Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nee das waar, maar soms ‘dwaal’ je wat af king:
tja, kleine investering…. zie ik niet zo zitten voor een auto van een ander. Die C heeft weer andere goeie punten zullen we maar zeggen:angel
Bovendien, die investering is bij een RWD niet groter en het resultaat niet minder, dus uiteindelijk behoud je dezelfde discussie, FWD vs RWD. Kweet wel, waar voor mij de funfactor het hoogst is
ik heb nu een C-Vectra van de baas, daarmee is de apex snelheid in dat betreffende bochtje echt maximaal 90, anders gaat ie glijen op alle 4 de wielen. Hiervoor had ik een B-Vectra 2.2 sport uitvoering en die had betere dempertjes en idd lag die een stuk beter op de weg. Dus dat jij dik 110 haalt met een B dat geloof ik wel. Eigenlijk reed die B sowieso een stuk beter dan de C Vectra.
Met de Monza kan ik er zeker 115 door, want dat is me al eens gelukt, alleen toen kon ik niet ideaal door de bocht heen vanwege overig verkeer, maar dat moet harder kunnen. Met m’n ouwe Manta GSi luktte het tegen de 130 om er door te gaan, maar die had toen splinternieuwe goodyears, hydraulische Bilsteins en 40 mm verlaging. Bovendien zat er toen één op een Yamaha R1 aan de binnenkant met z’n knie aan de grond!! kreeg nog een duimpje van ‘m en toen ging hij er op het achterwiel vandoor, dat was lachen!Originally posted by wim-v6
@ Deliveray: Logisch, indien een 3.0 Monza tov een 1.8 Vectra????
ik bedoel als een Zelfs een BMW E36 325i met M onderstel, en goede Chauffeur mijn Vectra niet zoek kan rijden op Rotondes, en korte Bochten, wat ik wel verwacht had eigenlijk..
Willem
Dan heb ik het natuurlijk wel alleen over de wegligging uiteraard. Niet over acceleren of top.(-offtopic kan natuurlijk weinig tippen aan een straight six natuurlijk ;)) Alleen wegligging en rijtechnisch. En korte langzame bochten is het voordeel van een RWD niet zo heel heftig vergeleken met een FWD.
Hoge(re) snelheden vind ik het verschil wel groter worden.
Voor degene die het bochtje bij de Philip Morris (bergen op zoom) kennen. Met de Vec is het maximaal 90, nog harder betekent ondersturend richting de buitenkant. Monza toch al dik 110 doorheen gegaan, met nog marge en weegt bovendien meer dan de Vec.
Helemaal leuk wordt het met een Manta met ongeveer een 500 kilo minder aan middelpuntvliedende kracht en een paar degelijke dempers. Daar kan de Monza dan weer niet mee.Originally posted by wim-v6
heb zelf heel wat RWDtjes staan slepen met mijn FWD afgelopen winter..ik kwam toch verder dan de meeste RWD’s
maargoed, neemt niet weg dat RWD leuker rijden is.
> Omega beter op de weg, maak maar eens een paar goede korte bochten metg flink snelheid, dan zal de Astra je voorblijven, simpelweg omdat de omega een beetje te lomp is daarvoor..
de Omega is meer een lange afstands cruiser en is dus veel stabieler op de bijvoorbeeld 80km wegen en snelwegen, waar de astra zich meer thuisvoelt op stads wegen.
Willem
Daarentegen maakt m’n Monza op elk (wegliggings)gebied gehakt van de Vec C van m’n baas…
ik doe daarmee een krappe 400 km (30E)
OMVL90 :thumbup nog geen problemen mee gehad, kan ook genoeg gas leveren voor een 30E, tot in de toerenbegrenzer
Geef mij in de sneeuw en noodsituaties maar een RWD.
Trouwens, geef mij altijd maar een RWD….
FWD :thumbdownEn naast je backfire klep, kan je de slangenklem van je inlaatslang ‘net aan’ zetten, heb je een backfire dan klapt je slang er van tussen en blijft je LMM heel.
Daarnaast regelmatig de boel afstellen (ik doe dat 2x per jaar, een keer voor de winter, en een keer voor de zomer) en zeker niet al te zuinig arm zetten. Altijd met behulp van een CO meter, een beetje op het gehoor ‘klooien’ kan meer kapot maken dan je lief is.
Rij nu 3 jaar een 30E op gas en een keer vlak na aankoop een backfire gehad. Sindsdien regelmatig laten afstellen en nooit geen problemen mee gehad, ik vertrouw er nu zo goed op dat ik zelfs zonder backfire klep rondrij tegenwoordig. Ik heb het gewone G2 verdamper systeem.
mkopel heeft ‘m uiteindelijk geraden… dus die is aan zet :D
:thumbup schitterend zo’n originele B GSi
zou je dan niet direkt voor 2 potten meer gaan?
foto kan je toch niks van maken….? Met zo’n fotosnippertje herken ik m’n eigen auto nog niet
de vorige 3 serie en die daarvoor van BMW, dus de e36 of e46, en daarvan afgeleide bmw modellen, hebben vaak velgen met een steek waar je onder een Senator/Monza goed mee uit de voeten kan.
–>5 en 7 serie, wat hanz hierboven zegt…
bougies? verdeler?
Originally posted by GSE
om een motor geschikt te maken van 98 naar 95 kun je door de compressieverhouding te verlagen.
bij voorkeur beneden de 1:10.5Lalalalalalalalala een 30E=9,4:1 ala boeken.
Ruim beneden de 10,5:1Dit zijn jou woorden.
Dat is een vuistregel. kloppen of pingelen is van meer factoren afhankelijk dan alleen de compressieverhouding. Nog erg belangrijk factoren zijn onstekingstijdstip, temperatuur en mengselverhouding.
Een c30ne/c30se/c25ne kan op 95 draaien omdat een lambda sensor z’n mengsel kan aanpassen.
Een 30E kan dat niet (geen lambda sensor) die heeft 98 nodig, om klopvast te blijven.
CIH’s E en S blokken zijn ge-designed voor 98. Of het nu een 20E is in een Manta of een 30E in Monza. Ze lopen gewoon beter. Zeker als je torretje nog fris is. Ik heb ooit een afgetrapte 20s gehad, daar maakte het weinig uit, maar die miste dan ook aardig wat compressie. In een andere Manta had ik een 20E met net 60dkm en dat was dus een verschrikking op 95. kloppen vanaf 3250 RPM belast. En zoals gezegd ook die 30E in de Monza draait niet lekker op 95. Met 98 gewoon net wat meer te vertellen in de hoge toeren. Op LPG wordt het zelfs nog wat beter, maar ja dat is nog klopvaster dan 98
:P
zeker weten heeft 98 voordelen met een 30E. Met 95 krijg ik ‘m niet in de toeren begrenzer. met 98 wel


6*9 achterin past hoor.. ik heb ze bij mij er ook inzitten
ja hoor perfecte reis gehad. Ze stonden wel praktisch overal te flitsen, ik hoop dat ik er niet op sta :angel
Ik zie je wel verschijnen, de volgende keer :thumbup
zeker blij, was een prachtige dag in de polder ;)
Nissan/Prince Jidosha Kogyo/Tachikawa Tama EV uit 1947.
en hoppa:

Originally posted by HardcoreHell
Wel positieve reacties daaronder.
75% gaat over: 60.000euro?? Daar koop je ook een ……. voor.
Wat een zeikerds daaronder, tis hun geld toch niet??
Respect voor de Tigra, niet ieders smaak, maar dat blijf je houden met smaak!Ach joh, Autoweek, VAG gesponsorde pulp…. en de mensen die daar reageren zijn ook bijna allemaal op FOK te vinden en dat zijn over het algemeen nog naar school fietsende jeugd
-
AuteurBerichten