Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16V? prima, maar dan wel met 8 zuigers eronder;)
2 december 2009 om 20:31 In reactie op: wie kan voor mijn een gas tank in bouwen bij een kadett 2.2 #17558567staat het kenteken van de kadett al op gas?
Kadett sedan met vijfgaats?
Nergens geen problemen mee gehad… past perfect
Originally posted by Keesjr
Kijk eens op http://www.monza-senator.de daar staat heel veel info op, ook het nokkenassenverhaal wat je zoekt.yep, gevonden! thx :thumbup:thumbup
Originally posted by Stender
Tja weet je wat het is, er zitten mensen met een budget van €2.000 en mensen met een budget van €20.000…Niet echt eerlijk als je het mij vraagt.
Aan de andere kant zijn er ook heel veel mensen die met 2000 euro mooiere dingen doen dan mensen met 20000euro ;)
Originally posted by McLambo
Wat is hier precies de wetenschappelijke werking van? :hmmzVan die slingerpot in z’n tank, bedoel je? Dan loopt je pomp/injectie niet zonder benzine als je in een lange bocht zit.
Europese Unie landen en Europese lidstaten zijn 2 verschillende dingen.
Om tot de unie te behoren moet je bijvoorbeeld dezelfde munteenheid hebben. The UK is bijvoorbeeld wel een lidstaat maar geen lid van de Unie. Ierland wel, misschien dat dat in dit geval nog wat helpt ?!knappe senator/omega met enige gebruiksporen……
Bij mijn ouwe Manta zaten ze vanaf nieuw. Erachter zag het er dan ook als nieuw uit. Opel had ze eigenlijk standaard op elke Manta moeten leveren als je ziet hoeveel laswerk er aan het schutbord kan zijn
M’n broertje heeft een C20NE Manta B en een 20E Manta B. Kan niet echt zeggen dat er, behalve qua karakter, veel verschil in zit.
Die 20NE moet je wat hoger in toeren hebben/houden om dezelfde prestaties als de 20E er uit te krijgen.
Verder is het wel zo dat 20NE sneller accellereert dan de 20E, maar dat komt alleen maar doordat de 20NE een 3.67:1 achterasreductie heeft en de 20E een 3.44:1. Daardoor komt het ook dat de 20E lekkerder/relaxter rijdt op de snelweg. Maar met dezelfde achterasverhouding weinig verschil.
Als we het dan nog wat subjectiever maken en dat krijg je snel met dit soort discussies: De CIH klinkt mooier, start beter, voelt beter en is over het algemeen bedrijfzekerder. De C20NE daarentegen kan veel beter tegen LPG met z’n harde klepzittingen, en zoals hierboven al gezegd, kan wat beter, mits op bedrijfstemp natuurlijk, tegen hogere toerentallen. Maar door de band genomen is volgens onze ervaringen de CIH een robuustere motor.
en toch blijft het een k*t riem:puke
Van harte gefeliciteerd! :thumbup:thumbupen geniet ervan, ze gaan naar school voor je er erg in hebt
ik heb mijn cabrio er voor weg gedaan. Daar mochtten van de RDW geen gordels inzitten (geen rolbeugel) en toen mijn dochter werd geboren heb ik hem van de hand gedaan. Kinderen tot 12 jaar of kleiner dan 1.35 dienen ten allen tijde vast te zitten. Geen gordel, geen kindervervoer. zo denkt de politie erover. en terecht.
Voor dat mijn dochter werd geboren trouwens wel heel veel fun met de politie gehad. “Meneer u draagt geen gordel. mag ik u rij en kentekenbewijs?” en dan vertrok meneer agent z’n gezicht… want daar stond op dat je geen gordel mocht dragen in de Ascona :D
Hoe vern**k je een Monza? manman. leuk dat Lotus blok, maar voor de rest :thumbdown
5 juli 2009 om 12:49 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470671Originally posted by bettus accu
ja dat klopt niet storen:swear haha:P
maar melvin(bettus accu) is helaas niet onder de airco aan de auto aant sleutelen, er kwam namelijk een klsuje tussen door:angel, dat klusje was om de toetsweek van school te fixen:o:Pmaardie is nu afgelopen dus volgende week zullen jullie wel wat vaker een update zien..:afro
hahaha, even je V8-project stilleggen omdat je een toetsweek hebt…. hoe kom je d’r op…:wors
Super project trouwens :thumbup:thumbup:thumbupOriginally posted by charlois187
Een porsche boxter bedoel je neem ik aan?
acceleratie 0 – 100 in 6,9 seconden dat is de langzaamste die ik kon vinden….Hoe tof ik ook een GSE vind….dat moet ie afleggen.
Of de Porsche rijder liep te slapen of jij hebt toch stiekem motorisch iets aangepast:afroNou ja, Michael Schumacher zat inderdaad niet achter het stuur en als de man enigszins had kunnen schakelen dan had ik idd een taaie er aan gehad, maar zo zie je maar dat je met een GSE nog aardig mee kan. Ook met moderne sportwagens.
Volgende stap is overigens een C30NE kop op de zescilinder en dan wordt hij idd een stuk sneller. Maar op dit moment is het een gewone 30E met net een ton op de teller.400 setje derop en een fatsoenlijk kofferdeksel, en je kan weer gezien worden
Originally posted by charlois187
want hoe rot het ook klinkt een Monza (GSE of niet) is niet echt opgewassen kwa snelheid met een moderne sportwagen.Niet? Een maand terug moest een Porsche Speedster het toch afleggen aan het stoplicht naast m’n (motorisch originele) GSE. OK, het was een Speedster en geen 911, maar toch, het was een moderne Porsche….:D
Ik zei nog leg dat even binnen, maar nee, beetje tegendraads ee
Originally posted by m400
Ik val toch niemand aan hoop ik?Nee joh, ik wil hier helemaal niet met vingers wijzen. Ik hoop alleen dat we het een beetje gezellig kunnen houden en elkaar niet in de haren vliegen over technische dingen. Kijk discussie is prima, verschil van mening ook, dat leidt tot verschillende oplossingen.
Elkaar in de haren vliegen heeft geen enkele nut, want:Originally posted by HOT ROD
Ja ja, ik denk wel na voor ik wat schrijf maar in het vervolg zal ik dat nog beter doen.
Dit was véél te veel werk, al dat getyp.
MvG, HOT ROD.
Als mensen er tegen op zien of geen zin meer hebben om oplossingen aan te dragen, wat heeft een forum als dit dan nog voor nut of toegevoegde waarde?
Wordt steeds gezelliger hier….
Jongens, er zijn hier mensen op’t forum met een berg ervaring met het tunen van CIH’s. De een loste zijn problemen linksom op, de ander rechtsom, een derde had geen probleem en een vierde verwachte problemen en wilde die voorzijn en sindsdien zweert hij bij deze aanpak. Maar om elkaar nu aan te vallen op zijn of haar aanpak. Straks zit er helemaal geen kennis meer op dit forum over een CIH.
Kritiek is goed, zolang het maar positief is.
Originally posted by GSE
grijs of zwart (net hoe je er tegenaan kijkt) intererieur
Die van mij heeft een bruin recaro interieur..
Koude olie of olie op bedrijfstemp.
Originally posted by Njoy_Corsa
Vertel eens wat daar Opel aan is? :hmmz
In Engeland is het een Vauxhall, maar eigenlijk is deze auto natuurlijk de Holden Monaro. Deze generatie Monaro heeft iets minder met Opel te maken, omdat Opel geen fatsoenlijk RWD platform meer produceert. Hoofdzakelijk is deze generatie Monaro dus een ontwikkeling van Holden zelf. (Holden is van origine een australische autoproducent)
De vorige Monaro stond op een gemodificeerd Omega B platform.
Opel-Vauxhall-Holden (en tegenwoordig horen daar ook min of meer Saturn, Chevrolet en Pontiac bij) is al langer dan vandaag een aan elkaar gerelateerde poot van het GM-concern. Vauxhall’s zijn tegenwoordig ‘ge-rebadge-de’ opels. Holden heeft altijd een wat apartere weg gekend met eigen modellen en uitvoeringen. Dat komt omdat de australische automobielmarkt anders in elkaar steekt dan de europese.
Persoonlijk vind ik het nog steeds een gemiste kans van Opel om deze auto (en de vorige generatie) ook in het vasteland van Europa op de markt te zetten.
-
AuteurBerichten