Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik vind dat persoonlijk ook niet zoveel toevoegen aan de auto. heb er wel nodig overnagedacht toen ik mijn coming / leaving home module ging installeren, maar omdat dat bochtenverlichting ruim 55 euro was vond ik het toch iets te veel van het goede. die andere is namelijk maar 25 euro en vind ik een veel leukere gadget, maarja ieder z’n keuze toch?
22 november 2011 om 20:44 In reactie op: fotoshoot opel styling club en hun wagens door photographe-d #17791779jeetje ik wist niet dat jij er zoveel aan veranderd had vergeleken met hoe hij was toen je hem gekocht had. en ook gewoon super goed nog in de lak hé.
zijn die mensen op die foto ook forum leden? ik was wel benieuwd naar wie iedereen is op die foto.
mooie wagen heb je nu hoor. zit alleen nog wel 75 pk onder klep toch?hoe heb je die sideskirts mee gespoten, ofheb je dat laten doen ergens?
de reden dat hij verkocht wordt zal wel zijn omdat hij nergens meer apk keuring krijgt vanwege die ventilatieroosters en kilometerteller
ja vrijdagavond dus mijn opcom binnen gekregen, 35 euro op marktplaats + kabel en cd en verzending.
de software van de cd heb ik niet gebruikt gehad, maar die china 08-2010 clone die hier bijna iedereen heeft.
mijn laptop heeft windows 7 32 bit.
1. was letterlijk gewoon software installeren (geen virusscanner melding)
2. opcom aansluiten, hardware werdt niet herkend, maar na het handmatig opgeven van de driver “opcomusb.dll” via apparaatbeheer werd de opcom alsnog gezien door windows.
3. chine clone opstarten en connecten met de autowerkt prima, gelukkig heb ik mijn airbagstoring kunnen weghalen
maar ik heb wel gezien dat die opcom niet zomaar speelgoed is. ik heb het idee dat je het echt mogelijk om verkeerde waardes in je ecu e.d. te laden waardoor je auto niet meer goed loopt laat staan starten?wel handig voor het zoeken naar storingen etc
mmm ik heb die vanmij alleen maar gewaxt na het wassen gisteren.
welke 3 stappenset set heb jij dan? toevallig besteld op carcleaning.nl?
en hoe is het met die krasjes afgelopen? heb je ze weg kunnen poetsen, want die krasjes heb ik ook nog erop zitten namelijk…
heb je dat polijsten machinaal gedaan ofgewoon spulletje op een poetsdoek en wrijven maar…
met de zo’n zijn de foto’s idd het mooiste, ik kijk wel even wat het wordt vandaag@RISL wrote:
Vorige week winterwielen eronder geplaatst, vandaag nog even goed gepoetst:
ja.. gave kleur hoor. hoelang had je ervoor nodig voor dat wassen, clayen en waxen enzo.
ik heb die van mij gisteren ook in de wax gezet, mocht de mist vanmiddag weg getrokken zijn dan ga ik ook nog wel wat foto’s posten.heb jij trouwens krasjes? ik wel namelijk, maar weet nog niet echt hoe ik die het beste kan weg halen.
hoelang had die meeting nou eigenlijk geduurd? rosmalen was voormij om te hoek eigenlijk…
@RISL wrote:
Succes, ik ga die van mij er morgen ook onderhangen.
Ben ook bezig met wat how-to’s voor simpel onderhoud aan de x18xe1, zoals bougies wisselen, olie verversen, gasklephuis uitbouwen en schoonmaken, egr schoonmaken enzo. Zal er ook eentje van het brandstoffilter maken morgen, mocht je er niet aan uit komen.dat zou ik wel handig vinden zo’n how to… check anders ook mij how to: astra g coming leaving home module ;)
@Okan wrote:
Jefkere,
Ik begrijp jou wel maar ben ik niet echt autoliefhebber. Als vandaar krijg ik geen aantwoord vind ik jammer.Mark,
Bendank voor de aantwoord stekker ziet wel goed. Denk jij dat alle 4 speakerdraden te gelijk kortsluiting?ik zou die speakerdraden vanaf de radio even doormeten met een multimeter. Bij correct aangesloten speakers moet je 4 ohm meten. Meet je oneindige weerstand dat zit er ergens dus een draadbreuk, maar dat lijkt me sterk voor alle vier de speakers. is je radio uberhaupt wel in orde? misschien even checken met een andere radio. Wat je ook kan doen is een 1,5 volt batterij op de plus en min draad van de speakers zetten. bij correct aangesloten speakers moet je een tikgeluid horen uit de luidsprekers. Waarschijnlijk werkt dit gewoon en is je radio gewoon stuk. het lijkt me namelijk sterk dat allevier luidsprekers stuk zijn. Zitten er uberhaupt wel luidsprekers in? het kan ook zijn dat jij die auto 2e hands gekocht hebt van een audiofantaat die z’n goede speakers eruitgehaald heeft en de orignele niet meer terug geplaatst heeft, maar daar ben je zo achter met die batterijtest.
succes, met deze tips moet je zeker iets kunnen zo niet dan gewoon naar de garage brengen
18 november 2011 om 22:52 In reactie op: probleem: centr.deur vergr. i.c.m. autoradio & accu… #17944804nou ik heb al vaker de volgende zaken gelezen wat wel te linken is met jou probleem.
HEt opslot doen van de auto met de afstandsbediending schijnt volgens andere op dit forum niet te kunnen zodra er nog stroomverbruikers actief zijn binnen de auto (dus ook lekstroom wordt hier onder verstaan), misschien wel jou sony radio.
kortsluiting is het niet denk ik, want zoiets merk je direct het defecte zekeringen of anders smelt/brand lucht. Er gaan dan zo’n hoge stromen lopen dat er echt wel wat gaat fikken.die aftakingen bij je radiokabels zou ik niet zo zorgen over maken, daar zal het probleem niet in zitten. jou radio zou door de maanden wel stuk gegaan kunnen zijn in de zin van stroom blijven verbruiken terwijl deze toch uit lijkt te staan.
dat de onderste regel wegvalt op je boardcomputer is normaal bij niet originele opel radio’s. bij het inschakelen van de radio komt er op de blauwe remote draad namelijk spanning te staan vanuit de radio. Deze draad is namelijk bedoelt voor de antenneversterker, eventuele audioversterker en de boardcomputer. De boardcomputer laat op dat moment de datum/tijd verdwijnen zodat de display informatie van de radio daar getoond kan worden, maar als jou radio dus geen displayuitgang heeft of deze niet is aangesloten blijft die regel dus leeg. ik heb dat ook met mijn pioneer radio.
al met al verwacht ik dat het probleem nu niet meer voorkomt en dat je sony radio gewoon stuk is…
succes ermee
@wim-v6 wrote:
Instellen met een Tech-II
Op-Com kan dit niet.
Dealer moet de radio instellen op je TID scherm..
Willem
waarom is dat eigenlijk dat het niet mogelijk is met de opcom? en wat is eigenlijk het verschil tussen een tech 2 en een opcom?
@bpr wrote:
anders eens kijken of die 35kwadraat wel dik genoeg is voor de power die de versterkers nodig hebben
bedoel ermee dat je alle zekerigen bij mekaar moet optellen want dat staat ook allemaal in verhouding met mekaar..en zeker eens kijken naar je massa kijken naar verschillende punten om je massa te maken en nameten met een mutimeter
kijk ook eens met een mutimeter wat je accu aangeeft met draaiende motor in volt en doe daarna eens hetzelfde op je versterker en als het minder is dan je accu heb je ergens in de kabel een stroomlek zittenheb ik ook een keer gehad zat er een verschil in van bijna 3 volt bleek bij mij dat de hoofdzekering tegen de carrosie aankwam en bijna helemaal weggefik was (heb ik super veel geluk bij gehad dat het geen kortsluing was) en zorg dat je pluskabel “soepel” door je auto loopt zonder knikken in de kabel
weet niet of je hier iets aan hebt maar als je het gemeten heb weet je wel of je ergens stroomverlies heb of dat je een slechte massa heb
en in het ergste geval een min-kabel leggen van versterker naar je accuBPR
goeie tip, dat meten op de accu en op de versterker met draaiende motor. ik ga het eens proberen…
@Juffer1 wrote:
@derartz wrote:
Welke spullen kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik heb nog Turtle Wax Ice Liquid Polishing liggen met zo’n poetsdoek. Megaguirs shampoo en commandant M4.
Moet ik voor het uitwrijven gewoon een theedoek nemen ofzo?
En dan clayen… hoe moet ik dat zien?Die turtle wax liquid polishing is net als de commandant M4 een polijstmiddel / cleaner : een middel om je lak te reinigen.
Dit geeft 0,0 bescherming dus na het gebruik hiervan moet je nog steeds een wax aanbrengen !Hoe te gebruiken : middel aanbrengen, het liefst met een pad die een correctiefactor heeft. Heb je die niet dan kan een microvezeldoek ook volstaan. Na het dun (!) aanbrengen dit weer afnemen met een schone microvezeldoek.
Een handdoek of theedoek is absoluut uit den boze ! Dit zijn een van de grootste krassenmakers net als papier / keukenrol.
bedankt voor de tips, ik ga het zaterdag proberen. zodra ik tevreden ben zal ik wel wat foto’s posten…
ik snap neit dat jullie allemaal blauwe leds willen. geeft sowieso minder goed licht af, als origineel of eventueel wit licht…., maargoeed ieder z’n ding natuurlijk
@Dennis Hessels wrote:
Als ik de OP-COM aansluit op de auto en vervolgens ‘Automatische voertuig herkenning’ kies en dan KWP-2000 dan geeft hij een melding: ‘contact uit’ geen ECU herkenning ofzo. Als ik bouwjaar en model selecteer kan ik wel het e.e.a. bekijken…………..
Ik kan in dit scherm trouwens ook alleen KWP-2000 en CAN kiezen. De opties ‘Totale Voertuig uitlezing’ en ECM Diagnose kan ik niet aanklikken??
Weet iemand hier meer van?
welke versie van de software heb jij eigenlijk geinstalleerd? de versie van het cdtje of die china clone 08-2010?
weet iemand wat het verschil is tussen versie 1.39 en versie 1.44?
ik heb namelijk versie (1.39) gevonden voor 35 incl verzending + usbkabel en software.@Baas J. wrote:
Kan je niet los kopen, integraal onderdeel van je airbag.
betekend dat ook dat je deze niet lus kunt maken en kunt vervangen door ééntje van de sloop?
ik vond die new kids pasfoto van een halfjaar terug veel beter bij jou staan ;) , by the way…
@Juffer1 wrote:
@soepkiepe wrote:
maar uhhh kan iemand mij dat in de wax zetten eens uit leggen?
– Eerst goed wassen
– Dan de oude waxlagen verwijderen door met veel shampoo te wassen
– Dan eventueel clayen
– Dan de wax licht / dun opbrengen
– De wax even laten “uitharden” – meestal 15 tot 30 minuten
– Dan de wax uitpoetsen
– Even een half uurtje met rust laten
– Eventueel nog een 2de dunne laag aanbrangen.Probleem is inderdaad vaak dat je het te dik aanbrengt. Ten eerste is dat zonde van je product, ten tweede ben je contstant bezig om het teveel aangebrachte product overal weer uit te smeren en ten derde kan het deel wat op je lak moet “pakken” niet uitharden waardoor het zijn doel dus compleet voorbij schiet.
Beter 2 hele dunne lagen dan 1 hele dikke laag
Welke spullen kan ik hiervoor het beste gebruiken? Ik heb nog Turtle Wax Ice Liquid Polishing liggen met zo’n poetsdoek. Megaguirs shampoo en commandant M4.
Moet ik voor het uitwrijven gewoon een theedoek nemen ofzo?
En dan clayen… hoe moet ik dat zien?14 november 2011 om 17:08 In reactie op: Astra G; Trillend voorruit rubber + sideskirt vraagje #17941746@RISL wrote:
Sluit me ook aan bij Baas J., en er staan zat Astra’s op de sloop.
Wel jammer dat je je Astra voor de Toyota-dealer fotografeert…. :jerryIk ben bang dat die op de sloop ook al redelijk versleten zijn, maar zal eens kijken. Van die foto is natuurlijk een grapje. Het is een foto die ik toendertijd van de advertentiesite afgeplukt heb voordat ik hem kocht. Voorheen had ik een toyota starlet, waarvan die toyota dealer export van oude startlets verzorgde naar afrika. De opel had ik bij hun gekocht en dus de starlet ingeruild.
ik ben toch wel benieuwd wat het is, dus nog even een kick omhoog.
dat het niet origineel opel is, mag duidelijk zijn door die gehobbybobte amp connectors (blauwe stekkertjes). luchthoorn pompachtige zaken is het ook niet want luchthoornpomp zijn namelijk aanzienlijk groter.
het lijkt wel op een drukventiel door de wat dikkere slag die erop zit.
zou het een olie/luchtdruk sensor kunnen zijn tbv één of ander dashboard metertje?13 november 2011 om 13:13 In reactie op: mijn onderhoudslampje brand en heb geen turbo meer met astra #17942037zodra je motormanagement lampje brand, als je dat bedoelt, dan zit er een storing in de auto. dit kan natuurlijk vanalles zijn. maar begin maar eerst met het uitlezen van de storingen. meestal is er gewoon een sensortje stuk. uitlezen kan je bij de dealer laten doen, of eventueel zelf met de op-com mocht je die hebben. kost iets van 30 euro op ebay, software kun je wel via via regelen op het forum meestal.
dat je turbo niet meer werkt zou kunnen komen omdat je motor nu in noodloop draait, doordat er storing is.
12 november 2011 om 15:51 In reactie op: Astra G; Trillend voorruit rubber + sideskirt vraagje #17941741@Baas J. wrote:
skirt gewoon op de sloop halen… geven ze wss bijna weg. Of heb je een meegespoten skirt?
ongespoten, zwart dus
9 november 2011 om 22:03 In reactie op: Astra H – Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen #17940129neem 6000 heb ik ook in mijn astra, dan heb je echt wit licht op de weg vanuit de auto gezien. Schijnt ook de mmeeste lichtopbrengst te geven, te denken aan reflecteringen op de borden. Zodra je in de koplampen kijkt ziet het er wit uit met een beetje blauwe gloed, oogt heel mooi. Absoluut niet aftermarket look! 4300 geeft iets minder mondere look vind ik persoonlijk.
6000k = geen spijt krijgen!
ik de linkerkant vast gemaakt aan de plastic bak waar de accu in zit (twee gaatjes boren), rechterkant onder de luchtfilterbak, past precies
is de 08-2010 chine clone de goede versie? die heb ik al, nu nog een opcom ergens vandaan halen.
-
AuteurBerichten