Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2010 om 18:14 In reactie op: Ouders laten 13-jarige zoon rijden: auto botst tegen huis #17744873
Totaal onverantwoord, net goed voor de ouders. Ik hoop dat ze er goed in gaan.. Wat een kneuzen, hoe krijg je het bij gezond verstand in je kop om je kind van 13 te laten rijden… Ik heb geen kinderen, wellicht in de toekomst.. Maar een kind van mij komt niet achter het stuur van mijn auto, voor het 18 en in bezit van een rijbewijs is.
origineel gepost door mallemalle
origineel gepost door Destruction Toen ik mn Camaro nog had was ik zelf geen keurmeester, een collega keurde hem dan. Die auto kwam er altijd gewoon doorheen.
)toch enigzins verdacht:P
Nee, dat is niet verdacht. Dat is gewoon omdat er nooit wat aan mankeerde. Ik ben een zeikert en mijn auto’s moeten in orde zijn. Vrij logisch gevolg is dan ook dat ze soepel door de APK komen :)
Ik keur nu mn eigen auto’s, dat lijkt me veel verdachter? Maar nee, ik keur mijn eigen auto zoals elke andere. Wat mag, dat mag. Wat niet mag, is afkeur en zal ik moeten fiksen.
In eerste instantie het ding nakijken voor APK is geen probleem. Vervolgens merk ik wel met welk type klant ik temaken heb (type: Jeej! Geen belasting betalen! Oldtimerverzekering! Goedkoop! of type liefhebber), in het 2e geval is er zoals al gezegt geen vuiltje aan de lucht. Voor de zuinige krent die goedkoop rond wil rijden, die geef ik een briefje met de afkeurpunten en betaald gewoon onderzoekskosten. Blijkt bij herkeuring dat hij het allemaal zo goedkoop mogelijk geprobeerd heeft om te fiksen (en het dus nogsteeds niet aan de keuringseisen voldoet), dan houd het op en keur ik de auto af, en wil ik zo’n auto gewoon niet meer zien, omdat ik mn tijd eraan verspil, snap je :)
Ik ben niet moeilijk, wat voor APK gewoon mag, dat mag en daar heb ik totaal geen moeite mee, dat keur ik dan gewoon goed, maar wat niet mag voor APK, daar brand ik mn vingers niet aan. Je zult namelijk zien, een ander doet niet anders en heeft nooit wat, als ik het 1x probeer krijg ik geheid een steekproef :)
Een liefhebber verzorgt de boel, die wil dat zijn auto nog lang goed blijft. Toen ik mn Camaro nog had was ik zelf geen keurmeester, een collega keurde hem dan. Die auto kwam er altijd gewoon doorheen. Zelfs adviespunten wilde ik niet op het rapport hebben, gewoon alles repareren en dan pas weer voor APK.
Mijn eigen auto (Golf mk3 station TDI) had voor APK roest bij de dorpel (binnenkant), nog lang geen afkeur. Een van mn monteurs heeft hem ’s avonds gelast, rotte bende er tussenuit en vers plaatwerk erin. Zo ga ik met mijn auto’s om. Ik ben een zeikert (al zeg ik het zelf), en mijn auto moet gewoon goed zijn.
Ik heb het liefst een auto waar niks aan mankeert, even goed nakijken en afmelden. Dat is sneller verdienen, als er niks aan een auto’s mankeert kan ik er 10 op een dag doen ongeveer, 10×40 is toch 400 euro :) x5 is 2000 per week, aan APK’s.. x4 is 8.000 euro per maand, puur verdiend met APK :) Dus nogmaals: Bij mij is de klant niet de enige die hoopt dat er niks aan de auto mankeert voor APK :P
Ohja die bedragen (die ik vraag) zijn incl. btw. Die genoemde 8.000 gaat dus nog e.e.a aan BTW vanaf, 30% winstbelasting, etc. etc. etc… Echt rijk word je niet van een garagebedrijf, maar dat is ook niet mn doel :)
origineel gepost door TonSR
als jij je planning dus danig opstel dat er geen tijd is voor die oldie doe je naar mijn idee iets toch niet helemaal goed en denk ik dat je teveel hooi op je vork neemt.Nope. Nogmaals, lees je wel goed? Het komt omdat ik qua oldtimers juist vaak de troep aangeboden krijg. Slecht onderhouden, diverse punten die net wel/net niet afkeur of een adviespunt zijn, roest etc.. Keur je zo’n ding af komt de eigenaar zeiken, want het is allemaal onzin etc.. Nee, ik ben er klaar mee. Zeker met de rommel van mensen die goedkoop willen rijden. Dit neemt niet weg dat goed onderhouden oldtimers best welkom zijn.
maar goed ,het is niet op jouw persoon of bedrijf gericht maar in het
algemeen bedoeld,dus voel je niet gekwetst dat is en was niet de bedoelingDat snap ik, maar ik voel me dan weer wel geroepen me enigsinds te verdedigen… Heel eerlijk gezegt heb ik de indruk dat je enkel reageert op “tijd”, en de rest wat ik zeg eigenlijk negeert… Klopt dat? (ook dit is geen aanval!)
en wat betreft een kwartiertje over een keuring doen dan kan ik je
wel menig bedrijf hier in de omgeving opnoemen,en geen kleine
bedrijven dat kan ik je wel verzekeren.
vgr tonsr.Groot of klein zegt niks qua duur van het keuren. Het zegt meer hoe de keurmeester kijkt. Goed, of halfgebakken. Om alles goed te controleren ben je +/- ee halfuur bezig. Een kwartier is echt een illusie en alleen mogelijk als je een APK Aso bent, die vrijwel alles wat op eigen kracht binnenkomt goedkeurt (en ja, ook ik ken een aantal stations die zo te werk gaan).
Moderne auto’s hebben uiteraard ook mankementen, daarintegen zijn onderdelen makkelijker te verkrijgen (en sneller), en heb je niet temaken met allerlei afwijkende eisen (hogere CO-limiet etc.), daar komt het meer op 1 eisenpakket neer, met wat uitzonderingen. Iedereen heeft uiteraard een bepaalde soort auto’s het liefst. Het meerendeel van mijn klanten rijdt modernere auto’s, daar wil ik mij op richten. Het gaat om mijn klanten, en wat die willen, dat vind ik belangrijk.
Ter afsluiting, nog even voor de duidelijkheid: Nee, ik heb niks tegen oldtimers :) Ik heb er zelf ook een gehad (1976 Camaro 5.7 v8)
Bij mij verloopt het overigens zo, ik kijk de auto na. Is hij goed, meld ik hem af en kost het de klant 40 euro (Misschien duurder dan andere bedrijven, maar itt de verhalen die ik hoor over die goedkopere stations, verzin ik geen afkeurpunten*).
Mankeren er toch dingen aan, haal ik de prijzen bij elkaar voor de onderdelen die nodig zijn. De klant beslist dan, of hij (of zij) de auto wel (of niet) gemaakt wil hebben. Zonee, kost het nakijken van de auto 25 euro. Als ik hem op een later moment moet repareren voor keuring, kost het ook 25. Die 25 krijgen ze als het ware terug: 15 euro bij de onderzoekskosten die ze eerder moesten betalen, en dan is de APK betaald.
*Gelijk ook maar even terugkomen op de andere bedrijven, die adverteren met een APK voor 15, 17,95 of 20 euro: Dit kan nooit uit. Ik heb de exacte bedragen op dit moment niet voor handen. Maar let op, stel je brengt je auto naar KwikFit voor een APK (ik noem maar een zaak..), de APK kost 17,95 (dat staat immers in de advertentie/op de gevel).. Waarom kan het niet uit?
Van die 17,95 moet het e.e.a af:
1. De afmeldkosten zijn 5,-
2. Afschrijving apparatuur (brug, CO-/roetmeter, remmentestbank/vertragingsmeter, brugkrik etc..)
3. Arbeidsloon (voor de monteur die de keuring uitvoert, die doet het niet gratis, herexamens zijn niet heel goedkoop ook)
4. Het pand zelf (verwarming, electronica, gereedschap etc), een percentage uiteraard
5. De 30% winstbelasting uiteraard…Reken maar uit wat je dan overhoud… ;)
De vele reacties nav mijn post, teringkolere zeg.. Nogmaals, ik heb zoveel slecht onderhouden oldtimers (lees: geen liefhebbers, maar zeikerts die gratis willen rijden) voor keuring aangeboden gekregen, dat ik er zat van ben. Neemt niet weg dat ik een nette/mooie oldtimer evt. best wil aannemen. Maar ik moet het meerendeel van het werk alleen doen, en dan telt de tijd. Ik heb geen 15 bruggen en monteurs die allemaal keurmeester zijn, ik heb geen receptie die de telefoon aanneemt, of een werkplaatschef die de technische vragen afhandelt, een onderdelenfiguur die alles regelt/besteld etc. Ik moet dat zelf doen, dat is geen probleem en je hoort me niet klagen. Maar come on zeg, give me a freakin’ break.
Dan nu deze (behoorlijk overtrokken) reactie:
origineel gepost door TonSR
ik vindt dit ziek makend ,wat een verhaal ik keur geen oude wagens meer
want er gaat teveel tijd inzitten,nee heren daar gaat het niet om,het draaid
als van ouds om de poen als je een kwartier over een keuring doet,is makie
4 wagens per uur een oldtimer keuren half uurtje zijn er dan slechts 2 per uur
ik heb het al geschreven als ik mijn oldie aanbied en hij weigert om deze te
keuren blijf de auto staan waar hij staat en ik bel onmiddelijk naar de
desbetreffende instantie en meld dit direct aan met de rede dat het een oldie is
en dan zien wat er gebeurd.
zelfs een garage houder meldt hier boven dat oficieel dus niet mag,en ook hij
overtreed de regels dus door te weigeren.
vgr tonsrHeb je uberhaubt gelezen wat ik schreef? Ik heb heel wat meer tedoen dan alleen maar APK, ook ik heb het liefst dat elke auto die bij mij komt in 1x goed is. Dan hoef ik namelijk niet meer tijd in die auto te steken dan nakijken+afmelden+afrekenen. Sowieso keur ik niet zonder afspraak, als klein bedrijf kan dat gewoonweg niet. In het begin wel, nu helaas niet meer, en ik ben op dit moment nog niet zover dat ik kan uitbreiden..
Dat jij als evt. klant daar de RDW bij wil, prima. Bel maar.. Dat mag zelfs met mijn telefoon, kost het jou geen geld.. Service he?
De RDW mag best langskomen, mag men in mijn planning kijken, en mij vertellen waar ik de extra tijd vandaan moet halen. Feit is gewoon dat er voor oldtimers afwijkende eisen gelden, waar je (nee ik ben echt niet de enige) je weer even op moet inlezen. Dat kost tijd, en dan moet je daar weer extra op letten.
Ik ben geen APK Aso, ik wil dat het goed is, en dan kost dat veel tijd. Een auto keuren in een kwartier is erg optimistisch en kan alleen bij een APK Aso die alleen even de handrem en de bodem nakijkt. Verdiep je in de keuringseisen alvorens zomaar wat te roepen. Wat mij betreft kan het allemaal sneller en simpeler, maar helaas. Gemiddeld ben je voor een APK een half uur kwijt, om alle keurpunten naar behoren na te kunnen kijken. Elke keurmeester die er korter over doet, kijkt maar half, en is vroeg of laat gewoon aan de beurt bij een steekproef.
Vandaag was het trouwens dikke ellende… Storing bij de RDW, afmelden NIET mogelijk… Nu moet ik morgenochtend 8:00u eerst de 10 auto’s die ik vandaag gekeurd heb afmelden (en ja, die auto’s staan nog bij mn bedrijf, samen met de auto’s die ik morgen (en de rest vd week) moet doen, dus de boel staat lekker klem.. Leve de RDW! Zucht…)
Ik vraag ook niet meer geld voor een APK oid.. Ik heb ook geen verschil tussen de prijs van APK voor een benzine of diesel, maar ivm tijdbestek wat je extra kwijt bent bij een oldtimer begin ik er niet meer aan. Deels ook omdat ik vooral vaak de “troep” krijg, vieze dingen met allerlei net wel/geen advies/afkeur… Op den duur ben je er klaar mee. De troep achtige auto’s gaan vaak ook gepaart met eigenaren die op hun hyves schrijven over “hun schatje”, maar apk/onderhoud mag niks kosten. 0,0.. Nee, laat die klanten dan alsjeblieft maar naar een ander gaan :)
Daarbij komt dat ik om werk inmiddels niet meer verlegen zit, ik heb het _druk_ en kan er atm geen nieuwe klanten meer bij gebruiken (niet als ik mn huidige klanten de service wil kunnen blijven bieden die ik nu kan bieden). Ik werk inmiddels ook niet meer alleen (2 monteurs in dienst, de 2e sinds kort, parttime. Ook keurmeester, en ook hij heeft er geen zin meer in met oldtimers (kerel is 50, jarenlang gedaan… Geen zin meer in.. Best kans dat-ie zn keurmeesterpas volgend jaar laat verlopen..)
Wel heb ik recent een El-Camino en een Camaro gekeurd. Beide net klaar (restauratie). Die auto was gewoon _nieuw_, en dan begin ik er uiteraard aan :) Bij mij is de klant niet de enige die hoopt dat er niks aan de auto mankeert… :P
Goed, ik dan ook maar even… Al veel teveel auto’s gehad..
Rijbewijs B in bezit sinds 18-11-2004:
– Toyota Celica 2.0GTI 1987 (1e auto, alle allarmbellen gingen af bij de verzekeraar.. Toen ik op mezelf ging moest-ie eruit, hogere premie ivm beginnend bestuurder + GTI badge, + gemiddeld 1:8 = niet grappig.)
– Volvo 440 1.8 Family 1996 (kort gehad, eerst problemen, daarna totalled toen een vrouw met een bus de neus eraf reed.. Flinke klap, en de Volvo was krom…)
– Ford Transit Dubb. Cab. 2.5TD 2000 (lang gehad, daily drive.. Een boel gemak van gehad)
– Ford Escort Cabrio 1.4 1997 (naast mn Transit, cabriorijden was toch niet wat voor mij –> binnen een maand weer weg..)
– Opel Astra F 1.6 16v 1995 (motortype weet ik niet exact meer..)
– Peugeot 205 1.4 GT 1989 (ragbak, stuk gegaan dus)
– Renault Megane Coupe 2000 (van toenmalige gf (maar mijn geld), op mijn naam..)
– Peugeot 206 1.4 1999 (ook van toenmalige gf, van mijn geld en op mijn naam…)
– Fiat Ducato 2.8D 2001 (eenmanszaakje, in- en verkoop motoren)
– BMW E36 318i 1995 (ik wilde RWD… Die 318 is mager en daar werd ik al snel zat van..)
– Opel Kadett 1.3 station 1991 (ook bij god geen idee wat voor blok, geweldig ding though… Deed het _altijd_. Nooit ene ruk aan gedaan, uiteindelijk was hij door het roestmonster zo genadeloos tegrazen genomen, dat hij op de sloop belandde. Wel pas bij de eigenaar na mij :P)
– Peugeot 205 1.1 XE 1985 (gekocht op de sloop voor 250 euro. Uiteindelijk met weinig kosten 3jr mee rondgeraced, tijdje als 2e auto gedient naast de Kadett, daarna mn daily. Nooit voorzichtig mee geweest, uiteindelijk met vastgelopen versnellingsbak naar de sloop gedaan…)
– Ford Focus 2.0 Ghia 2001 (Voor het eerst weer iets jongers na al die ouwe bakken, hiervan liep ook de bak vast toen ik 80km/u reed.. Uiteindelijk achterstevoren tegen een boom beland.. Ik was (op spierpijn na) OK, de auto was nogal onder de indruk :+ Totall)
– VW Caddy 1.9TDI 2000 (Eerst prive op naam, toen op de zaak.. Bedrijfsauto voor mn garagebedrijf)
– Opel Astra F 1.6 (c16se) Si 1994 (Mn oude lieve Astra’tje… Mis hem, maar gelukkig is de huidige eigenaar er _erg_ zuinig op.)
– Nissan Micra 1.0 16v Tango55 1994 (Op mijn naam, daily van GF. Totaal vreemd van luxe, maar ze kreeg het ding, toen dr moeder overleed. Die had hem nieuw gekocht destijds.. Omdat deze auto nogal emotionele waarde had, mocht hij niet weg toen ik overstapte op Diesel. Anders had ik de Astra tot haar daily gemaakt, kon ik hem zelf houden.. 3 auto’s prive voor de deur is ietwat overdreven…)
– vw Golf 1.9TDI 66KW 1994 (gekocht voor 300, 10k km in gereden, doorverkocht voor 600 aan de export.. lol)
– VW Golf Variant 1.9TDI 66kw 1995 (nogsteeds in bezit, mijn daily/hoofdauto :P
– Opel Corsa 1.4i (c14nz afaik) 1996 (Mijn auto, op mijn naam… Daily van GF. Vervanger voor de Micra die ze eerst reed.. Haar boertje haalde zn rijbewijs, en nam hem over.. Micra moest binnen de fam. blijven..)Ik ben zelf keurmeester (en garagist), en ikzelf keur geen oldtimers meer. Vaak kost het keuren van oldtimers teveel tijd. Allerlei afwijkende regels, toch vaak veel defecten (niet altijd offcourse), maar bottom line is dat er meer tijd gaat zitten in het keuren van oldtimers in het algemeen, tijd die ik gewoon weg niet beschikbaar heb. Je mag immers maar tussen 8- en 17.00u keuren..
Officieel mag het idd niet, maar soms moet je keuzes maken. Daarintegen kan ik wel vertellen, de eerste de beste die, waar ik bij sta, deuken in mn auto trapt, die trap ik deuken in zn schedel.. Dan heb ik liever dat zo iemand in zo’n situatie me verbaal duidelijk maakt dat ik weg moet gaan…
origineel gepost door a-manta-turbo
origineel gepost door arjontje
Dit is helaas hopeloos.Als je het voor de rechtbank gooit krijg je geen gelijk.
Wat de agent zegt wordt als de waarheid beschouwd. :cryja dat zei hij ook maar ik wou het toch maar gaan proberen die 160 euro ben ik nu kwijt het kan alleen maar minder worden
Heb je een abbo op je telefoon?
Ik heb dit ook eens gehad. Eerstvolgende rekening heb ik een specificatie opgevraagd, die netjes aantoonde dat ik op het tijdstip van die boete NIET had gebeld of gesmst..
Ik heb nooit meer iets gehoord van de boete… :)
Maar sommige agenten, het is moeilijk.. Ik kreeg kortgeleden een boete binnen, op de N337 bij Wijhe zou ik 123km/u hebben gereden, met correctie eraf, met de Astra.. Nou is dat geweest, op een tijdstip dat ik heel niet met de Astra weg ben geweest :P Ik was aan het werk aan de zaak, en dan heb ik de Caddy bij me.. :P
Ik heb foto’s opgevraagd, nog niks teruggehoord. Ik heb gisteren nog maar eens gebeld, dat ik bewijzen wil zien, en als die niet komen, er vanuit ga dat ik de brief van het CJIB in de prullenbak kan gooien. Geen bewijs = geen overtreding lijkt me..
Vriend van me heeft het ook gehad, eenzelfde overtreding, op kenteken geconstateerd, en nu willen ze hem (hij is nog beginnend bestuurder) een strafpunt geven. De Politie maakt hem wijs dat hij als kentekenhouder verantwoordelijk is, en dus het punt krijgt.. Maar, waar ik ook kijk (CBR/ministerie Verkeer&Waterstaat, OM etc..) kan dit totaal niet, tenzij je persoonlijk staande gehouden bent.. Dit is dus niet het geval.. Lijkt mij dat die gast zich nergens druk om hoeft te maken?
Ik wil de kwaliteit van de opel/izuzu diesels ook niet in twijfel trekken, maar voor mij haalt het het niet bij een TDI. Schallui rijden, kracht onderin etc. zijn dingen die ik bij Opel diesels enorm mis. Daarom ook de keus voor een TDI :)
origineel gepost door Silver
Golf Tdi, welke? een mk3, 4 of 5.
heb ook Seat tdi gereden, rijdt eigenlijk super, veel koppel en heel zuinigEen 3 :) Ding was goedkoop, technisch goed. Er zitten wel wat dingen aan, maarja.. Het is een oudere auto, dus dat is geen probleem verder.. :)
Die auto zonder gas op kenteken, heb ik idd afgekeurd afgemeld. Bij een ander is dus de kans ietsje groter dat-ie in een steekproef valt. Gisteren had ik een auto waarvan het kenteken niet compleet was (ik had maar de helft van deel I, in het boek gekeken, stond niks over in, voor de zekerheid ging ik toch maar ff bellen met de RDW. Precies wat ik al dacht: Ik mag die auto NIET keuren als de papieren niet compleet en op orde zijn.
Daarnaast denk ik dat de gemiddelde consument gewoon opzoek gaat, naar een ander APK station, dat wel gewoon die auto keurt. En weigeren, wie zegt weigeren? Ik kan ook geen tijd hebben (en da’s dan wel weer een valide argument, zeker als je nagaat dat ik de enige keurmeester van mn bedrijf ben, en naast in de werkplaats rondhangen/werken ook nog andere taken (naast monteur ben ik dus ook werkplaatschef, telefonist, verkoper, directeur en administratief medewerker :P) heb, komen dingen soms in een wachtrij terecht..
Ik heb ook nog even navraag gedaan bij de RDW over het onderwerp 2liter in het vooronder, maar op papier 1.1.. Er kan gezeik zijn met de typegoedkeuring, dacht ik zelf.. Ach het is toch aan de keurmeester zelf. Opvoeren, OK. Prima! Maar zet het wel op papier allemaal, kost wel wat, maar het weegt niet op tegen de kosten die je krijgt, als je met een onverzekerde auto (zo is het in principe dan wel) iemand aanrijdt..
Ik ga een diesel aanschaffen, naast die diesel komt dan een hobby-auto (kleine verdomd rappe kart moet het worden), ik breng eerst de auto zelf in goede staat, dan onderstel aanpassen, dan de motor erin die ik wil, en dan eerst naar de RDW, voor ik hem uberhaubt verzeker (ik als garagist kan hem namelijk gewoon – tijdelijk – in bedrijfsvoorraad gooien).
Zonder het topic te hebben gelezen, zeg ik:
Liever de MRB (iets) omhoog, dan die Camielometer..
origineel gepost door manus
origineel gepost door Destruction
Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :POok een auto waar het vermogen niet van op het kenteken staat mag niet geweigerd worden,dit is immers geen afkeurpunt.
Het is geen afkeurpunt, maar ik zou er niet aan beginnen. Ongeacht of de persoon in kwestie dan de RDW belt ja of nee. Ik constateer op dat moment dat het papierwerk niet in orde is. Dan ga ik je auto niet keuren. Sim-pel. En dat om de doodsimpele reden, dat ik geen gezeik wil met de instanties. Een lastige steekproefcontroleur en ik heb strafpunten aan mn broek. Ik dacht het niet. En dan mag je nog blij zijn als ik zelf geen melding maak bij de RDW (immers jij pleegd op dat moment fraude).
Het is niet helemaal hetzelfde, maar laatst kwam er een auto voor APK. Tijdens het keuren kom ik een gasinstallatie tegen, die in bedrijf is.. Ik check het kenteken en constateer dat er bij Brandstof een “B” staat..
Heb dat ding dus meteen weer naarbuiten gezet.. Daar brand ik mn vingers niet aan.
Precies. Het maakt mij persoonlijk eigenlijk geen fluit uit hoe snel een auto is.. Zolang dat vermogen ook maar op kenteken staat :) Een Corsa A met 2liter, die op papier een 1.1 is.. Sja.. Daar begin ik ook niet aan :P
Idd, was makkelijk in te bouwen. Eenvoudig schema :)
Ohja, als je een setje met 4 motoren koopt, kun je met een kleine aanpassing je kofferklep ook aansluiten op het systeem :P Dat kon bij die 4drs waar ik het in heb gezet niet..
origineel gepost door mayhem
nu zal ik t wel doen.. maar ik heb t idee dat je m gewoon door de apk wilt rommelen ipv hem gewoon in orde te hebben.Die indruk krijg ik ook een beetje. Het is niet netjes om meteen een oordeel te vellen, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je, voor die garagist/keurmeester, een nogal lastige klant bent.. No offence uiteraard. Ik ben alleen blij dat je niet bij mij komt voor APK ;)
En idd, met een kleine schroevendraaier het rubber iets opzij duwen (let wel: zonder echt kracht te zetten, want da’s slopen en niet controleren) mag gewoon. Dat hij je lamp sloopt heb ik niks over gezegd, normaal is dat zeker niet en als ik jou was zou ik ook melding maken bij de RDW :)
Oh en ik wil nog even dit kwijt: Niet elke garage staat zonder uitzondering gelijk aan het Kwik Shit systeem.. Als ik zeg dat er wat vervangen moet worden, dan moet dat onderdeel ook vervangen worden. Oude onderdelen leg ik in de auto, en als de klant hem ophaalt, laat ik ook zien WAAROM dat onderdeel vervangen moest worden.. Ik heb een paar klanten die vroegah naar KwikFit gingen… Die zijn ietsje wantrouwend richting garages.. Geen punt, gewoon laten zien dat het echt stuk was, en ik niks heb vervangen, wat niet nodig was.. En ik denk dat er wel meer garages zijn die zo werken. Wat niet stuk is, hoef je ook niet te vervangen..
Ik heb net vorige week centrale vergrendeling met afstand ingebouwd in een Astra, die helemaal geen cv had :) Is goed te doen. Ik heb er precies zo’n set ingezet, als die van cargoods.nl :) Perfect setje.
Nope, deze info komt rechtstreeks van het chassisnummer :)
@wim-v6: Dat zou kunnen.. Maar het zou ook familie geweest kunnen zijn :) Het leek mij voorbarig, om meteen te roepen dat een van die gasten de 1e eigenaar is geweest :P– Bouwjaar en plaats?
In 1994 gebouwd, in Antwerpen. Op 19-1-1994 werd hij afgeleverd aan zn eerste eigenaar. Dhr v Toor, uit Almere (staan geen voorletters bij..)
– Welke dealer leverde hem nieuw?
Ik zou in het boekje moeten kijken om te zien welke, maar hij komt iig uit Utrecht :)
– Waar heb je hem gekocht?
Particulier in Zwaagwesteinde (FR). Vorige eigenaar was er ook best gek mee, de goede staat van de auto is het bewijs daarvan :)
– Waar heb je hem in onderhoud?
Bij mn eigen autobedrijf :P
– Zijn er nog bijzonderheden?
265.000Km, rijdt perfect :P Bevalt goed, maar ik rijd iets teveel, dus de auto zal (ik verwacht) in korte tijd plaats gaan maken voor een Diesel. Als het zover is post ik hem ook hier.. Hij gaat iig weg met nieuwe APK.1 januari 2010 om 02:07 In reactie op: wie weet wanneer diesel rendabel is tegenover benzine!! #17579254Mja, de voorkeur voor een TDI is er omdat die het fijnst rijden, imo dan :) De Opel diesels, ik heb ze zeker overwogen.. Maar ik vind ze wat traag.. Daarnaast zijn de TDI’s best zuinig :)
Kosten van evt. onderhoud zullen best meevallen.. Ik ben zelf monteur, ik weet waar ik op moet letten bij die dingen :)
Een bevriende garagist heeft een Peugeot 307 2.0HDI van 2003, dat ding doet 1:12 gecombineerd stad/snelweg, op diesel. En dat is zonder zware rechtervoet.. Voor mn bedrijf heb ik nog een Caddy met TDI blok, met redelijk zware voet doet dat ding makkelijk 1:16..
31 december 2009 om 00:10 In reactie op: wie weet wanneer diesel rendabel is tegenover benzine!! #17579246Hier gaat binnenkort ook de Astra verruilt worden voor een Dieseltje. Ik rijd tussen de 25- en 32.000Km per jaar. Er zijn weken dat ik in 4 a 5 dagen 52L benzine er doorheen heb gejaagd.. En dan kun je weer 70 euro aftikken (nouja, ik tank als het lampje begint te branden.. Dan zit er meestal nog ongeveer 9liter in.. 43L erbij voor 60euro gemiddeld). Doe dat (minimaal) 4x per maand.. Idd, ouch.
Daarbij is mn Astra ook niet heel erg zuinig, al is dat voor een deel ook mijn eigen schuld :P Spijtig, ik weet bijvoorbaat al dat ik de Astra ga missen als hij weg is.. Maar financieel is diesel beter. De F aanhouden is een mogelijkheid, maar dan zou hij bijna fulltime stilstaan.. Dat is zonde, omdat de auto verder nog in een heel goede staat is :)
Ik had een eigen berekening gemaakt, het omslagpunt etc werd er alleen nog niet echt duidelijker van.. Nu zie ik dat voor mijn situatie geld dat vanaf 12.000Km/jaar diesel al voordeliger word :P Ik had dat ‘iets’ hoger ingeschat :P Berekening gebaseerd op een Golf, 1.9TDI 90pk, 200Nm.. Chippie erin en het is leuk zat :) Ik heb gewoon berekend wat de belasting en verzekering meer kosten, en daar tegenover gezet wat het scheelt aan brandstofkosten.. Besparing onder de streep zat dik op de 1500euro.. Die 1500 parkeer ik dan wel op de spaar ;)
Blijft jammer van de F. Ik heb een heleboel auto’s gehad, de Astra is niet de meest luxe of nieuwste auto.. Op 2 na de oudste zelfs :P Maar ik heb een boel plezier van het ding gehad (en nogsteeds!), ben er best wijs mee, en stiekem zal het ook vervelend worden, om hem weg te zien rijden met zn nieuwe eigenaar… :( Een vriend van me wil zn rijbewijs gaan halen.. Wellicht dat ik hem de Astra probeer aan te smeren.. Hij zal er iig voorzichtig mee zijn :)
origineel gepost door manta19sr
en die beschadiging op de band, zit tot op karkas maar ligt op loopvlak en niet zo open en bloot te zien en zou dus GEEN probleem moeten zijn TENZEI hij op de wang van de band ligtAls het canvas zichtbaar is, krijg je van mij ook een afkeur om die band. Het mag gewoonweg niet. Als ik dat negeer, en een steekproefcontroleur ziet dat, heb ik een probleem. Daar begin ik niet aan.
oftewel zo wordt je flink genaaid
Nee, je hebt temaken gehad met een keurmeester, die geen gezeik wil bij een evt. steekproef :)
Even de rest nalopen:
– Als er een brandstoflekkage kan ontstaan is dat zeer gevaarlijk, en meteen afkeur. Klopt.
– Fusee of stuurkogelhoezen zijn idd afkeur.
– Kleur van de lampen.. Sja, ff voor de APK andere lampjes erin drukken en klaar.. Daar keur ik een auto niet op af :wtf
– Lampen geen beeld: Zie steekproef. Je bent de lul als je dat negeert..
– 2 gladde banden: Sja, die kon je zelf ook nagaan he :P Vanaf 2.5mm is een Advies.
– Chassisbalk mag idd een beperkte hoeveelheid roest hebben, meer dan dat is afkeur (precieze hoeveelheid weet ik zo niet, zou ik in het boek moeten kijken.. Ligt wel ergens, maar ik heb vakantie.. :P)
– Kabels onder de kap.. Ik had er hooguit een opmerking over gemaakt, dat het niet echt handig is.. Ik weet niet zeker of dat echt een afkeurpunt kan zijn..Al met al idd best een lijstje.. Al zijn die lampen natuurlijk totaal geen punt. Een brandstoflekkage is gevaar en idd afkeur. Logisch.
Hele goede kans van ja.. :)
Te kansloos voor woorden.. :(
origineel gepost door Jerremy
Als ze nou de enige zou zijn..
Er zijn volgens mij veel van zulke mensen op de wereld.
Het schijnt idd. een ziekte / aandoening te zijn.
Heb wel is collega’s gehad die dat hadden.Volgens mij valt onder de catogerie; Münchhausensyndroom.
Had een collega jaren terug die iedereen voorhield dat op een keer op Kerst avond ze vrouw en kinderen dood waren gereden.
En de manier waarop ook; de auto werd geplet tussen een muur door een vrachtwagen van 50 ton.Een andere collega van PZ, vertelde me dat volgens het dossier van de betreffende collega, hij nog nooit een vrouw heeft gehad of getrouwd, en ook geen kinderen. De collega in kwestie werkte al v.a. ze 18e bij de firma. Het mooie was ook dat hij al top werkgevers had gehad vóórdat hij bij de werkgever werkte waar we samen werkte (waar hij dus al v.a. ze 18e werkte). :thumbdown
Maar het ergste voor dit soort mensen is gewoonweg, als er ECHT is een keer iets is, is er NIEMAND die ze meer geloofd..
Maar ja, dat hebben ze aan zichzelf te danken dan.Ik ken idd ook zo iemand. Bij hem gaat het niet om extreme verhalen gelukkig. Maar het is wel frustrerend. Het is geen kwaad iemand, goede gozer. Altijd bereid om een ander te helpen. Maar die verhalen..
Hij heeft het gewoon echt niet door. Moeilijk om mee om te gaan soms..
Wel een ander gevalletje dan deze vrouw, die misschien ook wel zo’n aandoening heeft.. Maar toch, spotten met dit soort dingen zijn echt erg. Meteen opnemen zo’n figuur..
Ik heb ook een amerikaan gehad (Camaro), reed ook wel ‘ns van die goede doel ritjes (vooral ongeneeslijk zieke kinderen).. Soms rijd je in zo’n middag dik 100E aan benzine foetsie (Camaro deed 1:4,3 gemiddeld, op benzine..). Niet erg, maar als het dan nep blijkt te zijn…. :swear :fy1
-
AuteurBerichten