Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
haha, heb de aanzuingbuis aangepast bij mijn Vectra-B 3.0 V6, en de Buis in het filterhuis ingekort, ik kan je melden, t loopt geen streep vlotter of harder, of zuiniger, maakt geen ene reet uit!!!
Willem
en met zo’n sport inleg filter dan? van green of k&n?
@Daan0803 wrote:
Maar wat voor velgen heb je dan, en weet je 100% zeker dat alles goed gebalanceerd is enzo? Ik heb wel m’n vraagtekens bij veel van dat soort aanbiedingen eerlijk gezegd ;)
had een maat van me voor me geregeld. die is filiaalmanager van zo’n euromaster vestiging. 250 euro voor gebruikte banden, incl montage, balanceren en uitlijnen. was ook redelijk vrienden prijsje eigenlijk.
ik heb nu michelin apline 4 (205,55R16) op m’n originele 16” opel velgen met iets meer als 7 mm profiel. nagenoeg nieuw eigenljk. in de zomer leg ik er gewoon 17 inch velgen met 4 nieuwe banden op….. denk ik :s (afhankelijk van de prijs)
@Astraman wrote:
Jah ik het vooral als ik hier in de buurt de 60 zone uitrijdt en ik wil accelereren naar de 80. Dat duurde eeuwen in de 5 en bromde de motor heel erg, dus ging altijd ff terug naar de 4 maar nu pakt ie mooi op en maakt goed vaart. Rijdt erg lekker in de bebouwde kom, alsof er een 1.8 of 2.0 in ligt.
nou zoveel scheelt dat toch niet als je die pijpjes eruit haalt. tenminste bij mijn z18xe niet hoor.
@patjetattoo wrote:
haasje op jouw vraag antwoordend
het lampje gaat branden dat ik een storing heb
zet ik hem uit en start hem weer loopt gelijk en geen melding van storinghet patjetattoo, ik lees nu pas je berichtje want ik heb een week in polen gezeten voor werk. maar lees anders even dit topic, want ik heb ook het probleem gehad dat ik soms tijdens starten storing had in het motermanagement en zodra ik daarna de motor afzette en opnieuw starten was het verholpen. bij mij deed de storing zich onwillekeurig voor, het kwam dus door hoe de stand van de nokkenas was bij het starten.
lees dit maar eens en dan dat hele lange verhaal van mij: viewtopic.php?f=47&t=143879
kan goed zijn dat jij ook een imitatie nokkenas sensor hebt wat voor storing zorgt.
@koenelsenaar wrote:
haha, hoe klinkt zo’n remus onder een astra? Ben wel benieuwd ;)
Ja dat wil ik ook wel eens weten…
on topic: gisteren is m’n astra voorzien van een APK (30 euro), dus we kunnen er weer even tegen.
Pilot Xenon in originele koplampen is dus niet afgekeurd
mistlicht mee laten branden op grootlicht is ook niet afgekeurd.
is dus gewoon APK goedkeur!!
edit: vandaag auto weer opgehaald bleek ik gewoon een RDW steekproef controle gehad te hebben.sorry hoor, maar pantys over je koplampen/achterlichten heen doen is echt NOT DONE. Cheap ass tuning style. het zal functioneel best wel werken, maar echt sorry… Ik heb al moeite met chromen dopjes, kapjes van autostyle wat er super aftermarket uitziet. het idee alleen al:S :jerry
@koenelsenaar wrote:
Haha, ik kocht vorige winter een set wintervelgen voor 150 euro met Vredestein Snowtracs met nog 6 mm profiel erop, via Marktplaats, dat is ook een goede optie misschien.
ligt natuurlijk aan de bandenmaat, maar 150 euro is geen geld hoor, ik heb 250 euro betaald voor michelin alphine 4 (205, 55 R16) met 7,3 mm profiel zonder velgen.
ik zou als ik jullie was nu niet meer gaan terug wisselen naar zomerbanden, het weer kan zomaar eens omslaan en het is inmiddels al december. zo kun je dan over 3 weken al weer gaan omwisselen en voor je winterbanden maakt het qua besparing echt niets uit of je nu 3 weken langer gereden hebt met temperaturen rond de 11 graden. Gewoon wat rustiger rijden zou ik zeggen, dan slijten ze ook minder hard.
is het bij een astra g ook mogelijk om de teller terug te draaien, omdat deze een digitale teller heeft. of maakt dat gewoon niks uit.
wat bij een digitale teller zul je toch iets moeten programmeren denk aan opcom ofzodie pijpjes heb ik er ook uitgehaald een paar maanden terug, ook bij laag toerental heb ik het idee dat de motor wat “zwaarder” klinkt, maar minimaal hoorbaar hoor.
@robert_corsa wrote:
hoor je er echt wat van dat er een sport filter in licht? daar twijfel ik wel aan….
ik heb daar ook m’n twijfels over of je een vetter geluid krijgt door een sportinleg filter icm de originele filterbak.
zoals een openluchterfiler zal het iig niet klinken.waar kun je die dingen eigenlijk bestellen? gewoon bij de automaterialen zaak of origineel dealer?
@Bacootje4 wrote:
Heeft er iemand ervaring met de verkoper achter raammodule@gmail.com?
Dit adres stond hier eerder in deze topic, hier heb ik een raammodule besteld.
Tot op heden moet hij nog steeds binnenkomen….heet die kerel toevallig a appeldorn? want bij hem had ik laatst ook zo’n ding besteld. 14 euro incl verzendkosten. gewoon 2 dagen later in huis, maar heb hem nog niet ingebouwd. Baas J had hem daar ook besteld en liet weten dat het gewoon perfect werkte. Dus het zit vast wel goed.
@Bo652 wrote:
Die Willem weet ook alles he, sta er iedere keer weer verbaasd over. :thumb
ja idd en hij heeft al gewoon meer dan 17 duizend berichten gepost. hoeveel post jij per dag willem?;)
27 november 2011 om 09:00 In reactie op: Stuurwielbediening voor Vectra 1998 >> JVC KD-G631 #17875777@PimSpanjers wrote:
Ik heb dit onderwerp al een tijdje geleden geopend, echter heb ik toen net misgegrepen. Daarom blaas ik nog een keer nieuw leven in. De vraag >> Wie heeft er toevallig nog een stuurwielbedienings interface voor de opel vectra en de JVC KD-G631?
op carmedia.nl verkopen ze dat spul.
ik heb dat voor m’n Pioneer 8200BT icm stuurwiel bedieningook gedaan. werkt perfekt.@Dennis Hessels wrote:
Nou, ze zitten erop!
215/50/R17 91W
Borbet K1 Opel (7 spaaks?)
5 X 110
7j x 17 ET 41Het ziet erg zeer mooi uit (jaja, foto’s komen deze week ;-))
Alles loopt lekker vrij al houdt het niet veel over. Enige waar ik mij nu ‘zorgen’ over maak is het feit dat de auto soms lijkt te ‘wiebelen’ cq. ’trillen’. Is dit een kwesties van opnieuw balanceren/uitlijnen?
ja foto’s!!! :jerry
27 november 2011 om 08:52 In reactie op: mijn onderhoudslampje brand en heb geen turbo meer met astra #17942053@aadegel wrote:
hallo mensen,
er was niet te zien of er iets kapot was zeiden ze me, proefritje gemaakt en de storingen bleven weg. (voor 2 dagen dan)
als het weer voorkomt moet je maar even langskomen vertelden ze me. ja tuurlijk weer 40 euro voor uit te lezen.
kortom ik ben nog niets wijzer.dat ook veel geld, die 40 euro telkens voor dat uitlezen. Goed dat je een op com besteld hebt. ik had er laatst één voor 35 op marktplaats incl verzkosten. werkt prima.
let er wel mee op, na wat ik allemaal gezien heb kun je vanalles aanpassen met als gevolg dat je auto slecht loopt of niet meer wil starten. te denken aan key transposer data wissen, dat weet de startonderbreker niet meer op welke sleutel hij de motor moet laten starten…
maar wel handig voor zoeken naar storingen etc.@wim-v6 wrote:
Nope Mudd & Snow, Winterbanden dus, stond vroeger ook op auto winter en all-terrain banden.
Ik heb gewoon standaard bandjes.
Jij ben in de war met Supersingels
die zitten bij deze 2 op de vooras:
onze Daf let op het contrast met de Laagprofiel achterbanden haha….

en de scania

Willem
he Wim, ik meende altijd dat jij bij de Opel werkte en dan heb je het hier over “onze daf”… ;)
@jwvanyperen wrote:
Dan zal ik je gelijk maar even een zwarte piet geven :jerry
Ik heb nu even foto gemaakt moest wel ff trekken maar zie foto

Jan ;)
Hele mooie koop voor 300 euro met stalen velgen. het viel mij idd niet op dat het “nepperts” waren en zag dus jou eerst foto met een prijs van 300 euro + lichtmetaal? :shock: Ik zei letterlijk: “What the f*ck”?
Ik heb ben ook heel benieuwd naar de kwaliteit van winterbanden. Vorige maand heb ik ook 2e handsjes gekocht.
Michelin Alphine A4 met 7,5 mm 205-55-R16voor 250 euro + balansceren, uitlijnen er erop leggen. Dacht dat dat ook wel een mooi prijsje was.
Wel op m’n originele velgen, maar zit er aan de denken om in het voorjaar gewoon 17 inch wielen met 4 nieuwe zomerbanden erop te leggen.niet als je de originele koplampen van opel hebt. die hebben namelijk een draaimechanisme waar de lamp en fitting in gedraaid wordt. ik zou eerst maar eens kijken hoe je originele lampen vast gezet worden. op met die ijzeren lipjes, of met dat baggere draaimechanisme, wat ik dus had.
@wim-v6 wrote:
Bij de Astra-F Sedan en Station is Links het Achterlicht Gecombineerd met het Mistlicht (en rechts is het Simpel ook te maken).
klopt… mijn vriendin heeft een Astra-F sedan inderdaad
als jij van die koplampen units hebs waar je nu h7 hallogeen lampen in hebt zitten die vast gezet worden door twee ijzeren staafjes/veertjes dan is de kans heel groot dat het past. je xenon peertjes zijn namelijk ook H7.
maar zoals ik ook het probleem had. mijn koplampen units waar voorheen gewone hallogenen peertjes inzaten was niet 1:1 compatible met de xenon peertjes die ik had. ik had namelijk pilot xenon. bij deze peertjes komen de draden gewoon direct achter de fitting uit, bij de traditionele hallogeen peetjes heb je alleen twee contactlipjes die uit de fitting steken, met als gevolg dat het dus niet paste. de originele koplampen hadden namelijk een draaifitting waardoor de peertjes vast gezet werden ipv twee ijzeren lipjes. de makkelijkste oplossing is om een gat te boren door je draaifitting (waar je normaal je hallogeen peertje insteekt). hierdoor kunnen de draden van het xenon peertje doorheen gevoerd worden.
zelf heb ikhet opgelost met BMW adapters, bleek volgens nltuning.nl ook voor een astra G te zijn.

Dit klopt niet helemaal. om het passend te maken moest ik de lipjes van de adapter wat korter afvijlen en vervolgens het xenon peertje eraan vast lijmen omdat het anders los zat tussen de koplamp behuizing en de fitting, er zat wat spelling tussen.de aanpassingen valt opzich allemaal wel mee. aan de koplampenunits hoefde ik niks aan te passen, alleen die bmw adapter dus. verder is het gewoon apk goedkeur en nog nooit mensen zien knipperen in de zin van dat het irritant oogt ofzo. ook vrienden van mij, die voor mij gereden hebben vonden het niet irritant eruit zien.
succes ermee
waar een wil is, is een weg!!
22 november 2011 om 21:28 In reactie op: fotoshoot opel styling club en hun wagens door photographe-d #17791782@robert_corsa wrote:
@derartz wrote:
jeetje ik wist niet dat jij er zoveel aan veranderd had vergeleken met hoe hij was toen je hem gekocht had. en ook gewoon super goed nog in de lak hé.
zijn die mensen op die foto ook forum leden? ik was wel benieuwd naar wie iedereen is op die foto.
mooie wagen heb je nu hoor. zit alleen nog wel 75 pk onder klep toch?hoe heb je die sideskirts mee gespoten, ofheb je dat laten doen ergens?
naar mijn weten zit gielio, atteman, krasy en fnf-racer op dit forum van onze club.
en het is een z16se, dus 84pk. met elektrisch gaspendaal. 1 van de laatste 8v van de astra.
is wel 84pk te langzaam. maar steeds meer begin ik er toch aan te wennen. waarom een snelle auto? met een langzame kom je er ook, en nog goedkoper ook :angel al is 190pk ook wel leuk :worsnee ik vroeg erna om dat ik van jou ooit een topic voorbij had zien komen waarin je vroeg in hoeverre het mogelijk was om zo’n 2 liter blok erin te hangen, ik vroeg me af of dat nog gelukt is daarom.
@vluggejaapie wrote:
automatische balansgewichten zie ik :P op het moment dat de balans niet meer klopt gaat de 1 gewoon vanzelf harder rotten :jerry
hahaha :D
mijn vriendin heeft ook een astra f uit 1997, maar daar zit het mislicht ook gecombineerd met het normale licht, maw het mislicht komt uit hetzelfde glaasje als het normale rode licht zodra de lampen aangezet worden.
het is maar net welk model/bouwjaar je hebt denk ik
heeft iemand wel eens gehad dat de pixels weg vallen van je boardcomputerscherm? ik heb een TID met, niet zoeens met super dikke pixels, maar zo een:
door de letter “e” van ‘Mom. Verbr.’ is verticaal een pixel lijn uitgevallen, dat heb ik dus ook.
kan alleen gefixt worden door zeker éen nieuwe te plaatsen of toch niet?
-
AuteurBerichten