Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Flame red is een naam van een Engelse site afgeplukt
Ik heb Ziegelrot zien staan en Brilliantrot maar ik bedoel deze kleur:

nee, donkeroranje net geen rood zeg maar
Gewoon niet doen, ze noemen ze niet voor niets EcoPech. Zeker vergeleken met een C30SE
Manta en LPG gaan juist prima samen!
24 januari 2011 om 19:24 In reactie op: aansluiten lpg bedrading??? is dit goede schema??????PROBLEE #17802570Zo moet ie inderdaad kloppen. :D
23 januari 2011 om 14:41 In reactie op: aansluiten lpg bedrading??? is dit goede schema??????PROBLEE #17802565voor zover ik herinner was er een draad massa.
Een draad voor op de afsluiter van de verdamper en die moet vervolgens verlengt worden voor de afsluiter op de tank
Een draad moest op de plus van je contact (volgens mij de rode)
Een draad moest op pin 15 van het injectie relais (geel dacht ik)
En een draad en volgens mij was dat de groene moest rond de kabel gewikkeld worden van bobine naar verdeler.En als het goed is heb je een draad over, die is voor aansturing van de ledjes op de schakelaar zelf.
switch komt hier vandaan : VIP1
zowiezo niet de 3e met die citroen op de achtergrond, voor de rest gave foto’s!
Als de jackpot vanavond hier valt, ga ik er morgen om….:cool:
te weinig olie. of door het slippen dat er ’tijdelijk’ te weinig olie was :D
En een TH180 kan heel wat hebben
t is geen manta van 77 of vroeger zeker? dan mag je namelijk op je tank in je koffer vullen ;)
Ja, maar het is ook geen wet van meden en perzen hoor. 50-75 cm is helemaal niet erg. Aan de andere kant van je binnenscherm (tov de LMM) is een mooie plek, vlak voor de accu. sommige mensen krijgen het voor elkaar om de verdamper te monteren in de ‘kuil’ van de LMM zelf. en anders achter de linkse koplamp. daar had ik ‘m altijd zitten en verder nooit geen problemen mee gehad.
En een lambda sensor….
ontsteking…Zou je niet wat makkelijker een LE jet d’r op zetten? verbruiken niet zo gek veel meer
10-PSV-0 ;)
Hop met de wals d’r over…:puke
Originally posted by GSE
Ik weet of dit waarheid of fantasie is:
Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:
Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.
Geen RVS gebruiken voor je spruitstuk, maar gewoon koolstofstaal, bij voorkeur TIG lassen en je lascap en doorlassing niet dikker maken dan strikt noodzakelijk, en dan valt het allemaal wel mee met die scheuren.
Bovendien lange tijd op bedrijfstemperatuur rijden gloei je de spanning er ook uit, mag je alleen nadat je stopt het spruitstuk niet te snel laten afkoelen, dus uitlaatisolatie is in deze een toppertje :thumbup
Originally posted by TonSR
mijn astraatje rijdt zomer en winter door in zijn thuisland hebben ze tenslotte ook
winter:P:P
vgr tonsr.Mijn astraatje rijdt alleen ’s winters zodoende… king:
Mijn Monza,
Is half september weer voor 2 jaar gekeurd en is sinds afgelopen zaterdag op stal gegaan tot zeker half april. olie boven de zuigers, accu d’r uit en op ouwe banden ;)
Owja, vlak voordat hij de stalling in ging ook nog alle kokers en balken volgeblubberd met owatrol
BRONS klinkt ook net wat leuker dan bruin…. :cool:
Wat je ook kan doen: Senator B achterdempers, moet je net het busje van de onderste bevestiging aanpassen. En voor Sennie B is nog bijna alles te krijgen. ook Koni geel bijvoorbeeld….
21 augustus 2010 om 08:26 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560309Gaaf! ik heb deze Monza 3 weken geleden nog zien rijden. Bij Rotterdam trouwens
Nou het gekke is het volgende.
De Monza hebben we als een ‘niet-draaiende’ auto gekocht. De onstekingsmodule en de bobine zaten er niet bij toen we de auto in ontvangst namen. Daardoor zit er nu een op van een Manta 1.8s (hadden we nog liggen). Verder was de injectie compleet. Brandstof leidingen en kabelbomen zaten nog ge-installeerd, die zijn ondertussen uitvoerig geinspecteerd en getest, maar daar hebben we eigenlijk geen gekke dingen gezien. De hardware klopt zeg maar. Het lijkt een typisch elektronisch probleem te zijn.
Dus alle sensoren en kabels hebben we doorgemeten en hebben de goeie waarde’s (volgens WPL-handboek)
De injectoren apart getest door deze handmatig aan de massa te leggen, injecteren allemaal.
Injectierelais volledig doorgemeten en functioneerd naar behoren. (brandstofpomp draait en ook het startsignaal naar ECU wordt gegeven).Alles weer terug opgebouwd en vervolgens bleek dus dat de injectoren niet worden aangestuurd (staat wel 12 V op de injectoren, maar dus geen massa, waarmee ze gestuurd worden). Toen was onze conclusie dat het wellicht de injectiecomputer moest zijn. Andere computer (die goed moet zijn, maar ja die kunnen wij hier helaas niet testen) er aan gehangen (goed aangesloten dus inclusief dat massaschroefje uiteraard) en precies het zelfde euvel. Computers zien er beide ‘fris’ uit: geen doorgebrande sporen of componenten op de printplaat of oxidatie o.i.d. geen kromme pinnetjes. Met enige ‘voorzichtigheid’ durf ik dus wel te stellen dat de computer wellicht niet de aanleiding is van het probleem.
We beginnen nu dus flink te twijfelen aan de ‘vreemde’ onderdelen in de Monza, namelijk die 18s onstekingmodule + bobine. Nu gaat er die befaamde groene draad van de onsteking naar de computer. Kan het zijn dat een 1.8s onsteking niet het juiste signaal afgeeft voor de groene draad voor de injectie computer?
Ik zou zo maar Ford Cortina MkII Estate kunnen zeggen, maar die D-stijl brengt me aan de twijvel… volgens mij had een Cortina mk2 andere ventilatie roostertjes…
11 augustus 2010 om 08:48 In reactie op: wat is dit voor onzin, koppakking reparatie set in een flesj #17710410Laatst hoorde ik ook nog een leuke!
Als je last hebt van een ingesleten nokkenas en/of niet zulke hele frisse stoters, met andere woorden, ‘het tikt’, maar je wil toch je auto verkopen: Bananeschil onder je kleppendeksel deponeren! en idd het getik is weg voor eventjes…..
Blok heeft massa. Dat hebben we al vastgesteld..
Calibra, Vectra C, Astra F en G en Omega A weet ik zeker.
De Duitse Wikipedia heeft het ook nog over Monza, Ascona B, Manta B en Kadett E…. -
AuteurBerichten