.
J’etait dans une conservation avec Vic Heylen, et il dit que le TE pour la France a le film d’aluminium sous le bonnet attaché a la chassis (pour la masse)
C’est Français de l’ecole primaire:hmmz….sorry ;)
@Duurt:
“Goeidag,
Ik kom uit Frankrijk, helaas spreek ik geen Nederlands. Ik ben liefhebber van klassieke Opels, in het bijzonder de Manta A en de Commo A. Ik heb deze foto’s genomen: (ze stond in Zwitserland te koop in 2002 voor €6000)
<>
Volgens mij gaat het in deze advertentie om dezelfde auto.
<>
Hier nog een paar andere foto’s van deze TE2800
<>
<>
<>
Er stond toen nog een TE te koop daar, de 1046. Die staat nu ook bij een franse amateur
<>
<>
<>
<>
Hier nog een foto uit 1979. een zeldzame, origineel franse TE2800. de 1030.
<>
Zou dat misschien deze kunnen zijn?
<>
En nog wat foto’s die ik op het net vond:
<>
<>”V staat voor vergaser (carb in het duits)
Heeft hoogstwaarschijnlijk niks met je onstekingstijdstip of kleppen te maken. Anders zou hij het bij lagere snelheden ook hebben.
Laat hem maar eens afstellen. Waarschijnlijk staat ie te arm bij hogere toerentallen. Zie je vaker bij LPG wagens.
Wat ook kan is dat je verdamper te licht is en niet genoeg gas kan leveren voor het gevraagde vermogen.De Z in C16NZ staat voor ‘Zentraleinspritzung’ dus idd single point in goed Nederlands
CIH, OHV, OHC DOHC zijn aanduidingen van een motorserie en slaat op de plaats van de nokkenas of de plaats van de kleppen. zo staat CIH voor ‘Camshaft In Head’ oftewel ‘nokkenas in kop’. (D)OHC staat voor (Dual of Double) OverHead Camshaft.
OHV staat vervolgens voor OverHead Valves (in tegenstelling tot zijkleppers toendertijd). Dit zegt dus iets over de bouwwijze van de motor en verder niets over de specificaties van het blok.
Dat zegt de typecodering wel en dat is dus heel iets anders dan dus de afkortingen van de bouwwijze (niet verwarren dus).Vervolgens heb je dus de typecodering (hier valt o.a. ‘SEH’ onder)
De type codering bestaat uit een letter, vervolgens 2 cijfers en dan weer een reeks letters.Neem bijvoorbeeld de ‘C20LET’
De eerste letter staat voor de euronorm waar het betreffende type voor is goedgekeurd. C staat bijvoorbeeld voor Euronorm I. (Je kan bijvoorbeeld ook nog een X of een Z hebben naargelang de Euronorm). Begint de code met een cijfer dan voldoet de motor aan geen enkele euronorm. Dit geldt voor de meeste CIH’s (enkele uitzonderingen: bijv C24NE en C30NE). Verder staan hier ook wel eens letters die niet Euronorm gebonden zijn, maar land-gebonden. Een A staat bijvoorbeeld voor Oostenrijk en een S voor Zweden.De 2 cijfers die hierop volgen staan voor de cilinder inhoud in deciliters. In het geval van C20LET staat de 20 dus voor 2 liter.
De letter die hierop volgt zegt bij een benzinemotor, wat over de compressieverhouding. N staat bijvoorbeeld voor een verhouding van 9,0-9,5:1 en de L in ons voorbeeld staat dus voor een verhouding van 8,5-9,0:1
Bij een dieselmotor staat hier een ‘D’De letter die hierop volgt staat voor hoe de motor van brandstof wordt voor zien. Dit is dus de ‘E’ in ons voorbeeld. Deze staat voor Einspritz (injectie)
De letter die hierna komt, staat voor een speciale uitvoering. Dit is de ‘T’ in C20LET en dat staat voor Turbo. Zo kan je hier ook een I hebben, die staat voor Irmscher.
De ‘SEH’ die jij bedoelt is een deel van de code ’20SEH’. De motor is dus niet Euronorm gekeurd, heeft een inhoud van 2 liter. De compressieverhouding zou tussen de 9,5 en 10,5 staat tot 1 moeten zitten. Het is een injectiemotor en de H in de code staat voor Hohe leistung (ofwel hoog vermogen)
Succes met zoeken naar de krukas. Het zal niet meevallen om die te vinden.
en koppig… niet te geloven:swear
Ik zou voor de 6 pitter gaan. Bij deze leeftijd is keuren naar meer cilinders slechts een veredelde APK. zie post van louwe;
17 maart 2008 om 11:05 In reactie op: opel GT 2.2i deelrestauratie (momenteel colorsanding en poli #17394465Ik zou alleen epoxy primer gebruiken. Zink epoxy hecht minder goed en gaat naar verloop van tijd schilferen vanwege de zink toevoeging
Originally posted by opelmantagek
Maar wat zijn dat voor knipperlichtenVolgens mij van een Golf I
Dat wordt een heftige Manta hoor. Complimenten.
22 januari 2008 om 17:38 In reactie op: mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla #17357260Kijk, dat zijn de projecten :thumbup:thumbup
Originally posted by corres
@devilray @js400
was dat zon mooie sport?
bestaat dus nog wel.
zou je niet ens fotos kunnen posten.
lijkt me wel leuk als er wat echte sport bezitters zich melden met hun sport.Nou, dat was op zich een ‘doodnormale’ sport, een zwarte en een originele. Maar er is een slalomauto van gebouwd, met gekietelde 2.4 en een sper.
Ik heb er toen van @cougar even mee mogen rijden toen ik daar was om mijn huidige B Manta daar op te halen. De auto reedt fantastisch, vandaar. Mooie herinneringen.ok, dan laat ik ‘m lekker zitten
Heeft er nog iemand foto’s van die sport van @cougar? Dat was een lekkere auto!:wub
Klopt autos vanaf 30 jaar moet om de 2 jaar naar de APK, ongeacht brandstof. Ik ben vanmorgen met de LPG Manta naar de APK geweest, bouwjaar 1976. Volgende keuringsdatum 10-01-2010! :D
De foto’s waren mij bekent, maar waar heeft deze manta dan tegen gezeten?
D’r zit een stelschroef op je verdamper, waarschijnlijk een stelschroef in je leiding en als het goed is kan er ook nog een op je gasstuk zitten.
Maar het makkelijkste is natuurlijk even een CO meter bezoeken.En ik zeg Holden VR Commodore UTE. Familie van de Omega, dus niks ford
-
AuteurBerichten